ویژه های مشرق 24 فروردین

فعالین اصلاح طلب از یک سو می گویند «دولت اختیارات لازم را ندارد» و «مجلس در رأس امور نیست»، اما وقتی فصل انتخابات فرا رسید، برای حضور در پاستور و بهارستان، سر و دست می شکنند!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** علی مطهری: قالیباف هم رئیس مجلس شود اتفاق خاصی نمی‌افتد

«علی مطهری» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به این پرسش که «آیا شانس قالیباف برای ریاست مجلس یازدهم بیشتر است؟» گفت:«به اعتقاد من فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس مجلس باشد، چراکه در مسائل مهم، مجلس تصمیم‌گیر نیست و این تصمیمات با شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام است. به این معنا که اگر کل نظام با مطلبی مخالف باشد، در صورت تصویب مجلس، شورای نگهبان مصوبه را رد می‌کند یا اخیرا بر اساس بدعتی که ایجاد شده، مجمع تشخیص مصلحت نظام تحت عنوان مغایرت با یکی از سیاست‌های کلی نظام آن را متوقف می‌کند. به‌این‌ترتیب اجازه تبدیل‌شدن مصوبه به قانون داده نمی‌شود. بنابراین خیلی مهم نیست که چه کسی ریاست قوه مقننه را برعهده می‌گیرد، زیرا مجلس اختیار تصمیم‌گیری در مسائل مهم را ندارد».

«عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان نیز در پاسخ به این سوال گفت:«اگر ملاحظه دولت و منافع ملی را در نظر بگیریم، در بین افراد مطرح‌شده شاید آقای میرسلیم بهترین گزینه باشد. البته به نظر من هر کسی رئیس مجلس شود، آقای قالیباف با توجه به ارتباط و پشتیبان‌های قدرتمند اقتصادی، رئیس در سایه خواهد بود. از سوی دیگر ۹۹ سالی حساس و پرمسئله خواهد بود و اگر به دنبال آرامش بین ارکان باشند، اجازه نمی‌دهند که حداقل در سال نخست آقای قالیباف رئیس شود. بنابراین برای دوری از تنش و آرام‌بودن جامعه، آقای میرسلیم گزینه بهتری به نظر می‌رسد».

علی مطهری پیش از این در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه سازندگی در پاسخ به این سوال که «فکر می کنید اگر سال ۹۶ آقای ابراهیم رئیسی رای آورده بود الان تا این اندازه اوضاع بحرانی نبود؟» گفت:«به نظرم این همه مشکل نداشتیم مطمئن باشید شاید به مذاکره با آمریکا هم رسیده بودیم و FATF هم به اینجا نمی رسید، یعنی خیلی از مشکلات را حل می کردند. اینها فقط از لج آقای روحانی و اصلاح‌طلبان کارشکنی می‌کنند. اما اگر کار را به دست خودشان بدهید چون دیگر مسئول تامین گوشت و نان و معیشت مردم هستند اول از همه می روند سراغ احیای برجام تا تکلیف آن را روشن کنند و بعد به فکر می افتند وضع روابط مالی و بانکی را درست کنند. در نتیجه با FATF هم کنار می آیند بعد هم می گویند امروز مصلحت اسلام در این است. به این ترتیب همه چیز درست می‌شود».

دولت آقای روحانی در حوزه های مختلف و از جمله اقتصاد و سیاست خارجی، کارنامه قابل قبولی ارائه نکرده است. بزرگترین پروژه دولت روحانی، برجام بود. دولتمردان و مدیران ارشد وزارت خارجه، در برجام هر آنچه خواستند انجام دادند؛ از دیدارهای متعدد ظریف-کری تا گفت و گوی ۱۵ دقیقه ای روحانی-اوباما. اما در نهایت، این توافق هم در دولت اوباما لگدمال شد و هم دولت ترامپ. به همین خاطر ظریف صراحتا اذعان کرد که توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد و روحانی نیز مذاکره با آمریکا را دیوانگی خواند.

اما امثال آقای علی مطهری، نه به نقاط ضعف و ناکارآمدی دولت اشاره کرده و نه از دشمنی و خباثت و بدعهدی و خوی سلطه گری آمریکا سخنی می گویند.

این طیف از یکسو می گوید «دولت اختیارات لازم را ندارد» و «مجلس در رأس امور نیست»، اما وقتی فصل انتخابات فرا رسید، برای حضور در پاستور و بهارستان، سر و دست می شکنند! این رفتار مصداق بی مسئولیتی و توهین به شعور مردم است.

برخی از منتخبان مردم در مجلس یازدهم از هفته های گذشته با برگزاری نشست های متعدد با صاحبنظران، فعالان عرصه تولید، شرکت های دانش بنیان، جوانان مومن و متخصص و انقلابی و...در تلاش هستند تا اقدامات قابل توجهی برای رفع مشکلات مردم انجام دهند.

همزمان با این اقدام قابل تقدیر، فعالین اصلاح طلب به مایوس سازی مردم و سرپوش گذاشتن بر کارنامه ضعیف و غیرقابل قبول خود در مجلس دهم مشغولند.

** زیباکلام: تجربه خوشایندی از کمک های مردمی به نیازمندان ندارم

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:«واقعیت این است که دولت مقدورات و امکاناتی دارد که چه بسا کفاف رسیدگی تام به همه نیازمندان و آسیب‌دیدگان را نداشته باشد بخصوص که اولویت آن بحث‌های درمانی و بهداشتی و محافظت از جان شهروندان هم باید باشد».

زیباکلام در ادامه نوشت:«بنابراین راهکاری که می‌توان به آن اتکا کرد همان همت والایی است که همواره  نزد ایرانیان و البته برخی چهره‌های خیر و سرشناس به صورت خاص‌تر وجود داشته و دارد. کمک‌های مردمی به نیازمندان تازگی ندارد و قطعاً پایانی هم نخواهد داشت و حالا زمانی است که به هر نحو ممکن برای دفاع از هموطنان باید پای به میدان بگذاریم. این توصیه را در حالی مطرح می کنم که به شخصه تجربه خوشایندی از این گونه اقدامات انسان دوستانه پس از زلزله کرمانشاه ندارم».

زیباکلام علیرغم اشاره صحیح به لزوم کمک های مردمی برای کمک به خانواده های نیازمند، مدعی شده است که تجربه خوشایندی از اقدامات انسان دوستانه پس از زلزله کرمانشاه ندارد.

در ۲۱ آبان ۹۶ زلزله‌ای به بزرگی ۷،۳ ریشتر کرمانشاه را لرزاند. پس از وقوع زلزله، صادق زیباکلام برای جمع آوری کمک های مردمی فراخوان داد. چند روز بعد وی اعلام کرد که ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حسابش واریز شده است.

مدت‌ها پس از زلزله کرمانشاه معلوم شد که زیباکلام فقط سی میلیون تومان از آن کمک نجومی را خرج زلزله زده‌ها کرده و مابقی را نگه داشته است تا «دهکده امید»! را در کرمانشاه تأسیس کند.

این اقدام تأمل برانگیز زیباکلام حتی صدای رورنامه های اصلاح طلب را نیز درآورد. برای نمونه، روزنامه اعتماد در واکنش به این اقدام نوشت:«معلوم نیست قصه "دهکده امید" به کجا خواهد انجامید ولی یک نکته را به ضرس قاطع می‌توان گفت و آن اینکه "جامعه" را نباید با "آزمایشگاه" اشتباه گرفت...اگر تعارف را کنار بگذاریم باید گفت که یوتوپیای "دهکده امید" پروژه‌ای نامجویانه و آغشته به محبوبیت طلبی بود...تجربه غم انگیز و بیهوده دهکده امید قطعاً موجب کاهش اعتماد عمومی به سلبریتی های ایرانی در موارد مشابه آتی خواهد شد».

یکی از کاربران فضای مجازی در واکنش به رفتار عجیب زیباکلام نوشت:«کار زیباکلام مثل اینه که من بگم بچه ی گرسنه داریم، بعد در مدرسه پول جمع کنم و بگم در فرصت مناسب مشاور تغذیه میارم مدرسه براشون صحبت کنه».

اکنون جوانان بسیجی و بچه هیئتی ها و ریش سفیدان محله ها و طلاب جوان و انقلابی و ائمه جماعت مساجد و گروه های متعدد مردمی همگی پای کار آمده و مشغول کمک رسانی برای شکست کرونا هستند.

عده ای در محله ها و مناطقی که خانواده های کم بضاعت ساکن هستند، مشغول توزیع اقلام ضروری خانوار بوده و عده ای دیگر به کارگران رسیدگی کرده و بسته های اقلام غذایی را میان آنان توزیع می کنند.

اکنون مساجد، هیئت ها و منازل مردم ایران یا تبدیل به کارگاه برای تولید ماسک و لباس ایزوله شده و یا محلی برای طبخ غذا برای نیازمندان و یا بسته بندی اقلام ضروری و ارسال برای اهدا به مردم نیازمند.

این در شرایطی است که در کشورهای غربی، مردم به غارت فروشگاه ها مشغولند و صف های عظیم برای دریافت غذا تشکیل شده است.

با اینحال، زیباکلام و همفکران وی، همچنان مشغول خودتحقیری و تعریف و تمجید از کشورهای غربی هستند. 

** شهاب الدین بی مقدار: برای شکست کرونا، نیازمند رفع حصر هستیم

روزنامه اعتماد در مطلبی به نقل از «شهاب الدین بی مقدار» نماینده اصلاح طلب مجلس و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم نوشت:«کرونا اثر رکودی بر اقتصاد جهانی خواهد گذاشت و کشور ما هم شاهد این اتفاق خواهد بود. بهترین راه این است که در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم تا کرونا از بین برود. بهترین کار این است که واقعیت‌ها را صادقانه به مردم بگویند و همه ‌چیز را خوب جلوه ندهند. باید خیلی شفاف و سنجیده شرایط را برای مردم توضیح دهند».

بی مقدار در ادامه گفت:«در حال حاضر در کشور به وفاق ملی نیاز داریم: باید وفاق ملی در کشور شکل گیرد. در جامعه خودی و غیرخودی برداشته شود. حتی به زندانیان سیاسی بخشش بدهند و رفع حصر صورت گیرد و در این شرایط همه مردم پای کار بیایند».

اکنون گروه های متعدد مردمی مشغول توزیع بسته های اقلام ضروری سبد خانوار و همچنین توزیع غذای گرم و بسته های اقلام بهداشتی در میان خانواده های کم بضاعت هستند. این اقدام تحسین برانگیز در کنار برپایی کارگاه های متعدد تولید ماسک و لباس ایزوله- به صورت کاملا مردمی و خودجوش- نمایشی غرورآفرین از وفاق ملی و شور و شعور مردم عزیز ایران است.

اما فعالین تندرو طیف اصلاح طلب، از درک این واقعیت بدیهی ناتوان هستند. بنابراین بدون توجه به اقدامات تحسین برانگیز مردم، همچنان مشغول سیاسی کاری و سیاسی بازی بوده و در پی ماهیگیری سیاسی از کرونا هستند.

لازم به ذکر است که شهاب الدین بی مقدار، چند روز پس از اقدام جنایتکارانه دولت تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، مدعی شده بود که باید با آمریکا خویشتن داری کرده و باب مذاکره جدید را باز کنیم!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    41 56
    بازهم علی مطهری و خزعبلات جدید ،،،علی اقا مطهری مجلس شما ظرف بیست دقیقه برجام را تصویب کرد
    • حسن IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      77 63
      علی مطهری صد در صد حرف حق رو گفته و حرف حق هم تلخه
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      26 30
      15:46 چیطوری غربگدای مفلوک؟ :)
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      26 56
      شمارا به خدا اینقدر چرندیات مطهری وزشت کلام را رسانه ای نکنید قبلنا میخندیدم به حرفاش ولی حالا قلبم درد میگیره بس که بیخوده
    • سید SE ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      29 32
      هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد!! اصلاً مگر ممکن است حتی یک نفر از این اصلاح طلبان تهوع آور را عاقل بیابید!؟!؟
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      4 1
      علی مطهری هنوز نمی داند که FATF هم کلاه گشاد دیگری همانند برجام است.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    66 45
    من هیچ وقت چرندیات اصلاح طلب ها ( خصوصا شما) رو نمی خونم آقای مطهری.. ولی ظاهرا هنوز ما رو نشناختی، ما به همه ی مسئولان تا یه مدتی فرصت می دیم به صورت قانونی با خیانت کاران و خرابکارهای ایران برخورد کنن. و دعا کن ورود پیدا کنن و شماها رو به سزای عملتون برسونن. و الا بهت قول می دم کاری کنیم که روی داعش رو سفید کنه. پس برو خدا خدا کن که وقتی قالیباف میاد وضع تغییر کنه و الا از همین حالا شرایط بی بی سی نشینیت رو مهیا کن..
  • کاوشگر فضایی IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    31 25
    کثیف کلام چه خبر از 2 میلیارد تومن ؟
    • SE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      8 6
      میخواهد "دهکده امید" برای ملکه افریته در ایران بسازه منتظر شرایط مناسب است
  • mjp IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    25 32
    مطهری ودارودستش اینقدرتبل وکارنکن هستن که ازالان پیشگویی تنبلی میکنه اخه مگه قالیباف مثل تووابن مجلس دهم وکیل الدوله تام میشن؟حداقل فرقش اینه با شماکه مصوبه های حقارت وباروبدون فکرودلخوش به بیرون تصویب نمیکنن.خدا وکیلی این جریان بنزین اگه اقای قالیباف مجلس بودایامیگذاشت اینهمه هزینه واسه مردم ونظام ودرست بشه؟هرکاریم ک نکنه حداقل موقع تصویب طرحهااول فکر مردم میکنن بعددولت رو...مطهری اگه راست میگی ومردی ونماینده مردمی قیمت بنزین روتومجلس تا تمام نشده کارشناسی کنیدوبرگردونید..تنبل وکارنکن وفرافکن همه روبکیش خودپندارد....بجزفرافکنی وطرح مسایل جناح بازی خداییش چه کاردیگه ای توکردی حیف فامیلی بابات ک هنوزروتو بدبخت خودفروحتست اصلاکتاب باباتوخوندی؟اگه موافق بابات بودی وضعت این نبود....
  • فرامرز IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    32 51
    من كه هيچوقت ابدا به نيازمند كمك نميكنم، خودش بايد جونش بالا بياد كار كنه، افزايش دستمزد كارگرا هم اشتباه محض بود، كارگر روزي يه تن ماهي ١٠ تومني بخوره كارش با ٣٠٠ تومن ماهيانه راه ميفته.
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      41 49
      ما سگ های بن سلمان رو جز آدمیزاد حساب نمی کنیم، راحت باش
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      36 4
      پس اگه یه روزی نیازمند شدی از کسی توقع کمک نداشته باش.
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      2 1
      ما اینقدر خیر داریم که نیازی به امثال شما نیست.همین امروز تو شیراز یه خیر 300 میلیون تومان یکی دیگه هم 350 میلیون تومان کمک کرد.حتما کارگر هم انسان نیست و فقط از گرسنگی نمیره کفایت میکنه.
    • Mohammad IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      0 1
      هرگز تو سرخودت وتوی سر پدرت به نیاز مندان کمک کنی حرامخور مفلوک ،،،نیاز مندان به کمک توئه آشغال هیچ نیازی ندارند بنا بر این دیگه از این آشغال خوری ها نکن....
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      1 1
      فرامرز فرعون رو دیدی چی شد پس انقدر متکبر و مغرور نباش مالت به یک شب جانت به یک تب بنده
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    13 20
    ولی اگه تو رئیس شده بودی اتفاقات خیلی بدی می افتاد!!
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      3 10
      کاملا موافقم
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    19 16
    علی مطهری برو اول کمی ادب یادبگیر،بی تربیت
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      1 3
      الان منفی زدین یعنی مطهری نره ادب یاد بگیره، همینجور ضدبارداری تجویز کنه؟ خخخخخ
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    22 21
    از وقتی رد صلاحیت شده مجلس بد شده .چرا به زیباکلام اجازه حرف زدن داده میشه اگه تو کشور اروپایی یکی مثل این باشه درجا خفه اش میکنن
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    22 16
    اینا خوب ذات خودشون رو نشون میدن. تا وقتی سمت و پست و مقامی دارن همه چی بر وفق مراد ست اما همینکه عذرشون خواسته میشه اونوقت مثل بلبل شروع به نغمه سرایی از اشکالات ساختاری میکنند. جتاب مطهری شما در طول نمایندگی لال مونی گرفته بودی یا به مصلحت نبود حرف بزنی و اقدامی بکنی؟ ناسلامتی تو مجلس بودی که. عجب دنیایی!
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    20 46
    مطهری شام آوردن... جمع کن رفتنی هستی
  • پاکسرشت.شیراز IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    18 18
    حتمابارفع حصرکروبی وموسوی قراره واکسن ودارو ضدکرونابسازن خخخخ اخه ....چکارش به شقیقه؟اصلاچه ربطی داره رفع حصرباکرونا....والامردم ک باهم دشمن ودوسته نیستن فقط شماهاجناح بازهامردم وهمه رودشمن وجدامیدونید..اخه شماتعداداندک منافق ک دویست نفرهم نیستیدچراخودتون بمردم وصل میکنیداول بعدشم بجای اوناتصمیم میگیرید؟؟مردم ازانقلاب فاصله نگرفتن شمااصلاح طلبهااز مردم وانقلاب فاصله گرفتید...سران فتنه نکنه داروساز باشن قراره داروکروناتولید کنن ازادشون کنیم خخخخخخ
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    16 34
    از حرف زدن مطهری معلومه یجاش داره بد جور میسوزه ..اخه طفلی رو رد صلاحیت کردن و هیشکی بهش توجه نمیکنه
  • محمد حسین IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    17 18
    جناب آقای مطهری شما در مسایل بسیار ساده و اولیه درمانده بودید حالا از مسایل مهم صحبت میکنی؟ تو جیبت کرم برای رفع سوزش نداری؟
  • DE ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    18 13
    علی مطهری: قالیباف هم رئیس مجلس شود اتفاق خاصی نمی‌افتد زیرا افرادی نظیر من آدم بشو نیستند ما به چرت و پرت گویی و گرفتن حقوق های کلان عادت کرده ایم/ زیباکلام: تجربه خوشایندی از کمک‌های مردمی به نیازمندان ندارم زیرا روزنامه ها لیست مخارج تا آخرین ریالش را در می آورند آبروی آدم میره . از زلزله قبلی کلی هنوز بدهکارم. پولها واقعا حیف شد که میل شد.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    10 13
    مطهری و زیبا کلاغ و بیمقدار هر سه بهم خوب میان ؛ خود کم بین و غربگدایند و ایضا نخود همه آش.
  • مهدی IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    19 16
    زیبا کلام درسته شما از کمک های مردمی تجربه خوبی نداری کمکهای مردمی را گرفتی خودت خرج کردی هیچ کس هم نگفت ابرو روی چشمت است بله شما و مطهری احمق واقعا باعث شرم همه ایرانیها هستیدننگ تان باد./
  • اشنا US ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    8 13
    کسانی که مانع ظهور حضرت مهدی می شوند مصرانه و به عمد همچون سدی می مونند ترک ورداشته و بسیار مخرب که در پشت خودشون انباشتی از مسائل ویرانگر و مخرب رو ذخیره کردند و خدا میدونه اگر این سد شکست شه چه اتفاقی قراره برای جهان و خاورمیانه و ایران رقم بخوره !!!
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    21 15
    هموطنان عزیز :بجای پریدن به همدیگر بروید کتاب مستر همفر رو مطالعه بفرمایید.بعد حرف بزنید.معمولا انسانها بعد از شکست حرفهایی میزنند .که بعدها مردم میفهمند که چه ها عرض فرموده اند.مشکل کشور ما همین اصلاح طلبان و اصول گرایان هستند .کشور به ایران دوستان و مردم دوستان آنهم بخاطر خدا نیاز دارد.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    16 11
    آقای مطهری ششما فعلا خفع خون بگیر تا ببینیم چی میشه تا حالاشم زیادی حرف زدی
  • محسن FR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    23 13
    از دولت بی اختیار رسیدیم به مجلس بی اختیار. نمی دونم چرا برای رسیدن به این دولت و مجلس بی اختیار این همه سر و دست می شکنن و خودکشی می کنن ...
  • محسن IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    19 17
    آقای زشت کلام شما که باید خاطره خوبی داشته باشی کمک های مردمی زلزله زدگان کرمانشاه را جمع کردی نم هم پس ندادی . اگر حالا کسی به شما اعتماد نمی کنه خاطره بدی میشه
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    21 20
    اتفاقا اگر دکتر زیبا کلام کمکهای مردمی را پس اندازوسرمایه گزاری میکرد برای خود سیل زده وزلزله زده ها تاحالا دوبرابر شده بود-البته کارهای خیلی خوبی هم کردمثل نانوایی و...
  • DE ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    34 17
    زیبا کلام ، اتفاقا شما خاطره خوشی از کمک های مردمی داری ، پولهای خیرین برای زلزله زدگان هنوز در حساب شماست و بعد هم به وراثت می رسد . واقعا قبح دزدی و نادرستی در آدمهای مشهور ریخته ، حق یک زلزله زده بدبخت چطور از حلق صاحب مرده تو پائین می رود ؟؟؟
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    3 1
    اقای زیبا کلام دفعه پیش رو پس نداد ، به بهانه شهر هوشمند
  • FR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    3 1
    به مطهری باید گفت همین که تو نیستی اتفاق خاص است .... به زیبا کلام هم باید گفت چرا از کمک های مردمی دل خوشی نداری در جریان زلزله سهمیه ت کم بود ..... حرف های اصلاح طلبها را دیگه نمیخونم فقط از روی تیتر جوابشون حاضره !
  • رضایی IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    3 1
    باسلام.موضع گیری در رد برجام و FATF یک موضع اصولی انقلاب هست نه سیاسی کاری . اگرعلی مطهری این را نمی فهمد دیگر قضاوت باشما . در مورد زیبا غلام! هم باید گفت یکی از امتیازات مهم جامعه اسلامی و جامعه مؤمنان همین تلاش جهاد گرایانه است که خاطرات دوران دفاع مقدس را در اذهان زنده کرد واین یعنی روشن شدن افتضاح لیبرال دموکراسی غربی واین همان ناخوشایندی همه افراد وابسته ودلداده ی نظام قاتلان میلیون‌ها سرخپوست بومی قاره آمریکا.
  • موسی پنده IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 5
    میدونم نظرم چاپ نمیشه . با خود ش موافق نیستم .ولی حرفاش بدم نگفته .
  • موسی پنده IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    2 5
    نظرات را خوندم .فقط یک یک نظر در موافقت با آقای مطهری چاپ کردی در مقابل چندین نظر ی پر از توهین هست .می خواهید بفهمید حرف های آقای مطهری دروغ هست یا راست .به میزان مشارکت مردم دقت کنید این همه از صدا و سیما تبلیغ کردین .حوزه ها تبلیغ کردن . آخرش چی شد .مردم نیامدند .فقط چهل درصد اونم وزیر کشور خودتون گفته .بیچاره این همه گرونی هست ‌.گرونی داره جولان میده ‌.از رای ندادن مردم عبرت بگرید شصت درصد رقم کمی نیست
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      1 1
      بی بی سیت رو کمتر کن درست می شه. اونایی که باید جوابشون رو گرفتن و جدیدا شدیدتر هم شده، منتهی ما عادت به سر و صدا نداریم، بر خلاف اصلاح طلبا ( و هیچ وقت هم فک نکن ما اصول گراییم، چون نیستیم ) حالا بمون و ادامه اش رو ببین
  • ابتکار IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 1
    علی مطهری قیاس به نفس کرده، چرا که با رانت انحصاری انتشارات صدرا را در دست دارد به مدت سی سال که در کمیسیون فرهنگی مجلس به تصویب رساندند. آثار شهید مطهری بدون هیچ گونه نوآوری چاپ می شود. سردار را با امثال شما غرب پرستان قیاسی نیست.
  • مونا US ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 4
    چه خبر از عيسي شريفي ؟
    • NL ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      5 1
      هیچی عزیز داره یه کم جمع و جور میکنه تا واسه اصلاح طلبا جا باز شه .
  • كريم IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    5 1
    به خاطر دارم در دوره قبلي انتخابات مجلس، پس از اعلام نتيجه انتخابات، عارف گفت: وقتي كه ليست منتخبين را ديدم، شكّه شدم. (به علت اينكه حتي يكنفر از اصولگرايان هم انتخاب نشده بود.) حالا وضع، كاملا بر عكس شد چون در ليست منتخبين حتي يك نام يكنفر از اصلاح طلبان وجود نداشت. فرقش اين است اي علي مطهري كه اگر آقاي قاليباف رئيس مجلس بشود، شما و تمام هوادارانتان سكته خواهيد كرد. ان شاء الله كه تمام اصلاح طلبان مبتلا به كرونا بشوند.تمام.
  • قالیباف IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 1
    قالیباف حداقل میتونه جلوی بعضیها رو بگیره که کشور باذلت و حقارت تمام نابود نکنن
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      2 1
      قالیباف کارش درسته. با مدیریت جهادی، کشور را درست می کنیم
  • م IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    4 1
    بی مقدار اسمش رو خودشه
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    3 0
    جناب علی خان حسد هرجا که آتش بر افروزد هم اول حسودان را بسوزد
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    4 1
    علی آقا شما و محمود صادقی ننه جون پروانا سلحشور میشه حرفی نزنید نظر ندید خطر ناک است کرونا صداو نفس شمارا می شتود تصویرتان را هم می ببند یواشکی می یاد سراقتان و گلویتان را می گیرد بیمار می شوید حیفید شما سرمایه های این کشور هستید باید باشید و دوباره ابراز نظر های خنده دار و دشمن شاد کن بگویید بخصوص ننجون پروانا
  • ابو اسد DE ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    11 1
    من یکی دوست دارم جناب مطهری با اعصاب مردم بازی نگند در چهارسال آینده، همین هم برای ما کافی است اگرچه اگر واقعا ایشان واقعا معتقد بودند که اتفاقی نمی افتد لازم نبود قبل از ریاست آقای قالیباف در مورد ایشان حرف بزند. آقای مطهری در کنار قوم و خویشش جناب لاریجانی و برخی دیگر بی خاصیت ترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی را رقم زدند اکنون از روزهای آینده و نقش فعال مجلس ترسیده اند و این که دیگر نخواهند توانست اینها با ملت روبرو شوند و باید به خودفرنطینگی سیاسی روی آورند.
  • رضا IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 1
    کافر همه را به کیش خود پندارد.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    5 1
    آقای مطهری تو مردود شده ای و به رفقای اصلاح طلبت بگو که ما همه با هم مردود شده ایم و به خاطر ناکارآمدیمان مردم ما را اخراجکردند و حالا داریم انتقام میگیریم این برای شما بهتر است
  • DE ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 1
    اقای مطهری این پیشگویی ها رو برای خودتون نگهدارید.چون فضول رو بردن جهنم با پررویی گفت: هیزمش تره نمی سوزه! اقای زیبا کلام اخه شما که از کارخیر بویی نبردید بهتره ساکت باشید و با یاد سارینایی که یخ زد مرد خوش باشید. تاحداقل دیگران به کارشون برسن. با سود بانکی پولهای کمکی مردم درچه حالید؟
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 1
    ** علی مطهری: قالیباف هم رئیس مجلس شود اتفاق خاصی نمی‌افتد شما غصه عزیزم ، ترامپ فدای توباد. حالا کی گفته که قراره قالیباف رئیس بشه ، هنوز نشده تو غمباد گرفتی ، کاسه چه کنم ، چه کنم به دست گرفتی .که چگونه جواب مردم را بده که چرا نتونستی کار کنی . بی خاصیت ها
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 1
    ** شهاب الدین بی مقدار: برای شکست کرونا، نیازمند رفع حصر هستیم باز هم بی مقدار حرف زد. آقای بی مقدار شما که از اسمت پیداست. بی مقداری اول یک مقدار ، برای خودت مقداری(ارزشی ) پیداکن.تاخزعبلاتی بلغور نکنی . آقای بی مقدار
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 1
    انتظار داشت به مجلس یازدهم بیاید وبا استفاده از خاصیت اقازادگی بشود رئیس ،، لابد همه کارها را بدون فوت وقت یا ۲۰ دقیقه انجام میداد
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 1
    علت اصلی این قبیل اظهارات از سوی مطهری،کارنامه خالی دولت روحانی و لیست امید در مجلس هست
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 1
    سلام مخالفین علی مطهری ادب وشخصیت خودرا نشان دادندبرای هر انسان منصفی ای کاش با منطق ومحترمانه مخالفت و.... می کردند
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 0
    جنابان زیبا کلام شما یک فرد تمام شده میباشد مردم زمانی به شما اعتماد کردند اما کارنامه شما قابل قبول نیست حداقل کاری که میتوانید انجام دهید این است که بجای پافشاری روی اشتباهات پی در پی از مردم عذر خواهی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس