ویژه ها

جریان اصلاح طلب در مسئله «آبان ۹۸» ژست شاکی به خود می‌گیرد، اما آنها در ماجرای آبان ۹۸ در جایگاه متهم هستند. دولت اصلاح طلبان در آبان سال گذشته، یک اقدام لازم و ضروری را به بدترین نحو ممکن اجرا کرد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عباس عبدی:منتظر تکرار شورشی همانند آبان ۹۸ باشید!

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این در رویکردی توهین آمیز، مطالبات جوانان ایرانی را به مشروبخواری و خرید و فروش مواد مخدر تقلیل داده بود، در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «آبان ۱۳۹۸؛ تب یا بیماری» نوشت: «شکستگی استخوان بیماری و نقص است و باید همان را درمان کرد ولی تب بیماری نیست، حتی اگر لازم باشد که درجه آن را با دارو و پاشویه کم کرد، ولی فقط علامت بیماری است که باید مرکز تولید عفونت و ریشه تب را شناسایی و به درمان آن پرداخت و الا بیماری پیشرفت خواهد کرد..انتظار می‌رفت که حوادث دی ماه سال ۱۳۹۶، آغازی باشد برای شناخت مرکز تولید عفونت و درمان آن، ولی آن تب به علل گوناگونی خفیف تلقی شد و به سرعت اقدام به رفع آن کردند. در نتیجه گمان کردند که بیمار درمان شده است، در حالی که فقط علامتش کنترل شده بود. دو سال گذشت و این بار تب با شدت بیشتری خود را نشان داد. تقریبا و با اطمینان می‌توان گفت که در فاصله این دو سال، اقدام عملی و ریشه‌ای برای شناخت و درمان صورت نگرفت».

عبدی در ادامه نوشت: «باید گفت که یک خطای دیگر دیده شد که ماجرا را بدتر می‌کند. اینکه گمان کنیم اعتراضات فقط ناشی از افزایش قیمت بنزین است. بله اگر آن تصمیم نبود آن اتفاقات در آبان سال ۱۳۹۸ رخ نمی‌داد. همان‌طور که اگر از انداختن یک کبریت روشن در انبار پنبه جلوگیری کنیم، آن انبار آتش نخواهد گرفت، ولی از آنجا که ظرفیت آتش‌سوزی همواره وجود دارد، مساله حل نشده است و دیر یا زود حادثه دیگری می‌تواند این انبار را شعله‌ور کند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «بنابراین باید به فراتر از آن تصمیم رفت و از این اعتراضات درس گرفت. تقلیل این رویداد به افزایش قیمت بنزین خطرناک است و نشان می‌دهد که باید منتظر تکرار این حوادث باشیم، چون با این حد از رشد نقدینگی و کمبود تولید همچنان با افزایش قیمت‌ها مواجه خواهیم بود».

عباس عبدی گلایه کرده است که چرا مرکز تولید عفونت و درمان شناسایی نمی شود تا از حوادثی مانند دی ۹۶ و آبان ۹۸ جلوگیری به عمل آید.

پاسخ روشن است؛ تا زمانیکه دوستان و همقطاران آقای عبدی در دولت، معیشت مردم را به خشم و لبخند مقامات آمریکایی و اروپایی گره زده و مطالبات مردم را به «حضور زنان به عنوان تماشاچی در ورزش مردان» و «لزوم برگزاری کنسرت خیابانی» و «رفع حصر» و دیگر مسائل دست چندم تقلیل دهند، باید هم منتظر افزایش نارضایتی در مردم باشیم.

عباس عبدی اکنون ژست شاکی و منتقد دلسوز به خود گرفته است، این در حالی است که وی و روزنامه ای که در آن قلم زده است، به دفعات از آشوبگران و اغتشاشگران دفاع کرده و اینگونه القاء کرده که آتش زدن بانک و آمبولانس و ماشین آتش نشانی و پمپ بنزین و تاکسی و اورژانس و خودروی شخصی و تخریب مغازه مردم و سرقت مسلحانه و تعرض به فروشنده زن، اصلا کار مجرمانه ای نیست و این نهادهای قضایی و انتظامی هستند که به علت بازداشت و محاکمه اغتشاشگران مسلح از سوی عبدی و دوستان وی مورد هجمه و تخریب قرار می گیرند.

«دولتِ اصلاح طلبان» هفت سال و نیم است که معیشت مردم ایران را به خشم و لبخند سران آمریکا و فرانسه و انگلیس و آلمان گره زده و به خانه نساختن برای مردم افتخار می کند و مخالف خودکفایی در تولید بنزین و خودکفایی در کشاورزی است و توان و استعداد جوانان ایرانی را در سطح درست کردن آبگوشت بزباش و قرمه سبزی می بیند و تنها در یک قلم با تصمیم غیرکارشناسی دلار ۴۲۰۰ تومانی موجب از دست رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شده است.

علاوه بر این، جریان اصلاح طلب در مسئله «آبان ۹۸» ژست شاکی به خود می گیرد، اما اتفاقا طیف اصلاح طلب در ماجرای آبان ۹۸ در جایگاه متهم است. دولت اصلاح طلبان در آبان سال گذشته، یک اقدام لازم و ضروری- اصلاح قیمت بنزین- را به بدترین نحو ممکن اجرا کرد.

در آبان سال گذشته، بی تدبیری در بخش هایی از دولتِ اصلاح طلبان در کنار برنامه ریزی گسترده دشمن در پشتیبانی از اغتشاشات خیابانی، منجر به قربانی شدن تعدادی از هموطنانمان شد. اما عبدی و همقطاران وی هم بی تدبیری ها را و هم برنامه ریزی گسترده دشمن را انکار می کنند.

اشتغال، مسکن، ازدواج، تأمین جهیزیه، خرید خودرو و...از جمله دغدغه های اصلی جوانان در کشورمان است، اما همزمان شخصی مانند عباس عبدی با توهین به جوانان عزیز و فهیم کشورمان، مطالبات آنان را به مشروبخواری و خرید و فروش مواد مخدر تقلیل می دهد.  

یا در یک نمونه دیگر، شخصی مانند «محمود صادقی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم می گوید، به هرکجای ایران سفر می کنم، دغدغه و مطالبه اصلی مردم فقط رفع حصر است!

** مرعشی:رئیس جمهور بعدی باید از فرصت بایدن، گل های زیادی برای مردم ایران بچیند

«حسین مرعشی» عضو حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «نتیجه انتخابات آمریکا به خوبی حقانیت ملت ایران را نشان داد. به صورت طبیعی اگر منابع مالی ایران در خارج از کشور آزاد شود و صادرات نفت ایران دوباره به روال سابق بازگردد ما در مسیر بهبودی وضعیت اقتصادی قرار خواهیم گرفت که در نهایت به افزایش رضایت مردم منجر خواهد شد. اگر وضعیت اقتصادی بهبود پیدا کند روی شاخص‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز اثرگذار خواهد بود و چنین وضعیتی روی انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ایران نیز تأثیرگذار خواهد بود».

مرعشی در ادامه گفت: «فضای که پس از شکست ترامپ در عرصه بین‌المللی به وجود آمده و مخاصمات ترامپ با ایران جای خود را به فرصت همکاری داده است که باید مغتنم شمرده شود. این فرصت همکاری نیز تنها مختص به ایران نیست؛ بلکه برای کشورهای اروپایی نیز به وجود آمده است. حتی فرصت همکاری بین غرب و شرق نیز بیشتر از گذشته خواهد شد. به همین دلیل فردی باید در ایران به ریاست‌جمهوری برسد که بتواند از این فضا به سود منافع ملت ایران استفاده کند و گل‌های زیادی برای مردم ایران بچیند. بدون تردید این دوره را باید دوره همکاری نامید...رئیس جمهور بعدی باید با جهان رابطه سازنده داشته باشد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «هر رئیس‌جمهور دیگری نیز به جای آقای روحانی سر کار بود نمی‌توانست در مقابل کسی که با زبان تهدید صحبت می‌کند شرف و عزت ایران را بفروشد.آقای روحانی باید در مقابل زیاده‌خواهی‌های ترامپ ایستادگی می‌کرد. آقای روحانی نیز با توجه به مصلحت و منافع ملی چنین رویکردی را در مقابل ترامپ اتخاذ کرده است. در نهایت نیز خداوند متعال شر ترامپ را از سر ملت ایران کم کرد».

همچنین روزنامه آرمان در مطلب دیگری نوشت: «سختگیری‌های ترامپ امروز ابزاری مفید در اختیار دموکرات‌ها در قبال ایران خواهد بود...ترامپ هر اقدامی که دموکرات‌ها و اوباما انجام داده بود را تخریب کرد، دموکرات‌ها نیز در برخی حوزه‌ها از او انتقام خواهند گرفت و اقدامات او را خنثی خواهند کرد و به نحوی اقدامات او را تلافی خواهند کرد...این انتقام‌گیری دموکرات‌ها از ترامپ شاید به نفع ایران تمام شود. بایدن احتمالا پیام‌هایی به تهران ارسال خواهد کرد. عمان و سوئیس بار دیگر برای میانجیگری فعال خواهند شد... در هر صورت تاکتیک‌های دموکرات‌ها متفاوت خواهد بود. آنها با آرامش پیش می‌روند و فشارهای بین‌المللی علیه ایران به‌شدت کاهش خواهد یافت».

طیف اصلاح طلب هیچ علاقه ای ندارد که افکارعمومی از کارنامه «جو بایدن» آگاهی داشته باشند. بایدن نفر دوم دولت اوباما بوده است. همان دولتی که آنقدر در اجرای توافق هسته ای کارشکنی کرد که مقامات ارشد دولت روحانی صراحتا گفتند که دولت اوباما برجام را به صورت فاحش نقض کرده است.

بایدن نفر دوم دولتی بوده است که تحریم سنگین آیسا و قانون محدودیت ویزا را علیه ایران تصویب کرد. دولت اوباما قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید و مردم کشورمان را «یاغی»! نامید.

رسانه های غربی در آن مقطع صراحتا اعلام کردند که دولت اوباما با کارشکنی های پیوسته، در برقراری  و تسهیل روابط بانکی ایران با سایر کشورها سنگ اندازی می کنند.

حالا جو بایدن صراحتا اعلام کرده که روش های هوشمندانه ای برای فشار و تحریم علیه ایران به کار خواهد گرفت؛ روش هایی که به زعم وی، ترامپ در اجرای آنها کوتاهی کرده است.

حالا در شرایطی که جو بایدن کارنامه سیاهی در دولت اوباما داشته و  وعده تشدید فشار علیه ایران را نیز مطرح کرده است، اصلاح طلبان با ذوق زدگی کودکانه و حقارت آمیز، مدعی هستند که باید منتظر گشایش های عظیم اقتصادی در دولت بایدن باشیم!

آن طیفی که در سال ۹۴، القاء کرد که دلار ۱۰۰۰ تومان خواهد شد و سپس در سالهای بعد با دلار ۳۲ هزارتومانی فخرفروشی کرد، حالا باز هم وعده گشایش اقتصادی را مطرح کرده است. به نظر شما اصلاح طلبان حتی با بدیهیات و ابتدایی ترین اصول روابط بین الملل و اقتصاد هم آشنایی دارند!؟

** بغض و عصبانیت اصلاح طلبان از «مدیریت جهادی» ادامه دارد

روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «جدال بر سر آدرس گرانی ها» نوشت: «"گرانی‌ها به پاستور و بهارستان ربط دارد نه به جورجیا و آریزونا" این تیتر صحبت‫های رئیس مجلس است که البته با واکنش ردیس بانک مرکزی نیز همراه شد. به نظر می‫رسد جدال لفظی مجلس و دولت علیرغم تذکرها همچنان ادامه دارد. این در حالی است که اقدامات مجلس نیز طی ماه‫های گذشته نتوانسته تاثیر چندانی بر اقتصاد کشور بگذارد اما همچنان محمد باقر قالیباف مقصر را در دولت می‫داند».

روزنامه شرق نیز در مطلبی با عنوان «مجادله دوباره با روحانی» نوشت: « جدال کلامی رؤسای مجلس و دولت همچنان ادامه دارد؛ روز گذشته نیز رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود فرصت را مناسب دانست تا درباره انتخابات آمریکا صحبت کند. محمدباقر قالیباف هرچند از شکست ترامپ ابراز خوشحالی کرد، اما گفت: "عمیقا باور داریم که زندگی و معیشت مردم را نه می‌توان و نه باید به پیروزی یا شکست کسی در کاخ سفید گره زد"...جدال کلامی رؤسای مجلس و دولت، سابقه‌دار است؛ اواسط مهر قالیباف بدون رعایت پروتکل‌ها برای بازدید میدانی به بیمارستان امام خمینی و بخش مراقبت‌های ویژه آن رفت و همین باعث شد حسن روحانی جلسه سران قوا را که قرار بود فردای آن روز برگزار شود، کنسل کند».

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب- مرداد ۹۹در یادداشتی در روزنامه شرق نوشته بود: «اصولگرایان...ادبیات سیاسی‌شان سرشار از مفاهیمی مانند «جوانگرایی»، «مدیریت جهادی»، «مبارزه با فساد»، «نئواصولگرایی» و امثال این شده است...اما اصلاح طلبان...حتی در حدواندازه ظاهری هم نتوانسته‌اند تغییر و تحولی در ادبیات و گفتمان سیاسی‌شان ایجاد کنند. نه در تغییر چهره‌ها و نه در فرایند نوسازی گفتمان سیاسی، آنان نتوانسته‌اند دست‌کم به اندازه اصولگرایان خودی نشان‌ دهند».

واقعیت این است که برخی دولتمردان و رسانه های اصلاح طلب و طیفی که سلفی حقارت و تشکیل کمیته رفع حصر و برگزاری جشن تولد صفحه اینستاگرامی و خوی اشرافیگری را در کارنامه خود ثبت کرده اند، از مدیریت جهادی هراس دارند.

طیف اصلاح طلب در مقطع انتخابات با تبلیغات گسترده تلاش کردند تا میان طیف اصولگرا تفرقه ایجاد کنند، اما انتشار   «لیست وحدت»   نقشه تفراقه افکنان را نقش بر آب کرد.

در گام بعدی، اصلاح طلبان با تبلیغات گسترده اینگونه وانمود کردند که قالیباف در مجلس تنهاست و شانسی برای ریاست مجلس یازدهم ندارد. اما در ادامه محمدباقر قالیباف با ۲۳۰ رای به ریاست مجلس یازدهم رسید. انتخاب قالیباف با اکثریت مطلق مجلس، برای دومین بار عملیات رسانه ای اصلاح طلبان را با شکست مواجه کرد.

اخراجی های مجلس دهم از اولین روز آغاز به کار مجلس یازدهم پروژه ناامید سازی مردم و تفراقه افکنی در مجلس را کلید زده اند. اما علیرغم این کینه توزی و سنگ اندازی ها، نمایندگان مجلس یازدهم مشغول رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    50 10
    عباس عبدی ساکت شو زر نزن
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      5 53
      دکتر ظریف برازنده ریاست جمهوری در 1400 است
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      49 1
      ظریف و روحانی 8 سال اقتصاد کشور را معطل کدخدا کردند و تورم 700 درصدی سر سفره مردم گذاشتن آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      32 0
      به 18:27 شتر در خواب بیند پنبه دانه
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      30 3
      افساد طلبان تا این مملکت را ته دره نبرند دست بردار نیستن.
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      18 0
      18:27 زرششششششششششششششششششششششک
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      25 0
      ظریف 25 تا دونه رای هم نداره ! خخ
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      19 0
      مشکل اصلاح طلبان این است که فرصت و تهدید را از هم تشخیص نمی دهند !
    • عبدالله مومن IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      9 5
      باید از روح جناب خلخالی که در برخورد با این موارد. هیچگونه مماشاتی نداشت و همه شیاطین را قلع و قمع کرد. استمداد نمود.
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      15 0
      از روز اول سر کار آمدن مجلس جدید، توپخانه های اصلاحاتچی تمام امتیازات عادی نمایندگان مجلس، که اتفاقا مجالس اصلاحطلب مثل مجلس دهم کارنامه سنگین تری در بهره مندی از امتیازات ویژه داشته اند، را در بوق و کرنا کرده و انگار که از درست نشدن اوضاع کشور سود میبرند! فقط و فقط میتونم بگم خدا انشاا... ریشه این جرثومه فساد به نام اصلاحات را بخشکاند!
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    46 7
    دستش بشکنه اونی که کاریکاتور از دکتر قالیباف زیبا و دوس داشتنی کشیده بدبختا محبوبیت دکتر روز به روز بیشتر میشه مردم شماها رو نمیخان همه رو به گدایی وادار کردین برو از کاخ سعد آباد تو خیابون ببین مردم چه کار میکنن
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      16 1
      اصلاح طلبان از مدیریت جهادی هراس دارند
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    31 2
    کشور تو دستشونه خودشون معیشت مردم رو نابود می کنن. خودشون به غربی ها پاس گل میدن خودشون جرقه رو میزنن مجاهدین خلق میریزن تو خیابون مغازه ها رو به آتیش میکشن ملت هم نشستن زندگیشون رو میکنن و شکر گزار امنیتی هستن که کس دیگه ای به ارمغان آورده و داعش بالای سرشون نیست. اگه ملت به گزینه های بی بی سی رای ندن انشاالله این بدبختی های ما در سال 1400 به تاریخ سپرده میشه.
  • US ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    36 2
    تو همون خیابون کار اصلاحات تمام خواهد شد. برای همیشه.
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      14 0
      نهروانی دوباره اتفاق می افتد اما اینبار نه خوارج بلکه منافقان بدرک واصل میشوند
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    24 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دنه که شتر های پیر خرفتی مانند شما شتر های دوپا در خواب هم نمی توانید ببینید
  • Mehdi US ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    31 5
    عزیزان من بیخیال اصلاحات و اصولگرا فقط مدیریت انقلابی همونطوری که آقا فرمودند والسلام
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      8 4
      قالیباف=مدیر جهادی و خستگی ناپذیر
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    13 3
    سر مردم سنگ نریزید خدا همه تان را نابودکند بحق صاحب الزمان
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    19 1
    واقعا اگه ابن کشور امثال عبدی رو نداشت چی می شد؟ بهشت می شد. مردم در انتخابات ۱۴۰۰، تو را به خون شهیدان قسم، گول اصلاح طلبان را نخورید.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    12 0
    سزای کسی که نمک می خوره نمک دون می کنه چیست ))(((((((((((((((
  • RO ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    10 0
    امان از دست این که رو دست موش های نروژی فاظلاب ها بلند شد
  • مجید IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    14 1
    عباس عبدی بیجا کرده که حرف اضافه می زنه
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    11 1
    عبدی،منتظریم!
  • DE ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    15 0
    عباس عبدی: منتظر تکرار شورشی همانند آبان ۹۸ باشید! ما اصلاحطلبها به همه جا و همه چیز اغتشاش خواهیم کرد .ما در اغتشاش کردن استادیم سالهاست به تولید و صنعت و فرهنگ و پستها و مدیریتها اغتشاش کرده ایم و باز اغتشاش خواهیم کرد. / مرعشی:رئیس جمهور بعدی بایدن از فرصت بایدن گل‌های زیادی برای مردم ایران بایدن بچیند.ما بایدن به کسی رای بدهیم که در خط بایدن باشد.کلا حیات و زندگی ما و اصلاح طلبها یا همان کارگزاران بد سابقه منظورکارگزاران سابق به بایدن ها و نبایدن ها وابسته است.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    12 1
    شیفتگان امریکا در توهم افکار پوسیده خود با بایدن در مذاکره هستند و رویا پهن کردن کت ها ها خود در زیر ماشین ها امریکائی هستند و خود را برای ندیمه و نوکر شدن جهت امریکائی ها اماده می کنند و لباس ها را اطو می زنند و کراوات ها را برق می اندازند و 000000. اما ناگهان از خواب خرگوشی بیدار می شوند و می بینند امریکا هم سوریه شده است
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    17 0
    آن طیفی که در سال ۹۴، القاء کرد که دلار ۱۰۰۰ تومان خواهد شد و سپس در سالهای بعد با دلار ۳۲ هزارتومانی فخرفروشی کرد، حالا باز هم وعده گشایش اقتصادی را مطرح کرده است. به نظر شما اصلاح طلبان حتی با بدیهیات و ابتدایی ترین اصول روابط بین الملل و اقتصاد هم آشنایی دارند!؟ این سوال نداره، هیچی حالیشون نیست
    • DE ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      18 0
      به سه سوت و ۱۰ روز یعنی سه ماه و ۱۰ روز به حَساب ۱۰۰ روز چنان تهوع اقتصاد ی ایجاد کنم و اقتصاد را گشاد کنم که با تریلی تو لوله هاش دور بزنی .
  • رضا IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    12 2
    سلام مشرق جان زندگی مردم الان نسبت به سال 98 سخت تر هم شده تورم فزاینده و کرونا پس هشدار عبدی را باید جدی گرفت و با توسعه اقتصاد و کنترل تورم مشکل را کاهش داد مردم به کشور علاقمند هستند وکسی طالب شورش و اعتراض نیست مگر با این تورم لجام گسیخته و مصنوعی دولتمردان بنزین بر آتش مشکلات بریزند
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    13 0
    عبدی دهن رو ببند . سناریو نساز و اجرا نکن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آخ نمی میری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینهمه استاد و متخصص و معلم از دنیا رفتن تو هنوز به فکر شورش و تنشی ؟
  • سید IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    9 0
    تاوقتی دنبال بالا رفتن آرا ست موج سوارها تائید صلاحیت وانتخاب میشوند باید مشکل اساسی حل شودچه داره کثرت شرکت کنندگان در انتخابات فکر میکنید غرب راضی میشه ابدا
  • احسان معتمدی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    6 1
    آقای عبدی مطالبی می گویند که معضل جامعه است و نمی شود مسخره گرفت مثلا جوانان کشور طیف بسیار زیادی از آنها همان چیزی که ایشان گفته میکنند و این یک حقیقت است که ما در تهاجم فرهنگی شکست خورده این و اگر گروهی از جوانان کشورمان عاشقانه در خط اسلام هستند به شرکت آنها در هیات‌های مذهبی و امام حسینی است وگرنه عموم جوانان بدلیل هجوم پول پرستی و شهوت پرستی جهانی که فقط ایران نیست همه ماها را گرفته از راننده تا کارمند و دکتر و کاسب و کشاورز افراد خوب بشدت کاهش پیدا کرده اند و این بزرگترین تهدید جامعه ماست که دولت ما اصلا برنامه برای مردم ندارد برنامه فقط برای گذران عمر دولت خودشان بهر شکل ممکن دارند
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      8 0
      مشکل دولتها .. اقا زاده ها ، پسران بد ، و جاسوس زادگان بوده اند که تا کنون این دولتهای ناکاارامد نتونستن کناررشون بزنن .. بکی که خواست بزن ، انقدر دودو کردن براش. که بنده خدا گفت گر تو بهتر میزنی بستنا بزن
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    11 0
    اگر شورشی شد ،پس عبدی باعث و بانی انست پس بسپریدش به تکفیریا در عراق .. بگین دوستتون مال خودتون
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 0
    حدا کمک کنه روزی . دیگر شاهد خوی اشرافیگری و خودم و خودت تنها نباشیم . قبول کنیم سخت است . اکثریت دنبال نازکی کار و کلفتی نان هستند . به هر مقدار فرصت پیدا کنند . جربزه نشان میدهند . واقعیته . از خداوند کمک میطلبیم این خصلت را نزد حداقل ما انسانها. .مسئولین در هر رده و منصب و لباس . چه اصلاح طلب یا اصولگرا و بی نشان تعدیل کند . هم خودشان و هم مردم کمتر آسیب ببینند .
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    7 0
    چرا این یارو ساکت نمیشه
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 0
    همنواها . بیرون از کشور هم بمناسبت سالروز پارسال برنامه ها تهیه میکنند . شاید تا آبان تموم نشده خبری خوشایند برسه و پولشان را بگیرند . و اگر لازم بشه در طول سال با عناوین مختلف برنامه های خود را دنبال میکنند . چون شغلشان شده . وطن فروشی ناب و مخلصانه .
  • سید IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    6 0
    عباس عبدی دست از سر مملکت و مردنم بردارند همه چیز درست میشه تئوری های ششمن یک غاز این بتاریخ پیوسته های نفهم سیاسی که فقط تو ارزوی غرب محوری غرقند به درد خودشون و هم پالاکی هایشان میخوره و بس
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 3
    اصلاح طلب ها بهترین کاری که میتوانند در حال حاضر کنند متحد کردن عده ای از کشور ها برای شکستن تحریم های امریکاست. هم کار بایدن را اسان میکنند و هم پوئنی داده نمیشود. اضافه کنم اگر فرصت از دست برود، بایدن بمحض متحد تشکیل اتحاد با کشور های دیگر شروع به تخریب خواهد کرد، از یک طرف طرفدار کردستان ازاد شده و ا طرف دیگر شروع ب تحریم شدید خواهد کرد.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    7 2
    آن هایی که در آبان شورش کردند و خیابان ها را به خاک و خون کشیدند از جنس مردم ایران نبودند. مردم ایران آن هایی هستند که برای سردار شهید راهپیمایی کردند.
  • مهدی IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    6 1
    البته نظر کارشناسی داده است . ولی انشا الله وضع اقتصادی بهبود یابد تا انسجام اجتماعی تقویت گردد . چشم به امریکا و اروپا و چپاول از درون کشور را به این روز انداخت .
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 1
    انشاالله اشتباه میکنم . ولی بگم . لطفا بزرگ شوید . تا دنیا بهتر و بیشتر تحویلتان بگیرد . یاد گرفتیم فقط ایراد بگیریم . یعنی وقت کشوری داری را اینگونه هدر دادیم . جهان چندمی . نه سومی . انگار هر روز میدان مبارزات تبلیغات انتخاباتی هست . تا بهمدیگر نسبتی وارد کنیم و پشت را بخاک رسانیم . ممکنه تو ببری . اما مملکت آسیب دیده . نکنید . کافیه .
  • رضاصالحی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 2
    الان نظرات رو میارن. در حالی که آقای عبدی درست میگه ۹۶
  • محمدایوب IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 1
    اما افسوس ما مثل شما اصلاح طلبان امریکایی سرباز امریکا نیستیم وسرباز ولایت وگوش به فرمان اوهستیم دستمان بسته است. وای به روزی که اشاره کند
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 1
    این عبدی چارپایی است آماده سواری بایدن
  • سعید IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    6 0
    عباس عبدی! کاریکاتور فهم و شعور بشر! علت عفونت همان نسخهٔ نئولیبرالی بودکه پیر ومرشدتان بزرگ استخرداران کوشک نشین برای مردم پیچید.ای کاش صنایع وکارخانجاتی که بلعیدید به سرزمین موعودتان میبردید وتمام میشد چپاولتان،شما چنگ انداختید روی زیر ساختها که هم باشند و هم نباشند! اولا کسی بفکر ساختن زیر ساخت جدید نباشد. دوما همه را به خواب مصنوعی ببرید تا کسی درد مضمن صنایع داخل را نتواند بفهمد که علاج کند.سود مالی ان خیانتها که علی برکت ا.. بعیداست کسی که در بطن خیانتها بوده اینقدر بی شعور باشد ،پس کاریکاتور غیرت هم هستید!
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    7 1
    هر کشوری غیر از ایران بود، این فتنه گر رو به جرم تشویق به اخلال در نظم و امنیت کشور، به سلابه میکشیدن
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    8 1
    هرچه این اصلاح طلبان (غرب پرستان ) دنبال گل و سیب وگلابی برجام میدوند بهش نمی رسند لامصب سرعتی مافوق سرعت سوت داره فوق صنعتی است این برجام
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    اتفاقا موجودیت اصلاح طلبان در کشور برای معلوم بودن مرز خیانت و خدمت برای مردم لازم و ضروری است و از آنها بعنوان آینه عبرت در تاریخ ملت ایران برای نسل های آینده یاد شود
  • محسن IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 1
    من از عبدی ودیگر اصلاح طلبان انتظار ندارم یک تحلیل درست بنویسند یا بگویند ولی از شما انتظار هست که این اراجیف را شما نشر دهید مگر این روزنامه هایی که اینها در ان این مزخرفات را مینویسند چند عدد فروش دارند ولی شما انها را منتشر میکنید با اینها فقط باید مناظره کرد نه اینکه انها را نشر دهید.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 2
    مرگ بر آمریکا
  • سوخته IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 1
    این یارو عبدی آرزویت را به گور می بری خودت و هم فکرانت
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    اقای عبدی شماودوستانتان این غده عفونی دراین مملکت هستید.لطف ازاراجیف بافی خودداری کنید.
  • علي اصغر كريمي IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    قانون برنامه بودجه بايد اصلاح شود. در اين قانون دولت مكلف شود اقتصاد مردمي با شيوه جهادي اجرا نمايد. ان شاءالله
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    آقای عبدی مردم دو نقطه از محل عفونت را پیدا کرده اند یکی مجلس بود که در انتخابات جراحی کردند و دیگری دولت کدخدا پرست افساد طلب است که در انتخابات بعدی به حول و قوه الهی آنرا هم جراحی می کنند
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    پروردگارا مارا از فتنه و نیرنگ دشمنان داخلی که دشمن اسلام و ایران هستند نجات بده و حیله و نیرنگ اصلاح طلبان را به خود انها بر گردان و انها را نابود ساز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس