رایزنی نمایندگان ویژه ایران و پاکستان درباره صلح افغانستان

در دیدار نمایندگان ویژه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان -در حاشیه سفر وزیر امور خارجه کشورمان به اسلام‌آباد، تازه‌ترین تحولات مربوط به فرآیند صلح افغانستان و همکاری‌های مشترک در این خصوص بررسی شد.

به گزارش مشرق، جلسه نمایندگان ویژه ایران و پاکستان در امور صلح افغانستان پس از دیدار دوجانبه وزیران امور خارجه دو کشور و رایزنی‌های بلندپایه در سطح هیات‌های ایران‌ و پاکستان برگزار شد.

«محمد صادق» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور صلح افغانستان ساعاتی پیش در حساب کاربری خود در توییتر از دیدار و گفت‌ و گو با «محمدابراهیم طاهریان فرد» همتای ایرانی‌اش خبر داد.

این دیپلمات ارشد پاکستانی نوشت: گفت‌ و گوهای مفید و آینده محور با طاهریان‌فرد نماینده ویژه ایران در حاشیه سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان انجام شد.

وی تاکید کرد: ما توافق کردیم که همکاری‌های مشترک را برای حمایت از صلح در افغانستان تقویت کنیم.  

مواضع نزدیک تهران و اسلام‌آباد درباره صلح افغانستان 

وزیر امور خارجه پاکستان ظهر روز چهارشنبه و پس از دیدار با ظریف و هیات همراه، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای بهبود اوضاع افغانستان خواسته مشترک دارند.

«شاه محمود قریشی» افزود: تهران و اسلام‌آباد مواضع نزدیکی در بحث صلح افغانستان دارند و ما برای دستیابی به اهداف مشترک در افغانستان همکاری‌های عمیق خود را افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نمایندگان ویژه ایران و پاکستان در امور افغانستان نیز جلسه جداگانه‌ای در اسلام‌آباد برگزار کرده‌اند، گفت: توافق شد که تعامل و همکاری خود را در مورد افغانستان افزایش دهیم.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر دو روزه خود به پاکستان روز چهارشنبه با ژنرال باجوا فرمانده ارتش،  شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و عمران‌خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس