کد خبر 1139867
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
انتخابات آمریکا - نمایه

انتخابات امسال آمریکا رکوردهای زیادی را در تاریخ انتخابات‌های ریاست‌جمهوری و کنگره در این کشور ثبت کرده است.

سرویس جهان مشرق - انتخابات کنونی در آمریکا از جنبه‌های زیادی بی‌سابقه بوده و توانسته (یا ممکن است بتواند) رکوردهای جدیدی را در تاریخ این کشور به ثبت برساند. لازم به ذکر است که انتخابات کنونی در آمریکا فقط برای تعیین رئیس‌جمهور نیست، بلکه همزمان، انتخابات کنگره نیز برگزار می‌شود. جزئیات بیش‌تر در این‌باره را از این‌جا بخوانید.

درصد افراد واجد شرایط که در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا شرکت کردند 

در همین‌باره بخوانید:

›› همه آن‌چه باید درباره انتخابات آمریکا بدانید

 

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه فاکس‌نیوز [۱] ، اگرچه هنوز شمارش آرا در انتخابات امسال آمریکا به پایان نرسیده، اما پیشاپیش آمارهای تاریخی‌ای در این انتخابات رقم خورده که برخی از آن‌ها از این قرارند:

بیش‌ترین آرای عمومی برای یک نامزد: جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها پیشاپیش رکورد قبلی بیش‌ترین تعداد آرای عمومی را که متعلق به باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، بود، شکسته است. بایدن بیش از ۷۳ میلیون رأی از سراسر آمریکا جمع‌آوری کرده که بیش‌ترین آرای کسب‌شده توسط یک نامزد انتخابات در تاریخ آمریکاست. بایدن ۷ میلیون رأی بیش‌تر از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، کسب کرده است. ترامپ هم اگرچه از بایدن عقب است، اما حدود ۷ میلیون رأی عمومی، بیش‌تر از انتخابات قبلی به دست آورده است.

درصد مشارکت عمومی: در انتخابات امسال پیشاپیش رکورد بیش‌ترین تعداد رأی در یک انتخابات ریاست‌جمهوری شکسته شده است. تا این لحظه رأی بیش از ۱۴۳ میلیون آمریکایی شمرده شده که این رقم در حال افزایش نیز هست. البته درصد مشارکت عمومی موضوع دیگری است. بیش‌ترین درصد مشارکت افراد واجد شرایط در انتخابات ریاست‌جمهوری مربوط به سال ۱۹۰۸ است، زمانی که درصد مشارکت ۶۵/۷ درصدی به ثبت رسید. درصد مشارکت در انتخابات امسال در حال حاضر حدود ۶۱ درصد است، اما پیش‌بینی می‌شود پس از شمارش تمام آرا تا ۶۶/۴ درصد هم برسد [۲] . اگر این پیش‌بینی محقق شود، رکورد تازه‌ای در تاریخ آمریکا پس از اعطای حق رأی به زنان ثبت خواهد شد. در حال حاضر، بیش‌ترین درصد مشارکت در یک انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ آمریکا متعلق به سال ۱۹۰۰ با ۷۳/۷ درصد است؛ اگرچه در آن سال، جمعیت آمریکا و تعداد افراد واجد شرایط بسیار کم‌تر (و بنابراین، اندازه جامعه آماری بسیار کوچک‌تر) از الآن بود و زنان حق رأی نداشتند.

اولین زن سیاه‌پوست در ایالت میسوری: «کوری بوش» عضو حزب دموکرات، اولین زن سیاه‌پوستی است که به نمایندگی از ایالت میسوری وارد کنگره می‌شود. میسوری ایالتی است که شهر فرگوسن در آن قرار دارد؛ همان شهری که سال ۲۰۱۴ پس از قتل «مایکل براون» نوجوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست، شاهد اعتراضات گسترده‌ای بود که بعداً به نقاط دیگر آمریکا هم سرایت کردند و انگیزه‌ای شدند برای تشکیل جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است».

اولین سناتور زن در ایالت وایومینگ: «سینتیا لومیس» عضو حزب جمهوری‌خواه، امسال تبدیل به اولین زنی در تاریخ ایالت وایومینگ شد که به مجلس سنا راه پیدا می‌کرد. وی توانست بیش از ۷۰ درصد آرای ایالتش را به دست بیاورد.

تعداد زنان جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان: امسال بیش از ۱۲ نامزد زن از حزب جمهوری‌خواه موفق به راهیابی به مجلس نمایندگان شدند که برای این حزب یک رکورد تازه محسوب می‌شود.

 اولین مردان سیاه‌پوست علناً همجنس‌گرا در کنگره: در انتخابات کنگره امسال، «موندیر جونز» و «ریچی تورس» تبدیل به اولین مردان سیاه‌پوست علناً همجنس‌گرایی شدند که به مجلس نمایندگان آمریکا وارد می‌شدند. هر دوی این نمایندگان جدید از ایالت نیویورک انتخاب شده‌اند.

اولین سناتور ایالتی ترانجسیتی: «سارا مک‌براید» به اولین زن تراجنسیتی‌ای تبدیل شد که به یک مجلس سنای ایالتی راه پیدا می‌کند. مک‌براید که جنسیت خود را از مذکر به مؤنث تغییر داده، تا پیش از این فعال حقوق ترانجسیتی‌ها بود و از ماه ژانویه سال آینده به عنوان سناتور در ایالت دلاوِر مشغول به کار می‌شود.

«سارا مک‌براید» از حدود دو ماه دیگر کار خود را در سنای ایالت دلاوِر آغاز خواهد کرد


[۱] 2020 general election breaks records as votes continue to pour in Link

[۲] 2020 turnout is on pace to break century-old records Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    2 18
    زنده باد دموکراسی
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      11 0
      دموکراسی مرد
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    19 0
    عجب ، آخرالزمان شده! کم مونده بود بنویسی بایدن هم نوع خودش رو از خر به انسان تغییر داده....
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    10 0
    ۸۰درصد منحرفان جنسی طرفدار دموکراتهان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس