انتخابات آمریکا - نمایه

هنوز شماری از ایالت‌های تعیین‌کننده هستند که روند شمارش آرا در آن‌ها ادامه دارد و آرای الکترال آن‌ها ممکن است نصیب هر کدام از نامزدها بشود و رئیس‌جمهور آمریکا را معین کند.

سرویس جهان مشرق - ساعت از ۲ بعدازظهر به وقت ساحل شرقی آمریکا گذشته و آرا در شماری از ایالت‌های کلیدی که سرنوشتشان رئیس‌جمهور آمریکا را تعیین می‌کند، همچنان دارد شمرده می‌شود. هنوز هیچ‌کدام از نامزدها به ۲۷۰ رأی الکترال لازم برای پیروزی در انتخابات نرسیده است. ترامپ تا این لحظه ۲۱۴ رأی الکترال دارد و بایدن ۲۴۸ رأی الکترال. آخرین ایالتی که به یکی از دو نامزد انتخابات تعلق گرفت، ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال بود که به رنگ آبیِ دموکرات‌ها درآمد و بایدن را به رسیدن به ریاست‌جمهوری امیدوارتر کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، ایالت‌هایی که هنوز نامزد پیروز در آن‌ها قابل‌پیش‌بینی نیست، از این قرارند:

میشیگان: وزیر خارجه این ایالت می‌گوید هنوز حدود ۱۰۰,۰۰۰ رأی در این ایالت شمرده نشده‌اند. این در حالی است که اختلاف آرا میان بایدن و ترامپ در این ایالت حدود ۳۲,۰۰۰ رأی است. میشیگان که ۱۶ رأی الکترال دارد، تا ساعاتی قبل آرای الکترالش در جیب ترامپ بود، اما اکنون مردمش به بایدن رأی بیش‌تری داده‌اند. ستاد انتخاباتی ترامپ می‌گوید رسماً به شمارش آرا در میشیگان اعتراض کرده و خواستار بازشماری آرای این ایالت شده است.

پنسیلوانیا: وزیر خارجه این ایالت می‌گوید هنوز «میلیون‌ها رأی» شمرده‌نشده هستند. این ایالت تعیین‌کننده که ۲۰ رأی الکترال دارد، در حال حاضر ارزشمندترین ایالت باقی‌مانده از این نظر برای هر دو نامزد است. با پیش رفتن روند شمارش آرا در این ایالت، پیشتازی ۱۲ درصدی ترامپ اکنون به کم‌تر از ۷ درصد کاهش یافته است. ترامپ در سخنرانی اخیر خود گفت دموکرات‌ها دارند تلاش می‌کنند فاصله صدها هزار رأیی او با بایدن را با کلاهبرداری انتخاباتی جبران کنند. فاصله دو نامزد در حال حاضر حدود ۳۹۴,۰۰۰ رأی است. با توجه به این‌که هنوز ۱۶ درصد از آرا در این ایالت شمرده نشده‌اند، ممکن است این ایالت و ۲۰ رأی الکترالش نیز به بایدن تعلق پیدا کنند. در این صورت، بایدن کم‌کم می‌تواند جشن پیروزی برگزار کند.

آریزونا: در این ایالت حدود ۶۰۰,۰۰۰ رأی هنوز شمرده نشده است. بایدن در حال حاضر با حدود ۱۰۰,۰۰۰ رأی بیش‌تر در آریزونا پیشتاز است، اما در صورت برتری ترامپ در آرای باقی‌مانده، ممکن است این ایالت که ۱۱ رأی الکترال می‌ارزد، به رنگ قرمزِ جمهوری‌خواهان دربیاید.

جورجیا: در این ایالت دست‌کم ۸۸,۰۰۰ رأی آماده شمارش وجود دارد و شهرستان گوینت نیز گزارش داده که در پردازش آرای الکترونیکی غیابی دچار مشکل شده است. ترامپ در حال حاضر با حدود ۷۸,۰۰۰ رأی بیش‌تر، در این ایالت پیش است و امیدوار است ۱۶ رأی الکترال آن را به نام خود ثبت کند. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود بسیاری از آرای باقی‌مانده به نفع بایدن باشند و بنابراین باید صبر کرد و دید کدام نامزد نهایتاً در این ایالت تعیین‌کننده پیروز خواهد شد.

نوادا: وزارت خارجه ایالت نوادا می‌گوید نتایج انتخابات در این ایالت تا پیش از ساعت ۱۲ شب روز پنج‌شنبه، ۵ نوامبر، اعلام نخواهد شد. بایدن در این ایالت که ۶ رأی الکترال دارد، با حدود ۸,۰۰۰ رأی پیشتاز است، اما از آن‌جایی که ۲۵ درصد از آرای این ایالت هنوز شمارش نشده‌اند، باید دید نتیجه نهایی به نفع بایدن باقی خواهد ماند یا نه.

کارولینای شمالی: طبق آخرین گزارش‌ها حدود ۱۱۷,۰۰۰ رأی در کارولینای شمالی هنوز شمرده نشده‌اند. در این ایالت که ۱۵ رأی الکترال دارد، در حال حاضر ترامپ با حدود ۷۷,۰۰۰ رأی بیش‌تر نسبت به بایدن پیشتاز است.

به گزارش مشرق، ایالت آلاسکا نیز در حالی هنوز نیمی از آرایش شمرده نشده‌اند، فعلاً با اختلاف بیش از ۳۰ درصدی متعلق به ترامپ است (۶۳/۶ درصد در مقابل ۳۲/۴ درصد). این ایالت از آن‌جایی که ۳ رأی الکترال بیش‌تر ندارد، احتمالاً دردی از ترامپ دوا نخواهد کرد، اما بایدن که فاصله زیادی تا ۲۷۰ رأی الکترال ندارد، امیدوار است این ایالت هم به یک غافلگیری شیرین برایش تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مرتضی از رشت IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 3
    مشرق خیلی دوست داری بایدن بشه.خدا دلت رو نمیشکنه و میشه.بعدش ببینیم باخواستت برای ما چی میکنی
  • IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    خخخخخخخ تتتتتجججججززززییییهههه
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 1
    امیدوارم ترتمپ بشه تا ایران از خارج دل بکنه و کوزه پدر اب رو در دل خانه اش ببینه
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    منبع آگاه درآمریکا اعلام کرده:انتخابات آمریکا،بدلیل شرایط کرونایی تا یکسال،انتخابات آمریکا باطل اعلام میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس