کد خبر 1139657
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۲
ضررهای باورنکردنی انار و رب انار

شاید فکر کنید انار چون میوه ای پر از خاصیت است اگر بسیار مصرف شود هیچگونه عوارضی ندارد، ولی بشدت در اشتباه هستید زیرا ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

به گزارش مشرق،  انار میوه ای سرشار از خاصیت است که با رسیدن فصل پاییز این روزها بسیار در خانه ها و بازار می بینیم ولی لازم است توجه کنید که مصرف بسیار انار عوارض خطرناکی خواهد داشت. با عوارض باورنکردنی مصرف انار آشنا شوید. 

بیشتر بخوانید:

۱۰ خوردنی که شما را دیرتر پیر می‌کند

انارها پر از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن هستند. آنتی اکسیدان های مختلف در آن ها از قلب محافظت و از سرطان جلوگیری می کند. انار غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها هستند، می توانند به تاخیر علائم پیری کمک کنند. این آنتی اکسیدان ها با التهاب پوست و درمان آکنه و خال های تیره مبارزه می کنند.

ببینید:

عکس/ برداشت انار از باغات «هورامان»

مصرف زیاد انار باعث اختلالات هضم می شود :مصرف بیش از حد انار باعث اختلالات بسیاری می شود. برخی از آن ها حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال هستند. اما این علائم معمولا پس از چند ساعت فرو می نشیند . مصرف بیش از حد انار نیز می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند.

آلرژی: مصرف بسیار انار نیز باعث بروز بسیاری از علائم می شود که به آلرژی منجر می شوند. این نشانه ها عبارتند از: بلعیدن دردناک، خارش و مشکلات پوستی، تورم صورت، سختی در تنفس، درد و تورم در دهان

مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم معده می شود. همچنین استفاده از انار شیرین در افراد سردمزاج توصیه می شود همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کند. 

گفتنی است؛ مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون های مردانه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    19 3
    ما از رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید متشکریم که با تدابیر خودشون باعث شدند ما ملت به این میوه و خوراکی های دیگری که لابد خوردن اونا هم ضرر داره دست پیدا نکنیم
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      4 0
      خخخخخخخخ بامزه بود ایول
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    5 0
    اونی که این رو گفته تا الان بیشتر از دو تا انار پشت هم نخورده وگرنه نمی گفت انار اسهال میاره :)))
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    5 0
    خالق هستی طوری بدن را افریده که خودش تشخیص میدهد چقدر از یک ماده غذایی را به خوردنش رغبت داری پس هرگز نگران کم یا زیاد خوردن ما نباشید چون ممکن است سردیتان کند وطبعتان تر شود
  • patriot IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 0
    ما که دسترسی داریم از آمریکا تشریف بیار ایران چند کیلو پشت صندوق عقب ماشینت پر کنم.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    4 0
    ضررهای باورنکردنی تون! یبوست و آلرژی هست!!!!!!!! آخه شعور هم چیز خوبیه به خدا.....
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      2 1
      معلومه اصلاح طلبی
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    5 0
    جالبه که وقتی یک چیزی انقدر گرون میشه شما یاد ضررهاش میوفتید
  • عزت FI ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 2
    تو این کشور انار مال ثروتمندها است.انار اینجا یا هنوز کامل نرسیده یا اگر خوب باشد رسیده باشد. یک دانه انار درشت و خوب ۴ تا ۵ یورو است اگر هم کوچک باشد بالای دو یورو که همش گوشت و پوست است دانه کمتری داخل دارد بدونه کیفیت انارهای خوب!میوه های کشورهای شمال اروپا اکثرأ یا همه کال هستند نرسیده!؟ بجز موز.موز سبز میآورند اینجا خودش میرسد زرد میشود و چون فاصله مکانی زیاد است با منطقه گرم سیر و کشورهای صادر کننده میوه چندین روز دو راه است تا به شمال اروپا میرسد این است میوه را کال میچینند نرسیده که خراب نشود. یکی دو هفته قبل از رسیدن میوه آن را از باغها میچینند در اسپانیا ایتالیا وو... و میفرستن شمال اروپا.چون کال هستنند همینکه مثلأ نارنگی پرتغال زدالو هلو وو... یکی دو عدد میخوری باد میکنید نفغ و شکم درد میگیرید.یا خربزه هندوانه بدون مزه؟ مزه خیار را میدهند چون کال هستند.خربزه میگیرم مثل طالبی آبش را میگیرم با کلی شکر و کمی یخ که مزه خربزه و طالبی ایران را بدهد.
  • عزت FI ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 1
    تو این کشور انار مال ثروتمندها است.انار اینجا یا هنوز کامل نرسیده یا اگر خوب باشد رسیده باشد. یک دانه انار درشت و خوب ۴ تا ۵ یورو است اگر هم کوچک باشد بالای دو یورو که همش گوشت و پوست است دانه کمتری داخل دارد بدونه کیفیت انارهای خوب!میوه های کشورهای شمال اروپا اکثرأ یا همه کال هستند نرسیده!؟ بجز موز.موز سبز میآورند اینجا خودش میرسد زرد میشود و چون فاصله مکانی زیاد است با منطقه گرم سیر و کشورهای صادر کننده میوه چندین روز تو راه است تا به شمال اروپا میرسد این است میوه را کال میچینند نرسیده که خراب نشود. یکی دو هفته قبل از رسیدن میوه آن را از باغها میچینند در اسپانیا ایتالیا وو... و میفرستن شمال اروپا.چون کال هستنند همینکه مثلأ نارنگی پرتغال زدالو هلو وو... یکی دو عدد میخوری باد میکنید نفغ و شکم درد میگیرید.یا خربزه هندوانه بدون مزه؟ مزه خیار را میدهند چون کال هستند.خربزه میگیرم مثل طالبی آبش را میگیرم با کلی شکر و کمی یخ که مزه خربزه و طالبی ایران را بدهد.
  • مهدی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 2
    منابع علمی غرب بدرد ما نمیخورد چون آنها چیزایی تغذیه میکنند که برای ما حرام است و همین حرامها میتوانند عوارضی برایشان پیش آورد که برای ما نباشد! همین عوارض و آلرژی که میگن برای آنها هست اما برای ما مسلمین چه بسا نباشد! چون ارواح انار با ما سازگار است اما با کسی که گوشت خوک میخورد و ارواح گوشت در بدنش هست ناسازگار! که این در بدن اثراتش آشکار میشود!
  • تینا IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    بلع درست هس ک حساسیت میاره من خودم الرزی اوردم
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      واقعا درمورد آلرژی درست گفته من هروقت انارمیخورم تا۴ روز زبان ودهانم زخم میشه وبه سختی میتونم چیزی بخورم..ازاونورم خیلی دوسش دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس