13 آبان نمایه

یوم‌الله ۱۳ آبان به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار»، یادآور سه رخداد مهم در سال‌های مختلف است؛ تبعید حضرت امام خمینی (ره)؛ قتل عام دانش‌آموزان توسط رژیم طاغوت و تسخیر لانۀ جاسوسی آمریکا در تهران.

به گزارش مشرق، ۱۳ آبان که در تقویم جلالی کشورمان به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار» نام‌گذاری شده است، یادآور خباثت و جنایات رژیم آمریکا به عنوان سردسته همه رژیم‌ها و گروه‌های تروریستی و جنایتکار در جهان است.
ردپای آمریکا در حوادث تلخ مهم کشورمان نظیر ترور سردار ملی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اعمال تحریم‌های ظالمانه حتی در حوزه غذا و دارو، مانع فروش نفت و انتقال آورده‌های ارزی به کشور و ... نشان‌دهنده آن است که ایران اسلامی یکی از مهم‌ترین قربانیان وحشی‌گری آمریکاست و تسخیر لانه جاسوسی این رژیم، شخصیت استکبار ستیزی ملت ایران را به دنیا نشان داد.

بیشتر بخوانید:

یوم الله۱۳ آبان، روز تسخیر لانه جاسوسی، تصویری روشن از خباثت آمریکا را نشان داد که دانشجویان پیرو خط امام(ره) با زحمات طاقت‌فرسا از دل اسناد خُردشده بیرون کشیدند و امروز در قالب کتاب‌های نفیس در اختیار نسل جوان و همه انسان‌های آزاده است تا با مراجعه به آن ببیند که رژیم آمریکا چه خباثی علیه کشورمان ایران اسلامی انجام داد.
برخی‌های سهواً یا عامداً - که وجه دوم غالب است - در تلاش هستند وانمود کنند مشکل رژیم آمریکا با ملت ما از فردای تسخیر لانه جاسوسی(سفارت پیشین رژیم آمریکا در تهران) شروع شد در حالی که حداقل از ۲۵ سال قبل از آن یعنی از کوتادی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲شروع و بعد از انقلاب این دشمنی‌ها تشدید شد.
گناه ملت ایران این بود که بنا داشتند مستقل و آزادانه زندگی کنند. همان اصل مهمی که حتی در بیانیه استقلال رژیم آمریکا هم به آن اشاره و تاکیده شده است که «دستیابی مردم به استقلال و یافتن مقامی برابر دیگر قدرت‌های روی زمین حقی است که قوانین طبیعت و آفریدگار طبیعت در اختیار انسان‌ها قرار داده است».(نخستین رویارویی اندیشه‌گران ایران به دو رویه تمدن بورژوازی غرب - عبدالهادی حائری).

یوم الله۱۳آبان، تصویرساز خباثت آمریکا/ «مرگ بر آمریکا»، ۱۳آبان، غرش استکبار ستیزی ملت امام حسین(ع)


انتخابات آمریکا، بازی تاج و تخت اربابان زر و زور

تلاقی انتخابات رژیم آمریکا با ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار، یادآور آن است که با مقاومت می‌شود پوزۀ هر رژیم قُلدر و زورگویی را به زمین زد و باعث شد که آن رژیم به سمت افول میل کند و این نشانه در خلال انتخابات رژیم آمریکا به خوبی عیان است که فرآیند افول آن آغاز شده است.

تندیس سیاه ترامپ در تالار جنایت‌کاران جهان

ترامپ با آتشی که در منطقه و جهان اسلام با سلاح‌ها و ابزارهای ضد بشری و کشتار جمعی از نوع داعش و تکفیری‌ها سوار بر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی به راه انداخت، تندیس سیاه خود را در تالار جنایت کاران جهان نصب کرد.

رئیس رژیم آمریکا یا همان قمارباز آمریکا با سیاست‌های کافه‌ای و قمارخانه‌ای خود برای دوشیدن رژیم سعودی و امارات این گاوهای شیرده استکبار جهانی در منطقه خیز برداشتند تا با برگ معامله قرن اعتبار و حیثیت نداشته‌شان را در دفاع از شبکه جهانی صهیونیستی حراج کنند.

یوم الله۱۳آبان، تصویرساز خباثت آمریکا/ «مرگ بر آمریکا»، ۱۳آبان، غرش استکبار ستیزی ملت امام حسین(ع)

لغو مراسم امسال ۱۳ آبان در سراسر کشور

نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر از لغو مراسم ۱۳ آبان در سراسر کشور خبر داد.

وی گفت: طی چند هفته آینده تمام برنامه‌ریزی‌ها و مقدمات در نظر گرفته شده بود که با توجه به شیوع کرونا در کشور، مراسمات گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان با حفظ تمام پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، محدود بودن تجمعات و کوتاه بودن زمان مراسم، در مراکز استان‌ها برگزار شود.

لطفی با بیان اینکه همه اقدامات لازم برای برگزاری مراسم امروز انجام شده بود و همه دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت بهداشت و وزارت کشور در جلسات برنامه‌ریزی مراسم حضور داشتند، اظهار داشت: تا روز گذشته که برگزاری برنامه‌های ۱۳ آبان در تهران و مراکز استان‌ها اعلام شد،‌ از سوی هیچ دستگاهی، مخالفتی اعلام نشد، امّا روز گذشته اعلام شد که نباید مراسم ۱۳ آبان برگزار شود. (بیشتر بخوانید)

فرمانده کل ارتش: ۱۳ آبان روز فریاد آزادی‌خواهان برسر قلدرهای بین‌المللی است
سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» با اشاره به ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار، گفت: ۱۳ آبان، فریاد ملت ایران، همه آزادی‌خواهان، حق‌طلبان و مستضعفان عالم، مقابل ظلم، زور و یک جانبه‌گری این قلدرهای بین‌المللی است.

وی افزود: سال‌های سال است که می‌خواهند این ظلم و زور را بر مردم جهان تحمیل کنند.

۱۳آبان، اعلام انزجار ملت‌های جهان از خوی استکباری سردمداران آمریکا
فرمانده کل ارتش تأکید کرد: ۱۳ آبان روزی نمادین است که مردم ایران و ملت جهان تنفر و انزجار خود را از خوی استکباری و نظام سلطه و به صورت خاص از سردمداران آمریکا اعلام می‌کنند.
همچنین سردار «اسماعیل کوثری»، با اشاره به یوم الله ۱۳آبان، گفت: ۱۳ آبان یادآور سه رخداد مهم در سال‌های مختلف است، ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ تبعید حضرت امام خمینی (ره)؛  ۱۳آبان سال ۱۳۵۷ قتل عام دانش‌آموزان توسط رژیم طاغوت و نهایتاً روز ملی مبارزه با استکبار.

وی افزود: ۱۳ آبان سال ۵۸ دانشجویان پیرو خط امام راحل که فعالیت‌های به ظاهر دیپلماتیک سفارت آمریکا - این مرکز توطئه و جاسوسی - برای همه ملت مخصوصاً دانشجویان قطعی شده بود؛  حرکت بزرگ را انجام دادند.

کوثری تأکید کرد: تمام توطئه‌های استکبار از لانه جاسوسی طراحی و دنبال می‌شد، با تسخیر لانه جاسوسی دانشجویان خط امام خمینی (ره) خیلی از توطئه‌های داخلی حل شد.

جانشین پیشین قرارگاه ثارالله تصریح کرد: توطئه‌های آمریکا قطع نشد، اما توطئه‌های داخلی تا حدی مشخص و حل شد و در نهایت این مسئله باعث شد تا استکبار جهانی بداند، ملت ما با هیچ کس مخصوصاً آمریکا تعارف ندارد.

کوثری ادامه داد: آمریکا قبل از انقلاب اسلامی، ایران را چپاول می‌کرد، این کشور را زیر سلطه کامل خود گرفته بودند، حتی فرهنگ مردم را داشتند عوض می‌کردند.

جانشین پیشین قرارگاه ثارالله اظهار کرد: این موضوع باعث شد دانشجویان ما به نمایندگی از مردم به ظاهر سفارتخانه ولی در اصل لانه جاسوسی را تسخیر کنند، ۵۳ نفر از عوامل آمریکا که در این لانه جاسوسی توطئه می‌کردند را بیش از ۴۰۰ روز نگه داشتند.

تسخیر لانه جاسوسی، ضربه محکمی بر پیکره استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل
وی تسخیر لانه جاسوسی را ضربه محکمی بر پیکره استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل برشمرد و تصریح کرد: این ضربه توسط مردم ایران مخصوصاً دانشجویان پیرو خط امام راحل به استکبار وارد شد و مورد تأیید حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفت و فرمودند که این روز انقلاب دوم است.

کوثری با اشاره به تلاقی ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد: سیاست مداران امریکا و کاندیداهای ریاست جمهوری این کشور تفکر تجاوزگری و روحیه شیطانی و استکباری دارند.

وی تأکید کرد: هر کدام انتخاب شوند پاسخ ما این است که باید بدانند، دیگر گذشت آن ایرانی که چپاول می‌کردید، زیر سلطه کامل خود می‌گرفتید، مردم ایران تصمیم خود را طی این ۴۰ سال گرفته‌اند که هیچ موقعی زیر باز زورگویی‌های آمریکا نروند.

ملت ایران زیربار زورگویی آمریکایی‌ها نمی‌رود
کوثری اظهار کرد: هر کدام انتخاب شوند، روحیه تجاوز گری خود را عملی می‌کنند، برای ما فرقی نمی‌کند، دست از این خباثت بردارند، تا زمانی که با قلدری و زورگویی با ملت ما صحبت کنند، قطعاً بدانند به هیچ جا نخواهند رسید و ضربات محکم‌تر بر پیکره این‌ها وارد خواهد شد و بدانند به صورتی خواهد بود که به ضررخودشان خواهد بود.

قاتلان حاج قاسم عزیز ما بدانند، انتقام خون شهید سپهبد حاج قاسم ذبح استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیستی خواهد بود.


آمریکا در آینده هم نمی‌تواند هیچ غلطی کند
 

 امیر سرتیپ «کیومرث حیدری»، با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان، گفت: ما به استکبار جهانی از اول تا آخر گفتیم، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و نخواهد توانست؛ تا حالا هم نتوانسته غلطی بکند و در آینده هم هیچ غلطی نخواهد کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: آمریکا و اذاناب اقمار آن در منطقه و چه در خارج از منطقه، بدانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هوشیار و بیدارند.

 وی اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند در رکاب امام، مقتدای خودشان، هر کدام از اینها حماقت کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آنها را سر جای خودشان بنشانند و پوزه کثیف دشمن را به خاک می‌مالیم. (بیشتر بخوانید)


گره‌زدن اقتصاد به نتایج انتخابات آمریکا خطای استراتژیک است
 

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست راهبردی آمریکا توسط مدیریت پشت صحنه صهیونیست‌ها مشخص می‌شود و عبور از این سیاست راهبردی برای هیچیک از رؤسای آمریکا میسر نیست.

وی افزود: دشمنی آمریکا به کشور ما چیزی نیست که با تغییر رؤسای جمهور آمریکا کم یا زیاد شود بلکه با رفتن و آمدن دمکرات‌ها و جمهوریخواهان شیوه این دشمنی تغییر می‌کند. به عنوان مثال یکی شمشیر می‌کشد و دیگری با پنبه سر می‌برد. (بیشتر بخوانید)


بیانیه وزارت دفاع به مناسبت ۱۳ آبان؛ سیاست‌های یک جانبه و سلطه‌طلب آمریکا شکست خورده است
 

وزارت دفاع طی بیانیه ای به مناسبت ۱۳ آبان اعلام کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تقویت قدرت و اقتدار دفاعی مردم پایه، بومی و متکی به علم و دانش فرزندان دانشمند خود را به عنوان راهبرد اساسی و راه نجات کشور در برابر زورگویی شیطان بزرگ  سرلوحه قرار داده است.

 در متن این بیانیه آمده است:

۱۳آبان ماه ، به عنوان یکی از نقاط عطف مبارزات تاریخی انقلاب اسلامی ایران در شکستن هژمونی و هیمنه طواغیت عالم توانست به عنوان نماد راستین استکبار ستیزی و تحول در نگرش و رفتار نسبت به کشورهای زورگوی عالم در تقویم پرافتخار رویدادهای ایران اسلامی ثبت گردد، به همین دلیل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام راحل عظیم الشأن، فروریختن لانه جاسوسی آمریکا را "انقلاب دوم" نامیدند.

ملت بزرگ ایران با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان‌ماه سال ۵۸ نه تنها چشم فتنه را کور کرد بلکه ثابت کرد که در مبارزه با استکبار و ایادی آنان عزمی جدی داشته و بر این باورند که استکبارستیزی و مقابله با  هرگونه زورگویی و ارعاب ملت ها  با فلسفله وجودی انقلاب اسلامی پیوندی ناگسستنی دارد. (بیشتر بخوانید)


استاندار تهران: تلاقی میلاد پیامبر رحمت و ۱۳ آبان تداعی وحدت علیه استکبار است
 

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در پیامی ضمن تبریک میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین روز دانش آموز بر تداوم مقاومت و مقابله با استکبار تاکید کرد.

آن هنگام که زمین بشارت میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) را به خود دید، گویی مقابله با ظلم و استبداد معنای تازه‌ای یافت تا اسلام به آخرین دین آسمانی و کامل‌ترین آن‌ها مزین شود، چراکه تبلیغ دین اسلام و مبارزه با کفر ماموریت اصلی پیامبر اکرم (ص) بود، و در ادامه ائمه (ع) نیز این مسیر را با تلاش‌های خود تعمیق بخشیدند.

۱۳ آبان ماه نیز در تاریخ جمهوری اسلامی ایران استمرار همین مسیر در جهت مقابله با استکبار زمان است، همچنانکه حماسه بزرگ ملت ایران و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره) در ۱۳ بان ۱۳۴۳ و روز دانش‌آموز از حماسه‌های فراموش ناشدنی فرزندان غیور این مرز و بوم است تا این روز به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری شود، از اینرو امسال تلاقی ۱۳ آبان با میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) تداعی بخش وحدت و همدلی ملت بزرگ ایران اسلامی علیه استکبار جهانی به عنوان نماد کفر در عصر حاضر است. (بیشتر بخوانید)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    3 2
    من اگر سرکاربودم بارفاقت آمریکارامیدوشیدم ، نه باکینه الکی همه چیزوازدست میدادم
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      3 3
      تو فعلا به فکر اینکه تک و تنها تو آلبانی قراره تو یه قبرستون ناشناخته دفن بشی باش ، کاری بکار ایران و آمریکا نداشته باش!!
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 3
    ان هایی که خواب امریکا را می بینند خدا بیدارشان کند.
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 0
    احسنت یوم الله!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس