ویژه ها

اصلاح طلبان که اکنون در صف اول انتقاد از وضع موجود ایستاده اند، خود بانی و مسبب اصلی این وضع هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**محمد هاشمی:روحانی مثل شهید بهشتی مورد تخریب قرار گرفته است

«محمد هاشمی رفسنجانی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «چندی است که هجمه‌ها و تخریب‌های زیادی علیه رئیس‌جمهور و دولت انجام می‌شود. .. اساسا این نوع رویکردها از چه رو است و چرا باید از این نوع ادبیات برای مخاطب قرار دادن شخص دوم کشور استفاده شود؟» گفت: «این نوع مسائل از اول انقلاب و علیه مرحوم شهید بهشتی نیز بود. چقدر شعار می‌دادند و چه مسائلی را مطرح می‌کردند. چنانکه مرحوم آقای هاشمی در خاطرات خود می‌گوید؛ روزی در جمع یاران به بهشتی گفتم این تهمت‌های تلخ آزارت نمی‌دهد؟؛ نگاهم کرد و گفت «این آسیاب به نوبت است؛ نوبت تو هم خواهد رسید، بنابراین انقلاب دوستان و دشمنانی دارد. دشمنان انقلاب به عناوین مختلف و هر چقدر که بتوانند سعی می‌کنند با بداخلاقی، توهین و اهانت واکنش مسئولان نظام را بگیرند. این مسائل مربوط به امروز و دیروز نیست».

محمد هاشمی در ادامه در پاسخ به این سوال که «به لحاظ موقعیتی مــردم در شرایط اقتصادی خاص و تنگناهای معیشتی به سر می‌برند؛ بسیاری دولــت را مقصر اصلی این شرایط جلوه می‌دهند. اساسا باید دولت را مقصر اصلی دانست و سهمی برای دیگر نهادها قائل نشد؟ » گفت: «در شرایط موجود دولت به معنی قوه مجریه که یکی از قوای سه‌گانه محسوب می‌شود حتی یک سوم سهم را هم ندارد. در کنار قوه قضائیه و قوه مقننه و نیروهای مسلح و سایر نهادها نیز هستند که هم در حوزه اقتصاد و هم در حوزه سیاست و هم در سایر حوزه‌ها مشارکت دارند و رفتار می‌کنند. لذا این مساله کل نظام است نه یک فرد یا قوه خاص. دولت تنها و به قول معروف یک دست صدا ندارد. این وظیفه همه است که رعایت کنند، صرفه‌جویی کنند، به فکر مردم باشند، نیازهای مردم را تامین کنند. به جای این بداخلاقی‌هایی که بازی در زمین دشمن است یا هدف دیگری دارد باید به حل مشکلات مردم بپردازند».

متاسفانه طیف اصلاح طلب تاکنون چندین بار برای سرپوش گذاشتن بر کارنامه ضعیف و غیرقابل قبول دولت تلاش کرده تا شخصیت هایی همچون شهید بهشتی و امیرکبیر را مصادره به مطلوب کند.

در سال 96 و همزمان با افزایش انتقادها از عملکرد دولت، روحانی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «بهشتی انواع ناسزاگویی و ظلم ها را به خود تحمل می کرد ولی در برابر ظلم به مردم با قدرت می ایستاد».

این رویکرد در مصادره به مطلوب شهید بهشتی در حالی است که این شهید بزرگوار و مظلوم هیچگاه در واکنش به منتقدان خود، از القاب و اهانت هایی همچون «بی‌سواد، بی شناسنامه، مزدور، انقلابیون نفهم، یک‌مشت لات، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند» و...استفاده نکرد.

شهید بهشتی در آن مقطع بارها از سوی «بنی صدر» مورد اهانت قرار گرفت.

شهید بهشتی به هیچ عنوان به اطرافیان و نزدیکان – به عنوان نمونه به برادر خود- اجازه نداد که در عزل و نصب ها- مثل انتخاب مدیران عامل بانک ها- دخالت کنند یا دست به بیت المال ببرند یا حقوق ها و رانت های نجومی بگیرند یا از روش نادرست برای اخذ مدرک تحصیلی اقدام کنند.

شهید بهشتی با خوی اشرافیگری مخالف بود و هیچگاه  به اختلاس مفسدان اقتصادی، لقب «بدهی معوقه» نمی داد.

شهید بهشتی، آمریکا را مصداق اتمّ استکبار می دانست و خطاب به مقامات آمریکایی اعلام کرد که «ای آمریکا از ملت ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر». این شهید بزرگوار هیچگاه رئیس جمهور آمریکا را با القابی همچون «مودب»! و «باهوش»! مورد خطاب قرار نداد.

شهید بهشتی هیچگاه از قیام عاشورا درس مذاکره نگرفت و از صلح امام حسن(ع) نیز برداشت نادرستی نداشت.

شهید بهشتی هیچگاه جای «جلاد و شهید» را عوض نکرد و در نهایت توسط گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین به درجه رفیع شهادت رسید.

فعالین اصلاح طلب تاکنون بارها مدعی شده اند که دولت نهایتا 20 الی 30 درصد اختیارات دارد. سوال اینجاست که اگر اختیارات دولت اینقدر محدود و کم است، پس چرا اصلاح طلبان در آستانه هر انتخابات ریاست جمهوری، خود را به آب و آتش می زنند تا کلید پاستور را در اختیار بگیرند!؟

**رفتار منتقدان دولت، شبیه گروهک منافقین است!

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «هم‌نوایی ساکنان "تیرانا" و معارضان داخلی» نوشت: «علی ربیعی سخنگوی دولت با اشاره به اظهارات رئیس جمهور درباره صلح امام حسن(ع) گفت: دو گروه عامدانه به سوء‌برداشت‌ها از سخنان رییس‌جمهوری دامن می‌زنند، مدتی است که با این بیماری تحلیلی روبه‌رو شده‌ایم؛ گروه اول اتاق‌های فکر تحریم که کنار جنگ‌افروزان کاخ سفید قرار دارند، برخی از آنها در "تیرانا" هستند و با پترودلارها کار می‌کنند. گروه دوم طیفی از مخالفان و معارضان دولت هستند که از سخن یک نفر در دولت یا رییس‌جمهوری برای تخریب غیراخلاقی و غیراسلامی برای حمله به دولت و شخص رییس‌جمهوری استفاده می‌کنند. هدف این گروه کسب قدرت است».

همچنین «محمد تقی فاضل میبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که در روزهای گذشته، مقاله اهانت آمیزی درباره پیامبر اکرم(ص) نوشته بود، در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «متاسفانه وقتی گناهان بزرگی که در کشور ازطریق برخی انجام می‌شود و اقتصاد کشور را از بین می‌برد، نادیده مانده و کسی حرفی نمی‌زند یا اگر اعتراضی کند، بحث را سیاسی می‌کنند و همه‌چیز را بر سر رییس دولت خراب می‌کنند اما عوامل دیگری که در کشور نفوذ کرده و مافیاهای اقتصادی درست کرده و ثروت کشور را می‌بلعند و نابود می‌کنند، مورد غفلت ناظران قرار می‌گیرند، و با این رویکرد، اوضاع درست نخواهد شد».

در اوج مذاکرات هسته ای در دولت روحانی و سپس در مقطع امضای برجام وقتی کارشناسان و صاحبنظران با دلایل فنی و به صورت دقیق به نقاط ضعف متعدد توافق هسته ای اشاره کردند، دولتمردان و رسانه های اصلاح طلب به منتقدین حمله کرده و مدعی شدند که منتقدان دولت با اسرائیل همنوا هستند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی بارها از برجام دفاع کرد. برای نمونه روزنامه صهیونیستی هاآرتص- اردیبهشت 98- در مطلبی نوشت: «برجام قید و بند قابل اطمینانی برای کنترل ایران بود که رفته رفته دارد از بین می‌رود و این به‌معنای افزایش تهدید علیه امنیت اسرائیل است».

همچنین- تیرماه 96- در دوسالگی برجام مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی (کارمی گیلون رئیس‌اسبق شین‌بت) در فارن پالیسی نوشت: «برجام برای اسرائیل یک موهبت بود» .

حالا برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب در اقدامی مسبوق به سابقه مدعی هستند که منتقدان دولت با گروهک منافقین همنوا هستند!

برخلاف این ادعا، اتفاقا این طیف تندروی اصلاح طلب است که با گروهک ورشکسته و جنایتکار منافقین همنوا شده است. برای نمونه در هفته های گذشته و پس از اعدام یک قاتل به نام «نوید افکاری» که پدر یک خانواده را به قتل رسانده و سه فرزند او را یتیم کرده بود، رسانه های اصلاح طلب همنوا با ترامپ و نتانیاهو و سران گروهک ورشکسته منافقین از این قاتل حمایت کردند و او را یک قهرمان جا زدند!

روزنامه اعتماد پیش از این نیز رابطین منافقین در ایران که قصد بمب گذاری داشتند و قبل از اجرای اقدامات جنایتکارانه خود بازداشت شده بودند را بزک کرده و به تطهیر و مظلوم نمایی از آنان اقدام کرده بود.

یکی از اشکالات اساسی دولت آقای روحانی این بوده و هست که «نقدپذیر» نیست. همین ویژگی منفی، لطمات بسیاری به دولت وارد کرد. لطماتی که دود آن به چشم مردم رفت.

** بانیان اصلی وضع موجود، ژست شاکی گرفتند

روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «دور باطل گرانی و رکود» نوشت: «این ‌روزها نابسامانی وضعیت اقتصاد موجب افزایش قیمت در بازارهای مختلف شده و این روند گرانی بیش از هر زمان دیگری سبد خرید خانوارها را محدود کرده است. اگر چرخی در خیابان بزنیم و پای صحبت عابران پیاده‌ای که تنها قیمت کالای مختلف را از فروشندگان می‌پرسند و پس از آن به راه‌شان ادامه می‌دهند، ‌ بنشینیم خواهیم دید که عدم تناسب میان درآمد و افزایش قیمت‌ها حرف دل بسیاری از آنها است. البته گرانی تنها مصرف‌کنندگان را مورد هدف قرار نداده و تولیدکنندگان و فروشندگان نیز از گزند افزایش‌های سرسام‌آور قیمت در امان نمانده‌اند».

رسانه های اصلاح طلب به دفعات از گرانی و وضع موجود اقتصادی گلایه کرده اند. اما هیچگاه به عوامل ایجاد وضع موجود اشاره نمی کنند.

وضع موجود اقتصادی نتیجه چیدن همه تخم مرغ ها توسط دولت در سبد برجام است. به عبارت دیگر، وقتی مجموعه دولت با ظرفیت های عظیم به وزارت خارجه خلاصه شد و در ادامه، وزارت خارجه با ظرفیت های بسیار زیاد به برجام محدود شد، نتیجه آن شد که از دلار 3 هزارتومانی رسیدیم به دلار بیش از 30 هزارتومانی.

وقتی وزیر مسکن دولت روحانی می گوید «به نساختن مسکن برای مردم افتخار می کنم» و وزیر نفت دولت می گوید «مخالف خودکفایی در تولید بنزین و ساخت پالایشگاه هستم» و رئیس سازمان محیط زیست می گوید «خودکفایی در کشاورزی مزخرف است» و وزیر صنعت می گوید «باید مدیر از خارج وارد کنیم» و مشاور ارشد رئیس جمهور می گوید «ما ایرانی ها توان رقابت در هیچ صنعتی جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش نداریم» و وزیر خارجه تاکید می کند که «آمریکا تنها با یک بمب می تواند کل سیستم دفاعی ما را نابود کند» و ...نتیجه آن می شود که در اثر قصور و تقصیرها، وضع به جایی می رسد که قیمت دلار، سکه، خودرو، مسکن، مرغ؛ تخم مرغ و...سر به فلک می کشد و مردم تحت فشار قرار می گیرند.

اصلاح طلبان که اکنون در صف اول انتقاد از وضع موجود ایستاده اند، خود بانی و مسبب اصلی این وضع هستند. همان طیفی که بجای رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم، موارد دست چندم و حاشیه ای از جمله رفع حصر و حضور زنان به عنوان تماشاچی در ورزش مردان و کنسرت خیابانی و ...را مطرح کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ایرانی IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    23 2
    مادر عروس
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      2 39
      روحانی امیرکبیر معاصر است.روحانی خیلی مظلوم هست
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      16 1
      وقتی دچار ضعف می شود لباس مظلوم نمایی می پوشد
    • ماریه IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      28 1
      نمی دونم خانواده هاشمی چی از جون انقلاب می خوان دست بردارین دیگه
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      9 0
      مادر عروس احترام دارند.
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      15 0
      امیرکبیر !!!! شهید بهشتی !!!!! از قیاست خنده آمد خلق را .
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      19 0
      دولت روحانی کپی برابر با اصل دولت حجت الاسلام هاشمی است در سالهای 68 تا 76 هم قیمت دلار و طلا و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر افزایش یافت و تورم رکورد زد و فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و تبعیض به شدت افزایش یافت.
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      11 1
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن.
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      23 1
      شهید مظلوم بهشتی هرگز امریکا را کدخدا نمیدانست و میگفت ای امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      8 0
      تفکر هاشمی امروز باعث مشکلات عدیده برای مردم و کشور شده است.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      6 0
      حتما محمد هاشمی هم جومونگه!
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      5 1
      نسبت دادن شهید بهشتی به ایشون پیگرد قانونی دارد.
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      کسی نیست به این هاشمی بگه آخه برادر! همینایی که داری سنگشونو به سینه میزنی ، بهشتی رو تخریب میکردن. همین موسوی خوئینی ها و حجاریان و عبدی و ... که چپ گراهای افراطی بودن بهشتی رو بایکوت رسانه ای و تخریب میکردن. البته پدر شما اون موقع راستی بود. زمانی که رئیس جمهور شد یهو تکنوکرات دوست شد!
  • رحمان IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    31 2
    تو روحانی را با بهشتی هم ردیف میدانی؟کمتر به هم پالکی هایت نان قرض بده. مرد جاهل الان دیگه سر مردم را نمیشود کلاه گذاشت.امثال شهید بهشتی ها و چمران ها هیچ وقت شما ها را بر نتابیدند.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      1 29
      اگر روحانی نبود، دلار 60 هزارتومن میشد
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      13 0
      وقتی آقای ظریف بشه امیرکبیر، جناب آقای روحانی حداقلش شهید بهشتیه دیگه
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      12 1
      به قول خود اصلاح طلبان اگر رئیسی می آمد نرخ دلار حداکثر 5 هزار تومان می شد.
    • محمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      12 0
      آقای دلار۶۰هزار تومنی توی چه عهدی زندگی میکنی ؟ الآن آخر دهه نوده دهه شصت نیست که با یک شانتاژ بازی کلا بی برنامگی های اقتصادیشان رو بپیچونن تو هم یه کم به مغز خوشگلت فشار بیاری پیچوندنهای اینا رو متوجه میشی؟ بابا تا کی دیگه؟؟؟
    • SE ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      5 0
      اگر روحانی نبود مشت اتمی برای دشمن باز نمیشد و این تحریمها به کشور تحمیل نمیشد.
  • عطااله طهماسبی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    33 1
    این بی شرمانه ترین قیاس تاریخ است قیاس یک ... با شهید همتراز شهدای کربلا اقای هاشمی لطفا ساکت شو
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      3 0
      بله کاملا موافقم. شهید بهشتی هیچوقت نگفت که آمریکا کدخداست
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    29 1
    محمد هاشمی واقعا درباره ما چی فکر کرده؟! این آقای ولنجک نشین رو داری با بهشتی مقایسه میکنی؟
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    31 1
    شما معنای منافق را می دانستی از روحانی و خودت خجالت می کشیدی ضمنا شهید بهشتی را خرج شخصیت نداشته خودتان نکنید که ملای رومی فرمود کار پاکان را قیلس از خود مگیر گر چه باشد در نوشتن شیر شیر
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    22 1
    مقایسه روحانی با شهید بهشتی قیاس مع الفارق است.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      4 0
      بر مظلومیت شهید بهشتی همین بس
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    24 1
    :)))))))) از اینجا تا ساختمون بی بی سی پرانتز
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    24 1
    محمد هاشمی وقتی فرق بین شهید بهشتی و روحانی را درک نمی کند فرق بین منافقینی که شهید بهشتی را تخریب می کردند با ملت آسیب دیده از سیاست های دولت منتخب هاشمی رفسنجانی را هم هرگز درک نخواهد کرد . او در جهل مرکب ابد الدهر خواهد ماند چون ظرفیتش همین است . ملت هم به اهانت های این طیف توجهی نکنند و جوابشان را پای صندوق رای ریاست جمهوری بدهند .
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      14 0
      احسنت
    • حمید IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      2 1
      تعصب شما تا کی باید ادامه داشته باشد؟
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      4 0
      جهل مرکب شما حامیان جریان تحریف تا کی ادامه خواهد داشت
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      تعصبی در کار نیست.عقلانیت انقلابیه که میگه سازش یعنی پیمودن راه لیبی. حالا یه سئوال حماقت غربزده ها تا کی باید ادامه داشته باشه؟! این بدن کی از غده سرطانی اصلاحات رها میشه؟!
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    18 1
    بهشتی در یک چنین خانه ای می نشست ؟
  • GB ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    22 0
    هرچه به زمان انتخابات نزدیک می شویم هجمه جریان تحریف به افکار عمومی بیشتر می شود و با توجه به کارنامه خسارت محض دولت بنفش باید منتظر چنین تحریفات مالیخولیایی باشیم
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    19 1
    یا خداااااااااااا شهید بهشتی رو به دنیا بازگردان تا از حقشون بابت این نام گذاری دفاع کنند. آقای روحانی بفرمایند مجددا از همون پایان نامشون به انگلیسی دفاع کنن ما ببینیم بلدن یا نه. خخخخ
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      2 0
      دیروز فیلمی از تلوزیون دیدم که زنی نقاش چهره بود ولی شوهرش همه را به نام خود منتشر می کرد در دادگاه به هر دو بوم دادند تا معلوم شوم کدامیک نقاشیها را کشیده اند زن نقاش بلا فاصله نقش زد ولی مرد کلاهبردار همچنان بهانه می آورد واقعا روحانی اگر بتواند از پایان نامه اش دفاع کند عمراً نه او خیلی از این افراد مدرک تقلبی دارند یک کاندیدی به من می گفت دو تحقیق لازم دارم تو محقق باش و من مولف و دو کتاب چاپ کنم برای رزومه ام امیدوارم روزی حقیقت آشکار و کلاهبرداران رسوا شوند
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    16 0
    آدرس فضاحت دولت رو خواستین واشنگتن دی سی ، کاخ سفیده . مگر این آدرس رو قبلا نشنیدی ؟
  • حق گو IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    29 0
    اخه یکی نیست به این جناب اقای هاشمی بگه خودت و قوم خویشات و هم حزبی هات چه گلی به سر این ملت گذاشتید اغاز تورم در ایران از زمان برادرت با گرفتم وام های کلان درست شد !
  • محمد IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    14 0
    آقای هاشمی این حرف را جای دیکری نگو
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    17 0
    شهید بزرگوار ایت الله دکتر بهشتی همان عزیزی که امام امت فرمود بهشتی یک امت بود برای ملت ما ؛ بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان بود . در مظلومیت ایشان همان بس با کسی چون روحانی قیاس شود انجا که حضرت اقا فرمودند جای ظالم و مظلوم را عوض میکنند یعنی این اگر هاشمی حرفی غیر این میزد تعجب داشت
    • DE ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      0 0
      عالی بود.
  • محسن IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    12 0
    اقای ربیعی معاون رییس جمهور خواستار محاکمه توهین کنندگان به رییس جمهور شدند، طاقت کوچکترین انتقادی را ندارند ولی گویا خودشان مجاز هستند به مخالفین بدترین اهانت ها بزنند
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    10 0
    لَا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ ۚ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً ۚ وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَىٰ ۚ وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا (سوره نساء/ آیه 95)
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    4 0
    هرگز ......
  • ن.ف IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    17 0
    آقای هاشمی شوخی می فرمایید روحانی کجا شهید بهشتی کجا، قیاس مع الفارق است.این توهین به شهید بهشتی است.شما سوتیهای آقای روحانی را فراموش کردید،از مسک زندنشان.با خبر شدن از قمیت جدید بنزین......
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    18 0
    محمد هاشمی:روحانی مثل شهید بهشتی مورد تخریب قرار گرفته است.....زپلشک...نمیدونم املاش رو درست نوشتم یا نه...در هرحال احتمالا منظورم را رسوندم...
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    15 0
    مقایسه نکنید ..بهشتی جانش را برای اسلام دا د ولی ایشان. از ترسش یکبار هم سری به مجاهدین سلامت نزده و درجلسات باید حداقل ۴ متر با معاونینش فاصله داشته باشد و می گن از کاخ سعد اباد بیرون نمیرود . عجبا .. بر هوا دار انش و مرحبا بر رقصندگان با دلارها
  • حسين DE ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    13 0
    آقاى محمد هاشمى مقايسه روحانى با شهيد بهشتى اهانت به شهيد بهشتى است،و در ضمن تو دارى موذيانه كل نظام را ميبرى زير علامت سئوال تو اگر توانائى درك و شعور و تحليل رو يدادهاى سياسى را دارى لطفاً يك تحليل از عملكرد دولت روحانى در امور اقصادى ارائه بده و بگو كه مسبب و مقصر شرايط بد معيشتى مردم كيست؟ يك نكته ديگر اينكه شهيد بهشتى از جانب مردم مورد هجمه قرار نگرفت بلكه از جانب دشمنان انقلاب و ميهن و ملت مورد توهين و هجمه قرار داشت جهت اطلاع تو و همفكرانت در مراسم تشيع پيكر شهيد بهشتى مردم شعار ميدادند ( دشمن در چه فكريه ايران پر از بهشتيه ) ولى حسن روحانى از جانب مردم بخاطر عملكردش مورد انتقاد و هجمه قرار داره لطفاً تفاوتها را تشخيص دهيد البته اگر ميتوانى،در ضمن تو اگه صداقت دارى يك موضع گيرى هم در برابر دزدى ها و غارت و اموال بيت المال توسط برادرزاده ات داشته باش، حتماً ميدونى كه سكوت علامت رضايت است.
  • علی IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    19 0
    حرف دهنت رو بفهم!!!! بهشتی کجا واین فریدون کجا! خانه بهشتی کجا وخانه فریدون کجا!!!! سوادبهشتی کجا وسواد فریدون کجا!!!! عمل بهشتی کجا وعمل فریدون کجا!!!! عجب قیاس نادرستی می کنی،کمی فکرکن بعد حرف بزن.
  • DE ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    15 0
    محمد هاشمی: روحانی مثل شهید بهشتی که از طرف لیبرالها و غربگداهای آن روز مورد تخریب قرار گرفت اکنون روحانی از طرف همان طیف و در لباس تندروهای مدعی اصلاح طلبی مورد تخریب قرار گرفته است / رفتار این قماش منتقدان دولت شبیه گروهک منافقین است که انتخابات را تحریم کرده و به نظام اعلان جنگ کردند و به خودشان اغتشاش کردند منظور خودشان هم اغتشاش کردند ولی عاقبت ملت آنها را از ایران با اوردنگی بیرون انداخت رفتند پیش صدام.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    8 0
    کار پاکان قیاس از خود مگیر گرچه باشددر نوشتن شیر شیر بهشی عاقبت به خیر کجا و...
  • محمد غ IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    13 0
    اقای هاشمی لطفا اول فکر کنید,بعد حرف بزنید. مردم را هالو فرض نکنید.مقصر شما نیستید,مقصر کسی است که باعث شده ,شما به قدرت برسی.!
  • مرصاد IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    11 0
    گویا یادتون رفته ؛ چند وقت پیش ؛ رفتار اون مرحوم رو ، به صبر شهید بهشتی تشبیه می کردین ! حالا نوبت آقای روحانی شد ؟؟!!
  • مرصاد IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    11 0
    هذیان و اراجیف گویی لیبرالها و اصلاح طلبان را ؛ پایانی نیست !!
  • عین ا... باقرزاده IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    9 0
    آقای هاشمی ،شما چه کسی را با شهید بهشتی مقایسه فرمودید؟با کدام منطق؟!!!
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    16 0
    وااای شهید شد !!! اونهم شهید بهشتی !!! خدایا چه کردیم که این قوم ضالون رو بر ما مسلط کردی؟؟؟
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    8 0
    خاندان هاشمی سیاست سلاطین را در سر دارند!!
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    8 0
    محمد هاشمی آلزایمر آوردی.!!!
  • avdt IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    8 0
    آقای هاشمی!بانی زندگی اشرافی را برادرت گذاشت،تو از همان گروهی!.از تو انتظار بیشتری نداریم!.هرچه دلت میخواد بگو!
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    12 0
    رفتار موافقان دولت شبیه منافقین است.!!!
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    6 0
    افساد طلبان منافقین امروزی هستند.!!!
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    5 0
    این قیاس اشتباه است
  • علی اکبر IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    4 0
    این مقایسه اشتباه است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    7 0
    آقایس هاشمی از قیاست خنده آمد خلق را گرچه باشد در نوشتن شیر شیر
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    10 0
    واقعا عقل و هوش را از دست داده اند - چه فردی را با بهشتی قیاس می کند !!! بهشتی که رحمت خدا بر او باد می گفت " امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر"
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    10 0
    آقای هاشمی شنیدی که امام فرمود بهشتی خود یک ملت بود (نقل به مضمون) اما روحانی چه؟
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    7 0
    روحانی اصلا قابل مقایسه با شهید مظلوم بهشتی نیست.!!!
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    9 0
    اقای محمد هاشمی قدم رنجه فرمایید در بازار یک نیم نگاهی بیدازید ببینید این مردم مستضعف از دست شما چه میشکند یک جویی انصاف داشته باشید
  • عدالت IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    4 0
    لااقل ميذاشتي يكيتون عاقبت به خير شه
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    3 0
    آقای روحانی وآقای شهید بهشتی اصلاً باهم قابل مقایسه نیستند
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    4 0
    اینا حرفا و کارا و تناقض هاشون حیرت انگیزه ظریف رو با سردار سلیمانی عزیز شهید مقایسه کردن الان هم روحانی رو با شهید مظلوم بهشتی
  • ملائی IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    4 0
    خواهشا با شهید بهشتی مقایسه نکنید تو رو اون برادرت مقایسه نکن
  • هم وطن IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    4 0
    هر کسی را با شبیه خودش مقایسه کنید!!! بهشتی و روحانی قیاس مع الفارق هست واقعا
  • DE ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    4 0
    موثرترین راه پیشرفت اقتصادی و قوام گرفتن پول ملی توسعه تولید داخلی و خوداتکایی اقتصادی هستش. بطور مثال چرا متر تاشو پلاستیکی 5 سانتی بعنوان جاکلیدی تولید کنندگان ایرانی درست نمی کنند؟ هر عددش تو اروپا دو یورو قیمت داره. تولید کنندگان ایرانی یک یورو بفروشند. تا همه دنیا بخرند اگر 100میلیون درست کنند میفروشند 100 میلیون یورو درامد کسب می کنند. ایده های ساده هم پول سازه!
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    7 0
    شهید بهشتی کسی بود که وقتی به یک موتوری که بنزین تمام کرده بود رسید خودش شیلنگ درآورد و داخل باک خودروی خودش گذاشت و شخصا بنزین کشید و به طرف بنزین داد و بعدا که این شخص شهید بهشتی رو کنار امام می‌بینه میفهمه کی بود که بهش بنزین داد. آقای روحانی حاضر نشد در کارخانه از خودرو پیاده بشه و سواره از کارخانه بازدید کرد!
  • حسن برهان IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 3
    آقای روحانی از زمان ملاقات با شهید بهشتی تحت تأثیر ایشان قرار گرفت الان هم بیشتر از شهید بهشتی مورد حجمه قرار دارد
    • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      2 0
      اسم و فامیلت رو هم نوشتی عجب!!!! خب فردا تشویق میشی و پاداش میگیری خخخخخ
  • رجب IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    4 0
    اگر اختیارات دولت اینقدر محدود و کم است، پس چرا اصلاح طلبان در آستانه هر انتخابات ریاست جمهوری، خود را به آب و آتش می زنند تا کلید پاستور را در اختیار بگیرند!؟ خوب نوشتی ولی اگر اصلاح طلبان برای داغ کردن تنور انتخابات نیایند و با رای مردم انتخاب نشوند، شماها حق نفس کشیدن هم به آنها نمی دهید... هنوز که یک دهم دولت هم اصلاح طلب نیست شماها در راسانه هایتان دم از حذف و کندن قبر و اعدام و محاکمه می زنیدن. اینها اگر پشتوانه مردمی نداشتند الان در زندانها پوسیده بودند
  • سربدار IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    جناب محمداین قیاس شما کاملاً غلط است شهید بهشتی با آن شجاعتش حضرت امام(ره) فرمود بهشتی یک ملت بود برای ملت ما، پدر شما مگر روحانی را نفرستاده بود به اروپا جهت مذاکره در سال 62 یا63 باگروه اسرائیلی و آمریکائی، شهید بهشتی کی با آمریکائی ها و اسرائیلی ها ملاقات کرده و لی مدرک آن نیز پژوهشگرمعروف که واقعاً یکی از دیده بان های اسلام است توضیح داده در تلگرام که اگر شما خودتان نیز در تلگرام تشریف ببری و فقط در جستجو بنویسید غضنفری همه غلط کاری ها نمایان مشودو سه تا کلیپ در مورد پدر شما و جناب روحانی محمد جان مردم را چه فرض کردی خودت همان هستی اگر تفکر شما این بوده ببین چه بلائی به سر صدا وسیما آورده ای
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    3 0
    با این قیاس بهشتی هنوزم مظلومه .
  • سعیدی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    آقای محمد هاشمی از کدام بهشتی حرف می زند ؟ بهشتی که ما می شناسیم مورد کینه و حقد آمریکا و دشمنان قسم خورده ایران و اسلام بود .بهشتی یک سر سوزن به اجانب آمریکایی و غربی اعتماد و اعتقادی نداشت ..به آمریکا می گفت از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر ..بهشتی که ما می شناسیم خود را سپر بلای امام و ولی فقیه خویش کرد و در این راه جانش را هم تقدیم کرد... ما چنین ویژگی هایی را در آقای روحانی نه تنها نمی بینیم بلکه او کاملا در مسیری بالعکس راه و مرام شهید دکتر بهشتی حرکت می کنند ...
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    با این قیاس مظلومیت شهید بهشتی عزیز بیشتر شد . همین تفکر امثال محمد هاشمی دکتر بهشتی رو مظلوم و در نهایت شهید کرد .
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    **محمد هاشمی:روحانی مثل شهید بهشتی مورد تخریب قرار گرفته است . عجب عجب !!!!! بابا ما نمی دانستی ؟این کجا و آن کجا؟
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 2
    ایران بعد از انقلاب بلکه از مشروطه تا کنون رییس جمهور بلکه کارگزاری انقلابی تر / مدبر تر / مردمی تر / عالم تر / دلسوزتر / ساده زیست تر / خط امامی تر / زیرک تر / پرکار تر / با نشاط تر / جهادی تر / مظلوم تر / صبور تر و... از جناب حجه الاسلام و المسلمین اقای دکتر حسن روحانی دام بقاءه الشریف و ادام الله ظله به خود ندیده و نخواهد دید . اقایان دکتر ربیعی و دکتر اشنا و دکتر واعظی شاهد صحت این مطلب هستند .
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      2 0
      ازین کنایه آمیزتر دیگه ندااااریم....خخخخخخ
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    عقلت رو از دست دادی که طلایی ناب مثل بهشتی رو با امثال مس تشبیه می کنی
  • حسین IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    هر خ که از راه میرسد میخواد اظهار فضل کند آخه بی سواد تو بهشتی را میشناسی که با این مقایسه میکنی .
  • Ma.. IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    امیر کبیر و شهید بهشتی با بعضی از این دولت مردان ما مقایسه نکنید که خنده داره..نگرش آرمان این جور آدمها اگه در کشور رعایت میشد الان وضعت این مملکت از بهشت خدا هم بهتر بود..
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    آقای هاشمی با این اظهار فضلش آبروی نداشته خودش و رفیقش را بیشتر به باد داد
  • اکبری IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    بهشتی امروز هم مظلومه
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    لااقل انصاف داشته باشید شهید بهشتی کجا و روحانی خواب آلوده کجا این هر روز خواب است وقیمت ها بالا میرود ولی شهید بهشتی برای هر لحظه زندگیش برنامه داشت و بی تدبیر و فراموش کار و.... نبود پیرو ولایت فقیه بود ودنبال رو کدخدا و سیب گلابی کدا نمی رفت
  • محمود رضا IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    0 0
    ارواح خاک پدرت از شهدا مایه نذار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس