کد خبر 1128022
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
باران پاییزی در گیلان

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده بجنورد و همدان با کمینه دمای صفر درجه سردترین مراکز استان خواهند بود، گفت:‌آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری است.

به گزارش مشرق، صادق ضائیان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: دو روز آینده بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شرق کردستان وکرمانشاه، سواحل خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی، در استان‌های اصفهان و لرستان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، زنجان، قزوین، البرز،‌ سمنان، قم، همدان و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی: هوا خنک می شود

وی ادامه داد:‌روز آینده در شرق و شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید و گردو خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا در ارتفاعات البرز و زاگرس بارش برف دور از انتظار نیست، گفت: از شنبه ۱۹ مهر تا اواسط هفته آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو پایدار است.

ضیائیان اضافه کرد:‌امروز و دو روز آینده در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه داریم و این شرایط از شنبه تا سه‌شنبه پیش رو در شرق و جنوب شرق کشور حاکم است.

وی گفت: از امروز تا شنبه در مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش نسبی دما در شمال غرب از امروز گفت: از یکشنبه تا اواخر هفته آینده افزایش نسبی دما در سواحل خزر، شمال شرق کشور، بخش‌هایی از مرکز کشور و دامنه جنوبی البرز خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: از جمعه تا بعد از ظهر شنبه مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌آسمان تهران روز آینده نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۸ و ۱۱ درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای یک درجه بالای صفر و بجنورد و همدان با کمینه دمای صفر درجه سردترین مراکز استان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس