کد خبر 1125966
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
هند با موفقیت یک موشک اتمی آزمایش کرد - کراپ‌شده

ارتش هند در بحبوحه تنش با چین از آزمایش موفق یک موشک سطح به سطح با قابلیت حمل کلاهک اتمی خبر داد.

به گزارش مشرق،   هند روز شنبه از  آزمایش موفق یک موشک سطح به سطح به نام «شاریا»  با قابلیت حمل کلاهک اتمی خبر داد.

به نوشته روزنامه «هندوستان تایمز» این موشک جدید بردی معادل ۷۵۰ کیلومتر دارد و از یک تاسیسات دفاعی ارتش هند در جزیره «اودیشما» با موفقیت شلیک شد. این در حالی است که ارتش هند سه روز قبل نیز یک موشک سطح به سطح به  نام «براهماس» را از همین منطقه با موفقیت شلیک کرد.

این موشک جدید اتمی جدید هند روز شنبه ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه به وقت محلی پرتاب شد و با دقت به هدف خود در «خلیج بنگال» اصابت کرد. سوخت این موشک از نوع جامد است و بنابر ادعای هند می‌تواند رادارهای دشمن را فریب دهد. این موشک قادر به حمل کلاهک متعارف و اتمی به وزن بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم است.

منابع مطلع چندی قبل نیز از استقرار موشک‌های سطح به سطح و  برد بلند «نربهی» در منطقه «لاداخ» هند برای مقابله با حمله محتمل چین خبر دادند. منابع مطلع هندی اعلام کردند شماری از این موشک‌ها در منطقه مرزی لاداخ برای افزایش قدرت تدافعی نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با حمله محتمل چین مستقر شده‌اند. این موشک بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر دارد و اهداف تا منطقه تبت را در هدف قرار می‌دهد.   تصاویر ماهواره‌ای افزایش استقرار موشک‌های سطح به هوای چین در مناطق جدید در تبت  در مرز با هند را نشان دادند. این رسانه در خاتمه به تجهیز نیروهای زمینی هند به تانک‌ها وخودروهای زرهی در مرز با چین  و برای مقابله با این کشور باتوجه فرا رسیدن زمستان خبر داد.

وزیر دفاع هند چندی قبل از عدم رفع تنش مرزی با چین در مذاکرات جدید با این کشور خبر داد. «راجناث سینگ» وزیر دفاع هند طی سخنرانی در مجلس این کشور در این زمینه گفت که موضوع تنش مرزی بین هند و چین تا کنون حل نشده و راه حل‌های ارائه شده دو طرف قابل قبول نبوده است. این در حالی است که  پکن از دهلی نو خواسته تا تلاش‌های مشخصی برای بهبود وضعیت در منطقه انجام دهد و اطمینان حاصل کند که دو کشور از طریق مسیرهای دیپلماتیک و نظامی با یکدیگر در ارتباط هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اللهم عجل لولیک الفرج IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    5 4
    چرا صدای دنیای مثلا متمدن در نمی آید .غرب وحشی موشک و بمب را برای هندو ها و صهیونیستها مجاز میداند اما برای مسلمانان نه!!!! هر چند که داشتن بمب اتم در مرام و مسلک مسلمان نیست اما این دو گانگی سیاستمداران فاسد دنیا و نمایندگانشان در آزانس بین المللی انرژی اتمی نشان از دشمنی واقعی آنها با اسلام دارد . باشد تا روزی که آقا و مولای ما مهدی موعود عج ظهور کنند و آنوقت سزای این بی حرمتی و تبعیض در حق امت اسلام را به شما خواهیم چشاند.
  • امید IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    6 1
    یعنی ما از هند هم کمتریم؟ باید موشک هسته ای بسازیم.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    4 1
    هند موشک اتمی میسازه . از آمریکا هم التماسش میکنن از ما جنگنده بخر. تحریمم نیست.
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 3
    خداکنه چینیا فهمشو داشته باشن که معنی اینکارچیه وبدستور کیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس