دیدار

مقام‌های ارشد نظامی هند و چین در منطقه لاداخ شرقی برای کاستن از تنش‌ها باردیگر باهم دیدار کردند.

به گزارش مشرق، فرماندهان ارشد ارتش هند و چین پس از وقفه ای سه ماهه گفت وگو با یکدیگر برای کاهش تنش‌های مرزی را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس» سخنگوی ارتش هند گفته است که  این ملاقات در سمت چین در مرز در منطقه «لاداخ شرقی» برگزار شد اما به جزئیات بیشتری در این زمینه  اشاره نکرد.

به نظر می‌رسد مذاکرات در سطح ارتش با ملاقات وزرای خارجه هند و چین در تاجیکستان در ۱۵ ژوئیه انجام شده است. وزیر امور خارجه هند در آن زمان گفت که منازعه نظامی روابط آن‌ها را عمیقاً مختل می کند. سال گذشته، ۲۰ نظامی هندی در درگیری با نیروهای چینی کشته شدند. چین نیز اعلام کرد چهار نظامی خود را در این درگیری‌ها از دست داد.

این در حالی است که ارتش هند در اقدامی پیشگیرانه یگان‌های نظامی خود در جامو و کشمیر را در شرق «لاداخ» منتقل کرده است. منابع  نظامی هند روز یکشنبه گفتند که حدود ۱۵۰۰۰ نیرو برای مقابله با تهاجم محتمل چین به لاداخ منتقل شد. منابع مطلع افزودند که این نیروها مدت مدیدی است که در لاداخ مستقر شده اند و به طور موثری با هر گام بعدی ارتش چین مقابله می‌کنند.

با توجه به احتمال تقابل با چین در شرق لاداخ، هند استقرار نیروهای خود را در این منطقه افزایش داده است و در این منطقه  به جای یک لشکر، اکنون دارای دو لشکر کامل، همراه با واحدهای زرهی اضافی و سایر واحدهاست. یگان کوهستانی ارتش هند نیز اخیراً به  تقویت قوا در مرز هند و چین مبادرت کرده استیگان کوهستانی ارتش هند وظیفه انجام عملیات تهاجمی علیه چین را در صورت بروز جنگ بر عهده دارد.

ارتش‌های هند و چین از سال گذشته نیروهای نظامی زیادی را در مرز مستقر کرده اند. استقرار تشکیلات و نیروها در بخشهای دیگر نیز تقویت شده است. این در حالی است که اکنون مذاکرات بین دو طرف برای تنش زدایی در منطقه همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس