کد خبر 1162316
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
چین اروپا چین

هند در واکنش به امضای توافقات جدید تجاری بین اتحادیه اروپا و چین، از منافع خود در ارتباط با این اتحادیه دفاع کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، مذاکرات بین چین و اتحادیه اروپا برای یک معامله سرمایه‌گذاری پس از مدت‌ها، باعث نگرانی محافل دیپلماتیک هند شد. دیپلمات‌های هندی در این مورد به رویکرد دوگانه بروکسل در برخورد با پکن اشاره کردند.

بیشتر بخوانید:

امضای توافقنامه سرمایه‌گذاری میان چین و اتحادیه اروپا

چین و اتحادیه اروپا به تازگی مذاکراتی مربوط به توافق جامع سرمایه‌گذاری انجام دادند. توافقی که می‌تواند زمینه را برای وابستگی اقتصادی بیشتر برای هر دو طرف فراهم کند.

گورجیت سینگ، سفیر پیشین هند در آلمان با اشاره به سندی در مارس ۲۰۱۹ که اتحادیه اروپا در آن پکن را رقیب سیستماتیک بروکسل دانسته است، گفت: بسیار تعجب‌آور است که اتحادیه اروپا قصد دارد به همکاری اقتصادی خود با پکن ادامه دهد. 

او هشدار داد که معاملات اقتصادی نزدیک اتحادیه اروپا با چین می‌تواند در همکاری استراتژیک آن با هند تأثیرگذار باشد. سفیر هند اضافه کرد: ما خواستار  همکاری استراتژیک  نزدیک اتحادیه اروپا با خود به‌ویژه در منطقه هند و اقیانوس آرام بودیم.

سینگ همچنین از این واقعیت که اتحادیه اروپا با یک پیمان سرمایه‌گذاری جدید با پکن موافقت کرده است، ابراز تاسف کرد.

مذاکرات برای توافق‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری دوجانبه هند و اتحادیه اروپا  از سال ۲۰۱۳ متوقف شده است، زیرا دهلی درمورد درخواست‌های بروکسل برای دسترسی بیشتر به بازار برای خودروها، محصولات کشاورزی ایستادگی کرده و از طرف دیگر، برکسل هم تقاضای کار و مطالعه قوانین ویزا برای شهروندان هندی در اتحادیه اروپا را نپذیرفته است.

از نظر مقایسه‌ای، اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری هند در سال ۲۰۱۹ بود، درحالی که بالاترین سرمایه خارجی را نیز در این کشور داشت. با این حال، اهمیت اقتصادی هند برای اتحادیه اروپا در مقایسه با چین کمتر بود. تجارت با چین تقریبا ۱۳ درصد تجارت کل بروکسل با جهان را تشکیل می‌داد.

سینگ با اشاره به تعهد در مورد مشارکت اقتصادی بیشتر بین هند و اتحادیه اروپا در بیانیه مشترک پس از پانزدهم اتحادیه اروپا، گفت: تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که اتحادیه اروپا را برای تعامل اقتصادی بیشتر با خود تحت فشار قرار دهیم.

وی گفت: تصویب اصولی معامله جدید سرمایه‌گذاری با چین توسط رهبران اروپایی مانند رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان، نشان می‌دهد که انتقاد آن‌ها از پکن درمورد هنگ‌کنگ و مسائل دریای چین جنوبی تا چه حد مصنوعی بوده است. 

 بعد از مذاکرات فشرده توسط کمیسیون اروپا، اتحادیه اروپا و چین مذاکرات اساسی برای رسیدن به «توافق جامع سرمایه‌گذاری» را نهایی کردند که این مذاکرات، تعهدات مطرح‌شده در نشست اتحادیه اروپا و چین در آوریل ۲۰۱۹ را محقق می‌کند. در آن نشست دو طرف توافق کردند مذاکرات را تا پایان سال ۲۰۱۹ خاتمه دهند. یک مقام در وزارت بازرگانی چین گفت پکن و اتحادیه اروپا به توافقی دست پیدا کردند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به بازارهای یکدیگر دسترسی داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    1 0
    واکنش هند: اینچیکی دانا، اینچیکی دانا، آواره ام.... آواره ام.... نهین نهین !! خخخخخخ
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    2 0
    هند نادان بی جهت با چین دشمنی می کند. دشمنی با چین ققط به سود آمریکاست. باید با هم دوست باشند.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    1 0
    غرب گدا ها نظری ندارن که چین داره بر اروپا سیطره پیدا میکنه و کلی بندر و راه اهن رو در اختیار میگیره.... واقعا چرا اروپایی ها....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس