مقاومت عراق: آمریکا جوانان عراقی را برای اعزام به اوکراین جذب می کند

یک گروه مقاومت عراقی فاش کرد که آمریکا در حال جذب جوانان عراقی برای اعزام به اوکراین است.

به گزارش مشرق، «اصحاب الکهف» با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا با همکاری ناتو در حال جذب جوانان عراقی برای اعزام آنها به اوکراین است تا در کنار نیروهای اوکراینی با نیروهای روسیه بجنگند.

براساس بیانیه، یک تیم اطلاعاتی ناتو از تابعیت های لیتوانی، ایتالیا، آلمان و انگلستان در نهم مارس گذشته (۱۸ اسفند ۱۴۰۰) با هدف سربازگیری در میان جوانان عراقی به عنوان «مزدور» وارد بغداد شد تا جوانان عراقی را به جنگ اوکراین اعزام کنند.

به نوشته بیانیه، این تیم اطلاعاتی در پایگاه آمریکایی «عین الاسد» (عراق) و «التنف» (سوریه) مستقر شده اند.  

اصحاب الکهف سرباز گیری را تنها محدود به عراق ندانسته و ادامه داده است که «دشمن» در حال مزدورگیری از کشورهای سوریه، لیبی، ترکیه، تونس، سودان، مصر و مشاورانی از اردن و رژیم صهیونیستی با تخصص جنگ خیابانی است.

این گروه مقاومت عراقی که بارها در دو سال گذشته مسئولیت حمله به کاروان های نظامی و پایگاه های آمریکا در عین الاسد (استان الانبار) و «الحریر» (اربیل) را برعهده گرفته تاکید کرده است که اغلب جوانان جذب شده از مناطق سنی نشین هستند.

به نوشته بیانیه، سربازگیری از طریق باندهای تروریستی در عراق و سوریه و به بهانه انتقام از روس ها به خاطر مواضع آنها در حمایت از دولت سوریه و ادعای دفاع از اوکراین است.

اصحاب الکهف افزوده است که جوانان جذب شده در پایگاه التنف در خصوص استفاده از سلاح های ضد زره و در پایگاه عین الاسد، جنگ خیابانی، آموزش می بینند.

این گزارش تصریح کرده است که سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)، مشاوران امنیتی عراق از رژیم سابق (بعث) را که سرگرم ارائه خدمات امنیتی در قطر، امارات، اردن و بحرین بودند، فراخوانده تا در فرودگاه بین المللی بغداد (پایگاه ویژه نظامیان آمریکا) مستقر شده و از آنجا از طریق ترکیه به آلمان و سپس از طریق لهستان به اوکراین ارسال شوند.

اصحاب الکهف فاش کرد که عناصر اطلاعاتی آمریکا و ناتو در مناطق «المنصور» و «کراده داخل» بغداد، با پوشش شرکت ها با برخی شیوخ عشایر عراقی و سوری و برخی اساتید دانشگاه و عناصری از سازمان اطلاعات رژیم سابق بعث صدام با هدف جذب جوانان عراقی برای اعزام به جنگ اوکراین دیدار می کنند.

این گروه مقاومت عراقی گفته است که جزئیات کامل از اسامی، شخصیت ها، تصاویر و فیلم های موثق از عناصر امنیتی خارجی حاضر در عراق و فعال در این پرونده را در اختیار دارد.

اصحاب الکهف به آمریکایی ها هشدار داده است که اگر طرح سرباز گیری از جوانان عراقی را متوقف نکنند، عناصر فرماندهی نظامی آمریکا در اروپا (ٍ EUCOM) در تیررس قرار خواهند گرفت.

پیش از این نیز کانال خبری «صابرین نیوز» (نزدیک به گروه های مقاومت عراقی) گزارش موثقی از نحوه سربازگیری و اعزام جوانان عراقی، تهیه و منتشرکرد.

براساس این گزارش، سفارتخانه اوکراین در بغداد یکی از مراکز اصلی جذب جوانان عراقی در قبال وعده مالی ماهانه چهار هزار دلار برای هر فرد مزدور عنوان شده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 0
    اون تحفه ای که برای امریکا میخواد بجنگه بزار بره بمیره این نه به درد عراق میخوره نه اسلام همون بمیره بهتره یه غربگدا کمتر بهتر
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    4 0
    خاک تو سرتون ! حداقل برای کشور خودتون میجنگیدید نکبت ها در برابر داعش تو صد تا سوراخ خودتون رو قایم کرده بودید
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    آقا دست بکار شوید و درجا خفه شان کنید ،، ترس و لرز بر اندام کثیفشان اندازید ، اینقدر هم سرزمین عراق بی صاحب و بی در و پیکر نیست که افراد مسئول این مهم را در نظر نگرفته و اجازه حتی بیان چه به عمل را به عمال آمریکا و صهیونیست ها را بدهند ، که وای بر عراق و عراقیون .
  • کیایی IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    خوب سفارت اوکراین رو تعطیل کنند!
  • DE ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    سیاه پوست های امریکا رو با این ترفند بردن ارتش تا درجنگها کشته و از بین برن. علمای عراق لازمه فتوایی صادر وسربازگیری توسط امریکا رو باید بین مردم حرام اعلام کنن تا خانواده های عراقی در این آزمون برای چند دلار کثیف امریکا جذب این تشکیلات تروریستی و ادمکش به نیابت امریکا نشن. حالا خوبه میدونن امریکا چه بلایی سر کشورشون اورده. همکاری با این شیطان صفت ها برای خانواده های عراقی یعنی خسران این دنیا و اخرت!
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    در اوکراین به درک واصل خواهند شد و کشورشان هم از دست آن ها نفس راحتی خواهد کشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس