الحشد الشعبی برای تامین امنیت غرب عراق در مرز با عربستان خاکریز ایجاد می‌کند - کراپ‌شده

سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد که به منظور تامین امنیت غرب عراق در برابر نفوذ گروه‌های تروریستی و ارتباط میان آنها با یکدیگر در طول ۱۲۰ کیلومتری از نوار مرزی عراق با عربستان یک خاکریز احداث می‌کند.

به گزارش مشرق، سازمان «الحشد الشعبی» امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای این سازمان شروع به ایجاد یک خاکریز و خندق در طول نوار مرزی عربستان با عراق کرده‌اند  که در راستای ایجاد استحکامات امنیتی و رفع هر گونه شکاف امنیتی در منطقه غرب عراق است.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، این سازمان در بیانیه‌ای آورده است: «نیروهای تیپ۲۶ الحشد الشعبی، ایجاد یک خاکریز و به موازات آن یک خندق را در طول نوار مرزی که از گذرگاه مرزی «عرعر» آغاز می‌شود و تا منطقه مرزی النخیب در استان کربلا ادامه دارد.

وی افزود: «بر اساس برنامه کاری که برای افزایش استحکامات امنیتی و ممانعت از وقوع هر گونه اختلال امنیتی وضع شده، طرح اجرای این خاکریز اجرا شده و به دنبال آن مراحل دیگری هم پیش روخواهد بود.»

در ادامه بیانیه آورده است: «این خاکریز از اقدامات راهبردی است که تیپ ۲۶ الحشد الشعبی ایجاد می‌کند و هدف از آن قطع راه‌های عبور گروه‌های تروریستی و ارتباط میان گروه‌های تروریستی در صحرای غربی است  تا امکان ارتباط تروریست‌ها با صحرای مرکزی و جنوبی عراق را قطع کند.

الحشد الشعبی تاکید کرد این خاکریز یکی از موانع امنیتی است که در عراق ایجاد می‌شود و در تامین امنیت صحرای وسیع عراق سهیم خواهد بود که وسعت آن یک سوم مساحت کشور است.

در پایان این بیانیه آمده است: «طول خاکریز ۱۲۰ کیلومتر و ارتفاع آن ۳ متر و عرض قاعده آن ۴ متر و عمق خندق یک متر و ۳۰ سانتی متر است و تاکنون ۱۰ درصد طرح که بیش از ۱۵ کیلومتر برآورد شده انجام شده است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس