کد خبر 1152565
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
هواپیما آمریکا نمایه

یک تحلیل‌گر عراقی دلیل پروازها و تحرکات مشکوک هوایی آمریکا در آسمان عراق را برگه فشار واشنگتن برای تداوم حضور نظامی در این کشور توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «صباح العکیلی» تحلیلگر و کارشناس امور امنیتی عراق می‌گوید که تحرکات هوایی آمریکا در اطراف استانهای دیالی، صلاح‌الدین، نینوی و الانبار بدون اطلاع اتاق عملیات مشترک و دولت عراق یکی از برگه‌های فشار واشنگتن برای عدم عقب‌نشینی از خاک عراق است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: اخیرا شاهد تحرکات و حمل‌ونقلهای هوایی آمریکایی به ویژه در اطراف استانهای دیالی، صلاح‌الدین، نینوی و الانبار بدون اطلاع یا ابلاغ به اتاق عملیات مشترک یا دولت مرکزی هستیم که خود نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌رود.

العکیلی  توضیح داد: تحرکات این‌چنینی که در مقابل دید و زیر گوش دولت انجام می‌شود بیانگر این امر است که یا میان دولت و آمریکایی‌ها نوعی تبانی وجود دارد یا طرف آمریکایی دولت عراق را نادیده می‌گیرد. لذا باید پارلمان «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و فرماندهان امنیتی برای پاسخ به این تحرکات مشکوک فراخواند.

وی افزود: پروازهای آمریکا میان عراق و سوریه را می‌توانیم بیانگر پیامهای آمریکا به گروه‌های سیاسی و گروه‌های مخالف حضور نظامی آمریکا در عراق بدانیم که یکی از برگه‌های فشار دولت آمریکا برای عدم عقب‌نشینی است. اما تمامی این اقدامات مشکوک آمریکا موجب نخواهد شد که این گروه‌ها از موضع خود مبنی بر ضرورت عقب‌نشینی نیروهای خارجی از جمله آمریکایی از عراق و پایگاه‌های نظامی این کشور کوتاه بیایند.

اخیرا ناظران از فرود بالگردهای آمریکایی از نوع CH۴۷ با هواپیماهای پشتیبانی از نوع UH۶۰ در یک جزیره در غرب ناحیه «البلوج» از توابع الشرقاط در استان صلاح‌الدین خبر داده‌اند و گفته می‌شود که آمریکا در حال نقل و انتقال شماری از جنگجویان داعش است. امری که اظهارات مقامات مسئول در دولت آمریکا را کاملا توجیه می‌کند. آنها می‌گویند که در صورت عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از عراق، بار دیگر داعش به این کشور بازخواهد گشت.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور و یک قانون مصوب شد که ارتش تروریستی آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    2 1
    وقتی میبینید داعش رو میارند با هواپیما توی آسمان اونا رو هدف قرار بدید ولی نه ...T با اون همه بلایی که سرتون اوردن هنوزم داعش و آمریکا توی کشورتون جولون میدن ، تازه حشد نمی ساختیم داعش همین الان هم عراق رو میگرف که هر لحظه ممکنه بگیره
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 1
    اگر توی ایران همین اتفاقی می افتاد بصورت محکم برخورد می شد.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    به مسئولین برسانید، ترور دیگری ممکن است در راه باشد. با توجه به اینکه نیروهای جدیدی هم به عین الااسد وارد شده اند. حشدااشعبی و سپاه مراقب باشد.
    • GB ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      0 0
      خخخخ
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    1 0
    چند موشک ضدهوایی می خواهند اگر عراق مرد داشت که اینها را صد بار شکار کرده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس