لانچر دو فروندی موشک «رعد-۵۰۰» به نمایش درآمد - کراپ‌شده

لانچر دو فروندی موشک «رعد-۵۰۰» نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمد.

به گزارش مشرق، لانچر (پرتابگر) دو فروندی موشک رعد-۵۰۰ نیروی هوافضای سپاه در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در تهران به نمایش درآمد.

موشک سوخت جامد رعد-۵۰۰ که بهمن‌ماه سال گذشته توسط نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد، از جمله موشک‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران است که با فناوری‌هایی مانند استفاده از بدنه‌های الیاف کربن و پیشران جدید زهیر با بدنه غیرفلزی و کامپوزیت تولید شده است.

استفاده از الیاف کربن در ساخت بدنه این موشک، رعد-۵۰۰ را قادر می‌سازد تا فشار و تنش لحظات اولیه شلیک را تحمل کند که بنابر اطلاعات منتشر شده، قابلیت تحمل ۱۰۰ بار فشار و دمای 3 هزار درجه سانتی‌گراد را دارد.

همچنین استفاده از این فناوری یعنی بدنه‌های غیرفلزی و کامپوزیت کربن، به کاهش سطح مقطع راداری موشک هم کمک بسزایی خواهد کرد و موشک را قادر خواهد ساخت تا به راحتی از سد سامانه‌های دفاع موشکی عبور کند.

مزیت دیگر استفاده از الیاف کربن، سبک‌سازی موشک است که به چابک شدن آن و در نمونه رعد-۵۰۰ به افزایش برد آن نیز کمک می‌کند به طوریکه این موشک در مقایسه با موشک فاتح-۱۱۰ که از بدنه فلزی برخوردار است، وزن آن یک دوم کمتر شده و برد آن نیز با افزایش ۲۰۰ کیلومتری به ۵۰۰ کیلومتر رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    47 1
    اصلا یه چیز عجیبیه این موشک رعد ۵۰۰ . به امید خدا همه ی موشک های به این فناوری برن. قطعا به زودی موشک ماهواره زن و قاره پیما هم خواهیم داشت.
  • DE ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    27 2
    بسم الله موشک حاج قاسم رو هم همینطورچابک کنید.
  • علی خدایی IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    20 1
    همیشه تولید انبوه سازی مهم و حیاتی است که وقتی تجهیزاتی ساخته میشه باید تولید انبوه اش را با سرعت شروع کنیم و بعلاوه بعد تولید انبوه باید سری کلاس های جدید تر هایش هم فکری شود هم آفندی هم پدافندی
  • US ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    14 1
    آفرین. بومی سازی س-۵۰۰، قاره پیما، هایپر سونیک، ماهوره زن و هوش مصنوعی از الزامات است.
  • دکترای هوافضا NL ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 1
    مشرق مثل اینکه در نمایشگاه امسال برای اولین بار ماکت پایگاه فضایی چابهار و ماهواره بر سریر یا ذولجناح رو رو نشون دادن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس