کرونا در اروپا| از احتمال قرنطینه سراسری در فرانسه تا بحران شدید در صنعت توریسم آلمان

با توجه به شمار روزافزون مبتلایان جدید در فرانسه نخست وزیر این کشور اعمال قرنطینه سخت سراسری مشابه ماه مارس رابعید ندانسته و صنعت توریسم آلمان هم از بحران موجودیت این بخش به دلیل عواقب کرونا خبر داده است.

به گزارش مشرق، بحران کرونا اخیرا در کشورهای اروپایی ابعاد تازه ای به خود گرفته و آمار مبتلایان در بسیاری کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری داشته است.

فرنطینه کامل مادرید در دستور کار دولت اسپانیا

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که در پی افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در مادرید دولت اسپانیا قرنطینه کامل و سراسری در پایتخت اسپانیا را توصیه کرده است. این خبر را وزیر بهداشت اسپانیا اعلام کرد. تا به حال مقامات محلی در مادرید تنها محدودیت ها و قواعد خاصی را برای بخش هایی از پایتخت اسپانیا در دستور کار قرار داده اند.

بیش از 80 درصد انگلیسی ها قواعد قرنطینه کرونایی را رعایت نمی کنند

نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که بیش از 80 درصد انگلیسی ها به قواعد خود انزوایی در صورت داشتن علائم کرونا و یا رعایت کردن قواعد در برخورد با مبتلایان به کرونا پایبند نیستند. بر این اساس تنها 1.9 درصد شهروندان انگلیسی اعلام کرده اند که در هفت روز گذشته علائمی را احساس کرده اند که خود را در خانه قرنطینه کرده اند و یا برای گرفتن تست کرونا تلاش کرده اند.

آلمان در لیست مناطق خطر کرونایی فنلاند

کشور فنلاند هم سفرها برای توریست های آلمانی را به دلیل مقابله با شیوع کرونا محدود می کند. وزات خارجه فنلاند اعلام کرده است که شهروندان آلمانی که از این پس به فنلاند سفر می کنند باید در قرنطینه 14 روزه قرار گیرند.

اعتراض به تشدید محدودیت ها در مارسی فرانسه

در فرانسه هم مخالفت ها با تقویت محدودیت ها برای مهار کرونا افزایش می یابد. در شهر بندری مارسی در روز جمعه صدها رستوران دار علیه تصمیم دولت برای تعطیلی مجدد همه بارها و رستوران ها از روز شنبه اعتراض کردند.

درخواست وزیر بهداشت آلمان از شهروندان برای نرفتن به سفرهای خارجی

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم از شهروندان درخواست کرده که با توجه به شمار روزافزون آمار مبتلایان جدید در کشورهای اروپایی شهروندان از رفتن به سفرهای خارجی تفریحی در پاییز و زمستان خودداری کرده و تعطیلات را در کشور خود سپری کنند.

لیست کشورهایی که در مناطق خطر کرونایی آلمان قرار دارند طولانی تر شد

با توجه به آغاز موج تازه شیوع کرونا، دولت آلمان چند شهر و منطقه دیگر اتحادیه اروپا را به فهرست مناطق پرخطر اضافه کرد. لیسبون، دوبلین و کپنهاگ از جمله شهرهایی هستند که آلمان نسبت به سفر به آنها هشدار می‌دهد.

مناطق جدیدی که به روز چهارشنبه به این فهرست افزوده شدند در 11 کشور عضو اتحادیه اروپا قرار دارند.

پایتخت کشورهای دانمارک، پرتغال و ایرلند از جمله شهرهایی هستند که دولت آلمان آنها را به دلیل گسترش شدید بیماری کووید19 پرخطر ارزیابی می‌کند.

فهرست به‌روز شده وزارت خارجه آلمان شامل مناطق مرزی کشورهای فرانسه، جمهوری چک، اتریش، دانمارک و هلند نیز می‌شود.

موسسه رابرت کخ آلمان می‌گوید از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا بخش‌هایی از 14 کشور به لحاظ شیوع کرونا پرخطر ارزیابی می‌شوند و بهتر است از سفر غیرضروری به آنها خودداری شود. اسپانیا تنها کشوری اروپایی است که سراسر آن پرخطر اعلام شده است.

جمهوری اسلوونی، دانمارک، ایرلند و پرتغال کشورهایی هستند که بخشی از آنها تازه به فهرست هشدار وزارت خارجه آلمان اضافه شده‌اند

مناطقی از فرانسه، رومانی، کروواسی، بلغارستان، هلند، جمهوری چک و اتریش قبلا در این فهرست بوده‌اند و اکنون شهرهای دیگری از این کشورها به آن افزوده شده‌اند.

شهروندانی که از یکی از مناطق پرخطر وارد آلمان می‌شوند باید 48 ساعت قبل یا بعد از سفر آزمایش تشخیص کرونا بدهند، مگر این که به تازگی آزمایش شده باشند و نتیجه آن منفی بوده باشد.

وزیر خارجه و وزیر اقتصاد آلمان به قرنطینه رفتند

هایکو ماس وزیر امور خارجه و آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان به دلیل ابتلای دو تن از همکاران‌شان به کرونا به قرنطینه رفتند. سفر ماس به اردن برای دیدار با وزرای خارجه فرانسه، اردن و مصر به همین دلیل لغو شد.

هایکو ماس می‌بایست روز پمج شنبه راهی اردن می‌شد تا در آنجا با وزاری خارجه فرانسه، مصر و اردن درباره بحران خاورمیانه گفت‌وگو کنند.

ابتلای یکی از محافظان شخصی هایکو ماس به بیماری کووید 19، وزیر امور خارجه آلمان را خانه‌نشین کرد. هرچند تست اولیه کرونا برای ماس منفی بوده اما او فعلا باید در خانه بماند. مدت خانه‌نشینی وزیر خارجه اما هنوز مشخص نیست.

در روزهای آینده نیز قرارملاقات‌های مهم دیگری در انتظار وزیر خارجه آلمان بود. سه‌شنبه هفته آینده نوبت سخنرانی هایکو ماس در مجمع عمومی سازمان ملل است که البته به صورت مجازی برگزار می‌شود و باید ضبط شود.

ماس در هفته‌های گذشته سفرهای زیادی داشت و برخی از مقاصد او جزو کشورهای پرخطر از نظر شیوع کرونا بودند. او از جمله به روسیه، اسرائیل، لیبی و ترکیه سفر کرده بود.

نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل نیز که قرار بود روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار شود به دلیل به قرنطینه رفتن شارل میشل، رییس شورای اتحادیه اروپا تا اوایل ماه اکتبر به تعویق افتاد. میشل نیز به دلیل ابتلای یکی از ماموران امنیتی‌اش به کووید 19 باید در قرنطینه بماند.

نتیجه مثبت تست کرونای همکار یکی از وزیران بازرگانی اتحادیه اروپا که در نشستی در برلین شرکت کرده بودند، وزیر اقتصاد آلمان را خانه‌نشین کرد. حال عمومی پتر آلتمایر اما خوب اعلام شده است.

پیش از برگزاری این نشست به این دلیل که برخی شرکت‌کنندگان از کشورهای پرخطر می‌آمدند، همه شرکت ‌کنندگان تست کرونا دادند و در آن زمان تست کرونای آلتمایر نیز منفی بود.

صنعت توریسم آلمان در آستانه بحران موجودیت

با توجه به شمار روزافزون فهرست مناطق خطر کرونایی در اتحادیه اروپا و خارج از این اتحادیه که دولت آلمان مقرر کرده است صنعت توریسم آلمان درباره بحران موجودیت این بخش هشدار داده است.

"نوربرت فیبینگ"، رئیس اتحادیه امور سفر در آلمان از تهدید موجودیتی برای صنعت توریسم آلمان سخن گفته است. وی میزان درآمد این بخش را حدود یک چهارم سال قبل دانسته و تاکید کرد که هیچ گونه بهبود اوضاع پیش بینی نمی شود.

وی اعلام کرد که برخی مناطق به ناحق در لیست مناطق خطر کرونایی دولت آلمان قرار گرفته اند.

احتمال قرنطینه سراسری در فرانسه

با توجه به آمار روزافزون مبتلایان جدید در فرانسه نخست وزیر فرانسه از احتمال یک قرنطینه سراسری مشابه آنچه ماه مارس انجام شده خبر داده و در این باره هشدار داده است.

وی از مردم خواست محتاط باشند و با دقت عمل کنند.

بالاتری رکورد مبتلایان روزانه در فرانسه

فرانسه روز چهارشنبه از ابتلای بیش از 16 هزار نفر به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که رکورد بالایی را نشان می دهد.

لغو سفر پادشاه هلند به آلمان

پادشاه هلند هم سفر خود به مونستر آلمان که برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده بود را به دلیل محدودیت های سفر برای مهار کرونا لغو کرد.

نخست وزیر سوئد هم درباره تحولات کرونایی درکشورش ابراز نگرانی کرده و از شهروندان خودخواسته که به قواعد کرونایی پایبند باشند.

بالاترین رکورد مبتلایان روزانه در لهستان از زمان شیوع کرونا

نخست وزیر لهستان هم از حدود 1136 مبتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده که بالاترین رکورد ابتلای روزانه از زمان شیوع کرونا بوده است. در مجموع در لهستان تا کنون حدود 83 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از 2300 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بیش از 2 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح جمعه از ابتلای حدود 2153 نفر به کرونا در عرض24 ساعت خبر داد .

هشدار کمیسیون اروپایی درباره شرایط کرونایی قاره سبز

کمیسر امور بهداشت اتحادیه اروپا آمار روزافزون مبتلایان جدید در کشورهای اروپایی را بسیار نگران کننده توصیف کرده و درباره وقوع شرایط کرونایی وخیم مشابه بهار گذشته هشدار داد.

کمیسیون اتحادیه اروپا کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به اقدامات قاطعانه و فوری برای مقابله با گسترش ویروس کرونا فراخوانده است..

استلا کیریاکیدز"، کمیسر امور بهداشت کمیسیون اروپایی در این باره گفته است: این می تواند آخرین شانس ما برای جلوگیری از تکرار اوضاع مشابه اوایل سال جاری میلادی باشد.

وی افزود: وضعیت فعلی به وضوح نشان می دهد که ما بحران را پشت سر نگذاشته ایم..

این مقام بهداشتی در اروپا آمار روزافزون مبتلایان جدید به کرونا در ارپا را بسیار نگران کننده دانسته و گفت: در برخی کشورها شرایط فعلی بسیار بدتر از نقطه اوج قبلی کرونا در بهار گذشته است. وی افزود: این وضعیت نشان می دهد که اقدامات انجام شده تا کنون برای کاهش و یا کنترل این خطر کافی نبوده است..

وی از کشورهای اروپایی خواست با دیدن اولین علائم شیوع مجدد کرونا سریعا وارد عمل شوند..

وی با توجه به ظهور خستگی از این بحران بخصوص در میان جوانان از شهروندان خواست همچنان به قواعد کرونایی پایبند باشند.

رکورد بالای جدید مبتلایان روزانه در انگلیس

بریتانیا نیز روز پنجشنبه با شناسایی بیش از 6 هزار و 600 بیماری جدید کووید رکورد تازه‌ای از حیث ابتلای روزانه به این بیماری ثبت کرد..

بر اساس آمار وزارت بهداشت عمومی در این کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته 40 شهروند دیگر این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید جان خود را از دست دادند تا بدین ترتیب شمار قربانیان این بیماری در بریتانیا به بیش از 41 هزار نفر افزایش پیدا کند..

بریتانیا از نظر میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید19 هم اکنون بالاترین آمار را در میان کشورهای اروپایی دارا می‌باشد.

مقامات بهداشتی در بریتانیا ضمن ابراز نگرانی نسبت به رکورد تازه ابتلا به بیماری کووید در این کشور نسبت به افزایش موارد ابتلا در میان همه گروه‌های سنی هشدار داده اند..

وزارت بهداشت بریتانیا تاکید کرده است که برای کنترل بیماری باید همه شهروندان از دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های تازه تبعیت کنند..

بسته شدن بارها و رستوران‌ها پس از ساعت 10 شب، لغو دوباره اجتماعات عمومی در مکان‌های بسته و باز و محدود شدن اجتماعات به شش نفر از اعضای دو خانواده از جمله این محدودیت‌ها است..

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارهای اعلام شده تا به حال در اسپانیا حدود 704209 نفر به کرونا مبتلا شده و 31118 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم 494237 نفر به کرونا مبتلا شده و 31511 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 416363 نفر به کرونا مبتلا شده و 41902 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 304323 نفر به کرونا مبتلا شده و 35781نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 281503 نفر به کرونا مبتلا شده و 9520 نفرم در اثر ابتلا به ان جان باخته اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس