کد خبر 1142669
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کرونا در اروپا| شیوع گسترده کرونا و وضعیت وخیم انگلیس،‌ فرانسه، ایتالیا و اسپانیا

جدیدترین اخبار اروپایی نشان می‌دهد که موارد مرگ و میرها و مبتلاین به کرونا در کشورهای اروپایی با سرعت بالایی در حال افزایش است.

به گزارش مشرق، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی آن همچنان در اروپا  ادامه دارد و چالش های زیادی را برای این اتحادیه ایجاد کرده است.

تاکید آلمان بر لزوم تامین واکسن برای کشورهای فقیر

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که گرت مولر، وزیر توسعه آلمان بر لزوم تامین واکسن کرونا برای کشورهای فقیر تر و توزیع عادلانه آن تاکید کرد.

وی تاکید کرد که در این راستا بخصوص پناهندگان در اقامتگاه  ها نباید فراموش شوند.

حدود ۲۲ هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم امروز از ابتلای حدود ۲۱۸۶۶ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد و ۲۱۵ هم در این دوره زمانی در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

تعطیلی ۳ هزار مدرسه در آلمان

حدود ۳ هزار مدرسه در آلمان در اثر شیوع کرونا تعطیل شده‌اند. رسانه های آلمانی این خبر را با استناد به آمارهای گرفته شده از ۱۴ ایالت آلمان منتشر کرده‌اند. در آلمان حدود ۴۰ هزار مدرسه با ۱۱ میلیون دانش آموز و حدود ۸۰۰ هزار معلم وجود دارد.

محدودیت‌ها در آلمان همچنان در زمستان ادامه دارد

وزیر بهداشت آلمان محدودیت های سختگیرانه برای مهار کرونا را همچنان در زمستان هم برقرار دانسته و درباره افزایش چشمگیر شمار بستری های کرونایی در "آی سی یو ها" هشدار داد.

ببینید:

فیلم/ چرا اروپایی‌ها به محدودیت‌ کرونا معترض هستند؟

وزیر بهداشت آلمان همچنین از دو برابر شدن شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه تا پایان ماه جاری میلادی خبر داده و گفت: اگر همچنان روزانه حدود ۲۰ هزار ابتلا به کرونا در آلمان وجود داشته باشد و حدود ۲ درصد آن ها بین ۱۴ تا ۱۵ روز نیاز به بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه را داشته باشند در ماه نوامبر بیش از ۶ هزار بیمار بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه خواهیم داشت.

روز چهارشنبه انجمن مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان (Divi) از حدود ۳۱۲۷ مورد بستری در بخش های مراقبت های ویژه این کشور که ۶۸ مورد نسبت به روز قبل افزایش داشته است خبر داد.

وزیر بهداشت آلمان در این شرایط از رسیدن مراکز درمانی آلمان به مرزهای ظرفیت مجاز خود هشدار داده و گفت: پزشکان و پرستاران با حدود ۶ هزار بستری در بخش های مراقبت های ویژه البته تحت فشار و استرس بالا می توانند کنار بیایند، اما این آمار نباید از این بالاتر برود و اگر این اتفاق بیفتد ما به نقطه ای خواهیم رسید که سیستم بهداشتی در موج بیماران غرق می شود و تحت فشار بالایی قرار می گیرد.

شیوع گسترده کرونا در پارلمان اروپا

رئیس پارلمان اروپا از مبتلا شدن شمار زیادی از نمایندگان این نهاد مهم اروپایی به کرونا طی هفته های اخیر خبر داد.

"دیوید ساسولی"، رئیس پارلمان اروپا روز چهارشنبه در سخنانی در بروکسل گفت که بین اعضای پارلمان و کارمندان و کارکنان این نهاد مهم اروپایی تنها در اواخر هفته گذشته ۱۷۱ مورد ابتلا به کرونا تشخیص داده شده است.

وی با اعلام این خبر از محدودیت های اعمال شده برای مهار کرونا در پارلمان حمایت کرد.

پارلمان اروپا به دلیل شیوع موج دوم کرونا از اواسط اکتبر فعالیت های خود را مجددا کاهش داده است. جلسات عمومی برنامه ریزی شده در استراسبورگ لغو شده و تا جایی که امکان دارد در بروکسل برگزار می شود. به نمایندگان پارلمان اروپا توصیه می شود تا جایی که ممکن است به بروکسل سفر نکنند.

منع ترددهای شبانه در یونان

با توجه به افزایش روزافزون موارد جدید ابتلا به کرونا در یونان یک منع تردد شبانه در این کشور در دستور کار قرار گرفته که از روز جمعه لازم الاجرا است.

بیشتر بخوانید:

حمله کرونا به تیم آاِک یونان

بر این اساس یونانی ها نباید از روز جمعه خانه های خود را بین ساعت ۲۱ تا ۵ صبح مگر در موارد ضروری ترک کنند.

قواعد سختگیرانه اسپانیا برای مسافران از مناطق خطر کرونایی

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در اسپانیا مسافران از مناطق خطر کرونایی از ۲۳ نوامبر باید یک تست پی سی آر منفی را برای ورود به این کشور داشته باشند که بیش از ۷۲ ساعت از زمان انجام آن نگذشته باشد. این قانون برای مسافران از آلمان هم وجود دارد.

اعتراضات ضد محدودیت‌ها در هامبورگ آلمان

صدها نفر روز گذشته در هامبورگ علیه قواعد کرونایی اعتراض کردند و قواعد فاصله گذاری و استفاده اجباری از ماسک را نقض کردند. نیروهای پلیس با ۲۰۰ تیم و چندین دستگاه آب پاش در شهر حضور داشتند. دلیل این مسئله اعتراضات خشونت آمیزی بود که اخیرا در لایپزیگ برگزار شده بود.

آمارهای کرونایی هشدار دهنده در اروپا

بسیاری از کشورهای اروپایی از آمارهای کرونایی هشدار دهنده‌ای خبر می دهند.

در انگلیس بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در روز چهارشنبه تا به حال بیش از ۵۰ هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند که بیشترین آمار مرگ و میر کرونایی در اروپا بوده است.

بیشتر بخوانید:

بوریس جانسون متحد دیرین خود را از دست داد

اسپانیا هم روز چهارشنبه مرز ۴۰ هزار مرگ کرونایی و ایتالیا هم مرز یک میلیون مبتلا به کرونا را رد کرد.

موارد مرگ های کرونایی در انگلیس با ۵۹۵ مورد در عرض ۲۴ ساعت به ۵۰۳۶۹ مورد رسیده که بالاترین موارد مرگ کرونایی از زمان نقطه اوج این بحران در ماه می بوده است. ۲۲۹۵۰ نفر هم در این دوره زمانی در انگلیس به کرونا مبتلا شده‌اند.

نهادهای ایتالیایی هم در عرض ۲۴ ساعت ۳۲۹۶۱ مورد جدید ابتلا به کرونا و ۶۲۳ مرگ کرونایی را ثبت کرده‌اند.

شمار مرگ و میرهای کرونایی در کشور پرتغال هم به شدت افزایش پیدا کرده است در عرض ۲۴ ساعت ۸۲ نفر در اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان داده‌اند که رکورد بالایی برای این کشور با ۱۰.۳ میلیون سکنه محسوب می شود.

با توجه به وضعیت بحرانی مداوم کرونا در آلمان کارشناسان اقتصادی در این کشور درباره عواقب اقتصادی این شرایط هشدار داده‌اند.

انستیتو رابرت کخ آلمان: شرایط کرونایی همچنان جدی است

رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم شرایط کرونایی در کشور را همچون قبل بسیار جدی دانسته و از بالا رفتن آمار مبتلایان و مرگ های کرونایی خبر داده و تاکید کرد که باید انتظار رسیدن بیمارستان ها به مرزهای ظرفیت مجاز را داشت.

جدیدترین آمار کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در فرانسه ۱۸۶۵۵۳۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۲۵۳۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال ۱۴۶۳۰۹۳ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۰۱۰۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال ۱۲۵۶۷۲۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۵۰۳۶۵ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

مرز مبتلایان در ایتالیا هم از مرز ۱ میلیون گذشته و به ۱۰۲۸۴۲۴ نفر رسیده و ۴۲۹۵۳ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۷۲۶۱۷۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۲۰۸۲ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناي IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    هر چه زمان به جلو ميرود متوجه ميشويم اقاى دكتر رضا ملك زاده واقعا درست گفته بودند " ماسك بهترين واكسن است " البته منظورشان بهتري راه پيشگيرى است وگرنه واكسن كه از پارچه و نخ و كش و با چرخ خياطى ساخته نميشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس