کد خبر 1108791
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
اتحادیه اروپا کرونا نمایه

جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا از مرگ یک کودک چهار ماهه مبتلا به کرونا درپرتغال و درخواست رهبر کاتولیک‌های جهان برای دسترسی عادلانه همه به واکسن کرونا خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بیشتری به بار می آورد.

کرونا بخشی از زندگی روزمره در آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که یک ویروس شناس برجسته اهل بن آلمان خواستار راه حل های عملی در برخورد با کرونا شده و گفت: شمار روزافزون مبتلایان جدید به کرونا این مسئله را آشکار می کند که این ویروس به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است و دوباره ناپدید نمی شود.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید از این بیماری بترسند در عین حال درباره دست کم گرفتن آن هم هشدار داد.

ترس کرواسی از ضربه شدید کرونا به صنعت توریسم

کرواسی به شدت نگران هشدارهای سفر آلمان به شهروندان برای سفر به این کشور است. رئیس مرکز توریسم کرواسی در فرانکفورت در این باره گفته است: هشدارهای سفر از آلمان سخت ترین آسیب ها را به ما وارد می کند.

با توجه به شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا در کرواسی در روزهای گذشته سیاستمداران بلند پایه آلمانی خواستار هشدارهای سفر به این کشور شده اند. انستیتو رابرت کخ هم امروز بخش هایی از این کشور را به عنوان مناطق خطر کرونایی اعلام کرده و به شهروندان درباره سفر به این مناطق هشدار داد.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم شمار موارد ابتلای جدید روزانه به کرونا را در بالاترین حد خود از اواخر آوریل اعلام کرده است. بر اساس اطلاعات این نهاد آلمانی که صبح پنج شنبه اعلام شده است در عرض ۲۴ ساعت در این کشور ۱۷۰۷ مورد ابتلای جدید به کرونا وجود داشته که از اواخر آوریل بی سابقه بوده است.

تشدید قواعد سفر به کشورهای اروپایی در فنلاند

کشور فنلاند هم به دلیل شیوع مجدد کرونا قواعد سفر برای بسیاری کشورهای اروپایی را تشدید می کند. با توجه به شمارروزافزون موارد ابتلای جدید به کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی فنلاند برای مسافران از بسیاری کشورهای اروپایی محدودیت های شدیدی را در دستور کار قرار می دهد.

مرگ یک کودک ۴ ماهه پرتغالی در اثر کرونا

در کشور پرتغال هم یک کودک چهارماهه در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد. این کودک در زمان تولد به یک بیماری قلبی سخت دچار بود.

کودکان به صورت نادر در اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت می کنند. تا به حال در کشور پرتغال ۵۴۷۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۷۸۰ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تقویت محدودیت های کرونایی در پارلمان آلمان

رئیس پارلمان آلمان هم در پی افزایش آمار مبتلایان جدید به کرونا طی نامه ای به فراکسیون ها از نمایندگان پارلمان درخواست کرده در همه ساختمان های این نهاد آلمانی از ماسک استفاده کنند.

مرگ و میر بی سابقه در ۱۵۰ سال گذشته در کشور سوئد

کشور سوئد در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی موارد مرگ و میری که در ۱۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است را ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات اداره آمار سوئد تا پایان ماه ژوئن حدود ۴۵۰۰ نفر به در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان باختند و در مجموع ۵۱.۴۰۵ نفر در این کشور مرده اند که تعداد آن ها در ۱۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

شیوع کرونا در بین مقامات محلی ترکیه

در ترکیه نیز بسیاری مقامات محلی به کرونا مبتلا شده اند. وزارت بهداشت ترکیه از فوت یکی از شهرداران این کشور در اثر ابتلا به کرونا خبر داده است. بسیاری شهرداران شهرهای ایتالیا از جمله آنتالیا هم به کرونا مبتلا شده اند. در ترکیه هم اخیرا آمار روزانه ابتلا به کرونا افزایش چشمگیری داشته است.

تداوم تشدید محدودیت ها در یونان

دولت یونان هم به دلیل افزایش روزافزون آمار مبتلایان به کرونا مجددا محدودیت های بیشتری را برای مهار این بحران اعمال می کند.

درخواست پاپ برای دسترسی عادلانه همه به واکسن کرونا

"پاپ فرانسیس"، رهبر کاتولیک های جهان هم خواستار دسترسی عادلانه همه به واکسن کرونا شده و گفته است: یک واکسن باید برای همه در دسترس باشد و تنها در اختیار اقشار مرفه قرار نگیرد.

وی همچنین گفت که این پاندمی شرایط دشوار فقرا و نابرابری های حاکم را آشکار و البته آن را تشدید کرده است.

آسیب جدی صنعت توریسم یونان از عواقب کرونا

صنعت توریسم یونان هم به شدت از عواقب بحران کرونا رنج می برد. در آمد این صنعت در ماه ژوئن با ۹۹.۷ درصد کاهش از ۲.۵۶ میلیارد یورو در مدت مشابه سال قبل به ۶۴ میلیون یورو کاهش پیدا کرده است.

دولت انگلیس هم می خواهد کرواسی را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار دهد.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه در فرانسه

فرانسه هم شب گذشته از ابتلای ۳۷۷۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد داد که از ماه آوریل بی سابقه بوده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که موارد ابتلا به کرونا در اروپا همچنان در حال افزایش است و تا به حال حدود ۳۸۷۹۸۵ نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و ۲۸۷۹۷ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۳۲۱۰۹۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۱۳۹۷ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۲۵۵۲۷۸ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۵۴۱۲ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال ۲۲۹۷۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۹۳۱۴ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال ۲۲۵۰۴۳نفر به کرونا مبتلا شده و ۳۰۴۶۸ نفر هم در اثر ابتلا به اینبیماری جان خو را از دست داده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس