کد خبر 1117957
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
سیاه گوش

مجارستان در یک قرارداد سنگین 218 دستگاه زره پوش از آلمان خریداری می کند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، وزارت دفاع مجارستان در قراردادی به ارزش بیش از 2 میلیارد یورو که به شرکت آلمانی راین متال اعطاء کرده است به دنبال خرید 218 دستگاه زره پوش Lynx (نوعی گربه سان به اسم سیاه گوش) ساخت این شرکت است. این زره پوش در حقیقت جدیدترین محصول آلمان ها در حوزه خودروهای جنگی پیاده نظام به حساب می آید. این زره پوش بسته به تسلیحات و میزان حفاظت بین 34 تا 50 تن وزن داشته و در کنار 3 نفر خدمه اصلی می تواند بین 6 تا 8 نفر سرباز را نیز با خود حمل کند. سلاح اصلی این زره پوش یک قبضه توپ 30 یا 35 میلی متری تک لول به انتخاب مشتری است. تیربار 7.62 میلی متری و موشک های ضد زره از دیگر گزینه هایی است که می توان به این زره پوش اضافه کرد.

این زره پوش از یک موتور 750 اسب بخاری نیرو گرفته و می تواند به سرعت نهایی 70 کیلومتر در ساعت برسد. برد حرکتی آن نیز در حدود 500 کیلومتر اعلام شده است. کارشناسان اعتقاد دارند قطر ، جمهوری چک و استرالیا از دیگر کشورهایی هستند که به احتمال زیاد این زره پوش آلمانی را سفارش خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    5 11
    تانک قشنگیه!
    • NL ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      6 2
      ای کاش ما هم از اینا داشتیم. توی جنگ با تروریستای لب مرز خیلی به درد می خوره. یکی از اینا اونا رو منهدم می کنه.
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      0 1
      ای کاش مدل زره کوبشم با سرعت خیلی زیاد و زره مناسب بسازن تا آرماتا و چلنجر و آبرامز و مرکاوا هارو به سرعت پودر کنه ،اگه بتونن سلاح هسته ای با قدرت کم بسازن ک بتونه مثلا چند تانک ک نزدیک هم هستن رو هم پودر کنه عالیه و اونو روش بزارن البته فک کنم هست موشکای ک اورانیوم ضعیف شده دارن . بعد دوباره از نو شروع کنن به نابود کردن متفقین
  • CA ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    4 12
    نسبت قدرت موتور به وزن کم هست البته شرکتهای آلمانی مثل فولکس واگن سابقه لاف زدن دارند و احتمال اینکه این زره پوش هم واقعا آن چیزی که اعلام میشود نباشد هست و اینکه بنظرم جمهوری چک شاید مشتری نباشد ولی قطعا استرالیا و قطر و لهستان نیز مشتری هستند و شاید اتریش و اردن و کویت و بحرین و هند و تایوان و کره جنوبی و ژاپن و سنگاپور و کلمبیا و چند تا کشور دیگه!
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    2 0
    عجب چیزیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس