کد خبر 844547
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
رخش

زره پوش ایرانی رخش این شب ها در سریال پایتخت 5 خوش می درخشد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، در جریان سریال پایتخت 5 شاهد به کارگیری یک زره پوش با حفاظت ارتقاء یافته هستیم. این زره پوش یک محصول ایرانی به نام رخش است. از مشخصه‎های مهم این خودروی 4*4 سرعت بالا در جاده و تحرک عالی در خارج جاده است. ظرفیت این خودروی زرهی 10 نفر شامل 2 خدمه و 8 سرباز است. یک قبضه تیربار 12.7 میلیمتری روی برجک دارای زره برای محافظت از نفر شلیک کننده بر روی آن مستقر شده است و می‎توان سلاح‎های دیگری نیز روی این نفربر زرهی به کار گرفت.

نفرات درون خودرو می‎توانند از 10 روزنه تعبیه شده محیط اطراف را زیر نظر داشته باشنده و در صورت نیاز به بیرون شلیک کنند. سوار و پیاده شدن در این نفربر نیز از طریق یک درب در عقب و دو درب در طرفین آن با سرعت بالایی انجام می‎شود. همچنین این خودرو نسبت به محیط‎های شیمیایی، میکروبی و هسته‎ای مقاوم‎سازی شده و سامانه تهویه هوا نیز در آن وجود دارد.

این خودرو به لایه‎ای از پوشش سرامیک-کامپوزیت مجهز است که آن را در برابر گلوله‎های 12.7 تا 14.5 میلیمتری کاملاً مقاوم می‎نماید. همچنین مولد دود خودروی رخش نیز برای مخفی کردن آن در میدان رزم مورد استفاده قرار می‎گیرد.

این خودروی زرهی در حالت رزمی 7500 کیلوگرم جرم (وزن) داشته و بیشترین جرم طراحی آن نیز 9000 کیلوگرم است. طول، عرض و ارتفاع (تا سقف بدنه) این خودرو به ترتیب حدود 6.06، 2.4 و 2.43 متر است. موتور دیزلی 4 سیلندر آن با بیشترین توان 155 اسب بخار، رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت روی جاده را برای آن مقدور نموده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    48 1
    درمرزبانی کاربرد داره درایرانم درمرزبانی خدمت میکنه حتی روش توپ ۲۳ میلیمتری هم نصب میشه. ازتویوتا که خیلی بهتره مسلما. انشالا به تعداد بیشتر‌به خدمت مرزبانی دربیاد
  • اس IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    31 1
    مرحبا‌‌...احسنت‌
  • اس IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    18 1
    مرحبا‌....احسنت
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    13 0
    موتورش .دویتس شش سیلندر بود.
  • SE ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    6 1
    چرا در صنایع خودروسازی از این سازندگان استفاده نمیشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس