کد خبر 735358
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
زره پوش چینی

چین یک نمونه از خودروی زرهی آب و خاک ساخته که حداکثر سرعت آن ۵۰ کیلومتر برساعت است. این خودروی زرهی در صورت تجاری سازی، سریعترین خودروی زرهی آب و خاک دنیا خواهد شد.

به گزارش مشرق،چین مشغول ساخت سریعترین خودروی زرهی آب و خاک دنیاست. حداکثر سرعت تانک مذکور در آب 50 کیلومتر برساعت است. البته تاکنون فقط نمونه این خودروی زرهی ساخته شده  اما در صورت ساخت آن به صورت تجاری، چین از آمریکا جلو خواهد زد. درحال حاضر سریع ترین خودروی زرهی  آب و خاک دنیا در اختیار آمریکاست که با سرعت 10 کیلومتر برساعت حرکت می کند.

موسسه North China Institute of Vehicle Research نمونه این خودروی زرهی  را ساخته است.

این وسیله حمل ونقل چاپی بدنه ای  V شکل  دارد تا  هنگام حرکت در آب از موانع هیدرولیکی اجتناب شود. همچنین این نوع طراحی بدنه سبب می شود خودروی زرهی در برابر مواد منفجره دست ساز ایمن بماند.

در چرخ های عقبی  آن نیز  پمپهای جت فشرده قرار دارد تا سرعت خودروی زرهی به  بیشترین میزان برسد. این وسیله حمل ونقل سبک و بدون زره یا اسلحه ها 5.5 تن وزن دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ا IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    11 20
    ابی خاکیهای روسی هم ۱۰ کیلومتر سرعت دارن امریکا یک مدل با ۷۰ کیلومتر سرعت داره
  • داداچ IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    3 1
    اولا که تانک نیست . ثانیا چین همین الان هم سریعترین AAV دنیا رو به نام ZBD-05 با سرعت 45 کیلومتر در ساعت رو در اختیار داره . ثالثا بین خودروی هجومی آبی خاکی و بین نفربر آب خاکی باید تفاوت قائل شد . به دلیل اینکه برای نفر بر آبی خاکی در تاکتیک های امروز آفند به ساحل نیاز به سرعت نیست و نیروها زیر آتش دشمن پیاده نمیشن .
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
      4 5
      تو هم ویکی پدیا میخونی فهمیدیم
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    11 7
    لاستیکهای نیسان هم انداخته زیرش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس