ویژه ها

پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، تعداد قابل توجهی از اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دولت روحانی در پست های ارشد اجرایی مشغول به کار شدند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**ابتکار:در انتخابات ۸۸ با تقلب،میرحسین را کنار زدند!

روزنامه ابتکار- به مدیرمسئولی «محمدعلی وکیلی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم و کاندیدای ناکام انتخابات مجلس یازدهم(با ۳۲ هزار رأی)- در یادداشتی با عنوان «نازایی ایده توازن قدرت» به قلم «حامد وکیلی» نوشت:«بحران سال۸۸ را به خاطر بیاورید. اعتراضات آن روزها را چگونه می‌دیدید؟ گیر ماجرا به صندوق رای برمی‌گشت. معترضان معتقد بودند که اجازه جابجایی قدرت داده نشده است و کنشِ قانونی و مدنی آنان با ضربه سختِ اقلیتِ در قدرت، ناکام مانده است و قوائد بازی دموکراسی رعایت نشده است. واضح است که جنس آن بحران، اعتراض به نحوه توزیع قدرت بود. لذا منطقاً نسخه نجات از بحران، تغییر در آن توزیع خاص قدرت بود. نسخه‌ای که البته آن زمان به آن التفاتی نشد. به همین سبب، آن بحران روی زمین کشیده می‫شد و هیچ گاه حل نشد. اینکه التهاب آن خوابید محصول این بود که یک طرف ماجرا تصمیم گرفت از آن عبور کند. بگذریم».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«ما امروز گرفتار بحران‌های متعددیم و با مسائل زیادی دست به گریبانیم. از بحران‌ها و ابرچالش‌های اقتصادی تا بحران آب و چالش‌های زیست‌محیطی، از فساد و عدم شفافیت تا ناکارآمدی، از بحران‌های منطقه‌ای تا تحریم‌های کمرشکن و... همه بحران‌هایی است که در غیبت نسخه رهایی‌بخش، بر دستمان غمباد کرده‌اند. جنس این بحران‌ها اساساً از جنس ناکارآمدی است. یعنی راهبردهای ما در منطقه با مشکل مواجه شده؛ عمق راهبردی اقتصادی ما نتوانسته برای ما در برابر تحریم مصونیت ایجاد کند؛ شیوه حکمرانی و کشورداری ما پرهزینه شده و بهره‌وری لازم را ندارد؛ ساختارهای ما به قدری شفاف نیست که امکان فساد در آن حداقلی شود».

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که اقدامات فتنه گران در سال ۸۸ «کنش قانونی و مدنی» بوده و «اقلیتِ در قدرت» نتایج صندوق رأی را در آن سال تغییر دادند و در نهایت طیف اصلاح طلب کوتاه آمد و از ماجرا عبور کرد!

در روزهای گذشته «علی صوفی» از وزرای دولت اصلاحات و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته بود:«انتخابات ۸۸ به صورتی می‌شود که آقای احمدی‌نژاد باقی می‌ماند و میدان رقابت مخدوش می‌شود و آن بلا بر سر مهندس موسوی می‌آید و این بلا بر سر کشور می‌آید، دود آن به چشم مردم می‌رود»!

این روایت کذب و «من درآوردی» در حالی است که در سال ۸۸ افرادی همچون «محمد خاتمی» و «مصطفی تاجزاده» در جلسات خصوصی صراحتا اذعان کردند که تقلبی در انتخابات صورت نگرفته، اما این افراد به دلیل فقدان وجدان اخلاقی و بی نصیب بودن از مردانگی و شرافت، از اعلام این واقعیت بدیهی در پشت تریبون امتناع کردند.

«محمد علی ابطحی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ صراحتا اعلام کرد که «تقلب، اسم رمز آشوب بود». فتنه گران در سال ۸۸ با گردن کشی مقابل قانون و لگدمال کردن آرای مردم، علیه جمهوریت و در ادامه، علیه اسلامیت شورش کردند.

فتنه گران با تخریب اموال عمومی و خصوصی، ماهها کشور را به آشوب کشیده و علنا شعار دادند که «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و...

 نکته قابل توجه اینجاست که پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، تعداد قابل توجهی از اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دولت روحانی در پست های ارشد اجرایی مشغول به کار شدند.

عباس آخوندی، بیژن زنگنه، اکبر ترکان، محمدرضا نعمت زاده، حسین فریدون، اسحاق جهانگیری، علی ربیعی، محمد شریعتمداری، عیسی کلانتری، علی یونسی، معصومه ابتکار و...

اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین و کروبی در سال ۸۸ با دروغ تقلب زمینه صدور قطعنامه ۱۹۲۹ را فراهم کرده و با التهاب آفرینی در داخل و تشویق دشمن به افزایش فشار، سفره مردم را کوچک کردند.

در ادامه، اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین و کروبی در سال ۹۲ در دولت روحانی در پست های ارشد مدیریتی قرار گرفتند. تنها در دو نمونه، عباس آخوندی قیمت مسکن و اجاره بهای مسکن را ۶ برابر کرد و بیژن زنگنه نیز تنها در یک قلم با حذف کارت سوخت، ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان به کشور و مردم خسارت زد.

حالا بانیان وضع موجود بجای عذرخواهی از مردم و تغییر رویه خسارت بار خود، با توهین به شعور و فهم مردم، ژست شاکی به خود می گیرند.

** اصرار دولت بر اجرای سند ۲۰۳۰

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «تسریع در تدوین لایحه منع خشونت علیه زنان در دولت» نوشت«دولت تدبیر و امید از مدت‌ها پیش از طرح این مسائل، با پیگیری لایحه منع خشونت علیه زنان به صورت موسع و دقیق‌تری درصدد صورت‌بندی قانونی خواسته‌ها و مطالبات اجتماعی و تاریخی برای صیانت از حقوق زنان بوده است. معصومه ابتکار، معاون امور زنان رئیس جمهوری و لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری گفته‌اند که تقاضا برای تسریع در بررسی این لایحه که در آن به صورت جزئی بسیاری از مسائل زنان و خشونت علیه آنان لحاظ شده است، به دولت ارائه شده و اکنون نیز با طرح مسائل جدید، این فرآیند تسریع می‌یابد».

چندی پیش «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مصاحبه با روزنامه شرق با مترقی نامیدن سند ۲۰۳۰ گفته بود:«موضوع لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت...در دولت به جد پیگیری شده است...ما پیگیری کردیم، مکاتبه کردیم و نشست‌هایی با معاونان قوه(قضاییه) داشتیم و دیدیم باز این مسئله به انحای مختلف دچار تعلل است. حرف و حدیث‌هایی هم بود که عده‌ای می‌گویند دستور کار سند ۲۰۳۰ است...  یکی از مشکلاتی که داریم این است که حتی قوانین را هم مطرح کنیم و یک مورد مترقی باشد که دنیا از آن تبعیت کرده باشد، عده‌ای می‌گویند نهدر سند ۲۰۳۰ از آب‌خوردن تا ایجاد توالت تا هوا و خاک و کشاورزی هم لحاظ شده. پس اینها را هم متوقف کنیم؟یکی از محورهای مهم سند ۲۰۳۰ کشاورزی است. خب تعطیلش کنیم چون در سند ۲۰۳۰ آمده. آخر من نمی‌دانم چه شناختی نسبت به این ماجرا دارند که مدام صحبت می‌کنند؟».

 کارشناسان معتقدند که لایحه منع خشونت علیه زنان در راستای تبعیت از بند ۲ هدف ۵ سند ۲۰۳۰ تهیه شده است.

«حسن رحیم‌پور ازغدی» چندی پیش در انتقاد از این طرح گفته بود: «این سند در حضور روسای جمهور طرح شده و تعهد گرفته‌اند که در همه کشورها اجرا شود.در ظاهر گفته‌اند داوطلبانه ولی در عمل، مکانیزم‌های رسمی و لازم الاجرای فراوانی برای آن طراحی کرده‌اند.آنها همه را متعهد می‌کنند که تا سال ۲۰۳۰ همه طرح پیاده شود.این طرح حامل نگاهی است که صریحا می‌گوید هر نوع تربیت دینی و الهی(حتی مسیحی) در مدارس خلاف حقوق کودک و حقوق‌ بشر است! اما آموزش جنسی و پورنو، تحت عنوان حفظ بهداشت، جزء حقوق کودک است، حتی کودکی که بلوغ جسمی و جنسی پیدا نکرده است! یعنی از فردا در مدارس ما، همجنس‌بازها، مشرکین و ... میتوانند بیایند و آزادانه تبلیغ کنند و کلاس داشته باشند و معلم ما هم حق ندارد بگوید اسلام چنین می‌گوید و چنان می‌گوید!».

با وجود برخی ادعاها  درباره اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ به بهانه کاهش آسیب به کودکان و نوجوانان، تحقیقات غربی از افزایش آمار روابط نامشروع نوجوانان بر اثر آموزش های جنسی در این سند خبر می دهد.

یکی از مهم ترین مفاهیم مورد توجه در سند ۲۰۳۰، برابری جنسیتی و ارائه آموزش های جنسی به کودکان با حذف تفاوت های جنسی گروه مورد آموزش است. به علاوه یکی از مسائل مورد توجه در این سند حذف کلیشه های جنسی، ارائه آموزش های جنسی به کودکان و حذف برخی مفاهیم قرآنی و ارزشی از کتاب های درسی به بهانه ترویج صلح و نبود خشونت است.

** جواد امام: امروز اصلاح طلبان در قدرت حضور ندارند

«جواد امام» فعال سیاسی اصلاح طلب و از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«مردم تا زمانی که فکر نکنند رای آنها تاثیرگذار است، به سمت صندوق‌ها بر نمی‌گردند و مثل سال ۹۸ اقبالی در حد انتظار نخواهند داشت... امروز اصلاح‌طلبی خارج از قدرت حضور دارد و برای بازسازی این حوزه باید نهادهای دیگر اقدام موثر را انجام دهند. در این زمینه‌ کار چندانی از اصلاح‌طلبان برنمی‌آید. در واقع نارسایی در این موضوع به بعضی‌ لایه‌های قدرت برمی‌گردد و ارتباطی زیادی با جریانات سیاسی ندارد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت:«اگر به‌جریانات سیاسی بیشتر میدان داده شود و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت پیدا کنند یا مسئولانی که با رای مردم بر سر کار می‌آیند با موانعی جدی روبه‌رو شوند، اثر رای خود را از می‌بینند و مردم امیدوار می‌شوند، چون متوجه خواهند شد به‌رغم مشارکت‌هایی که دارند و از این مشارکت‌ها به‌عنوان حماسه یاد می‌شود در عمل همراستا آن هم رفتار می شود و شاهد تغییر رویکردی‌ها هستیم و مردم عملا دلگرم می‌شوند».

جواد امام در مصاحبه مذکور مدعی شده است که امروز اصلاح طلبان در قدرت حضور ندارند. این ادعا در حالی است که طیف اصلاح طلب اکثریت مطلق دولت و شورای شهر و شهرداری پایتخت را در اختیار دارد.

روزنامه اصلاح طلب آرمان چندی پیش با اذعان به حضور اصلاح طلبان در قدرت و کارنامه ضعیف این طیف نوشته بود:«باید قبول کنیم از سال ۹۲ به بعد که اصلاح‌طلبان مناصب بیشتری را از طریق انتخابات‌ها کسب کردند، ناکارآمدی‌ها و سوءمدیریت‌ها و بی‌توجهی به شاخص‌ها و اصول مدیریت که پیش زمینه و ضرورت توسعه است، مغفول‌تر ماند».

«فائزه هاشمی» نیز پیش از این گفته بود:«روی صحبت در این بخش، دولت و شورای شهر و شهرداری تهران است…در نهادهای در اختیار اصلاح طلبان تقریباً منافع قومی و قبیله‌ای و باندی و حزبی و جناحی و خانوادگی به منافع ملی و حقوق مردم می‌چربد».

«غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران نیز چندی پیش در مناظره با تاج زاده،با اشاره به ناکارآمدی نهادهای منتسب به اصلاح‌طلبان گفته بود:«مردم حتماً از شهرداری و شورای شهر تهران، هم به خاطر مسئله آقای نجفی و هم به جهت مدیریت شهری ناراضی هستند و الان هم می توان گفت که در شهرداری اصلاح‌طلبان تقریباً هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است. دوچرخه‌سواری دردی از مردم دوا نمی کند».

همچنین «سید محمد غرضی» از فعالین اصلاح طلب پیش از این گفته بود:«اکثر نیروهای قریب به اتفاق آقای روحانی از جناح اصلاح‌طلب انتخاب شده است...اصلاح‌طلبان هر زمانی که به قدرت رسیده‌اند نتوانستند دولت را نگه دارند».

مشکل اصلاح طلبان این نیست که در قدرت حضور ندارند، بلکه مشکل اصلی این طیف این است که علیرغم حضور در قدرت، هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور نداشته و علاوه بر این، مسئولیت اقدامات خود را نیز نمی پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    29 6
    خانم ابتکار؛ اگرم با تقلب کنار زدند بسیار کار خوبی کردند، خدا حفظشون کنه چون همین وزرای بی لیاقت سره کار میامدند و اوضاع مملکت در قهقرا بود. من به موسوی رای دادم و باید از احمدی نژاد حلالیت بطلبم. شما اصلاح طلبها فکر زباله دان تاریخ باشید
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      7 10
      سلام عزیز دل روزنامه ابتکار گفته نه خانم ابتکار، البته فکر کنم خوب نمی خونی مطلبو، تیترو باید مشرق عوض کنی جوری تیتر زدی انگار معصومه ابتکار گفته
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      14 1
      روزی نامه ابتکار ابتدا در مورد مسئولیت پرورش و آموزش و به کارگیری خبرنگارانی امثال مصی علینژاد که مدت ها برای این روزی نامه به عنوان خبرچین و خبرنگار، فعالیت می کرده است به ملت و نهادهای امنیتی پاسخگو باشد بعداً راجع به موارد و مسائل مورد ادعایش بحث کند!!
    • ماریه IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      17 3
      این مدیر مسئول باید پیگرد قانونی شود و باید ثابت کند کجا تقلب شده در کدام صندوق و چند رای جابجا شده با ذکر شماره حوزه - دوران بزن درو باید تمام شود
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      0 4
      وزرای اقا محمود درست ترش کردن
  • SE ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    21 6
    این یک قانون نانوشته در تمام دنیا است که دموکراسی باید به نتیجه دلخواه آمریکا ختم شود اگر احیا در هر کشوری در هر جای دنیا در انتخابات مهره آمریکا رای نیاورد باید طرفداران آمریکا به خیابانها ریخته و شعار تقلب سر دهند. و در عوض اگر مهره آمریکا رای بیاورد - حالا ولو با تقلب علنی و کودتا- آن انتخابات مورد تایید است.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      18 1
      از نفاق اینها ادم خندش میگیره اگه کسی حوصله داشته باشه مواضع متناقض اینها در طول زمان را سر هم کنه کوه از خجالت اب میشه اما اینها پر روتر میشوند یادمه زمان انتخابات 92 و بعد از ان شعار میدادند اشتی ملی و گذشته ها گذشته و با زبان بیزبانی میگفتند حالا یه غلطی کردیم و ما هم برای انتخابات تایید کنید و تایید شدند و مردم را فریفتند و به این روز انداختند حالا باز گذشته ها نگذشته ؟ و تقلب شده ؟ اینبار قراره داماد و فرزند کجا سر دسته کودتا باشد ؟
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    24 5
    اصلاح طلب نه بگو شیطان طلب-پیاده نظام نتانیاهو ونرامپ
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      7 23
      اصولگرا نگو بگو شیطان گرا.پیاده نظام ضحاک
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      10 6
      چیزی هم مونده ازش دفاع کنی خاین اصلاح طلب ؟
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      5 1
      افساد طلبان
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      7 2
      منظورتو از ضحاک نفهمیدم!!! یه کم توضیح بده بفهمیم!! مشرق اگه این چرت وپرت دوستمون رو منتشر کردی اینوهم منتشر کن!!! ضحاک به خاندان دوست داشتنی شما خیلی بیشتر میاد!! اونایی که 17000نفر رو فقط توی یه روز کشتن!! شما ها خیلی شبیه اربابتون آمریکا هستید!! تروریست هارو شما پرورش میدین بعد به ما وسردار ما تهمت تروریست میزنین!!
    • محسن GB ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      0 0
      به کاربر 23:59) برادر عزیز! وقتی یه همفکرِ شما برمیداره اصلاح طلبا رو شیطان طلب و پیاده نظام نتانیاهو و ترامپ خطاب می کنه، انتظار دارید از طرف مقابل چه جوابی بهش داده بشه؟ مثلاً بهش بگن آره عزیزم، شما راست میگی، شما خوبین، شما ماهین، شما گوگولی مگولی هستین... نه برادر، به قول شاعر: سخن هر چه گویی همان بشنوی.
  • ابتکار: در ... IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    6 1
    وَ السَّماءِ ذاتِ الْحُبُكِ «7» إِنَّكُمْ لَفِي قَوْلٍ مُخْتَلِفٍ «8» يُؤْفَكُ عَنْهُ مَنْ أُفِكَ «9» قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ «10» الَّذِينَ هُمْ فِي غَمْرَةٍ ساهُونَ «11» سوگند به آسمانِ داراى راه‌ها (و زيبايى‌ها) ى بسيار. به درستى كه شما در گفتار گوناگون (سرگردان) هستيد. هر كه از حق منصرف گشت، (در آينده نيز) به انحراف كشيده خواهد شد. مرگ بر دروغ‌زنان. آنان كه در بى‌خبرى و غفلت غرقند.
  • حسن IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    15 0
    اقای جواد اصلاح طلب ها ۳۶ سال است که در اریکه قدرت هستند وباید جوابگو باشند
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    11 4
    برای له کردن کرم های اسلاحتلب لحظه شماری می کنم
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    12 1
    سرکار خانم اینهمه سال خواب بودی ولی نهادهای نظارتی و شورای نگهبان چون شیر همیشه بیدار بر سر کار خود حاضر و ناظر.مشکل شما چیز دیگه است و اونم تمکین به قانونه. برو دنبال خوابتو بگیر و اینهمه به پای اهل حق مپیچ
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    10 1
    سرکار خانم ابتکار چند ساله به دلیل مشغله های خودساخته کتاب نخوندین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمی خواین بازنشسته بشین و جوانترها بیان ؟ قطعا مادرانه هم به مسئله نگاه کنین می بینین، جوانتر ها بهتر از شما فکر می کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      1 6
      روزنامه ابتکار منظور است
  • SE ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    12 1
    اصحالات و چاپندگی متوهم مدعی توانایی مدیریتی و تدبیر 7 سال است با خودسری کشور را دچار مشکلات کرده اند و حالا میگویند ما نبودیم در اینصورت اجنه مدیریت را در دست داشتند
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    6 1
    قوه قضاییه برخورد؟؟؟؟
  • عطاالله IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    8 3
    یعنی این اصلاح طلبان و حامیان اونا از خود صهیونیسم ها هم بی شرف تر و جنایتکارتر هستند.
    • رهی IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      2 4
      دیگه چی؟؟؟؟ یعنی بالای 70 درصد مردم اینگونه هستند؟ بابا کمی بصیرت کمی ترمز ... کمی آرامش .. خیلی تند میری برادر... ایران مال همه ایرانی هاست و این رای اکثریت است که تعیین کننده خواهد بود چه اصلاح طلب چه اصولگرا و انقلابی
    • IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      0 3
      همه كه مثل خودت نيستند شرف از پر و پاچه شون بريزه !
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
      2 0
      ایران فقط مال آن تفکری است که صدها هزار شهید داد تا سند ایران را به اسم اسلام بزند. بقیه اگر خیال کرده اند حق دارند کشور را سکولاریزه کنند کور خوانده اند.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    4 0
    فساد میکنند و میگویند ما مصلحینیم
  • رضا IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 5
    مهندس غرضى از اصلاح طلب هاست ؟! الهى لال از دنيا برىد مشرقيون كم دروغ بگيد بابا !
  • محسن US ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    2 3
    مشرق محترم! تیترتان بسیار غیرمنصفانه و خلافِ امانت است و عجیب آنست که کامنت نویسانِ گرامی هم بدون توجه به این نکته، خانم ابتکار را به بادِ ناسزا گرفته اند. اولاً: نویسندۀ مطلبِ روزنامۀ ابتکار، شخصی دیگر است اما تیتر این گونه القا می کند که خانم ابتکار است. ثانیاً: جمله ای که در تیتر آورده اید، در هیچ کجای متن دیده نمی شود و شما تفسیرِ خودتان از مطلب را به صورتِ نقل قول از نویسنده آورده اید. ماه محرم است و به یاد سخنِ سیدالشهدا می افتم که: ... لااقل در دنیای خودتان آزاده باشید.
  • محسن US ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    2 1
    *** توضیح ضروری: در خصوص کامنت قبلی عرض می کنم که منظورم از تیتر، تیترِ اصلی نبود بلکه این تیترِ فرعی بود: « ابتکار:در انتخابات ۸۸ با تقلب،میرحسین را کنار زدند! ».
  • FR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    2 1
    بقول معروف جار میزنه که اصلاح طلبان فقط تشنه قدرتند بشمرید چند بار کلمه قدرت را بکار برده اند.... تا وقتی یک پایتان در اپوزیسیون وابسته به دشمنان بیرونی است ویک پایتاند در داخل وباز برای آنها زمینه چینی میکنید انتظار نداشته باشید که قدرت ؟ مطلق به شما تحویل داده شود....
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    8 0
    سند ۲۰۳۰ در ایران هیچ گاه عملی نخواهد شد چون نتیجه وعملکردتمام بند های ان با موازین اسلام سازگاری ندارد در خوده غرب نیز به ان مواد توجه نداشته وندارند. ان شاا.. با عملکرد مثبت مجلس جدید و دولت اینده پنبه و بساط این واسطه هاو نوکران غرب زده نزد مردم به حرمت خون شهداجمع خواهد شد
  • US ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 4
    نظام جمهوری اسلامی بیخود ترسید اگر موسوی رییس جمهور می شد مثلا چه می شد ؟ هیچ
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
      2 0
      هیچی وضعیت الان جامعه که گل و بلبله 4 سال زودتر میشده چیزی نیست که خیلی عالی بود 4 سال بیشتر همه گرسنگی میکشیدن وزنشون متعادلتر میشد و روی پشت بام ها میخابیدن هوای ازاد تنفس میکردن . چرا نشد؟
  • DE ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    علت اصرار دولت بر اجرای سند ۲۰۳۰ اینستکه هرچه فحشا و منکرات و بی دینی و غربگرایی و بی قیدی زیادتر شود شانس انتخاب شدن اصلاح تالاپچی ها بیشتر است.
  • محمدایوب IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    بیشترین صدمه را اصلاح طلبان ازتحریم ها خوردند زیرا از لحاظ شرف ووجدان واقعا در مضیقه هستند کاملا ندارند
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    اقای جواد امام / لطفا نعل وارونه نزنید حد اقل سی سال است که واقعا قدرت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در دست اصلاح طلبان است . دیروز و امروز اشکار و پنهان اصلاح طلبان در راس قدرت قرار دارند . چهره هایی مثل ربیعی / واعظی / نوبخت / اشنا / مولاوردی / ابتکار / وردی نژاد / چندی قبل اخوندی / و ده ها بلکه صدها عنصر ریز و درشت از راس هرم قدرت اجرایی تا دامنه ان در دست اصلاح طلبان و غرب باوران و قبیله اشرافگریان است اقای روحانی هم که نرد عشق با انان میزند /
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    چون سند 2030 مخالف با اموزه های اسلام و قانون اساسی است و چون رهبر معظم انقلاب و سایر علما با ان از اساس مخالفت کرده اند و کارشناسان و متخصصان فرهنگ و اخلاق و تربیت ان را مضر و خطرناک میدانند اگر هر دولتی بخواهد اشکار یا پنهان این سند استعماری و خطرناک را اجرا کند به اسلام و انقلاب و کشور و جوانان و نوجوانان و خانواده ها خیانت کرده است این سند فاقد وجاهت شرعی و قانونی است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس