ویژه ها

ریاست قالیباف در مجلس با رای بالا و قاطع،دومین شکست رسانه ای اصلاح طلبان در ماههای اخیر را رقم زد.در ماههای گذشته نیز اعلام «لیست وحدت»، نقشه اصلاح طلبان را نقش بر آب کرد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

معصومه ابتکار: محتوای سند ۲۰۳۰ مترقی است

«معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «موضوع لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت...در دولت به جد پیگیری شده است...ما پیگیری کردیم، مکاتبه کردیم و نشست‌هایی با معاونان قوه(قضاییه) داشتیم و دیدیم باز این مسئله به انحای مختلف دچار تعلل است. حرف و حدیث‌هایی هم بود که عده‌ای می‌گویند دستور کار سند ۲۰۳۰ است».

ابتکار در ادامه در پاسخ به این سوال که «الان هم می‌گویند؟» گفت:«بله. بدبختی که یکی دو تا نیست. یکی از مشکلاتی که داریم این است که حتی قوانین را هم مطرح کنیم و یک مورد مترقی باشد که دنیا از آن تبعیت کرده باشد، عده‌ای می‌گویند نه! در سند ۲۰۳۰ از آب‌خوردن تا ایجاد توالت تا هوا و خاک و کشاورزی هم لحاظ شده. پس اینها را هم متوقف کنیم؟‌ یکی از محورهای مهم سند ۲۰۳۰ کشاورزی است. خب تعطیلش کنیم چون در سند ۲۰۳۰ آمده. آخر من نمی‌دانم چه شناختی نسبت به این ماجرا دارند که مدام صحبت می‌کنند؟».

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت:«آقای رئیسی که به قوه قضائیه آمدند در اولین جلسه به ایشان گفتم که این موضوع را شما تمام کنید. بعد یک نشستی با خانم‌ها گذاشته شد و آنها هم مباحثشان را مطرح کردند و بحث لایحه و ضرورت تعیین‌تکلیف‌شدن این لایحه مطرح شد. چند ماهی طول کشید تا ایشان بالاخره لایحه  را به دولت برگرداندند ولی با تغییرات خیلی زیاد؛ به حدی که از نظر خیلی از صاحب‌نظران عنوان، مفاد و ماهیت لایحه تغییر کرده بود».

ابتکار در ادامه گفت:«ماهیت انقلاب ایران یک ماهیت متحول است و اصلا انقلاب یک جریان دینامیک بود و فلسفه انقلاب اسلامی ماهیت دینامیک داشته و هیچ‌گاه مخصوصا جایی که با حقوق مردم و مفاهیم مرتبط با عدالت درگیر شده دینامیک عمل کرده. اصلا قرار نیست چون ما انقلابی هستیم همه چیز مثل اول بماند».

برخی دولتمردان و فعالین و رسانه های اصلاح طلب در روزهای اخیر، در اقدامی غیراخلاقی، ماجرای قتل رومینا را به بهانه ای برای احیای سند ۲۰۳۰ بدل کردند.

این طیف همراستا با بی بی سی و صدای آمریکا، با کلیدواژه «قتل های ناموسی»، اینگونه القاء کردند که قتل رومینای ۱۴ ساله ریشه در دین و عقاید مذهبی دارد و اگر سند ۲۰۳۰ تصویب می شد، شاهد چنین اتفاقات تلخی نبودیم!

این جماعت مدعی است که زنان نباید قبل از ۱۸ سال ازدواج کنند چون ازدواج در این سنین خطرناک است اما نکته قابل توجه اینجاست که همزمان در روابط آزاد و بی قید و بند هیچ محدودیت سنی قائل نمی‌شوند.

این در حالی است که در حال حاضر آمار قتل، تجاوز و خشونت علیه زنان در کشورهای مجری و مروج سند ۲۰۳۰ رکورد زده است. تنها در یک نمونه در روزهای گذشته یک معلم زن اسرائیلی به اتهام آزار جنسی ۷۴ دانش آموز در ملبورن استرالیا دستگیر شد.

ابتکار در مصاحبه مذکور از لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت دفاع کرده است. این در حالی است که به عقیده کارشناسان، این لایحه در جهت اطاعت از بند ۲ هدف ۵ سند ۲۰۳۰ تهیه شده است.

خانم ابتکار، محتوای سند ۲۰۳۰ را مترقی نامیده است . این در حالی است که سند ۲۰۳۰ سندی ضدزن و ضدخانواده و در راستای فروپاشی نهاد خانواده تنظیم شده است. چندی پیش «حسن رحیم پور ازغدی» با انتقاد از حامیان سند ۲۰۳۰ گفته بود:«در پیمان نامه های غربی گفته شده است که خانواده باید برای نوجوان خود یک حریم خصوصی در مسائل جنسی و باروری قرار دهد، یعنی شما از دختر یا پسر ۱۰ ساله خودت نمی‌توانی بپرسی که دیشب با فلان فرد غریبه کجا بودی. اینجا دیگر بحث مجازات و خشونت علیه کودکان نیست بلکه بحث مداخله پدر و مادر است. همچنین در این پیمان‌ها بر تضمین دسترسی نوجوانان به سقط جنین و نگرفتن ایدز تاکید شده است».

لازم به ذکر است که لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت، شهریور ۹۸ پس از تلاش و کار کارشناسی زیاد از سوی ریاست قوه قضائیه به دولت ارسال شد ولیکن تاکنون اقدام خاصی از سوی دولت برای نهایی کردن آن انجام نشده است.

** عصبانیت اخراجی های مجلس دهم از ریاست قالیباف

«محمدباقر قالیباف» با ۲۳۰ رای رئیس مجلس یازدهم شد. این خبر برای اخراجی های مجلس دهم ناراحت کننده و غیرقابل تحمل بود. بنابراین با تیترهای خاص و مغرضانه به این اتفاق پرداختند.

در همین رابطه، روزنامه ابتکار- به مدیرمسئولی «محمدعلی وکیلی» نماینده مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم- در مطلبی با عنوان «قالیباف بالاخره بر صندلی ریاست یک قوه» نوشت:«یک روز پس از آغاز رسمی مجلس یازدهم، بهارستان رئیس جدید و هیئت رئیسه دوره اول خود را نیز شناخت. در این میان‫ انتخاب قاطع محمدباقر قالیباف به ریاست و ترکیب هیئت رئیسه، می‌تواند نشانه‌ای را بافت طیفی واقعی مجلس یازدهم باشد. از زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات مجلس یازدهم تا آغاز به کار مجلس گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره ریاست و هیئت رئیسه مجلس مطرح شد و کاندیداهای احتمالی تحرکات فراوانی داشتند. با این حال محمدباقر قالیباف که البته از ابتدا گزینه اصلی ریاست محسوب می‌شد، بدون هر‫گونه خبر حاشیه‌ای به صندلی ریاست رسید و این نشان داد که لابی‌گری پنهان سردار، خلبان و دکتر پیشین و رئیس فعلی، از دیگر گزینه‌های قوی‌تر و موثرتر است».

روزنامه اعتماد - به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یادهم-نیز در مطلبی با عنوان «قالیباف و یازده اصولگرای رنگارنگ» نوشت:« ۳ سال و ۱۴ روز پس از انصراف به‌نفع کاندیدای اصلی جناح راست برای ریاست قوه مجریه، بالاخره از سایه کاندیدای اصلی اصولگرایان خارج شد و این‌بار خود به عنوان کاندیدای اصلی دست‌راستی‌ها به ریاست قوه مقننه رسید که این‌بار نوبت اصولگرایی دیگر بود که دقیقه ۹۰ به نفع او کنار برود؛ محمدباقر قالیباف حالا رییس مجلس شورای اسلامی است تا حضورش در دومین سمت مهم در طول سال‌های سیاست‌مداری و پس از خارج شدن از لباس نظامی‌گری، نه با رای مستقیم شهروندان، بلکه در سازوکار انتخابات دومرحله‌ای و پارلمانی رقم بخورد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«همانطور که...پیش از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم قابل پیش‌بینی بود،(اصولگرایان به حرف خود) جامه عمل پوشانده و کرسی ریاست را تقدیم قالیباف کردند و دیگر کرسی‌های هیات‌رییسه را هم به ۱۱ مردِ اصولگرای دیگر سپردند».

اصلاح طلبان مدعی شده اند که از ابتدا هم مشخص بود که قالیباف رئیس مجلس می شود. این در حالی است که این طیف در ماههای اخیر با تیترهایی همچون «همه علیه قالیباف» و...اینطور القاء می کردند که جنگ سختی میان منتخبان مجلس یازدهم برای تعیین رئیس درگرفته است و در این میان، قالیباف تنهاست!

حالا که تیر تفرقه افکنان به سنگ خورده، می گویند ما از اول همین پیش بینی را داشتیم. یکی از علت های شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم این بود که اندک شعور و فهم را نیز برای مردم قائل نبودند.

این طیف که سلفی حقارت، اروپاگردی، تشکیل کمیته رفع حصر، حمایت ویژه از «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی، حمایت ویژه از برجام و توتال و FATF و موارد مشابه دیگر را در کارنامه خود ثبت کرده است، علیرغم ترافیک کاندیدا، در انتخابات مجلس یازدهم با شکست سنگین مواجه شد. در حقیقت اصلاح طلبان به کارنامه خود باختند.

اما فعالین این طیف با حمله به شورای نگهبان و این ادعا که «مجلس در رأس امور نیست»، بر قصور و تقصیر و شکست خود سرپوش گذاشتند.

ریاست قالیباف بر مجلس با رای بالا و قاطع، دومین شکست رسانه ای اصلاح طلبان در ماههای اخیر را رقم زد. این طیف در آستانه انتخابات نیز مدعی بودند که بین اصولگرایان اختلافات جدی وجود دارد، اما اعلام «لیست وحدت»، نقشه اصلاح طلبان را نقش بر آب کرد.

** اصلاح طلبان «آمریکای آتش زده» را ندیدند

در روزهای گذشته، اقدام جنایتکارانه پلیس نژادپرست آمریکا در قتل یک شهروند سیاه پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید»، موج خشم و نفرت مردم این کشور را برانگیخت.

این شهروند آمریکایی بارها از مامور پلیس می‌خواهد که زانوی خود را از گلوی وی بردارد و فریاد می‌زند که «نمی‌توانم نفس بکشم» و التماس می‌کند او را نکشد.اما گوش شنوایی نیست و وی تنها به این دلیل که یک سیاه پوست است و جان سیاهان در آمریکا ارزشی ندارد، کشته می‌شود.

شهرهای آمریکا  در روزهای گذشته صحنه اعتراضات گسترده به این اقدام بی رحمانه و جنایتکارانه بود. نکته قابل تأمل اینجاست که رئیس جمهور آمریکا- کشوری که خود را پرچمدار دموکراسی جا زده است- دستور شلیک به سمت معترضان را صادر کرده است.

تبعیض نژادی و ظلم به سیاهپوستان یکی از ویژگی های بارز ساختار حاکمیتی آمریکاست. یکی از نتایج اخیر این اقدام ضدبشری در آمریکا، آمار تأمل برانگیز قربانیان کرونا است. به دلیل رفتارهای تبعیض آمیز دولت آمریکا، بیشترین قربانیان در این کشور، از میان سیاه پوستان بوده است.

آتش خشم معترضان به اقدام جنایتکارانه پلیس آمریکا در روزهای اخیر در شهر «مینیاپولیس» در ایالت «مینه سوتا» فوران کرده است. مردم معترض، چندین مرکز پلیس در این شهر را به آتش کشیده اند. حجم تخریب و آشوب در شهر مینیاپولیس به حدی بوده است که رسانه ها اعلام کردند که این شهر به شهری جنگ زده تبدیل شده و از کنترل پلیس نیز خارج شده است.

علاوه بر شهر مینیاپولیس، در نیویورک، لس آنجلس و کنتاکی نیز مردم معترض به خیابان ها ریخته و با حمله به ساختمان ها و خودروهای پلیس، پرچم آمریکا را به آتش کشیده اند.

نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه های اصلاح طلب به هیچ عنوان در صفحه اول شماره امروز به این اتفاق بسیار مهم اشاره نکردند.

در همین رابطه روزنامه های ایران-ارگان رسانه ای دولت-، شرق، اعتماد، ابتکار، آرمان، شهروند، آفتاب یزد، صدای اصلاحات و...در صفحه اول خود به حوادث روزهای اخیر در آمریکا هیچ اشاره ای نکردند.

اصلاح طلبان، آمریکای آتش زده را ندیدند. شما فرض کنید که یک ساختمان در یکی از شهرهای ایران به آتش کشیده می شد و یا در یک شهر ناآرامی ایجاد شده و یک مقام ارشد، دستور شلیک به معترضان را صادر می کرد، اصلاح طلبان در واکنش چه می کردند؟! آیا هیمنقدر بی تفاوت بودند؟!

یک سوال؟ روزنامه های اصلاح طلب، حافظ منافع مردم و حاکمیت در ایران هستند یا حافظ منافع کاخ سفید و ترامپ در ایران؟!

لازم به ذکر است که در ماههای گذشته و همزمان با استیصال و ناتوانی دولت آمریکا در مقابله با کرونا و غارت فروشگاه ها توسط مردم در شهرهای مختلف آمریکا، رسانه های اصلاح طلب این مسئله را سانسور کرده و به دیگران نیز اعتراض کردند که چرا چهره بدون روتوش آمریکا را نمایش داده اند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    حاضرم کف کفش پلیس آمریکا رو ببوسم لامصب خیلی ابهت دارن .
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      35 1
      برو ببوس اعلام نمیخواد راه بازه جاده هم تا زیر پای پلیس آمریکا.!!!
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      37 1
      کاسه توالت بهتره
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      25 0
      بدبخت با ابهت تو همین کشورمون زیاد داریم .. رفتی کف کفش اون سگ امریکائی را ببوسی
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      21 1
      چرا کفشش را ببوسی ان شاالله گردنت زیر کف کفش اون پلیس داعشی البته نه درایران ،بری آمریکا همونجا کفش کشون بشی امیدوارم.
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      24 1
      13:12میگم من همین الان از توالت عمومی اومدم بیرون، خواستی میتونی بیای کف کفش منو بلیسی!!!
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      33 1
      با این طرز تفکر به جای اسمت موقع نظر دادن بنویس دستمال توالت ارباب ترامپ
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      61 1
      هرچه نادان تر و ابله تر اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر!!!!!
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      9 0
      از دست بوس میل به پابوس کرده ای خاااک بر سرت ترقی معکوس کرده ای!
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      29 0
      دیگه چرا به اسم " نام " کامنت گذاشتی . باید مینوشتی یک اصلاح لجن روبان رنگی . تف تو صورتت بدبخت
    • SE ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      25 0
      بهتره بری سنگ قبر شهدای گمنام دفاع مقدس را لیس بزنی شاید بارقه ای از شعور در دلت تجلی کرد
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      78 9
      پاماد سوختنی بفرستین برای اسکول های مشرقی.خخخخخخخخخخ
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      9 0
      مزار شهید گمنام با احترام فراوان بوسیدنی نه لیسیدنی. خاک پای شهید گمنام توتیای چشممان.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      10 50
      8:24پماد سوختنی برای خودت بخر. درود خدا برمشرق. خداقوت. خسته نباشید.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    ررژیم نژاد پرست وحشی آمریکا که نقاب نفاقش از صورتش افتاده الآن در خشم نهفته مردم زجر کشیده وقربانی خشونت شده در آتش خون می سوزد قبله گاه غرب زدگان داخلی بد جوری هم آتش گرفته چیزی که می خواهم به آن اشاره کنم نفاق و دورویی این اصلاح طلبان است که لال مونی گرفته اند ودست به سانسور اخبار آمریکا زده اند
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      16 0
      فرزند خانم ابتکار در آمریکا اقامت داره.از ایشون بیشتر از این انتظار نداشته باشید
  • حسين DE ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    33 1
    خانم ابتكار آمار تجاوزات و سوء استفاده هاى جنسى از كودكان و نوجوانان در آلمان وحشتناكه خيلى ساده وراحت ميتوانيد به اين آمار از خود منابع آلمانى دسترسى داشته باشيد .
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      20 1
      واقعا اگر ذره ایی فکر می کنی ابتکار و مولاوردی بی اطلاع و بی غرض از همجنس‌بازی و سند ننگین ۲۰۳۰ دفاع می کنند به کارنامه ۷ سال گذشته آنها نگاهی بینداز تقریباً هرروزش در ضربه به نهاد خانواده و مسئله مهم حلال زادگی سیاه تر از روز قبل است
    • وطن پرست DE ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      12 1
      کودک ازاری درالمان دیگه قبحش ریخته. هر روز خبر تازه ای از تجاوز به کودکان درمهدهای کودک منتشر می شه. ای کاش مشرق یک مقدار خبرنگارها باانگیزه تر داشت تا با مقالاتی از این دست تومار ۲۰۳۰ رو می پیچوند. کودک ازاری هدف اصلی ۲۰۳۰ هست.
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      8 0
      خاک بر سر ابتکار و خانواده آمریکا پرست وی مگر نفوذی شاخ و دم دارد
  • FR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    33 0
    وطن فروشانی در قامت اصلاح طلب
    • مهدي IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      12 1
      سند 2030 مترقي است! ...همين جوري فكر كردي كه پسرت سر از آمريكا درآورده خواهر مترجم! ...
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      2 1
      احسنت به پیام 13:49.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    27 0
    حاظری این چرت و پرتا رو به دختر و پسرت هم یاد بدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی اسلام و مقام معظم رهبری و مراجع و علما هیچ نمی فهمند فقط سما و اون آمریکا ی خراب شده ی نامترقی می فهمه ؟؟؟؟ این زن بایدبه خاطر این حرف های مسخره و بی شرمانه ای که می زنه جوابگو باشه
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    19 1
    2030 مترقی است همانطور که برجام تحریمها رو لغو کرد اونم بالمره. همونطور که اونچنان رونق اقتصادی ایجاد شده که ....
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    13 0
    خانم ابتکار اگر خدمت بوده به اسلام که خدا اجرتان بدهد دیگه بس است واگر از بیت المال چریده اید باز هم بس است دیگه در مرحله پایانی عمر خودتان هستید وضع تان هم توپ و توپ است و معلوم هم هست که خیلی زحمت کشیدید که این همه اموال جمع کردید حالا دیگه وقتش که کمی هم به فکر اخرت باشید از خدا بترسید دست از سر این ملت بردارید خداوند نجاتتان ندهد بس کنید
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      12 0
      واقعا در رفتار این اصلاح طلبا آدم نمیدانه چی بگه؛ زمانی خود را در پیرو خط امام میدیدن امروز تنها راه نجات کشور را دست کشیدن از خط امام و تسلیم بی قید و شرط شدن به نظام سلطه میدانن, یه روز همین خانم ابتکار سفارت سنبل غرب آمریکا را اشغال میکنه حالا میشه مروج سند 2030، یه روز کسی مثل اکبر گنجی معروف به اکبرپونز به اسم مبارزه با بدحجابی پونز به پیشانی خانمای ایرانی میزد بعد سر از بی‌بی‌سی در میاره و موافق همجنسگرایی و لواط و منکر مقدسات میشه.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    18 0
    اقای حضرتی خاک تو سر علی مط.. و ...ها که یکی از انها هم ادم فرصت طلب دنیا پرست بی اعتنای به ارزش های دینی مثل خودت است خاک برسرتان که همه اش همتان شده شکم وپست و مقام خاک برسرتان اخه اخرت هم هست کمی هم برای خدا حرف بزنید
  • کلام حق IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    19 0
    دقیقا حرف خانم ابتکار درسته ، چونکه امروز برهنگی و بی بند باری جنسی یک ارزش محسوب میشه و نشان دهنده اوج مترقی بودن نظام لیبرالیسم و غرب متمدن محسوب میشه.
  • علی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    20 1
    خون دختر بیگناهی مثل رومینا بعد پدرش و خاوری قطعا به گردن امثال شماست نیلوفر خانم ابتکار ، شهین خانم مولاوردی. شاید این روز برای شما هم باشه.
  • علی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    13 0
    خون دختر بیگناهی مثل رومینا بعد پدرش و خاوری قطعا به گردن امثال شماست نیلوفر خانم ابتکار ، شهین خانم مولاوردی. شاید این روز برای شما هم باشه.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      17 0
      البته دختر دوست پسر باز ابدا بیگناه نیست
  • mjp IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    16 0
    احتمالاخانم ابتکارفیلمهای هالیوودی زیادمیبینن توجو فیلمهامونده...فقط موندم سند 230 چرا برای خودش وخانوادش اجرانمیکنه اول؟
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    17 0
    وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ . سوره مبارک بقره آیه 11 - ترجمه : و هنگامي كه به آنها گفته شود، در زمين فساد نكنيد مي‏گويند ما فقط اصلاح كننده‏ ايم.... به راستی که خداوند چه دقیق وصف الحال قشری از مردم را تفسیر کرده است. یعنی جمهوری اسلامی ایران ، کشور پرچم دار تشیع ، مدعی زمینه سازی ظهور آقا امام زمان عج ، اولین کشور اجرا کننده اسلام واقعی در دوران حاضر ، هیچ برنامه و سندی ندارد که از 2030 کذایی الگو بگیریم؟ خدا لعنت تان کند که خون این دختر 13 یا 14 ساله به پای شماها است و پدر سنگدلش فقط اجرا کننده افساد شماها بوده است.
  • مرصاد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    10 0
    حتما همون طور ، که تو مترقی هستی خانم ابتکار !!
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    11 0
    خانم ابتکار خودت هم خیلی مترقی هستی حیفت ایران بمونی برو مینیاپولیس مرکز دنیای مترقی (مشرق منتشر کن )
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    8 1
    مردم را سرگرم ۲۰۳۰ کردید ..تا میتوانستید نفت وارد کردید .. از اینلحظ مترقی بود ... ولی امثال رومینا و باباش و خانم های کشف حجاب ساختید ، مثل معصومه ،..ملقب به معصی .. و پایه گذار ازدواج سفید ..چه خیانتهائی به فرهنگ کشورمان نشد.. .. ۲۰۳۰ عالی بود که فرزند اوری رفت زیر صفر
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    16 0
    این دوتا خانم رو باید به اتهام خیانت به جامعه زنان دادگاهی کنن خانم مولاوردی...چند وقت پیش برای اولین بار اسامی زنان بیوه و,طلاق گرفته ایرانی رو به یه سازمان جهانی که مربوط به این امره داد که بعد از اون تو تلگرام شاهد تن فروشی این زنان همراه با اسم وکد و شهر هستیم که کاملا سازماندهی شده دارن اقدام به تن فروشی میکنن و عده ای از بیرون این کانالها رو دارن اداره میکنن یعنی به آمار دسترسی کامل دارن وبه درآمدهای کلانی رسیدن ... وکاملا آگاهانه و هوشمندانه دارن جوانها و زنان ومردانمون رو خراب میکنن به طوری که از ازدواج سرباز میزنن این یه مورد از خیانت‌هایی هست که اصلاح طلبهای فاسد به این مملکت زدن یکی از موارد اجرای ۲۰۳۰این مورد بود بقیش رو دارن مویرگی اجرا میکنن
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      13 0
      غرب پرستی ، لیبرالهای افساد طلب را دچار پیرچشمی کرده و قادر به تشخیص جهت پیشرفت نیستند.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    14 1
    به حق فاطمه زهرا که خداوند ریشه ظلم زنان فاسدی چون ...و........را بکنه وخانواده خودشون گرفتار هر آنچه برای مردم می پسندن بشه.
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    12 0
    ابتکار اونروزی با رفیقات از دیوار سفارت امریکا بالا میرفتی چه حالی داشتی به فکر سند 2030 هم بودی
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    12 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    7 0
    خانم ابتکار! مجلس عوض شد فراکسیون امید رفت و شماها هم کم کم باید بارو بندیلو ببندید و آماده بشید برا رفتن بزرگوار! این یعنی ۲۰۳۰ پر معاهده پاریس پر FATF پر برجام پر و تمام معاهده های استعماری دیگه پر...
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 0
    ک سوال؟ روزنامه های اصلاح طلب، حافظ منافع مردم و حاکمیت در ایران هستند یا حافظ منافع کاخ سفید و ترامپ در ایران؟! معلومه گزینه دو شک داری؟
  • محمد IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    9 0
    یک زمانی جمعه ها از رادیو شاهد برنامه بررسی رادیوهای بیگانه بودیم ، تحلیل بالا نشان می دهد که بیگانگان از امواج رادیویی و ماهواره ای عبور کرده و حالا در مطبوعات کشورمان نفوذ و رسوخ کامل دارند واقعا مقصر این عقب نشینی کیست؟ آیا مجلس انقلابی میتواند این کثافات و نفوذی ها را از دامن نظام پاک کند
  • محمد IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 0
    خانم ابتکاراگرسند2030خوب است امیدوارم تمام کسانی تمام متن 2030روقبول دارن ازجمله شماتمام ظرفیت خودتان راپای میدان بیاوریدیعنی چیزی کم نگذارید.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    10 0
    ابتکار !!!!!!وقتی رهبر میگه 2030 فاجعه است و ابزار تهاجم فرهنگی ....حالا تو میگی مترقی .احتمالا دوست داری چند تا شوهر همزمان داشته باشی !!!!
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    2 0
    ایشا الله حرکت سیاهپوست ها منجر بشه به انقلاب مردم اصلی امریکا علیه صهیونیزم جهانی که بر مال و جان و ناموس انها مسلطند.و با سرمایه و ارتش آنها در تمام دنیا به نفع خود جنگ افروزی نموده وبازار کارخانه های اسلحه سازی صهیونیست ها را گرم و بنفع سیاست های صهیونیست ها عمل میکنند. ازادی خواهان جهان نباید بگذارند ای اتش خشم مستضعفان امریکا بدست جنایتکاران صهیونیست خاموش گردد.
  • SE ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    14 0
    سند 20 30 زمینه ساز انحطاط خانواده، اخلاق و اجتما ایرانی و نیز تسلط استعمار ان بر ایران عزیز است و مدافعان این سند استعماری یا نادانند یا خائن
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      0 0
      هردو هستن؛ هم احمق، هم خائن.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    7 0
    کاری ب هیچکدام از جناح ها ندارم ولی میشه گفت لجن مثل ابتکار...
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    6 0
    این ابتکار هم یک مهره ی سوخته ست که هبچ خیری در مملکت بجز شربه پاکردن نداشته!! این خانم وامثال اوکه بچه هاشون خارج نشین اند هیچ درکی از اوضاع مملکت خودشون ندارندوحرفاشون جوریست که دشمنان را خوشحال بکنند منفعت خودشون درنظر میگیرند وبس-
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    5 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    9 0
    سند 2030، سند حمله به نهاد خانواده است
  • کارشناس محیط زیست IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    10 0
    من جای شما باشم یک فیلم مستند از خانم ابتکار تهیه میکردم البته با کمک کارشناسان محیط زیست ، یک کارشناس تو محیط زیسته که در دوره دوم ابتکار بخاطر سیاسی کاری ابتکار و شهربانو امانی با مدرک و سند، در خصوص انتخابات مجلس و.... ریختن تو اتاقش و اتاقش رو پلمپ کردند تا موضوع رو برعکس جلوه بدهند به نظرم بیاید محیطزیست از هرکسی بپرسید اون کارشناس که هم خانواده شهید بوده و هم همسر جانباز همه بهتون ادرس میدند خبر خوبی میشه برای ملت
  • افشین IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    7 0
    ابتکار برو پیش بچه های خودت اروپا یک ملت را راحت کن .
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    4 0
    دستش گردن شهین دخته که از همجنس بازی دفاع میکنه!
  • فتحی IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    سایت مشرق هروقت بهش زوربیاد مساءل امریکا راپیش میاره رییس شدن قالیباف خیلی بی حاشیه بود جان خودت
  • داوود IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    چرا کسی این اصلاح طلبا رو نمیکشه والله ثواب داره یک ملتی رو نجات میده. والله به خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس