پدافند روسیه

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که تلاش کشورش برای خرید سامانه پدافند هوایی از روسیه متوقف نشده و به زودی با فراهم شدن امکانات مالی این معامله انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، «کاطع الرکابی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز سه شنبه تاکید کرد که تلاش‌های عراق برای خرید جدیدترین سامانه‌های دفاع هوایی به منظور حفاظت از حریم هوایی این کشور متوقف نشده است.

بیشتر بخوانید:

کارشناسان عراقی: باید از روسیه یا ایران سامانه پدافندی بخریم

الرکابی در گفت‌وگو با پایگاه بغداد الیوم گفت: «عراق چند ماه پیش گفت‌وگوهای جدی با روسیه برای خرید سامانه پدافند هوایی داشت، اما بحران مالی عراق، این قضیه را به تعویق انداخت».

عضو پارلمان عراق تاکید کرد: «عراق به چنین سامانه‌ای برای حفاظت از آسمان خود نیاز دارد، زیرا سامانه‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، رفع نیاز نمی‌کند و در مورد اهداف دوردست کارایی ندارد».

الرکابی با اشاره به اینکه ارتش عراق از تجربیات بزرگی در چگونگی استفاده از تسلیحات روسی برعکس تسلیحات آمریکایی و اروپایی برخوردار است، گفت: «روند خرید تسلیحات روسی متوقف نشده و به محض فراهم بودن امکانات مالی، این امر عملی خواهد شد».

«عبدالخالق العزاوی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق هم قدرت عراق در تسلط بر حریم هوایی خود را به رغم مبالغ هنگفتی که وزارتخانه‌های دفاع و کشور آن طی ۱۷ سال گذشته هزینه کرده‌اند، محدود خواند و گفت: «پول‌هایی که برای امنیت عراق طی سال‌های گذشته هزینه شده است، برای ساخت پنج کشور بزرگ کافی بوده است».

العزاوی با بیان اینکه عراق راداری را در اختیار ندارد که بین هواپیمای غیرنظامی با پهپاد از یکدیگر تشخیص دهد، گفت: دولت عراق یادداشت اعتراض‌های متعددی را به جامعه بین الملل از جمله سازمان ملل درباره تجاوزهای مکرر ترکیه ارائه کرده است.

عضو پارلمان عراق با بیان اینکه اوضاع کشورش اجازه واکنش نظامی به تجاوزات ترکیه را نمی‌دهد، گفت: منطقه کردستان عراق هم که مورد حمله ترکیه قرار دارد، بخشی از خاک عراق است و بغداد منتظر موضع شورای امنیت در قبال تجاوزات ترکیه است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    12 1
    عراق عزیز با تروریست های پ ک ک همکاری نکن. بیا با زبون خوش گفتیم نمیفهمی که. متسفانه عراق از تروریست ها دفاع هم میکنه تا حدی که می خواد پدافند بخره. یکی به مسئولین عراق بگه او تروریست ها تو ایران با موزائیک شکسته سر میبریدن.
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    کمی صبر کنید میتونید از ایران بخرید
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 1
    اگر امریکا بهتون اجازه داد اون وقت
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 2
    چرا روسی؟؟؟! پاتریوت "رو به اونور" بخرین! از اونها که روز قبلش باید توجیهشون کنین موشکه قراره از کدوم طرف بیاد تا حالیشون بشه!! از سعودی‌ها بپرسین خیلی راضین!! خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس