پدافند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: ساختاری مشخص از سوی کمیته دائمی شورای پدافند غیرعامل کشور به‌منظور پیگیری و رسیدگی به مباحث پدافندی ابلاغ شده است.

به گزارش مشرق، ایرج کارخایی عصر امروز در کمیته پدافند غیرعامل استان سمنان به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری اظهار کرد: دوران دفاع مقدس و بیش از چهار دهه مقاومت برابر استکبار و دشمنان، نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین (ع) است.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد سازمان پدافند غیرعامل به مجلس

او گفت: پدافند غیرعامل با فرهنگ عاشورا رابطه‌ای ناگسستنی دارد و واقعه عاشورا تأثیر به سزایی در رسواسازی دشمنان اسلام داشته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: روشنگری‌ها و همچنین شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین (ع) باعث رسوا شدن دشمنان اسلام شده و این فرهنگ عاشورایی تا به امروز ادامه‌دار است.

کارخایی اضافه کرد: ساختاری مشخص از سوی کمیته دائمی شورای پدافند غیرعامل کشور به‌منظور پیگیری و رسیدگی به مباحث پدافندی ابلاغ شده است که شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست شخص استاندار سمنان برگزار شد و ۱۲ کمیته زیرمجموعه این شورا فعالیت دارند.

او گفت: سیاست‌های کلان استان سمنان در شورای پدافند غیرعامل و اهداف و اقدامات پدافندی پیرامون استانداری و دستگاه‌های اجرایی در کمیته پدافند غیرعامل استان بررسی خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس شاخص‌ها و معیارهای ابلاغی، از لحاظ حفاظتی و ایمنی و حساسیت کاری، طبقه‌بندی شدند.

کارخایی اضافه کرد: یکی از اصول اساسی پدافند غیرعامل، استمرار خدمات‌رسانی در شرایط بحرانی و حساس است.

او افزود: سه لایه ایمنی، امنیتی و دفاعی در بحث پدافند غیرعامل مطرح بوده که امروز نیاز است برای پیشگیری از بروز حوادث و با توجه به تهدیدات موجود، مباحث لایه ایمنی مورد توجه بیشتری قرار دهیم.

پدافند غیرعامل؛ زمینه‌ساز توسعه امنیتی جامعه

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان هم با بیان اینکه امروز همه به اهمیت پدافند غیرعامل و اقدامات لازم مورد تأکید در این حوزه واقف هستیم، گفت: توسعه، یک فرایند همه‌جانبه بوده که به تمام ابعاد مختلف زندگی مردم معطوف می‌شود و در این زمینه، پدافند غیرعامل نیز در این توسعه نقش به سزایی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه توجه به مباحث و اهداف پدافند غیرعامل و همچنین اقدامات پیشگیرانه در این حوزه برای توسعه امنیتی امری ضروری است، گفت: امنیت همچون سلامت دو بال اصلی و ارزشمند زندگی افراد جامعه هستند که باید به‌صورت جدی از این دو حفظ و حراست کرد.

منصوری با بیان اینکه پدافند غیرعامل و اهمیت آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: ما باید به‌عنوان مسؤولان امر در خصوص اهداف و سیاست‌های بسیار مهم و ارزنده پدافند غیرعامل اهتمام داشته و توجه به موضوعات پیرامون پدافند غیرعامل در وظایف تمامی حوزه‌ها و دفاتر و دستگاه‌های اجرایی فرهنگ‌سازی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان بر نقش ویژه آموزش در موفقیت اقدامات حوزه پدافند غیرعامل تأکید کرد و گفت: امروز نیاز است تا با یک نگاه جامع و هوشیارانه و با شناخت از شرایط حاکم، با رویکرد آینده‌نگری برای پیشبرد اهداف این حوزه در جامعه، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم بر اساس نقشه راه روشنی که در بستر پژوهش مهیا می‌شود، صورت گیرد.

منصوری گفت: امروز علی‌رغم اینکه با کسری بودجه و مشکلات اعتباری مواجه هستیم اما پدافند غیرعامل امری حیاتی و اقدامات در این حوزه بسیار لازم و حیاتی بوده و نیاز است تا تخصیص اعتبارات ویژه پدافند غیرعامل به‌عنوان یکی از مباحث بسیار دارای اهمیت در دستور کار قرار گرفته و با نگاه ویژه اعتبار مطلوب برای اقدامات این حوزه دیده شود و فرمانداران نیز در این خصوص اهتمام داشته باشند.

او با بیان اینکه توجه به زمان قید بسیار مهم در بحث پژوهش در حوزه پدافند غیرعامل است، بر به‌روزآوری در حوزه پدافند غیرعامل تأکید و اظهار کرد: توجه و برنامه‌ریزی برای اقدامات پدافند غیرعامل در بسیاری موارد مانع وقوع بحران و در مواقع وقوع هم باعث تسهیل فرآیند مدیریت بحران می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خدایی IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    پدلفند غیره عامل مهم ترین و اساسی ترین رکن حفظ کشور و امنیت به حساب میاد که باید در پدافند غیر عامل هم با تلاش های شبانه روز بتوانیم بروز تر و قدرتمند تر شویم و خدا را شکر هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس