کنگره آمریکا نمایه

سه تن از اعضای کنگره آمریکا لایحه ای را به این نهاد قانونگذاری معرفی کردند که هدف آن تحریم دولت ترکیه به بهانه خرید سامانه پدافندی «اس-۴۰۰» از روسیه است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «آدام کینزینگر» نماینده جمهوریخواه در کنگره آمریکا روز جمعه در تارنمای رسمی خود اعلام کرد که سه تن از اعضای این کنگره لایحه‌ای را معرفی کردند که هدف آن وضع تحریم علیه دولت ترکیه است.

در این اطلاعیه آمده است: «امروز نماینده آدام کینزینگر (جمهوریخواه از ایالت ایلینوی)، اَبیگل اسپانبرگر (دموکرات از ایالت ویرجینیا) و مایکل مک کال (جمهوریخواه از ایالت تگزاس) عضو بلندپایه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را معرفی کردند که تحریم‌هایی را علیه دولت ترکیه به دلیل خرید سامانه پدافند هوایی و موشکی اس -۴۰۰ از فدراسیون روسیه وضع می کند».

این لایحه که به "قانون مقابله با صادرات تسلیحات روسیه" موسوم است، خرید سامانه مذکور توسط آنکارا را معامله‌ای قابل توجه پیرو بخش ۲۳۱ "قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق وضع تحریم‌ها" (CAATSA) می‌داند.

گفتنی است که روابط میان ترکیه و ایالات متحده که هردو از اعضای ائتلاف نظامی ناتو بشمار می روند،  از مدتها پیش بر سر خرید سامانه پدافند موشکی ساخت روسیه توسط آنکارا با تنش همراه شده است.

در همین ارتباط، «ولادیمیر ژاباروف» معاون اول کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که تحویل سامانه های پدافند هوایی اس-۴۰۰ این کشور به ترکیه برغم تهدیدهای آمریکا به وضع تحریم، متوقف نخواهد شد.

ژاباروف در ادامه خاطرنشان کرد که «با وجود تصمیم کنگره [آمریکا] راه برگشتی به این توافقها وجود ندارد. این قراردارد در حال حاضر اجرایی شده است». وی در ادامه افزود که احتمال اندکی وجود دارد رئیس جمهور ترکیه در برابر این تهدیدهای واشنگتن تسلیم شود.

شایان ذکر است که از سال ۲۰۱۸، قانونگذاران ایالات متحده تعدادی لوایح را تدوین و معرفی کردند که هدف آنها اعمال فشار بر دولت ترکیه برای لغو این قرارداد خرید از جمله حذف ترکیه از زنجیره تأمین جتهای جنگنده اف-۳۵ به رغم تحمیل هزینه های اضافه بر این برنامه و بر دوش مالیات دهندگان آمریکایی بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 1
    به نظر من آمریکا باید روزی یه کشورو تحریم کنه!! ان شاء الله بزودی این کشورها با هم متحد میشن و ترتیب آمریکا رو میدن!!!
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 1
    امریکا ترکیه رو تحریم کنه متاسفانه باید از منطقه جمع شه بره چون روسیه نفوذش بیشتر میشه دقت کنید چین ابر قدرت نظامی اقتصادی روسیه ابر قدرت نظامی حالا ایران و ترکیه رو اضافه کنید امریکا در اشتباهه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس