یمن

نیروهای ارتش و انصارالله یمن، منطقه‌ای را از وجود تروریست‌های القاعده پاکسازی کردند که آمریکا سال‌ها در پی آن بود.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و انصارالله یمن از چند روز گذشته عملیات وسیعی را علیه پایگاهها و مراکز اصلی حضور تروریست‌های القاعده آغاز کرده و روز گذشته توانستند یکی از اصلی‌ترین پایگاههای تروریست‌ها را استان «البیضاء» به کنترل خود در آورند، موفقیتی که دولت آمریکا ظاهرا سال‌هاست که به دنبال آن است.

به نوشته وبگاه الخبر المینی، تسلط نیروهای یمنی بر منطقه «یکلا» در البیضاء یعنی مهم‌ترین نقطه حضور عناصر القاعده، یک آبروریزی برای آمریکا به خصوص دولت ترامپ بود و غول ساختگی «تروریسم» را که برای سالیان همچون میخی بر جسم یمن بود را در هم شکست.

بنابراین گزارش در ژانویه سال ۲۰۱۷ آمریکا از انجام عملیات گسترده‌ای در تاریخ این کشور علیه القاعده در یمن به خصوص در منطقه «یکلا» خبر داد. این عملیات درست پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ بود و کماندوهای آمریکایی سوار بر بالگرد به همراه پهپادها در آن مشارکت داشتند. جز اینکه این عملیات با شکست مفتضحانه‌ای همراه شد و دو بالگرد آمریکایی‌ها سقوط کردند و تعدادی از نظامیان این کشور و غیرنظامیان منطقه کشته شدند، باید گفت که این عملیات به بهانه‌ای برای ورود مستقیم آمریکا به جنگ علیه یمن با ادعای مبارزه با القاعده  تبدیل شد.

اما اکنون نیروهای ارتش و انصارالله یمن، اسطوره ترامپ در یمن را در هم شکسته و با سلاح‌های سبک و در عرض چند روز توانستند منطقه «یکلا» را به کنترل خود در آورند. آمریکایی که تا کنون میلیاردها دلار برای مبارزه با القاعده در یمن هزینه کرده است.


تصویری از بالگرد منهدم شده آمریکایی در ژانویه ۲۰۱۷

اما در عرصه میدانی پس از تسلط انصارالله بر مهم‌ترین مراکز داعش و القاعده هنوز شرایط و اوضاع عناصر تروریستی مشخص نیست و به گفته منابع محلی، آن‌ها میان استان‌های مأرب، لحج و أبین پراکنده و به نوعی آواره شده‌اند. اما به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، آزادسازی منطقه «یکلا» نمی‌تواند پایان حضور تروریست‌ها در یمن باشد و به نظر می‌رسد ائتلاف سعودی حساب ویژه‌ای بر روی آن‌ها در جنگ علیه صنعا باز کرده است.

طبق این گزارش در حال حاضر ائتلاف سعودی شروع به ایجاد چند مرکز برای تروریست‌ها در استان لحج یعنی مرز میان شمال و جنوب یمن و دیگری در استان أبین و همچنین در استان‌های مأرب، شبوه و حضرموت کرده است تا ائتلاف سعودی به بهانه مبارزه با تروریسم ادامه حضور خود را در یمن توجیه کند و در عرصه میدانی نیز این تروریست‌ها به عنوان خط مقدم مقابله با نیروهای دولت صنعا به شمار می‌روند.

الخبر الیمنی در انتهای گزارش خود نوشته است که تروریسم به معنای کلی آن در یمن پایان یافته است. تروریسمی که قدرت‌های جهانی به بهانه آن سال‌ها یمن را مورد حملات هوایی و پهپادی قرار می‌دادند، اما اکنون این نیروهای صنعا بودند که در عمل به تحرکات آن‌ها در «یکلا» پایان دادند، در حالیکه که رسانه‌های غربی مدعی بودند سال‌های طولانی برای مبارزه با القاعده در یمن مورد نیاز است.

روز گذشته منابع خبری یمنی اعلام کردند که نیروهای صنعاء بر بیشتر پایگاه‌های القاعده در مخفیگاه اصلی‌اش در منطقه «قیفه» واقع در استان «البیضاء» مسلط شده‌اند که آخرین آنها روستاهای «الحنو» و «الموطل» در مرکز منطقه یکلا بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    12 0
    درود بر انصارالله سگ های سعودی اگر مستشاران روباه ملکه به آنها کمک نکنند یک روز هم دوام نخواهند آورد
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    یمن باید به موشک های ضدهوایی تجهیز گردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس