ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی بر خلاف رأی نهادهای امدادرسانی بین‌المللی قصد دارد گروه انصارالله را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار دهد.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قبل از کنار رفتن از قدرت در ژانویه ۲۰۲۱، گروه انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار می‌دهد.

چند منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با مجله «فارن‌پالیسی» گفته‌اند دولت ترامپ آماده است قبل از ژانویه ۲۰۲۱ حوثی‌های یمن (انصارالله) را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

منابع دیپلماتیک گفته‌اند این اقدام ممکن است موجب ایجاد اخلال در کمک‌رسانی‌های بین‌المللی به یمن شده و تلاش‌های تحت رهبری سازمان ملل برای برقراری صلح میان انصارالله و دولت مستعفی یمن را متوقف کند. 

سازمان ملل متحد و سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی در ماه‌های گذشته تلاش کرده‌اند دولت ترامپ را از قرار دادن نام انصارالله در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی منصرف کنند.

با وجود این، روزنامه فارن‌پالیسی نوشته، این تصمیم که ظاهراً به زودی محقق خواهد شد، برای «مایک پامپئو» که در آستانه سفر به اسرائیل (فلسطین اشغالی)، عربستان سعودی و امارات است نوعی پیروزی قلمداد خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دیده بان IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    یکی ازتبعات چک سفیدامضای توله سلمان برای سرپوش گذاشتن برشکست های پی درپی آل سقوط درمواجهه با دلاوران یمنی انصارالله!
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    خُب وقتی وهابیت سعودی برای این قمارباز میشود گاو شیرده، اکنون در آستانه خروج از قدرت، باید که نیم نگاهی به این گاو بکند تا حسرت حمایت در دلِ دربارِ عاجزِ سعودی خشک نشود،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس