کد خبر 1114885
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
قبیله یمنی

قبیله «مراد» در استان مأرب یمن امروز با اعلام جدایی از ائتلاف سعودی، با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیعت کرد.

به گزارش مشرق، تعدادی از بزرگان قبیله «مراد» که از قبائل معروف یمنی و مستقر در استان «مأرب» در مرکز یمن است، امروز (شنبه) با مسئولان دولت صنعاء دیدار کرده و توافق همپیمانی امضاء کردند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، در این توافقنامه، بزرگان قبائل «مراد» تعهد دادند که مانع از ورود عناصر وابسته به ائتلاف سعودی به مناطقشان شده و در آزادسازی تمامی استان مأرب از اشغال عناصر وابسته به دولت منصور هادی مشارکت کنند.

این توافقنامه در شرایطی امضاء می‌شود که نیروهای ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن پیشروی محسوسی در استان مأرب انجام داده و در مقابل نیز جنگنده‌های سعودی و عناصر وابسته به دولت هادی در ماهها و هفته‌های گذشته بارها قبائل این استان را هدف قرار داده‌اند.

به نوشته الخبر الیمنی، نیروهای صنعاء در روزهای گذشته توانسته‌اند مناطق «المشیریف»، «الصعاتره» و «ال عشه» را به کنترل خود در آورده و از این رو تا مرکز شهرستان «الرحبه» فقط سه کیلومتر فاصله دارند.

پیوستن قبیله مراد به ارتش و انصارالله یمن از آن‌جایی اهمیت پیدا می‌کند که به گفته  «عبدالله الاشرف» سخنگوی منطقه ششم نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن، در استان مأرب، اینها تنها قبائل همسو با ائتلاف سعودی هستند که با نیروهای صنعاء می‌جنگند و چیزی به نام ارتش دولت منصورهادی در واقعیت وجود ندارد.

استان مأرب هم اکنون مرکز ثقل درگیری‌های سرنوشت‌سازی است که در صورت پیروزی نهایی ارتش و انصارالله یمن، باید کار دولت مستعفی یمن را تمام شده تلقی کرد. عملیات نیروهای یمنی در این استان از سال گذشته آغاز شده و این نیروها هم اکنون در نزدیکی شهر مأرب قرار دارند. مأرب اصلی‌ترین پایگاه حزب اخوانی الاصلاح بعنوان مهم‌ترین متحد دولت مستعفی یمن به شمار می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    9 1
    بر ابن ملجم مرادی لعنت
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    3 3
    این قبیله نسبتی با ابن ملجم دارند؟
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 0
    اللهم انصر انصارک بحق محمد واله .صل علی محمد واله6899
  • محمد IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 0
    سلام‌چرا مناطق که به انصارالله پیوسته تو نقشه نشون نمیدید دیروز هم مدیریت ماهیه کامل پیوست امروز هم قبایل مراد پس بخش که به انصارالله پیوسته بزرگه تقریبا کل جنوب مارب پس نقشه میدانی بزارید.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    4 0
    باسلام.خدا کنه امسال دیگه جنگ یمن تمام بشه .. و انصارالله پیروز بشه انشالله.
  • صادق .. IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    خدا قوت برادران یمنی . شما مردان با غیرت انشا الله عربستان را هم میگیرید ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس