ویژه ها

با اینکه تاکید شده است که ستاد ملی کرونا باید درباره نحوه برگزاری مراسم های محرم و صفر تصمیم گیری و اعلام نظر کند، اما فعالین اصلاح طلب همچنان به اعلام هشدار درباره برگزاری مراسم های مذکور مشغولند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**الان وقت مذاکره است،موشک ها را معامله کنیم

«قاسم محبعلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«ترامپ کسی بود که بدون هیچ دلیل خاصی از برجام خارج شد. انتظار می‌رود اگر دموکرات‌ها سر کار بیایند، زمینه مذاکره در مورد برجام را با ایران فراهم خواهند کرد. البته این به آن معنا نیست که در صورت روی کار آمدن آنها، دموکرات‌ها حتما به برجام باز خواهند گشت. با این حال می‌شود گفت که امکان توافق با ترامپ هم وجود دارد. به‌خصوص الان که او در شرایط سست و متزلزلی قرار دارد، ایران می‌تواند نهایت استفاده را از این شرایط ببرد و امتیاز بگیرد. اصولا اگر ترامپ دوباره رای بیاورد و بر مسند قدرت بنشیند، از موضع بالا نگاه خواهد کرد و رفتار سختی را در پیش خواهد گرفت».

محبعلی در ادامه نوشت:«اگرچه دموکرات‌ها علاقه‌مند به حفظ برجام و بازگشت به آن هستند اما امکان یک اجماع بین‌المللی هم علیه ایران وجود دارد و باید با یک مجموعه سخت‌تری به توافق برسیم. امروز هم به دلیل آنکه ترامپ چه در داخل و چه در مجامع بین‌المللی منزوی است، شاید برای آنکه امتیاز بزرگی به دست بیاورد و شانس او را برای رای آوردن در انتخابات بالا بیاورد، حاضر باشد که به ایران امتیاز داده و به نتیجه برسد».

«علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«آقای هایکو ماس(وزیر خارجه آلمان) به آقای ظریف تاکید کرده بود که برای اجرائی کردن اینستکس و دوام برجام باید 3 پیشنهاد ما یعنی رعایت حقوق بشر، کنترل قدرت دفاعی و عدم دخالت در کشورهای منطقه را انجام دهید که آقای ظریف نیز پاسخی به این درخواست اروپایی‌ها نداد و همانطور که مشخص بود مقامات کشورمان نیز با این مسائل موافق نبودند. بنابراین رابطه ما با اتحادیه اروپا تا حدود زیادی به بن‌بست رسیده است. مخصوصا که آژانس بین‌المللی نیز گفته که ایران از تعهداتش در برجام تخطی کرده است. از این رو آمریکا توانسته فضاسازی‌هایی را فراهم کند».

بیگدلی در ادامه گفت:«پیشنهاد من این است که اگر ایران به مرحله اجرائی شدن مکانیسم ماشه برسد باید مقداری تعامل از خود نشان دهد که برجام فرونپاشد، چراکه به همین نسبت اتحادیه اروپا هم نمی‌خواهد ایران از برجام خارج شود. وزیر خارجه فرانسه دو سه هفته پیش در پاسخ به خبرنگاری که از وی پرسید چرا اصرار به ماندن در برجام دارید گفت؛ تنها راه نظارت ما در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای بر ایران همین برجام است و بنابراین نمی‌توانیم از برجام خارج شویم و تلاش کنیم که ایران را در برجام حفظ کنیم».

اصلاح طلبان بارها تاکید کرده اند که می توانیم از طریق مذاکره با آمریکا، امتیازگیری کنیم. این طیف اما از پاسخ به این سوال طفره می روند که «دولت روحانی در مذاکرات هسته ای منتهی به برجام،چه امتیازی را کسب کرد؟!». آیا تحریم های بانکی، مالی، نفتی، پتروشیمی و...به یکباره لغو شد؟! آیا هزاران ال سی باز شد؟! آیا سرمایه خارجی به کشور سرازیر شد؟!

آیا قیمت دلار کاهش پیدا کرد؟! قیمت مسکن چطور؟! سکه ارزان شد؟! قیمت خودرو کاهش یافت؟! آنچنان رونقی ایجاد شد که دیگر هیچکس به پول یارانه نیاز نداشت؟! هم چرخ کارخانه ها چرخید و هم چرخ سانتریفیوژها؟! تولید رونق گرفت؟! دیگر شاهد گرانی روزانه و ساعتی دلار نبودیم؟!

تحریم ها به تاریخ پیوست؟! مردم دیگر حتی مشکل آب خوردن هم ندارند؟! و...

اصلاح طلبان پیش از این تاکید داشتند که برجام توسط ترامپِ دیوانه و مزاحم به این روز افتاد؛ حالا این جماعت که «ادعای تسلطشان به زبان دیپلماسی، گوش فلک را کر کرده» مدعی هستند که باید با همان دیوانه ی مزاحم پشت میز مذاکره بنشینیم و امتیازهای شیرین بگیریم!

دولت تروریست آمریکا در ماههای گذشته در اقدامی جنایتکارانه، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند. حالا اصلاح طلبان بدون اشاره به این سابقه سیاه، مدعی هستند که اروپا بابت توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران نگران است و وضع فعلی روابط با اروپا را به بن بست کشیده است و چاره ای جز تعامل- بخوانید معامله درباره توان موشکی و قدرت منطقه ای- وجود ندارد!

** تطهیر جاسوس ها در روزنامه حامی دولت

روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم- در گزارشی با عنوان «محیط زیستی ها به خانه بازمی گردند؟» نوشت:« کاووس سیدامامی، مراد طاهباز، نیلوفر بیانی، هومن جوکار، طاهر قدیریان، سام رجبی، سپیده کاشانی، امیرحسین خالقی حمیدی و عبدالرضا کوهپایه ۹ فعال محیط‌زیستی ایرانی بودند که بهمن و اسفند ۹۶ به اتهام «جاسوسی» بازداشت شدند؛ اتهامی که بارها ازسوی مسوولان رده‌های مختلف کشور ازجمله رییس سازمان محیط‌زیست و نمایندگان مجلس دهم و مهم‌تر از همه، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی رد و به‌روشنی تاکید شده که این افراد «جاسوس نیستند» و مستحق آزادی‌اند.  ماجرا اما آنجا جدی‌تر شد که کاووس سیدامامی در زندان فوت شد و برهمین اساس حسن روحانی، رییس‌جمهوری کمیته‌ای چهارنفره را مامور رسیدگی به این پرونده کرد که خروجی‌اش هم ازقضا مشابه موضع وزارت اطلاعات بود؛ جاسوس نیستند!».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«به‌رغم همه این موارد اما پس از اینکه این ۸ نفر باقی‌مانده، ۲ سال به اتهام جاسوسی در زندان بودند، ۲۹بهمن به ۵۸ سال زندان محکوم شدند... تلاش‌هایی که جز برای عبدالرضا کوهپایه که باتوجه به محکومیت چهار ساله‌اش نیمی از آن را گذرانده بود، به وقوع نپیوست و حالا خانواده ۷ نفر دیگر از این فعالان محیط‌زیستی، در انتظارند تا با صدور عفو یا مرخصی آنها موافقت شده تا این کنشگران مدنی که تاکنون حدود 928 روز از بازداشت‌شان گذشته، مگر پس از گذران حدود 1000 روز سخت در زندان، به خانه بازگردند».

این روزنامه اصلاح طلب در اقدامی مسبوق به سابقه، محکومان محیط زیستی را کنشگران مدنی نامیده است. این در حالی است که یکی از فعالیت‌های عمده این شبکه جاسوسی که در پوشش موسسه حیات‌وحش میراث پارسیان و در قالب پروژه یوز ایرانی در منطقه حفاظت‌شده خارتوران به مساحت بیش از یک‌میلیون هکتار مربع فعالیت می‌کرده، نصب برخی دوربین‌های بسیار پیشرفته در اطراف یک پایگاه موشکی بوده است. یکی از پایگاه‌های موشکی و فضایی ایران در استان سمنان در منطقه حفاظت‌شده خارتوران قرار دارد. استان سمنان دارای ۳ پایگاه برای پرتاب ماهواره به فضا و نیز تست موشک است. جاسوسانی که در پوشش فعالیت‌های زیست محیطی فعالیت می‌کردند، تمرکز و توجه خاصی روی یکی از این سایت‌ها داشتند.

لازم به ذکر است که سایت موشکی ایران در منطقه حفاظت‌شده خارتوران که توسط فعالان به‌ظاهر زیست محیطی دید زده می‌شد، از آن پایگاه‌هایی است که برای رژیم صهیونیستی از خطرات بالقوه به شمار می‌رود.

رسانه های اصلاح طلب تاکنون بارها به تطهیر و مظلوم نمایی از جاسوسان پرداخته اند.

** هاشمی طبا: همین حالا پیاده روی اربعین را لغو کنید

«مصطفی هاشمی طبا» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت:«بهتر است به آقای رئیس‌جمهور بفرمایند شکوه عزاداری امام حسین در تأثر درونی و انتخاب راه سالار شهیدان برای احقاق حق و عدالت است در تمام مراسم‌های سال‌های مختلف، روش روحانیون و گویندگان در عزاداری سالار شهیدان همواره بر تأثر و تأسف بوده و از دست‌زدن به ناهنجاری‌ها خودداری کرده‌اند».

هاشمی طبا در ادامه نوشت:«اما مراسم راهپیمایی اربعین؛ این نگارنده که افتخار حضور در یکی از اربعین‌های ماندگار و خاطره‌انگیز را داشته است، به صراحت متذکر می‌شود برگزاری چنین مراسمی با شرایط سال‌های گذشته، حتما عواقب زیادی خواهد داشت. لازم است صرف‌نظر از سیاست‌های دولت عراق، امسال از سوی ایران کلا لغو شده و از خروج ایرانیان جلوگیری شود و این امر از همین روزها اعلام شود».

همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، برگزاری مراسم های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا انجام می گیرد. مردم فهیم و عزیز ایران پیش از این نیز در ماه مبارک رمضان دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را به صورت دقیق اجرا کردند و این دقت و همکاری، تحسین مقامات و مدیران وزارت بهداشت را در پی داشت.

با اینکه تاکید شده است که ستاد ملی کرونا باید درباره نحوه برگزاری مراسم های محرم و صفر تصمیم گیری و اعلام نظر کند، اما فعالین اصلاح طلب همچنان به اعلام هشدار درباره برگزاری مراسم های مذکور مشغولند.

نکته قابل تأمل اینجاست که در سالهای گذشته که هیچ خبری از کرونا هم نبود، فعالین و رسانه های اصلاح طلب، مراسم باشکوه پیاده روی اربعین را زیر سوال برده و سعی در تعطیلی و یا تحت الشعاع قراردادن آن بودند.

برای نمونه، روزنامه اصلاح طلب آرمان-مهر 98- با دفاع از آشوبگران در عراق در مطلبی نوشته بود:«مساله اربعین که در طی چند سال گذشته گسترش یافته به نوعی برای ایران نمایش قدرت قلمداد می‌گردید. اگر در حج حدود دو میلیون نفر شرکت می‌کردند حال برای راهپیمایی اربعین حدود سه میلیون نفر از کشورهای دیگر شرکت می‌کردند. بنابراین چنین مساله‌ای برای ایران به نوعی نمایش قدرت قلمداد می‌گردید.از سوی دیگر هر چه بر تعداد این جمعیت افزوده می‌شد بر نفوذ ایران در عراق افزوده می‌شد. بنابراین شاید عراقی‌ها به این نتیجه رسیده بودند که حضور زوار ایرانی از یک سو و آن مناطق و نیروهای وابسته به ایران در عراق رفته رفته تا حدودی وضعیت حاکمیت عراق را متزلزل می‌کند».

این در حالی بود که در همان مقطع رسانه های سعودی در کنار رسانه های رژیم صهونیستی، انگلیس و آمریکا،این دروغ را منتشر کرده بودند که علت اصلی ناآرامی های عراق، نحوه حضور ایران در این کشور و همچنین نحوه حضور ایران در پیاده روی اربعین است.

در یک نمونه دیگر، «علیرضا علوی تبار» فعال سیاسی اصلاح طلب- مهر 97- در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود:«چرا اصلاح طلبان در مقابل شکل عزاداری ها اینقدر منفعل هستند. کسی چیزی نمی گوید و از کنار آن رد می شویم؛ ولی شورای پیشرو می تواند درباره این سنت برخورد انتقادی کند...چرا اصلاح طلبان در مقابل دادن دلار ارزان به برخی سفرها سکوت می کنند؟...سفر به آنتالیا مثل سفر اربعین مستحب است».

همچنین «احمد نقیب زاده» فعال سیاسی اصلاح طلب پیش از این در مطلبی در روزنامه سازندگی نوشته بود:«درگیری دو کشور مهم منطقه-ایران و عربستان- فقط به نفع آمریکا و اسرائیل تمام می‌شود. ترس از تهران، ریاض را به دامان آمریکا و اسرائیل می‌اندازد. هیزم کشی اسرائیل و خشنودی آن از تیره شدن روابط ایران و عربستان از هم اکنون پیداست. دل خوش کردن به زوار اربعین و باورهای نزدیک دو ملت روی میز سیاست تأثیر چندانی ندارد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 36
  • SE ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    65 5
    شما را میدیم موشک رو نه
    • فرامرز IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      6 41
      موشک در برابر کباب کوبیده گوسفندی معطر . شما کدومش رو انتخاب میکنید ؟ حالا تصور کنید سماق و دوغ تازه با پیاز سفید و ریحون و برنج کره ای هم کنارش باشه . . . واااااااااای . لعنت بر موشک .
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      38 1
      آیا باز هم امضاء جان کری تضمین است ؟! خخ
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      63 4
      حملات موشکی به عین الاسد نشان داد که موشک ها سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند و تضمین کننده امنیت ملی کشور هستن.
    • سید IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      52 1
      اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان مذاکره با غرب و فوق متخصص در دادن امتیازات ایران در قبال گرفتن وعده های پوچ و سرخرمن و البته تقدیم سکه های ناقابل بهارآزادی به تعداد ده ها ده ها به این فوق متخصص ها!!!
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      27 1
      خطاب به 15:40 خاک بر سرت. تو ناموست هم با کباب معامله میکنی بدبخت هرزه شکم پرست. در ضمن لعنت به تو و دولت محبوب بنفشت
    • SE ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      24 1
      گوسفندها هم جز علف چیز دیگری رو انتخاب نمی کنند
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      4 6
      15:50 چرا پس بعدش نطنز شخم خورد؟ اتفاقا تا برجام مقدس بود سایه جنگ به طور کامل دور شده بود با شکست برجام علاوه بر سایه خود جنگ هم برگشت
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      3 0
      کارد بخوره شکمت فرامرز
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      4 4
      یه سریا کباب کوبیدشون در انزوای ایران و انحصار و کاسبی از تحریمهاست
    • Fara hare IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      1 0
      به نطنز. پیری ترکیدن کپسول گاز تونطنز رو با ترکیدن ده تن تی ان تی تو عین الجسد مقایسهمیکنی. پیری جون اطلاعاتی که ناظرت توکمپ میده ناقص که هیچی از اصل دروغه وبرای تهیج تو تو هفتاد سالگی برای بیگاری پای سیستمه. درضمن میدونی بمب اتمی هیروشیما معادل بیست تن تی ان تی قدرت داشت. حالا حساب کن نصف اونو ایران تو عین الجسد خالی کرد. با ترکیدن کپسول گاز مقایسه میکنی وبه خودت دلخوشی میدی بدبخت
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    12 90
    منم میگم موشکا رو بدیم بره از اون ور در آرامش زندگی کنیم موشک نون و آب نمیشه
    • وطن پرست DE ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      31 0
      از نون اب برجام چه خبر؟ هروقت نون اب اون اومد بعد بیا در مورد باقی موارد صحبت کن.
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      20 5
      نمیشه هم نون و آب باشه هم موشک؟؟؟ تا جاییکه ما میدونیم از چهل سال انقلاب ۳۲ سالش مملکت دربست دراختیار لیبرال ها بوده. اون هشت سال احمدی نژاد هم در ۴ سال دوره دوم عامل تشدید تحریم ها و کمبود و گرانی دلار هم قطعنامه ۱۹۲۲ بود که به مرحمت فتنه گران به تصویب شورای امنیت رسید.
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      30 2
      خفه توله اصلاحاتی
    • SE ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      17 5
      خودتان میدانید ملت سیفونتون را کشیده است
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      12 0
      منم می گم!!! اگر نگفته بودی پی به هوشت نمی بردیم! هرچند اکنون هم دیر فهمیدیم و به احتمال زیاد غربی های زرنگ ربوده ات باشند!!!
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      0 10
      از اول هم این کار را باید می کردند متاسفانه دولت خیرخواه مردم ایران نیست
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      12 4
      تو غلت کردی با اون اربابان آمریکایی و اسراییلی ات که همچنین نظری داری،،خاک بر سرت اوباش منافق.
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      27 1
      آخه ابله موشک ازت بگیرن خلع سلاح میشی و قدم بعدی حمله است
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      18 1
      برو با دلار بیست و پنج تومنیت و پراید صد میلیونیت مذاکره کن
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      7 1
      وطن فروش
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    27 6
    خوب شد ادمهای احمقی مثل ای اقا رئیس جمهور نشدند حالا همه مشکلات جهان اسلام را حل کردید ماند اربعین خاک بر سرت . وقتی اقا فرمود پروتکل های وزارت بهداشت رعایت شود ، دیگه چه کسی به حرفهای احمق هایی مثل شما گوش می دهد .
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    5 23
    کاسب تحریم هسی تحلیگر نما
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      26 3
      کاسب تحریم آنهایی هستن که با وعده لغو تحریمها رای مردم رو گرفتن.
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      10 2
      کاسب تحریم اونیه که شرکت وارداتی میزنه و با تخریب خودکفایی ،گندم وارد میکنه و کمر کشاورز بدبخت رو میشکونه. کاسب تحریم اونیه که بعد از باخت در انتخابات ریاست جمهوری نامه میزنه به اوباما تا تحریما رو تشدید کنن و قطعنامه ۱۹۲۲ به تصویب برسه. کاسب تحریم اونیه که اطرافیانش مفاسد ارزی میلیارد دلاری دارن. بازم بگم یا مفهوم بود؟؟؟
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    37 3
    اصلاح طلب = وطن فروش
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      10 6
      وطن فروش های خائن
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    7 29
    احسنت به آقای هاشمی طبا
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      28 3
      انگار عذاداری مردم و دینداری مردم خار در چشم و استخوان در گلوی لیبرال هاست. توف به شرف نداشته ی لیبرال های که همیشه استخوان گذاشتن لای زخم کشور و ملت.
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      17 1
      هر که با آل علی(ع) درافتاد، ورافتاد
    • SE ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      19 3
      الان وقت به دار کشیدن خائنین است
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      1 0
      عذا داری یا عزا داری؟بهتر نیست به جای اینکه بزنی سر . کله خودتو زخمی کنی بری یه کلاس اکابر ثبت نام کنی؟
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      0 1
      همه با رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری شرکت می‌کنند
  • حسين DE ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    7 4
    آقاى محبعلى واقعاً زهى تأسف كه افراد بيسواد و ناآگاهى مانند تو در ايران انقلابى مسئوليتهاى مهم دولتى ويا غير دولتى را غصب كردند،لطفاً خودت يكبار مطلبى را كه نوشتى بخوان تا شايد كمى شرم كنى،بيسواد سياست خارجى آمريكا وابسته به دمكرات و يا جمهوريخواه نيست ، سيستم و نظام سياست خارجى آمريكا تجاىوزگرانه است و اين سياست در عملكرد تمامى دولتمردان يانكيها در طى اين شصت ،هفتاد سال اخير بخوبى نماينگر است،تو ميفهمى توافق با ترامپ و يا يك رئيس جمهور دمكرات يعنى چه؟يعنى تسليم مطلق ،آمريكا به چيزى كمتر از بزانو در آمدن ما در تمامى زمينه ها راضى نيست ،براى شما اصلاح طلبان مفاهيمى ،مانند ملت،وطن،انقلاب،عزت،سربلندى استقلال ارزش و اعتبارى ندارد شماها همتون مزدوريد،در ضمن آمريكا هرگز با ما مذاكره نخواهد كرد بدليل آنكه آنها اصلا" اهل مذاكره نيستند،يانكيها فقط بلدند ديكته بگند وشما اصلاح طلبان خائن و مزدور وطنفروش در حالت زانو زدن ديكته بنويسيد،بيسواد يك اجماع بين المللى بر عليه ايران يعنى چه؟ما تقريباً با تمامى كشورها بجز تعداد معدودى روابط ديپلماتيك داريم و بنظر من روابطمان هم بد نيست ،ولى براى شما اصلاح طلبان نوكر صفت بين الملل يعنى،واشينگتون،لندن،و پاريس، در ضمن آقاى ناسلامتى ديپلمات سابق ،ايران در حال بستن يك قرارداد مهم با چين و روسيه است كه در صورت اجرا و به مرحله در آمدن آن اجماع بين المللى شما چه غلطى ميتواند بكند؟تو كه درك و شعور و سواد سياسى ندارى بهتره كه سكوت كنى نه اينكه عسل ميل كنى.
  • عبدالله IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    20 2
    آن هایی که می گویند: «الان وقت مذاکره است،موشک ها را معامله کنیم» خوب گوش کنند: ما موشک ها را معامله نمی کنیم و شما اگر علاقمند به معامله با آمریکا یا هر کس و کشور دیگری هستید می توانید یک چیزی از خودتان را با آن ها معامله کنید!
    • رضا IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      1 3
      عبدالله اين توئى عبدالله ؟! چرا اينقدر احمق ؟! بلاهت از سر تا پات ميباره ! نه تنها تو بلكه يه مشت گوسفند صفت مثل مشرقى هاى بيشعور بلاهت از سر تا پاشون ميباره، بايد به نويسنده احمق اين نوشته گفت : عم قزى ! كى گفت بايد موشك ها رامعامله كنيم ؟! چرا اينقدر عوضى تشريف داريد ؟! اى جماعت حقه باز و در عين حال ابله ! تو روز روشن كه نميشه حرفهاى خلائق را تحريف كرد ! خريت از سر تا پاتون ميباره
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    17 1
    کسانی که مغز خر خورده اند غلط می‌کنند که نسخه ذلت و تسلیم برای این ملت و کشور بپیچند عمله های آمریکا و فرانسه و ... و همه غرب زده ها و قلم بمزد های بی شرف بی وطن و توله های پلو خورده سفارت انگلیس و شوروی ... باید بدانند که در زمان مقتضی مانند پسماندهای عفونی به زباله دان ریخته خواهند شد
  • عبدالله IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    17 2
    جناب هاشمی طبا! شما نگران عواقب نباش. شما اگر زیاد نگران هستی می توانی خودن نروی! لازم نیست تو در مورد پیاده روی اربعین و اینگونه مسائل نظر بدهی. مملکت صاحب دارد ، مرجع تقلید دارد و اگر لازم باشد چیزی گفته شود ، می گویند و نیازی به اظهار فضل شما نیست!
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    24 0
    افساد طلبان ما رو یاد داستان خری که مغز نداشت میندازن
  • حب الحسین(ع) یجمعنا IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    16 2
    مراسم عزاداری حسینی امسال با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با شکوه تر از سالهای قبل برگزار خواهد شد.
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      5 1
      قشر مذهبی در ماه مبارک رمضان از آزمون برگزاری مراسم های مذهبی همزمان با کرونا، سربلند بیرون اومدن
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      2 3
      به امید شهادت همتون در محرم امسال
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      0 0
      شهادت آرزوی غایی همه ماست ولی تا قبل از اون پای افسادیون رو از عرصه گیتی قطع میکنیم، اما نه با سلاح مادی بلکه با سلاح معنوی. یعنی به هیچ وجه من الوجوه نمیذاریم کسی بر سر یک ارزن از ایران با آمریکا مذاکره کند و آنقدر داغ مذاکره رو بر دل این غربگدایان میگذاریم که به غمباد حاد گرفتار شده و در نهایت به لعنت الهی بروند‌
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    14 0
    آقای قاسم خان در اخر دوره ترامپ مثل آخر دوره اوباما توافق کنیم که بعد که رئیس جمهور دمکرات آمد دوباره چون توافق مال دمکراتها نبوده بزند زیرش و دوباره مردم را زجر بدین شما یا احمق تشریف دارید یا خودتان را به حماقت زده اید چرا اینقدر از زجر کشیدن مردم لذت می برید الان که روز به روز به نتایج استقامت نزدیکتر می شویم باز مزاکره و از بین بردن نتایج تا کی؟ چرا اینقدر حماقت به تو می ت.ان گفت سیاست مدار
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      4 0
      دقیقا
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    18 1
    به هیچ عنوان معامله موشکی واتمی واستقلال کشور نباید اسمشو بیآورید-ضمنا علطهای که تاحالا کردید را باید حبران وپاک کنید
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 8
    ۱۵:۵۰ اشتباه می کنی چیزی که سایه جنگ را از ایران دور کرد برجام بود
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    7 0
    دور دوم خاتمی دختران ایران رو به امارات میفرستادن حالا که نمیتونن وگرنه با برجام ۲،۳،.... معلوم نیست چه میکردنند
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    27 1
    اگر موشک نباشه به خدا فردا به ایران حمله می کنن.
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      3 0
      کسی جرات حمله به ایران نداره-چون ایران همیشه دنبال حمله به دشمنان بوده-واگر برویم درلاک دفاعی ودفاع ازکشور را درفرا مرزها انجام ندهیم،اونها به ایران حمله میکنند
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      7 0
      توان موشکی قابل معامله نیست
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    5 0
    اقای محبعلی در زمان دفاع مقدس و حمله عراق به فاو مدیرکل وقت خاورمیانه وزارت خارجه بود واز معدود افرادی بود که چندروز قبل از حمله عراق اطلاع داشت ولی متاسفانه کاری نکرد ویکی ازکسانی است که باید درقیامت و امروز جواب خون شهدا رابدهد اسناد محرمانه ان در وزارت خارجه است
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    7 0
    هر کسی طرح مذاکره درباره موشک رو میده و میگه موشک هارو تحویل بدیم اوضاع بهتر میشه خائن به وطن و ایران عزیزمونه
  • ابراهیم IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    6 0
    فرمایشات رهبر انقلاب در صودت عملی شدن تنها راه نجات کشور است نه اراجیف بی مخهای اصلاح طلب.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    5 0
    مرگ بر آمریکا
  • خبرنگار IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    2 0
    شرط وزیر خارجه آلمان به ظریف برجام موشکی برجام منطقه ای و به رسمیت شناختن اسراییل بود نه حقوق بشر و از این چرندیات!!!
  • مهدی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 0
    آقایان خانینن کشور شما معلوم شداز کفار هم بدتر هستید هاشمی طبای کافر پیاده روی اربعین برای شما سنگینی میکند خدا لعنت کند به هفت پشت جد و آباد شما، که با پیاده روی اربعین مشکل داری ، واقعا خدا ریشه شما کفار اصلاح طلبان را از زمین برکند.
  • موسی کمایی IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 2
    قوانین اسلام آنقدر بشر دوستانه هس که اجازه میده نجس هایی چون شما هنوز زنده باشین و اظهار نظر کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس