کد خبر 1101048
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
کودک یمنی

وزیر بهداشت یمن تبعات کمبود سوخت بر وضعیت بیمارستان‌های این کشور را تشریح کرد و درباره فوت ۲۰۰ نوزادی که در خانه‌های شیشه‌ای در بیمارستان نگهداری می‌‎شوند، هشدار داد.

به گزارش مشرق، «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن درباره وضعیت وخیم بیمارستان‌ها در نتیجه نبود سوخت هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

صنعاء: تشکیل دولت جدید تلاشی برای تاراج یمن است

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی گفت، در نتیجه نبود مشتقات نفتی، بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های عمومی و خصوصی در آستانه تعطیل شدن هستند. در این وضعیت، سهمیه بندی در بخش‌های جراحی و اورژانس و غیره آغاز شده است، بخش‌هایی که با نصف ظریف کار می‌کرده‌اند.

المتوکل افزود، با نزدیکی تمام شدن ذخیره سوخت، ۲۰۰ نوزاد که در داخل خانه‌های شیشه‌ای نگهداری می‌شوند در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

شمشیر آل‌سعود بر گلوی ۱۰۰۰ کودک

وی تأکید کرد: هزاران بیمار در نتیجه عقب‌نشینی سازمانها از ارائه کمک در سایه انتشار بیماری‌های واگیردار، با تهدید مرگ روبرو هستند.

المتوکل ادامه داد، نبود مشتقات نفتی و ادامه محاصره مانع از تعمیر دستگاه‌های پزشکی شده و تنها ۵۰ درصد از کارخانه‌های تولید اکسیژن کار می‌کنند.

وی تصریح کرد، طرح پل هوایی که با سازمان بهداشت جهانی بر آن توافق شده تنها سی بیمار را به خارج منتقل کرده است و آنها اکنون در خارج بلاتکلیف هستند.

المتوکل تأکید کرد، عقب‌نشینی سازمان‌ها از کار انسانی در یمن مشارکت در کشتار این ملت و ادامه محاصره آن است و مسؤولیت این وضعیت و تبعات آن بر عهده جامعه بین‌الملل و ائتلاف سعودی است.

وزیر بهداشت یمن در ادامه از عُمان و جمهوری اسلامی ایران به خاطر ارسال کمک‌های انسانی برای ملت یمن قدردانی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس