کد خبر 1081893
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
طه المتوکل

وزیر بهداشت یمن گفت که اظهار دلسوزی نهادهای سازمان ملل نسبت به شیوع کرونا در یمن در شرایطی که نسبت به فجایع جنگ و محاصره این کشور بی تفاوت بودند، معنا ندارد.

به گزارش مشرق، وزیر بهداشت یمن با انتقاد از انفعال سازمان ملل در قبال اوضاع انسانی در یمن گفت که اظهار دلسوزی نهادهای سازمان ملل نسبت به شیوع کرونا در یمن در شرایطی که نسبت به فجایع جنگ و محاصره این کشور بی تفاوت بودند، معنا ندارد.

«طه المتوکل» گفت:«مسئولیت سازمان ملل کمک به ملت‌هاست نه اینکه مثل کاری که برای یمن می‌کند، فقط اشک تمساح بریزد. ما از آنها می‌پرسیم به یمن چه کمکی کردید؟».

بیشتر بخوانید:

ناتوانی مسئولان عراق در کنترل کرونا

آخرین آمار جهانی کرونا +جدول

به گزارش شبکه المسیره، المتوکل افزود:«سازمان ملل برای یمن پیش بینی بدترین فاجعه را در نتیجه شیوع کرونا می‌کند اما کشتار یمنی‌ها را در طول این پنج سال نادیده می‌گیرد و به گزارش‌ها از ابتدای جنگ و محاصره درباره اوضاع انسانی یمن توجهی نداشته است».

وزیر بهداشت یمن ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت و آذوقه برای یمنی‌ها توسط ائتلاف سعودی را موجب ایجاد بحرانی جدید برای بخش بهداشت و سلامت در یمن خواند و در این خصوص سازمان ملل را مسئول دانست.

وزیر بهداشت یمن که در نشست مشورتی بخش بهداشت در استان تعز با حضور استاندار این استان سخن می‌گفت تاکید کرد که تعز در سایه تجاوز محاصره و شیوع کرونا در مناطق اشغالی تعز در شرایط استثنایی به سر می‌برد.

او گفت: «در مناطق حضور ارتش و کمیته‌های مردمی در استان تعز شهروندان از خدمات بهداشتی مناسب و خوبی برخوردارند، اما مناطق اشغالی استان اوضاع خدمات رسانی در حوزه بهداشت فروپاشیده است».

المتوکل تاکید کرد: «در مناطق اشغالی تعز خبری از حاکمیت دولت نیست بلکه باندهایی دست به کشتار، غارت می‌زنند و حامی نیروهای اشغالگر هستند».

او تعداد مبتلایان به کرونا را در مناطق تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی بسیار کم‌تر از تعداد مبتلایان در سطح کل کشور دانست و گفت این در نتیجه تدابیر امنیتی و بهداشتی سختگیرانه‌ای است که اعمال شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس