حسین مرعشی

حسین مرعشی به تازگی در اظهاراتی پیرامون انتخابات سال ۱۴۰۰ گفته است: اهمیتی ندارد کدام جریان چه کرده یا چه می‌کند، بلکه باید ببینیم کدام جریان برای آینده و حل مسائل مردم ایران برنامه دارد!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***  

شاگردان موسوی خوئینی‌ها از راه رسیدند

حسین راغفر، از اقتصاددان‌های نزدیک به جریان دولتی و اصلاح‌طلب به تازگی در مصاحبه با ایلنا درباره گمانه‌زنی‌های قیمت ارز در بازار اظهار داشت: بسیاری از این گمانه‌زنی‌ها با سیاست‌های حکمرانی اقصادی در ایران که فراتر از دولت محسوب می‌شود، هماهنگ است و تمام نظام سیاسی اقتصادی تصمیم گرفتند که فعلا از جیب مردم هزینه‌ها را تامین کنند!

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین تصمیمات برای تامین هزینه‌ها بالا بردن نرخ ارز است، گفت: قطعا پیامدهای این تصمیم بر سر همه مردم، جامعه، تولید و آینده اقتصاد، آوار خواهد شد. [۱]

*مردم و مخاطبان عزیز باید بدانند که امثال حسین راغفر حتی در حین دلار ۱۰ هزار تومانی نیز اعلامیه فقر و اغتشاش امضا می‌کردند [۲] فلذا حرف‌های فعلی آنها درباره اوضاع اقتصادی کشور نه تنها نباید مسموع باشد بلکه بایستی مد نظر تأملات امنیتی نیز قرار گیرد.

راغفر و امثال او همچنین در حالی از پی موسوی‌خوئینی‌ها روان شده‌اند و تلاش می‌کنند تا رهبری نظام را مقصر گرانی دلار و ارزاق عمومی و... جلوه دهند که این کار اولا هیچ پایه عقلانی و قابل پذیرشی ندارد و ثانیا به فضلی الهی موجب رسوایی مدعیان خواهد شد.

مدعای مقصّر بودن کسی غیر از دولت در اوضاع فعلی کشور از آنرو غیر عقلانی است که اگر قرار بود کسی غیر از رئیس‌جمهور مسئول اوضاع کشور باشد؛ اساساً هیچ نیازی به برگزاری "انتخابات" نبود.

از سوی دیگر منطقی هم نیست در کشوری مثل ایران که رئیس‌جمهور اختیاردار بیش از ۹۵ درصد از بودجه، درآمدها و اجرائیات کشور است و با رأی اکثریت مردم صاحب تمام این اختیارات می‌شود چون مردم او را می‌خواهند و به برنامه‌های او رأی داده‌اند؛ آنگاه کسی در هنگام بروز مشکلات دست‌ساخته‌ی همین رئیس‌جمهور اما به مقصّری غیر از رئیس‌جمهور اشاره کند!

از خباثت سیاه‌نمایان و مقصّرتراشان این روزها البته همین بس که در روزگار فراخی و کم‌مشکلی نیز دائماً مرثیه می‌خواندند و هیچ نقطه امیدی برای مردم نمی‌گذاشتند و امروز در روزگار بروز مشکل از بابت عملکرد دولتی که خود روی کار آوردند نیز به جای اینکه به مردم بگویند راه حل مشکلات، چیزی جز "صندوق رأی" نیست اما سمت اعتراض و رهبری را نشان می‌دهند. [۳]

***

اهمیتی ندارد ما چه کرده‌ایم؛ به انتخابات آینده فکر کنیم!

حسین مرعشی، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از حامیان اصلی رئیس‌جمهور روحانی به تازگی در بخشی از مصاحبه با سایت جماران پیرامون اوضاع کشور گفته است:

"امروز اهمیتی ندارد کدام جریان چه کرده یا چه می‌کند، بلکه باید ببینیم کدام جریان برای آینده و حل مسائل مردم ایران برنامه دارد! "

او می‌افزاید: به نظرم اگر انتخابات آینده ریاست جمهوری رقابتی باشد و در آن شخصیت‌های نه الزاما اصلاح طلب و نه لزوما اصولگرا و به تعبیری بهتر، شخصیت‌هایی که دارای جامعیت مدیریتی از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند بتوانند وارد صحنه شوند و اختیارات کافی برای پیشبرد امور کشور داشته باشند، حتما مسائل زیادی در جامعه حل خواهد شد.

مرعشی همچنین پیرامون دولت آینده گفته است: ما در آینده نیازمند دولتی هستیم که از یک طرف به آرمان های نظام، انقلاب و ارزش هایی که رهبری مدافع آنها هستند پایبند بوده و از طرف دیگر این قدرت و جایگاه را داشته باشد که تیم کارشناسی کشور را بسیج کرده و مسائل بین المللی ایران را حل و فصل کند و همچنین بتواند به بهبود روابط میان دولت و ملت یاری برساند. کسی که قادر باشد تک تک مشکلات را حل و فصل کرده و کشور را در راستای کاهش مشکلات مردم و اداره بهینه قرار دهد.

این نیازی است که امروز داریم و من امیدوارم که انشاءالله کشور به این سمت حرکت کند. قطعا اگر در چنین شرایطی قرار گیریم، جبهه اصلاحات نیز دارای توانایی هایی هم در احزاب و هم شخصیت های خود است و می تواند برنامه جامعی عرضه کرده و راهکارهای مفیدی برای کمک به رهبری، نظام و مردم ارائه کند. [۴]

*آقای مرعشی اگر ژن ژاپنی داشتند حکما تاکنون و بواسطه مشکلاتی که دولت مورد حمایت ایشان برای مردم پیش آورده است؛ با دوستان خودشان بصورت دسته‌جمعی خودکشی و "افسانه انتحار ۴۷ رونین" را تکرار می‌کردند.

اما مسئله جالب‌تر این است که مرعشی نه تنها حاضر به توبه نیست بلکه ترجیح داده کارنامه مشحون از ناکارآمدی اصلاح‌طلبان در دولت، مجلس و شورای شهر را نادیده بگیرد و از آینده حرف بزند و حتی از این بگوید که مهم نیست چه کسی چه کرده است!؟

پر واضح است که مشکلات امروز کشور ثمره همین نگاه غلط و روی کارآمدن کسانی است که به کارنامه و گذشته آنها توجه نشد!

چه اگر در ایام انتخابات سال ۹۲ و سال ۹۶ به این گزینه توجه شده بود که آقای روحانی خلف صالح مرحوم هاشمی است و آقای هاشمی هم کسی است که مردم در دوره صدارت ایشان تورم شدید و ریاضت اقتصادی را تجربه کرده‌اند؛ حتما کسی به آقای روحانی رأی نمی‌داد.

ولی در پرتو فضاسازی امثال آقای مرعشی و ترویج همین نگاه مغازله‌ای "مهم نیست چه کسی چه کرده!؟ " بود که گذشته سیاسی دار و دسته اعتدالیون استتار گشت و شد آنچه که نباید می‌شد!

جدای از تمام اینها؛ جریان اصلاحات نیز فعلا و تا چندین سال به لحاظ عقلانیت سیاسی و اقتصادی؛ صلاحیت حضور در دولت را ندارد.

چه اینکه اصلاح‌طلبان هنوز از بابت فتنه ۸۸ توبه رسمی نکرده‌اند، در تدارک "فتنه اقتصادی" هستند و اینکه باید تا سال‌ها از بابت کارنامه دولت اعتدال، عذرخواه و پاسخگو باشند.

چپ‌ها البته اگر هم تکلیفی در قبال انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشند؛ آن "اشاره به مثبتات رقیب" و شجاعت بیان این مطلب است که رقیب آنها چه خصلت‌هایی دارد که می‌تواند ضعف‌های فعلی را رفع و ایجاد پیشرفت کند...

این تکلیفی است که در دموکراسی‌های پیشرفته جهان به آن توجه می‌شود و اصلاح‌طلبان هم باید در قبال "کارآمدی اصولگرایان" به آن عمل کنند.

***

اعلامیه‌ای برای فروپاشی و شورش!

علیرضا علوی‌تبار، از تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص به تازگی طی یادداشتی در دفاع از نامه براندازانه موسوی‌خوئینی‌ها به رهبر انقلاب، که با عنوان "بیداری از خواب قدرت" در یک وبگاه اصلاح‌طلب منتشر شد، نوشت:‌

"وضعیت امروز ایران، «وضعیت ناگوار غیرانقلابی» است. همه جوامعی که می‌شناسیم با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند. آنچه ایران امروز را متمایز می‌کند این است که مشکلات و مسائل‌اش یا در وضعیت «معضل» قرار دارند و یا به وضعیت «بحران» رسیده‌اند. هنگامی که یک مشکل دیرپا شده و تاریخ پیدا می‌کند و با سایر مسائل و مشکلات پیوند خورده و حل آن با حل مجموعه‌ای از مسائل گره می‌خورد، با یک «معضل» مواجهیم. هنگامی که یک مشکل تداوم حیات یک نظام اجتماعی (یا یکی از خرده‌ نظام‌های اجتماعی) را به خطر می‌اندازد، با یک «بحران» مواجهیم. مشکلاتی چون «تورم مزمن»، «نابرابری در توزیع درآمدها»، «نظام اداری غیراثربخش»، «مجلس مهندسی شده» و… از جمله معضلات کشورند. اما در زمینه‌هایی چون «نظام بازنشستگی»، «سیاست خارجی به‌ویژه در منطقه»، «نظامی‌گری» و… در وضعیت بحرانی قرار گرفته‌ایم. این وضعیت ناگوار در کنار «جامعه‌ای آشفته و گسیخته» منجر به وضعیت «ناگوار غیرانقلابی» می‌شود. وضعیتی که از دل آن نه انقلاب، بلکه فروپاشی و استهلاک روزافزون و در بدترین حالت شورش‌ها و درگیری‌های کور، بیرون می‌آید. "

او می‌افزاید: نگاه متعهدانه به وضعیت کشوری با توده مردم در رنج و در عین حال مقاوم در مقابل فعال‌گرایی انقلابی، جز وحشت و نگرانی نسبت به آینده نمی‌آفریند. آنچه که خوئینی‌ها به آن هشدار می‌دهد ناشی از دردی است که با دیدن این واقعیت در او پدیدار می‌شود. اگر هرچه زودتر برای درمان دردها اقدام نشود، دیر خواهد شد.

علوی‌تبار در بخش دیگری از این یادداشت می‌نویسد: اختیار تصمیم‌گیری در قوای حاکم بر کشور را مرور کنید، کدام نهاد از بیشترین اقتدار برای تصمیم‌گیری برخوردار است؟ نصب و نقد و عزل در قوه قضائیه در نهایت به کدام نهاد بازمی‌گردد؟ از میان سه بخش رسمی قوه مقننه (مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام)، کدامیک توسط انتخاب مستقیم مردم شکل می‌گیرند و کدامیک توسط نهاد رهبری؟ چه بخشی از قوه اجرایی در اختیار رئیس‌جمهور است؟ چه بخشی در اختیار رهبری است؟ نیروی نظامی و انتظامی تحت فرمان کدام نهاد است؟ صداوسیمای رسمی کشور از کدام نهاد فرمان می‌بردند و تحت امر کدام نهادند؟ از ساختار حقیقی قدرت بحث نمی‌کنیم. صحبت بر سر ساختار حقوقی (رسمی) آن است. با این توزیع قدرت چه کسی مسئولیت بیشتری نسبت به وضع موجود خواهد داشت؟ اگر پای ساختار حقیقی به میان بیاید وضع باز هم پیچیده‌تر خواهد شد.

او در دفاع از موسوی‌خوئینی‌ها تأکید می‌کند: خوئینی‌ها به درستی و با اشراف به ساختار حقیقی و حقوقی قدرت از مسئولیت سخن می‌گوید. با جنجال‌آفرینی و تهدید نمی‌توان واقعیت را تغییر داد و افکار عمومی را از درک آن دور ساخت.[+]

*ما برای چندمین بار در محضر مردم و مخاطبان محترم عرض می‌کنیم وقتی کسی درباره شورش و اغتشاش و بلوا و فروپاشی در فرایندهای اجتماعی یا سیاسی حرف می‌زند اما کلامی در تقبیح چنین رخدادهایی سخن نمی‌گوید؛ به معنی تشویق و فرماندهی او در این تحرکات است.

به سخن دیگر اینکه "خرابکاری" و سابوتاژ توسط سیاسیون برانداز دقیقا با همین ادبیات و همین فرمول پیگیری می‌شود و راه مقابله با آن نیز در وهله اول ورود خواص، روشنگری آنها و تقبیح استدلالی مقولات فوق‌الاشاره است.

این هشدار را از آنرو بایستی جدی گرفت که علوی‌تبار قبل از گرانی‌های سرسام‌آور فعلی و قبل از اینکه مست از گرانی‌ها به انتظار "فتنه اقتصادی" بنشیند؛ ‌ یک سخنرانی با مضمون "لزوم به راه‌انداختن اعتراض میلیونی علیه نظام اسلامی" در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری داشته [۵] و بعداً نیز در یک فرمان مطبوعاتی دیگر! از مردم خواست که در صورت حضور در خیابان بلافاصله نقاط حساس نظام را اشغال کنند و اصلاح‌طلبان هم بایستی مسئولیت فرماندهی را بپذیرند! [۶]

اینکه چنین راهبری‌های فتنه‌آمیزی چگونه در زیر گوش خواص و مقابل چشمان ناظر کشور رخ داده؛ سؤالات فراوانی را ایجاد می‌کند...

در ادامه ذکر این توضیح ضروریست که علوی‌تبار با ابتنا به شرایطی مدعی در پیش بودن شورش و اغتشاش است که تماماً دستکند او و دوستان او هستند. سابقه‌ای که می‌تواند عمد پررنگ علوی‌تبار از بابت تأکید بر بروز اغتشاش در قبال مشکلات فعلی را مشخص‌تر کند.

اظهارات او مبنی بر اینکه چه کسی در انتصابات کشور بیشترین نقش را دارد پس هم‌او مسئول اوضاع کشور است نیز استنتاجی غلط اندر غلط است که نوشداروی آن چیزی جز روشنگری خواص کشور نیست.

چه اینکه علوی‌تبار حاضر نیست به مردم بگوید جدای از نهادهایی مثل صداوسیما یا نهادهای نظامی که هیچ نقشی در معیشت مردم ندارند؛ نقش سایر نهادهای منصوب رهبری نظام در معیشت مردم کمتر از ۵ درصد اختیارات دولت است و میزان دارایی‌های آنها نیز به همین میزان کمتر از دارایی‌ها و اندوخته‌های دولت...

و تنها همین معادله ساده که بیانگر نقش ۹۵ درصدی دولت در تمام قیام و قعود معیشتی مردم است؛ رافع بهانه‌های امثال علوی‌تبار و خوئینی‌ها محسوب می‌شود.

اظهارات علوی‌تبار درباره در پیش بودن فروپاشی و شورش به وضوح هرچه تمامتر نشان می‌دهد که تحلیل مجموعه مشرق مبنی بر اینکه قصد اصلی در نامه سرگشاده خوئینی‌ها، نه چیزی به نام وادار کردن نظام به مذاکره بلکه کبریت زدن بر هیمه "فتنه اقتصادی" است؛ به فضل الهی صحیح بود و عمل به راهبردهای نخبگانی موجود در بحث مقابله با این فتنه یک ضرورت است.

او پیش از این هم در مصاحبه با روزنامه همشهری از این گفته بود که هدف اصلاحات حفظ حکومت نیست! [۷]

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-935814

2_ mshrgh.ir/933868

3_ mshrgh.ir/1088498

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1452787

5_ mshrgh.ir/836280

6_ mshrgh.ir/979440

7_ mshrgh.ir/1087092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 156
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 82
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    آی خلخالی کجائی که مفسدین از ترست . خود را خراب می کردند
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      51 39
      به این آقا بگویید که ترازوی تصمیم گیری، مردم هستند نه اون 4تا اعلامیه ای که تو و همپالگی هات بیرون میدهید.
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      18 33
      خلخالی هم جزو جریان چپ بود
    • علی IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      63 38
      مردم عقل وشعور دارند می دانند گرداننده اقتصاد و... کشور دولت است ,دولت هم گلچینی ازآقایان اصلاح طلب است ,هرچه قدر بیشتر انتقاد کنند بیشتر رسوا خواهند شد, مردم دیگر فریب این اصلاح طلبان رانخواهند خورد اگر بخواهند بازهم به فکر ماهی تازه باشند کور خواندند این دیگر آخر خط فریب کاران است مردم می دانند خدمتگذار وخائن چه کسی است ...
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      37 12
      به علوی تبارهای ولایت ترامپ پذیرفته و ولایت فقیه را رد کرده بگویید این چطور صدا و سیمایی است که ریاست ان را رهبر تعیین میکند اما برنامه های اگاهی بخش به مردم مثل جهان ارا و ثریا را دولت تعطیل میکند ؟ احتمالا در نهاد های دیگر هم همین قانون حاکم است
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      20 12
      بخواهید یا نخواهید اینها فتنه خواهند کرد البته خداوند حاکم بر قلوب تیرشان را به سنگ میزند و الان هم هنوز موفق نشده اند اما بجای سنگر دفاعی شما هم هر روز به بینوایان شورشی احتمالی ادرس برج و بارو ها و کاخهای اینها را نشان دهید تا هم حساب دستشان بیایید هم اگر وفاداران انقلاب از سر غفلت به اشرافیت گرفتار شده اند تا دیر نشده از این روش غلط برگردند
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      14 53
      خلخالی خدابفریادش برسه چراشما همه رومیخواییدبکشید
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      0 0
      معتادین
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    64 30
    تو رو به خدا خفه شین وقتی خیانت آشکار رو میبینید و فقط مقاله در میکنید، الان منظورتون چیه بریم علوی تبار رو با کمربند انفجاری به درک بفرستیم؟ خوب سازمان های مربوطه دارن چه غلطی میکنن؟
    • یه انقلابی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      45 37
      اینم برای اینکه بگن آزادی بیان نیست، مطبوعات آزاد نیستند و... و الا غلط زیادی بخوان بکنن خیال شما و خودشون راحت خفه شون می‌کنیم. انصافاً این حرفهای براندازانه توی کشورهای دیگه جرم تلقی می شه، این صحبت ها تشویق به نافرمانی مدنیه
    • سید IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      59 33
      هرچه بی سوادتر و نادان تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر! مصداق عینی این مورد حسین مرعشی که همواره دوست دارد به اندازه دارایی اش سخن بگوید نه به اندازه دانایی اش!!!!
    • اصولگرا ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      27 21
      ببینید الان وقت خوبی برای مقابله با فتنه گرها بصورت منطقی و در برابر چشم و گوش مردم است از رانتها و اختلاسها و دارایی هاشون بگید از این که کی بودند و چی شدند از کارهای امنیتی و روابطشون با غرب بگید باید آنها را کاملا در برابر مردم آشکار کنید نباید بگذاریم وارد فتنه شویم بعد اقدام کنیم الان مقاله و اخبار حتی طبقه بندی شده الز اینها در اختیار مردم قرار بدهید
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      9 7
      مشرق اینهمه داره توضیح میده که انتشار این مطالب برای اینه که خواص باید جلوی این حرفای خطرناک موضع بگیرن. نمی بینی، نمی فهمی یا از آلبانی هستی؟
  • ایرانی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    81 37
    اصلاح طلبان تنها گفتمان و امیدشان مذاکره با غرب و برجام بود و بدلیل عدم موفقیت در این مسیر , سراغ راه های انحرافی می روند. انشالله خداوند آنها را هدایت کند.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      7 19
      نیت راغفر چیست ؟ ایا منظورش اهدای دلار ارزان به گرین کارتیها و عاشقان ترکیه و تایلند و اروپا در این شرایط تحریم است ؟ چرا او از کوپنی کردن اقلام ضروری مردم در این شرایط حرف نمیزند تا فشار به مردم نیایید و البته پولدارهای خوشگذران هم سرمایه ایران را به ثمن بخس خرج عیاشیشان نکنند ؟
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      18 16
      خخخخخخخخ! ببینیم جناح مورد نظر تو چه تخم دوزرده ای میذاره!
    • امین US ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      29 7
      خطاب به 11:52، فعلاً که جناح محبوب شما بیش از سی سال در کشور قدرت را در دست داشته، پس بهتره به جای ماله کشی و فرافکنی وقیحانه، با استدلال منطقی در مورد عملکرد جناح محبوبتون اظهارنظر کنید.هر چند وقتی به جناح اصلاح طلب نقد می کنیم، به این معنی نیست که جناح اصولگرا بی عیب و نقص است، اما این فعالان اصلاح طلب هستند که وقتی دولت مورد حمایتشان ضعیف عمل می کند، کل حاکمیت را مقصر قلمداد می کنند و فرمان آشوب و خرابکاری می دهند.حداقل اصولگرایان با همه معایبی که دارند، چنین اظهارنظرهای وقیحانه ای نمی کنند.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    48 31
    خروج از حاکمیت یک کشور یعنی مرگ، برای هر کسی و در هر لباسی. اصلاحات با تولد برجام مُرد و به زودی دفن خواهد شد.
  • علی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    29 36
    ما همچنان منتظر گلابی های برجام هستیم که آقای موسوی خوئینی ها و شاگردان اصلاحطلبش قول آن را داده بودند.
  • بختیاری BE ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    54 31
    خـــــــــــــــائـــــن که شاخ و دم نداره ، قاتلان خلیفه به خونخواهی خلیفه برخاستن خیلی جالبه
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    26 32
    اصولگرا یعنی ستون پنجم استکبار ودولت نا کارامد یعنی روحانی و دارو دسته اش. خدایا اگر کرونا این ملت را نکشد بی گمان روحانی کمر بر قتل این ملت بسته است .
  • غلامرضا IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    28 23
    شماها یعنی نویسنده این خبرها فتنه گرچاپلوس وتندروهستید..
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      8 0
      شمام که با این ادبیاتت مشخصه چاپلوسی و تند روی توی ذاتت نیست .
  • محمد IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    9 37
    موسوی خوئینی ها شاگردانش محکوم باغ دلم هستند چون قاتل امثال مطهری هستند پس جرزنی نکنند
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    31 10
    چقدر وقیحانه گند زدن به تمام سیستم مملکت حالا برای ما دلسوز مردم شدند... شما صحبت نکنید کسی نمیگه لال بودین. همان هایی که دولت تکرار و سرکار گذاشتند حالا شر و ور تکرار میکنند
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    16 32
    این حرف دل همه مردم است که اهمیتی ندارد کدام جریان چه کرده یا چه می‌کند، بلکه باید ببینیم کدام جریان برای آینده و حل مسائل مردم ایران برنامه دارد! "
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      8 2
      برنامه هفت ساله شون شد دلار 21 هزار تومنی گرانی مسکن 576 درصدی، سکه 10 میلیونی و....
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      6 4
      این حرف جز از یک احمق صادر نمیشه! مگه ماست فروشیه؟ مهم نیست کی بوده؟ عملاً کشور داری زارت شد رفت هوا!!! آمریکا با این ایده شماها باید خودش حلق آویز کنه، تا حالا به این حرف فکر نکرده بود، احتمالا شانسی ۴۰۰ سال حکومت بر پایه کشتار و غارت کردن و جز تفکر خودشون رو اجازه ندادن وارد بدنه اصلی حکومت داری بشه! اصلا چرا نمیرید واسه آمریکا از این تئوری های زپرتی در کنید! به نوابغی مثل شما نیاز مبرم داره!!! مهم نیست کی چی کرده؟؟؟؟؟؟ مغز خر خورده طرف یا شاید خر سرشو گاز گرفته! احمق که نیستن، خائنهای بی شرف و بی وجودن!!!
  • مهدی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    29 16
    این خاینین حکمشان مرگ است در 7 سال هیچ غلطی نکرده اند و حالا نزدیک انتخابات دم از برنامه و از این دوروغها و غلطها می کنند اگر شماها راست میگفتید در این 7 سال کارنامه یتان چیست چرا دست از وطن فروشی دست برنمی دارید بابا به جای وطن فروشی برید ناموستان را بفروشید خلاص . این کشور مردمانی دارند از جان میگذرند و نمی گذارند شما به این کشور لطمه وارد کنید.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    26 40
    گور پدر هرچه اطلاح طلب حرامزاده که دشمن رهبره
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      23 18
      برای چی به زنان پاکدامن شیعه و ایرانی توهین میکنی ! اصلاح طلب بودن نه جرم است نه حرام است و نه کفر است ! اصلاح طلبان هم همه ایرانی و شیعه زاده هستن شما خیلی بی شعوری این حرفتون حد و شلاق داره.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      5 22
      ۱.گور پدر خودت که بلد نیستی حرف بزنی ۲.کی گفته اصلاح طالب دشمن رهبره؟ ۳.رهبر فرزانه ایران زمین آنقدر توان دارد که نیازی به افراد بی سوادی مثل تو نداشته باشد
    • ماریه IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      8 3
      اصلاح طلب ها فدایی های رهبر هستن مثل موسوی کوربی که هر چی رهبر بهشون می گفت گوش می کردن - پس کی بود شعار مرگ بر اصل ولایت را سر می داد
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      0 0
      گور پدر تو انحصار طلب. با اون افکار داعشیت.تو از صد تا دشمن برای رهبری وملت بدتری. بیخود افکار منحوستون را در پشت سر رهبری پنهان نکنید دست همه شماها امروز برای مردم رو شده
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    20 47
    درود به شرف مرعشی که شخصیتی بسیار با سواد و نظریه پردازی کم نظیر است
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      20 11
      با بالاترین مدرک تحصیلی اش پایه آخر دبیرستان!!!!!!!
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      25 9
      مرعشی یه شخصیت خاین و وطن فروشه که جز فتنه کردن واراجیف گفتن کار دیگه ای بلد نیست هفت سال هیچ غلطی نکردن حالا می‌خوان کار کنن ..زهی خیال باطل دارن به مردم آدرس غلط میدن همه افساد طلبها رو باید از گردونه سیاست خارج کنن و داغ خیانت بر پیشونیشون بزنن که انگشت نما باشن مقابل مردم..ودیگه اجازه فعالیت با هیچ اسم دیگه ای نداشته باشند ...
    • محمد IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      4 10
      تو قشنگ معلومه مشنگی و هیچی حالیت نیست
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      6 2
      کسانی که باعث بانی وضعیت بد اقتصادی امروز مردم هستن اون هم به عمد شرف ندارن
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      5 3
      یعنی نفرت انگیز تر از مرعشی هم هست؟
  • مصطفی FR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    17 5
    آری این عزیزان واقعیت های حاکم را می گویند چرا مناظره ای با هاشون نمی کنند تا مردم پی حقیقت ببرند مگر مردم نامحرمند
  • هالو IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    24 13
    چرا ننوشتید چه کسی باعث تحریم و تداوم آن شده است .بهتر میدانید بانی و مسبب تمام مصیبت ها تحریم هاست و قطع روابط با دنیا . زهی خیال باطل که با واگذاری کشور به چین گرسنه ،مشکلات حل شود
    • مهدی مجرائی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      3 3
      خدا شر امثال تو رو از سر ملت ایران بردارد با این نظرات صد من یه غازت...روزی که سپاه عین الاسد را با موشک شخم زد تو و هم فکرهای بی شرف اصلاح طلبت پای منو تو و بی بی سی تجویزات تطهیرکننده شلوار امریکایی هارا از دشمن ترین و شقی ترین اشقیاءتاریخ میگرفتید...همواره دشمن انقلاب بوده و هستید و با این دشمنی مملکت را رو به سختی بردید...به امید روزی که اصلاح طلب بودن جرم طلقی شود چرا که اصلاحات جز ضرر و زیان برای مردم نداشته...اصلاح طلبان مجاهدین(منافقین)خلق زمان خود هستند....
  • احمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    19 8
    این فتنه گر حسین مرعشی همون کسی بود که میگفت شهرستانیها شعور سیاسی ندارند ولی خودش از یه ..... هم بی شعور تره
  • رحمن IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    20 11
    قوه قضائیه باید مثل ترکیه 5000نفر از خرابکاران نظام بجرم نقشه عملی برای تسلیم کردن نظام به أمریکا با ایجاد گرانی و تعطیل کردن صنعت هسته ای دستگیر و محاکمه کنید .فردا دیر است
    • بهزاد AT ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      4 1
      آی شیری که خوردی حلالت ، حرف دل منو گفتی .
  • امیر IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    16 10
    خدا لعنتتون کنه خوارج زمانه اید شماها رو سیاهترین دروغگوترین بی شرف ترین بی دین ترین آدمهایی هستین که دیده ایم وضعیت موجود فقط حاصل عملکرد ۷ ساله دولت پیر و فرسوده غربگرای لیبرال بی درد فسادکار روحانی است که اصلاح‌طلبان دخیل و شریک در جرم این دولت هستن پدر مردم رو شماها با این مدیریت ضعیفتون درآوردین شماها روی شاهان قاجار رو هم سفید کردین از بی کفایتی
  • عاشق ایران IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    16 9
    افساد طلبان بدانید که به خدای واحد قسم وصیت شهدا از خاطرمان نخواهد رفت ...... کوردلان شیطان پرست .... ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
  • حقیقت گو IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    10 7
    باسلام - دوباره این تفاله های وطن فروش سر از بالشت غربی ها بلند کردند و می خواهند دوباره این کشور را به هم بریزند . دیگر کور خواندند مردم هشیار شده و دوباره اشتباهات قبل خود را تکرار نمی کند.
  • سکوتی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    13 6
    برنامه های براندازی عوامل داخلی دشمن دارد ظهور پیدا می کند. پازل بد بین کردن مردم به ولایت فقیه توسط فتنه گران علنی تر می شود. علل ایجادمشکلات متعدد اقتصادی و عدم کنترل تورم وگرانی و...توسط دولت و ... عریانتر می شود. در حالی که می تونستند کاری کنند که فشار اقتصادی بر مردم کاهش یابد. این کار نکردند تا نوک پیکان را سوی رهبری نشانه روند و نمونه آن اظهارات ظریف در مجلس است که خودرا پشت سر رهبری پنهان و ضعفهای خود و تیم مذاکره کننده را به رهبری نسبت داد. ما باید گروه چند لایه ای که معتقد به تداوم نظام نیستند مواجهیم.
  • سحر IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    9 7
    خواهشن مردم با سیاستد مداری که حرص و طمع پست و مقام داره همراه نشوند اونا اگه دلسوز این خاک و این مردم بودند اینجوری به جون هم نمی افتادند و کشورو به دست جوونا میدادند که انگیزه کار دارند نه اینکه به هر قیمتی میخوان رو پستشون بمونند از حاج قاسم چیزی یاد نگرفتند یک بار منم منم نکرد و چیزی رو رو گردن کسی ننداخت همیشه خاکی مینشست و گردن جلو بزرگتر کج میکرد اخرشم یه ایران در غمش سوختند شرم باد به کسی که خواهان ذلت مردم ایران و خاک ایرانه جوونا خواهشا گول نخورید رهبری از همه دلسوز تره
  • بی طرف IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    8 2
    مشرق خیلی چشم سفید هستی ! که به جناب راغفر می گویی دولتی انتقادات عالمانه ای که ایشون از لحاظ اقتصادی به دولت وارد کردن و مخالفت هاشون رو با یک سرچ ساده در طی سالیان می شود مشاهده کرد ایشون جزو قلیل اصلاح طلبانی بودن که با دولت مخالفت کردن برخلاف خیلی از اصولگرایان حامی دولت و الان که دارن یک حقیقت که برای شما تلخ هست را میگن دور از شرف هست که اینجوری تهمت بزنین و تخیریبشون کنید انتساب ایشون به آقای خوئینی ها بیشتر مایه آبرو برای آقای خوئینی ها خواهد بود .
  • ابوالفضل IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    10 4
    درود بر شرف ات دکتر علوی تبار،من از نگاه سیاسی با شما مخالفم،اما دراین فضای خفه خون نقد شما مرعوب است.
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      2 8
      البته شرف نداشته ش، که باعث وضع موجوده، به جایی که پاسخگو باشن طلبکار هم هستن، با نظام مخالفن، به عمد هیچ کاری برای کم کردن فشارهای اقتصادی مردم نمیکنن، بیشرفها حاضرن مردم زیر بار مشکلات اقتصادی خودساخته شان له شوند اما در قدرت بمانن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 7
    هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    10 8
    غرب زدگان دیگر جایگاهی ندارند سیستم فکریشان سرمایه داری و تجمل گرایی وبازگشتشان به کارخانه فاسد ستم شاهی ..... واقعا خدا رحمت کند اقای خلخالی را ... ضد فساد بود
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      4 5
      خلخالی اصلاح طلب بود
  • حسین IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    6 4
    همه مقصرند
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 5
    چه طور اینا هنوز تروریست معرفی نشدن خدا میدونه
  • بالدار IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    7 5
    چرا عزیزان جبهه حاکم از نظریه های ارسالی متفکران اصلاح طلب می هراسند ولی در فکر آینده ملت و مملکت نیستند اگر بفکر ملت
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      12 8
      سی سال شما حاکم بودینه، اگر رای نیارین میگین تقلب شده، رای بیارین عرضه کار ندارین، قبل انتخابات به هر دری میزنین تا قدرت رو بدست بیارین، بعد انتخابتون که گند میزنین مقصر رو دیگران جلوه میدین و میگین خودتون هیچ کاره این، اگر رهبر دخالت بکنه بهش میگین دیکتاتور، اگر دخالت نکنه نکنه میگین چیکاره س، این حجم از بی منطقی والا توبره،بی کفایت بودن خودتون رو گردن دیگران نیاندازید
  • ناشناس IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    9 1
    با با همتون دزدید یکی دزدتر از دیگری وبه فکر چپاول اموال ملت وگرنه هیچکدامتان بفکر ملت نیستید جز منافع خودتان خدا هرچه زودتر از روی زمین شماها رابر آرد که قشر ضعیف از این بیشتر له نشود زیر این فشارها وشما ها هم دنبال راهی که بیشتر به جیب بزنید خدا خیر بدهد کسانی را که خدای کار می کنند نه گرگ در لباس میش
    • حسین US ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      6 6
      جناب ناشناس، همه را با یک چوب زدن، منطقی نیست، اگر دانش سیاسی و اطلاعات کافی نداری، مجبور نیستی اظهارنظر کنی.اکنون کسانی کل حاکمیت را مقصر قلمداد می کنند و فرمان آشوب صادر می کنند که اکنون دولت محبوبشان بر سر کار است و بیش از سی سال هم قدرت در دستان جناح محبوبشان بوده است.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    10 1
    این روزهای کشور و وضعیت مردم خیلی نگران کننده است خدا خودش به خیر کند وبه داد مردم برسد .معلوم نیست چه کاسه ای زیر نیم کاسه مردم بدبخت گذاشته اند!!!
  • رضا FR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 3
    این اقدامات منافقانه از خوینیی ها گرفته تا علوی تبار وحجاریان وعبدی وغیره جز خلق وخوی این اصلاح طلبان است هر موقع کم میارند شورش وبلوا به پا میکنن این ها در هر مسابقه ای نامردی میکنن خدا انشاالله همه انها را رسوا میکند انشاالله
  • TR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 2
    سلام...به اسم دلسوزی برای مردم واشتغال جوانان ومعیشت بازنشستگان و.....بجای حرف ومقاله و....یک کارانجام دهیداجناس وکالاراگران نکنید...وارزش ریال راکه پول ملی است حفظ کنیدتاسکه ۸۰۰ هزارتومان ودلار۳۸۰۰ تومان شودتاوضعیت مسکن .گرانی.ارز.سکه وطلا.سروسامان گیرد...جلوکولرگازی نشستن وشعاردادن با۳۰ سال خدمت شبانه روزی بنده درفکه وعین وسرمای منفی۱۵ درجه شمالغرب پوتین به پافرق داردتاامثال بابک زنجانی دانیال زاده وطبری هادی رضوی وعمارصالحی دیواندری وخاوری ونجوالاشیدایی که یک مافیای بزرگ هستندمهارنشوندسرمایه آنهابه بیت المال برنگرددسکه به ۱۱ میلیون ودلاربالاترومیلگردبه کیلویی بالاتراز۱۰ هزارتومان میرسداولین دشمنان داخلی ودستبردزدگان به بیت المال هستند بایدقانون جمع کندآنهارامحاکمه کند
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 4
    با سلام حیات و ممات این جبهه موسوم به اصلاح طلب در این وادی است. ولی به لطف خداوند متعال و در ظل توجهات امام زمان علیه السلام و استحکام نظری و اشراف عملی امام امت و احاطه تجربی حزب الله امکان توقف تحولات سازنده اقتصادی و ... وجود ندارد و تلاش های آنان به سد محکم حوزه تمدنی اسلامی برخورد و میرا می شود. شاگردان امام امت بایستی اخلاص و تقوا و پاک دستی و مدیریت جهادی را پیشه خود ساخته و بمانند اسوه های ایثار وشهادت نظیر سردار شهید سلیمانی رمز و رموز جاودانگی را تجربه نمایند.
  • علی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 4
    مگر غیر از این است که وضعیت فعلی مملکت دست اورد خود پدر سوخته شان است کی این وضع را بوجود اورده این بی شرفها اتکایشان به امریکا و اروپا بود ه و چون اکنون محق نشده همه تقصیرات بی کفایتی و بی وجودی خودشان را گردن نظام و دیگران می اندازند لعنت خدا و مرگ بر خائنین به ملت و مملکت باد
    • علی IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      0 2
      حتما تلفن همراهت اپل یا سامسونگ ولوازم خانگیت هم امریکایی یا کرهای و چینی است .خیلی پیشرفت کردید .شما ارزشی ها بیشتر بخاطر شرایط فراهم شده براتون و مزایا از نطام دفاع می کنید نه برای خدا و خون شهدا .از نزدیک چند تا تون می شناسم
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 3
    نیروهای نظامی صدا و سیما و.... چه نقشی در تامین معیشت مردم دارند آقای علوی تبار، بودجه کل کشور 95 درصد دست دولته، ولله بالله تالله اگر مشکلات کشور راهکار نداشت نمیومدم، چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که مردم به یارانه نیاز نداشته باشند
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    5 3
    انشاالله این انقلاب تاظهوراقاحضرت ولی عصر(عج) ادامه داردو چشم دشمنان این انقلاب کور،این انقلاب درخت تنومندی است که با خون شهدا ابیاری شده،وبا این بادها نمی لرزد.
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      1 0
      آفریییییییین درود به شرفت
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 1
    اینطور که بوش بلند شده مرداد ماه سختی در پیش هست از مرداد تا پاییز ۹۹ برنامه اساسی دارند
  • محمد IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 3
    سگان شروع به پارس کردن کردند
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 1
    با کاربر اصولگرا موافقم آفرین الان وقتشه پته هاشون رو آب بیفته.
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    7 15
    مشرق جان شرم و خجالت هم چیز خوبی است که تو و دارو دسته ات ندارید . توری مینویسی که انگار در زمانی که دارو دسته ات بر صدارت نشسته بودند وضعیت مملکت و مردم گل و بلبل بود . انگار یادتان نیست در دوران احمدی نژاد مسخره دنیا شده بودیم و 8 سال دنیا به ما خندید بخاطر دلقک بازیهای آقای احمدی نژاد
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      7 3
      احمدی نژاد در۸سال برای مردم حداقل خدمتی انجام داد,با ایستادگی دربرابر دشمن نفت تقریباٌ۱۰۰دلار شد قفل صنعت هسته ای رابازکرد,دارایی مردم به تقریباً به یک سوم نرسید, مسکن برای مردم ساخت .خوب دشمنان که به احمدی نژاد لبخند نمی زند. شما بغض دشمنان را خنده می نامی حداقل باانصاف قضاوت کن اگرنفوذی ها وارد عمل نمی شدند ۸سال احمدی نژاد نقطه عطفی درتاریخ انقلاب می شد حیف که بعضی اطرافیان نگذاشتندخراب کردند
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      7 3
      احمدی نژاد عملکردش خیلی خیلی خیلی بهتر از حسن روحانی بوده است و دشمنان از احمدی نژاد می ترسیدن و این نمک نشناسان داخلی بودن که ایشون رو تمسخر می کردن ولی حالا مجبور شدن دوباره همان راه احمدی نژاد را بروند چه در هسته ای چه در فضایی چه در مسکن مهر و چه در رابطه با چین و ونزوئلا و ...
    • ماریه IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      8 2
      زمان احمدی نژاد پروژه ها تعطیل نمی شدن - الان هم که روحانی زده به دنده عقب جیبوتی ونزوئلا - کارت سوخت - مسکن - مهر - سهام عدالت بقول شما احمدی نژاد دشمن دنیا بود اما نفت 140 دلاری می فروخت روحانی دوست دنیا که زبان دنیا را بلد هست چرا نمی تونه 10 بشکه نفت بفروشه در روز
    • ماریه IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      6 1
      یه نگاهی به انتخابت 88 بنداز ببین چرا خاتمی موسوی کروبی و تمام اصلاح طلب ها صدای آمریکا بی بی سی مریم رجوی و تمام ضد انقلاب یک صدا شدن که به احمدی نژاد رای ندین به موسوی رای بدین
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 4
    جریان چپ نشان داده به هیچ اصول اخلاقی و قانونی پایبند نیست. فقط راه چاره اش این است که به دهنشان بکوبی یا اخورشان را پر کنی یا بفرستی خارج از کشور التبه با پول های فراوان بیت المال تا کیف کنند و ساکت بمانند . ا لبته مثل اقای مرعشش اکر پست استانداری کرمان را 12 سال با دیپلم هم به آنها بدهی بدشان نمی آید . راه حل دیگر من نمی بینم .
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    5 2
    باقانون از کجا آورده ای دارائی های اینهارا مصادره کنند
  • ⁦▫️ IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    5 3
    خفه شین دزدان اجنبی پرست..ملت ایران چوب انتخاب غلطشون میخورن..‌‌.تاجان دریدن داریم باولایتیم.....تنها راه نجات کشوراطاعت ازخامنه ایی
  • مهدی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 1
    ای تف به روتون که اینقدر شما ها پرو هستید
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 4
    کلا کار خوبی کردن عین واقعیت و گفتن
  • نوریزاده IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 2
    دریغ از یک وطن پرست کشور را به تاراج گذاشتید حتی بفکر بچه های خودتان هم نیستید مردم به درک
  • کبیری IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 3
    مردم دیگر گول اراجیف کسانی مثل علوی تبار نمی‌خورند ، دست و پا زدن اینها مثل قاتلی است که گیر افتاده !! مردم پای صندوق رای اینها را رسوا خواهند کرد ، مسؤلین امنیتی زوزه های این کفتار را خفه کنند!
  • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 3
    خب اینها علنا برانداز هستند و نتانیاهو به صراحت گفت اصلاح طلبان پیاده نظام ها در ایران هستند،از برانداز و کاسه لیس صهیونیست چه توقعی داری؟ اما حیف که رهبر انقلاب مماشات می کنند و گرنه فقط با یک غره چشم بسیجیان همه شون قبض روح میشن
  • عاشوری IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 4
    این شیطان تبار( علوی تبار) فکر کرده مردم هم مثل خودش گاگولند !! اول تو و گروه فساد طلبان جواب دزدی های این سی چهل ساله ، بویژه ای هفت سال اخیر و بدین بعد زوزه بکشیم ، ملت انتامشو پای صندوقهای رأی میگیره !
  • نادر IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    6 4
    مشرق نیوز دایره ی امامت معصوم با ولی عصر و نبوت با نبوت پیامبر به پایان رسیده .نامه و درد دل به مقام معظم رهبری درد دل با معصوم نیست .میشه درد دل کرد تعریف وتمجید نمود .انتقاد کرد ومخالفشان بود . این دوره بجای نوکر همراه ئآگاه و باارزش میخواهد این را مخالفان موسوی خوئینی ها بایستی بدانند.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    6 3
    لعنت به اصلاحات که خون مردما توشیشه کردن و طلب کار هم هستند
  • میری IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    5 4
    خوئینی و اوباش اطرافش بد جوری میسوزند چون فهمیده اند دیگه مردم محروم پشیزی براشون ارزش قایل نیستند !!!
  • علی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    5 4
    متاسفاته تحلیلگر محترم فقط به افراد برچسب و تهمت زده اند.پاسخ های ایشان به نظرات منتقدین بیشتر شبیه بیانیه احزاب تند رو می باشد.
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      3 0
      البته شاید دقیق نخوندی که علوی تبار گفته مردم شورش خواهند کرد؟!
  • سید IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 3
    اره فقط اصلاج طلبان بنوعی کاخ نشینان بیدرد دلسوز مردم هستند و بس خجالت هم نمیکشند نامردان اشوب طلب بنفع مطامع اربابشان امریکا
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      4 0
      یعنی اصولگراها فقیرند کاخ نشین نیستند؟همشون سروته یه کرباسن.همشون سنگ خودشونن به سینه میزنن وبه فکر مردم نیستند.
  • کریمی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 4
    شیطان تبار !! شماها اول تکلیف گندکاری های این هفت ساله روشن کنید و حق و حقوقی که از مردم دزدیدید بدید بعدا ‌‌پای صندوق رای بهم میرسیم ، داد و بیداد و فرار به جلو دزدها ، کلک قدیمی شده !!!
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 3
    مسئله اینه که مدعیان اصلاحات برنامهاشون جز نیرنگو فریبو تدلیس درسی سال گذشته نبوده.ولذا عاقل کسیس که ازیه سوراخ بارها گزیده نشه.مشتی ازحق ومشتی ازباطل و مم زوجی ازاین دورا برنامه خود کردید.اما انسان درسکار چون قصد فریب نداره ولذا حرفای خوش خوشک اوری نخاهد زدتا درعمل ثابت کنه .دقیقا مثل سپاه پاسداران که درهمه گرفتاریهای ملت اعم ازسیلوزلزله و کروناو جنگو .وساخت سائل دفاعی وحتی کشاورزی.درهمه این عرصهای وجود ذیجود خودشونو ثابت کرده ودرهرعرصه ای وارد بشن بعد ازمدت کوتا هی درعمل ثایت خاهن کرد که کذابو کلاشو مفسدو اشراف طلبو وطنفروش نیستن.مرد میدان وغمخار ملتند
  • شکوهی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 1
    این فتنه گران آدم نما، شرف و حیارو قورت دادند ، خباثت و رذلت رو به آخر رسانده اند، هفت ساله اقتصاد و به گند کشاندند، جیبهاشونو پر کردند ،حالا دست پیش میگیرند که مردمو فریب بدند !!
  • ترابیان IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 1
    لعنت خدا و ائمه بر افساد طلبان وطن فروش که بر سرنیزه کردن برجام کذایی مردم را فریب دادند و مملکت را به این روز انداختند آدم بیاد جنگ صفین حضرت علی ع می افتد که عمرو عاص برای فریب مردم دستور داد قرآنها را بر سر نیزه کنند
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 2
    کجا اعتراض بابا الان ملت میلیون سود میکنند در بازار بورس و دلار و هزارتت چیز دیگا هرکسی خریده الان شیش برابر شود کرده ملت پولدار نفهم ایران
  • پ IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 2
    وضعیت امروز ایران، «وضعیت ناگوار غیرانقلابی» است گاهی حکمت از سینه منافق جاری می شود نهج البلاغه منظوز از بیداری از خواب قدرت هم همین منظور هست فقط یک انقلابی در راس داریم و بقیه انقلابی نیستن و ادامه داسستان
  • شکر IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 0
    این بابا درست گفته یا اون بابا خخخخح
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 1
    امام علی ع وقتی از جهالت مردم دورانش خسته شد دعایی کرد وگفت خدایا مردمی را نصیب من کن که من لیاقت خدمت وارشاد انها را داشته باشم وحاکمانی را نصیب این مردم کن که لایق خودشان باشد . امروز اگه کمی مردم غفلت کنند این جاهلانی که برای پست ومقام در پس پرده ها نقشه می کشند روزگاری برایمان خواهند افرید که لیاقت حماقت هایمان خواهد بود . باید همه یک دل پشت سر رهبرمان باشیم ودهان هر یاوه گو چه خودی وچه بیگانه را با فریاد عدالت خواهی ببندیم . وانشالله به دعای خیرمان ظهور نزدیک شود
  • پرتوی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 0
    خبر روز هم مانند شورای نگبان نظارت استصوابی روی کامنت ها دارد متاسفانه کامنت سانسور می کنید حداق دلیل را بفرمایید این کار زشت است
  • رضایی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 2
    باسلام .جریان غربگرا با هیاهوی برجام و... این همه بار مشکلات اقتصادی صادقانه عذر خواهی کنند. والا وجدان تاریخ قضاوت خواهد کرد که کدام جریان ؟ با عنوان مذاکره ودوقطبی سازی کاذب برای نظام اسلامی ومردم هزینه درست کردند .
  • ایرانی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 0
    نظر مردم در کو ه وبا از به نظر منقدیننزدیچتر است با لاپوشانی وکتمان واقعیت های جامعه وسرکوب آزادی بیان نمی تواند فقر وتنگدستی وفشار وتورم وبی سر و سامانی را برگردم دیگران که ازدور دستی بر آتش دارند بیاندازید
  • ياور IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 1
    بيشعورتر ازاين نديدم بايد ادبش کرد.نيروهاي امنيتي بايدبا اين کفتارا مماشات نکنند.
  • پارسا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 0
    نه اینکه راست عالیست نه قابل قبول است اما چپ انگلی است که برای مردم جز سر صندوق رای و کف خیابان برای بلوا به منظور رسیدن به مطامع پلیدش پشیزی ارزش قائل نیست. چرا که با ثروتی که ایران دارد اگر مساوات بود اکنون کد ملی ایرانی نه بی مسکن بود نه بی ماشین نه بی خرجی دست کم شش ماه خب با شرایط تحریمی تفریح و تفرجش کمتر می شد که به سر خم نکردن جلو ارباب می ارزید. البته من نه چپم نه راست انسانم و انسانها را دوست دارم البته انسانها را تاکید می کنم انسانهارا
  • یک دانشجوی PHD IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 0
    کشور ما هر چی که باشه خاک ماست و وطن ما اگه همه دست بدست هم بدیم کشورمون از تفرقه داخلی و خارجی ایمن میشه وقطعا خواست دشمنان این نیست پس اولا مسئولین حرفم با شماست از تفرقه بپرهیزید مردم شعور دارند و هیچ کسو بخاطرسیاه بازی سیاسی مسئول نمیکنن پس کم به جان هم بیفتید دوما مردم در بحران اقتصادین سریعا از کارشناسان متخص این حوزه کمک بگیرید سوما کشور ایران منابع خام فراوانی دارد بهتره هر جورکه شده حتی اگه شده دانش فراوری رو به هر نحو که شده گیر بیاریم '.گیر بیاریم تا به رونق اقتصاد کشور کمک کنیم اگه واقعا به فکر این مردمید یکبار دیگه تاکید میکنم میهن ما با تمام مشکلاتش جایه که ما اونجا بدنیا اومدیم و هرجا که باشیم درنهایت با هر طرز فکر و زبانی ایرانی هستیم و این حرف منو پرفسور سمیعی و سایر عالمان ایرونی مقیم خارج درک کردند
  • مردم IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 3
    آقا جان اینقدر بلوا نکنید. نظام برای شناسایی مخالفانش ، عده ای را الم میکند. تا افراد مخالف را توسط خوینی و امثاله شناسایی کند. هیچ کس در ایران به فکر مردم نیست.
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      5 1
      چرت نگو منافق فتنه گر !!
  • محمدی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 39
    آقای زاغفر مگر بنا است دولت از آسمان بیاورد و جامعه را اداره کند؟ هر دولتی از درآمدهای مردمش مملکتش را اداره میکند. اما ما میگوییم تبعیض و بی عدالتی و حزب بازی و گروه گرایی و طایفه ای عمل کردن و به فکر فامیل و دوست وهم حزبی بودن است که پدر ملت را درآورده.ما از کسانی که عنوان اقتصاد دان را مثل شما یدک میکشد و از جیب همین ملت چهار کلمه درس خوانده اند در این چهل سال غیر از حرف زدن چیزی ندیده ایم. کجاست راه حلهای شما؟ برنامه های شما و امثال شما کو؟
  • Аmir IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 1
    اول از همه اینو بگم به مالکین این سایت ها که فقط نظرات نزدیک به طیف فکری خودشان را به اشتراک و تایید میزارن این خودش یک نوع سرکوب بحساب میاد و این حق نیست،حقیقت هرگز پنهان نمی ماند،حالا دوس داری نظر ما رو به اشتراک بزار همه ببینن دوسم نداری فدای سرم. دوم اینکه بهتون بگم حربه های چپ و راستی خیلی وقته واسه این ملت مفهومی ندارد،ما مردم گرسنه ی ایران از حمایت های امثال خویینی ها استقبال نمیکنیم،از نظر ما همه ی این حضرات منعذل شده هستند و چپ و راست نداره،مردم اگاه شدند،این آتش زیر خاکستر روزی شعله ور خواهد شد و صد شعله بجان تر و خشک خواهد زد
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      1 1
      ما مردم گرسنه ایران خخخخخخخ حال ادم ازین نظرای شکمی تحقیرآمیز بهم میخوره از کی تاحالا مردمی که گرسنن پولشونو بجای غذا خرج بسته اینترنت و کامنت گذاشتن میکنن؟
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      1 1
      ما مردم گرسنه ایران خخخخخخخ حال ادم ازین نظرای شکمی تحقیرآمیز بهم میخوره از کی تاحالا مردمی که گرسنن پولشونو بجای غذا و هزینه های ضروری زندگی خرج خرید بسته های اینترنت و کامنت گذاشتن میکنن؟
  • ح IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 0
    اقای مرعشی شما ودارو دسته یانکیتون هرچه بیت المال و ثروتهای استان کرمان و کشور رو غارت کردبن بستون نیست؟ مامردم کرمان شناهارو بهتر میشناسیم و ازتو و هم پالگیات متنفریم..دگه بس کنین خیانت ومزددوری رو
  • حجت امینی US ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 0
    متاسفانه درکشور هر کس به نفع مردم وکشور حرفی زد که به مذاق قدرتمندان خوش نیامد به او هرگونه انگی زده می‌شود خوشبختانه ملت شریف ایران دوستان ودشمنان واقعی مردم وکشور را می‌شناسند.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 3
    این چه مملکتیه که با یک اعلامیه فرومیپاشه!؟
  • جعفر تیموری IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 0
    وقتی پول بیت المال را حیف و میل کرده و بیش از اندازه به بعضی از مسئولین کشور پرداخت میکنند عاقبت چیزی جز اختلاف طبقاتی و بدبینی به انقلاب عوایدی ندارد.اون وقت فرهنگیان بازنشسته را که با فقر دست و پنجه نرم می کنند افزایشی برای حقوق این بدبختها در نظر نمی‌گیرند.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 1
    تا شما اصلاح طلبان سازشکاران هستید تحریم هم هست. چرا؟ چون همه فعالیتهای بشر بر اساس امید است. اگر آمریکا تحریم می کد حتما به امیدی دارد تحریم می کند. امیدی که شا به او دادید وقتی در سال 88 در خیابانهای تهران شعار می دادید اوباما اوباما یا با اونا یا با ما. اوباما هم بلافاصه تحریمهای فلج شده را تصویب رد چون شما به او امید دادید که ی توانند با اینکار نظام را سرنگون کنند.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 1
    شما همه دردتان درد ترامپ و امریکاست ...امریکا باید در دولتسازی نقش داشته باشد .. والا اغتشاش راه میاندازیم ... شما گورتان را هم در امریکا فکر کنم کنده اید و وصیت کرده اید که ببرندتان انجا دفنتان کنند .. لازم نیست ، خودتون و فرزندانتون با پول جیب ایرانی تحصیل مجازی کرده اید یا مشعول تحصیلند . ندیدید چگونه سم (ب ضم او o) میکوبندند که بگرد شاه برگرد شاه ... ندیدید گزارش را . حتما عزیز کرده ها خبر دادند
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    7 0
    گرانی دلار کار دولت است
  • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 4
    مردم ازهر وگروه اصلاح طلب و اصول گرا بیزار ومتنفرند. هردو گروه مثل هم هستند. دو روی یک سکه اند که هیچ کدام خیری برای ایران ندارند. احمدی‌نژاد دلار رااز 700تومان رساند 3500 تومان یعنی 5برابر،این یکی هم ازاون بدتر است. پس:هم اصلاح طلب واصول گرا فقط به فکر جیب خودشانند وبس.
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      2 2
      از آلبانی چخبر؟
  • رضا IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 5
    نیازی نیست شما تفسیر کنین که فلانی نیتش چیه، کافیه تشریف ببرین بیرون بین مردم ببینین مقصر از نظر مردم کیه؟
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      4 1
      مردم حرفی رو تکرار میکنن که خواص بگن
  • نو ریزاده IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 0
    متاسفانه هیچ جریان یا جناحی بفکر مردم و کشور نیست این صدا هائی که گاه بگاه بلند میشود صدای پیانیست که از سر سفره انقلاب دور افتاده اند و دستشان به سفره تغییردهنده و همه بفکر منافع خود وادار و دسته خود هستند نه ملت وکشور0938
  • جلیل IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 0
    اگر وزیر اطلاعات، وامدار روحانی نبود ، این موجودات مفت خور اعجوج و یاءجوج، ششلول بند نمیشدند . مجلس محترم باید قانونی را به تصویب برساند که انتصاب وزیر اطلاعات، از اختیارات رئیس جمهور خارج شود . این جماعت علنا" بادروغ و فریب به کرسی های تصمیم گیری میچسبند. به نزدیکانشان اجازه چپاول ثروت ملی و بیت المال را میدهند .اوضاع رو خراب میکنند و بجای عذرخواهی و مسئولیت پذیری دعوت به شورش میکنند !!! حالا چه کسی باید جلوی اینها رو بگیره ؟! آقای علوی که وامدار همین جماعته. خب مشخصه که یک جای کار می لنگه .
  • رضایی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 1
    باسلام. نمدانیم تا حال نفهمیدین ؟ یا خودتون را به نفهمی زدین نسبت به تحمیل وضعیت موجود شما غربگرا ها باید عذرخواهی کنید اما نسبت به آینده راهکار جبهه انقلاب مشخصه وآن توجه به داخل، اقتصاد مقاومتی ،فاصله از الگوهای منفعت گرای لیبرال سرمایه داری، روحیه جهادی ، دوری از تجملگرای وحقوق های نجومی ، توجه جدی به قشر ضعیف جامعه و....
  • محمود IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 1
    یعنی گودرزی رهبر گروه فرقان هم زنده شده نگو کرونا میگیرد اینها همه اش ادمهای بی دین دزد هستند
  • کامران IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 9
    مشرق احمق .چرا میخواهی حقیقت را پنهان کنی ؟
  • علی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 1
    وقت خوشی مردم را به یاس و ناامیدی و غرب گرایی ترغیب می کردید اکنون که غرب به دفعات ثابت کرد تا کشورمان را مطیع محض خویش نکند حتی به قراردادهایش با ما واقعی نمی نهد اینگونه کوته بینانه در چه فکری اند و مردم را چی فرض کرده اند بابا مرده شور شما را با تئوریهای من در آوردی و غرب گرایی تون را ببرد دیگه اعصاب با این اراجیف تون برای مردم و دخالتها تون در همه شئون کشور که به گند کشید حالابعد این همه خرابی ها همه را به پای رهبر عزیز می گذارید وای برشما زمانهای بی همه چیز غلط پندار
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 1
    اینا چی فکر کردن چند میلیون بسیجی فدایی رهبری معظم حضرت آقا هستند
  • DE ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 1
    ایندسته اصلاح طلب ها لازم نکرده برای ما نمایش بدن چند دهه زمام امور رو بدست داشتند بی کفایتی کرده و تو خواب خرگوشی بسر بردند و به بیانات رهبری بی توجه ایی کردند وبا بی درایتی وتکیه و اعتماد بی جا به غربی ها اینهمه به کشور اسیب زدند. حالا بهتره بشینن کنار و بگذارند حداقل نیروهای دلسوز خرابکاری انها را دوباره با حوصله و درایت و زحمت و قدرت جهادی درست کنند. بی لیاقتی شان همین که هرجا کم اوردند هرچند وقت یک فتنه جدید بپا کردند و بر روی زخم مردم نمک پاشیدند. ازاین ایران ستیز های غرب زده انتظار بیشتری ازشون نداریم.
  • محمدرضا IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 1
    همه جا رفتن گند زدن حالا توقع دارن کس دیگه بیا درست کنه. شما که ارزه نداشتی چرا رفتی وسط میدون 8 سال عمر ملت و مملکت و به باد دادی.
  • ح..س IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    5 2
    ای کاش چند تا ازین آقایون اصلاح طلب رو همین فردا صبح توی میدون توپخونه و در ملع عام طناب دار رو بندازن دور گردنشون و چارپایه رو از زیر پاشون بکشن... والله خون مردم رو توی شیشه کردن، دل رهبر رو بدرد آوردن... من نمیدونم چرا کسی کاری نمیکنه؟
  • شکوهی IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    5 1
    توی همون طویله ای بنام آمریکا هم اگه کسی دعوت به شورش کنه ، حکمش از نظر مردم اعدامه ، مخصوصا اگه دزد هم باشه !!
  • شکری IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 1
    افسادطلبان بیشرف لجنزار درست کرده اند ، خدا لعنتت کنه خویینی !!
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 1
    اینا اذناب همان آمریکا هستن دواشون چوبه حرف حساب محاله توی مخ معیوبشون بره فقط چوب .اونم چوب خلیلی که نا کارشون کنه وسلام
  • محمد IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 1
    این سایت کلا بر صد مر دم قلم میزند بیشتر افراد کامنت می گدارند
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 1
    اگر بعضی از مسؤلین کشور انقلابی واقعی بودند همان روز اول بعد از خروج آمریکا برجام کاغذ گذره برجام را از اونجای آمریکا فرو می‌برند فکر بد نکنید منظور از حلقش بود
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 2
    اگر بعضی از مسؤلین کشور انقلابی واقعی بودند همان روز اول بعد از خروج آمریکا از برجام، کاغذ پاره برجام ...
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 1
    تیتر مشرق روشن است که جانبدارانه است و کسانی که در اینجا تیتر میزنند یا کامنت می گدارند گروهی خاص و طرفدار جناح خاصی هستند کار به حقیقت مشکلات ندارند تنها جناحشان مهم است تا راستی های جامعه
  • مهدی IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 1
    راغفر ومرعشی وعلوی واصلاح طلب ها با بد کردن دولت های قبلی وتمرکز بر مذاکره ای که آن را هم بلدنبودند وکلاه سرشان رفت و دودش به چشم مردم رفت . نشان دادند که کشوری باشرایط اقتصادی واجتماعی متوسط را به ویرانه تبدیل می کنند .واین کاره نیستند. وباید از کار ونا کار آمدی های خود عذر خواهی کنند. ودر شرایط و مرتبه ای نیستند که نظر و راهکار بدهند .چون که مردم با راهکارهای نا درست یا مغرضانه به این روز افتادند.
  • US ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 0
    میگه اهمیت ندارد چه برسرکشور ملت و غیره در اوردیم مهم اینست که باز هم بیاییم بگوییم هستیم بر تخریب
  • محمد IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 2
    یک ضرب المثل بسیار معروف اندر اوضاع و احوالات این اسهال طلبان اینه که میگه زن بدکاره رو از چی میخوای بترسونید‌ اینا که آبرو ندارند
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 1
    خوئینی ها مرعشی، موسوی خاتمی ووو هیچ غلطی نمیتونن بکنن این بار جناب رئیسی در کنار حضرت اقا، و دیگر خادمین ملت و نظام گردن این منافقان را خرد خواهند کرد
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 1
    خاک بر سر وزارت اطلاعات کنم که به این راحتی این غربی ها میان این حرفارو میزکن
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      0 1
      خاک بر سر تو‌ مزدور و بی شعور نادان بی سواد بکنند که خودتو‌اصولگرا هم حتما می دانی
  • حیدری IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    1 0
    خدارو شکر برای عبرت، تاریخ رو داریم فتنه گرهای زیادی مثل مرعشی هاو.... از زمان حضرت علی (ع) تاسید الشهداء امام حسین (ع) بوده اند. تمام نا اهل ها ونامحرم ها وقتی داخل نظام بشوند همینطور می شود وقتی گزینش های واقعی وخلصانه ادارات مسخره ویا توهین... بشوند
  • میرکریم IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    الان مثلاً شما خبررسانی کردید...یا میخواهیدافکارخود را درمغزما فروکنید
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    الله اکبر رو که نیست ........
  • ع IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    مردم خوب میدانند چه کسی مقصر هست لطفا از طرف خودت نظر بده
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    خداوند تو را منجی آفرینش قرار داده است و تحقق وعده اش نزدیک است ان شااا... کجایی ای رایت بلند حق و عدالت در این همه نفاق و کفر و فساد و دزدی و بی عدالتی که اهل نفاق وقیحانه از مکرهایشان می گویند و نابکاران و دشمنان داخلی و خارجی را حمایت می کنند و ظلم و فساد جهان را در بر گرفته است خدایا به حق حضرت زینب :اللهم عجل لولیک الفرج
  • سیدجعفرکاظمی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    جناب راغفر همه میدانیم که همه این مسائل برسر این مردم خاصه قشر کم درآمد آوارخواهدشد منتها شما میخواهید این موضوع را درقالب یک انشاء جدید بیان کنید گویا معلم ادبیات بوده اید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس