محمدرضا عارف

محمدرضا عارف که عامل اصلی تحریم انتخابات مجلس یازدهم و کاهش مشارکت مردم است به تازگی در اظهاراتی به طرح مجلس هفتم برای "تثبیت قیمت‌ها" نیز اعتراض کرده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

اعتراض عامل اصلی تحریم انتخابات به "تثبیت قیمت‌ها"

محمدرضا عارف، فعال اصلاح‌طلب و عامل اصلی تحریم انتخابات مجلس یازدهم که منجر به کاهش مشارکت مردم شد؛ به تازگی در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد با اشاره به نامه روسای کمیسیون‌های مجلس یازدهم به رئیس جمهور و با یادآوری عملکرد مجلس هفتم در طرح تثبیت قیمت‌ها، گفته است:

"در مجلس هفتم طرحی را در اواخر سال ۸۳ با ادعای عیدی مجلس به مردم تصویب کردند یعنی طرح تثبیت قیمت‌ها که بلایی که امروز بر سر اقتصاد کشور ما آمده است نشات گرفته از طرح تثبیت قیمت‌ها است. نتیجه این شد که رشد مثبت اقتصادی ۷ درصد سال ۸۴ به رشد منفی ۷ درصد در دولت دهم رسید، تورم یک رقمی سال ۸۴ به رقم ۴۰ در سال ۹۱ رسید و عملا نظام تک نرخی ارز متلاشی شد."[۱]

*آقای عارف به مردم نمی‌گوید که اگر طرح تثبیت قیمت‌ها در مجلس هفتم نبود؛ گرانی‌های امروز از قبیل افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت مسکن و گرانی لبنیات در همان دولت اصلاحات رقم می‌خورد و افتخار سخت کردن معیشت مردم به نام دولت اصلی اصلاح‌طلبان ثبت می‌شد.

اما اصولگرایان تا در قدرت حضور داشتند مانع این کار شدند تا اینکه اصلاح‌طلبان در دولت اجاره‌ای خودشان کاری که می‌خواستند را بالاخره محقق کردند و هم‌اکنون نیز به انتظار "فتنه اقتصادی" نشسته‌اند...

همچنین اینکه عارف بعنوان یک رجل دانشگاهی حاضر نیست به مردم بگوید که در هیچکدام از اقتصادهای آزاد جهان؛ "بی‌نظارتی محض" وجود ندارد و در هیچ کجا مثل ایران شاهد چنین ولنگاری در بحث نبود قوانین مالیاتی برای سرمایه و دلالی و... نیستیم؛ جای تعجب و البته تأمل دارد.

مسئله تأکید ۷ ساله دولت اعتدال و حامیان اصلاح‌طلبش بر عدم نظارت بر قیمت‌ها که موجب گرانی‌های فعلی شد؛ مفهومی است که حتما بایستی با انگاره‌های امنیتی به آن نگریست.

***

استاد درس خارج حوزه:

نامه خوئینی‌ها آغاز "فتنه جدید" است

حجت‌الاسلام والمسلمین "عباس رفعتی نائینی" استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مصاحبه با خبرگزاری رسا پیرامون نامه موسوی‌خوئینی‌ها به رهبر معظم انقلاب گفته است: امثال آقای موسوی خوئینی‌ها مجبور هستند برای این که انتقادات به خودشان را کاهش داده و رویگردانی مردم نسبت به جناحشان را قدری التیام بخشند؛ فرافکنی کرده و مشکلات را به سوی دیگری آدرس دهند.

او همچنین دولت تدبیر و امید و دستگاه اجرایی را مقصر اصلی به وجود آمدن مشکلات کنونی کشور خواند و اضافه کرد: «قوه قضاییه یک سال دیگر باید تمامی افرادی که به خاطر داشتن پست و مسؤولیت از مصونیت برخوردار هستند پای میز محاکمه بکشاند، نه فقط به خاطر فساد، بلکه به خاطر ضعف در عملکرد، زیرا کسی که در عملکرد و تدبیر دچار ضعف است، نباید قدرت را به دست بگیرد.»

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی با بیان اینکه امثال آقای موسوی خوئینی‌ها و همراهانش بار مسؤولیت و مشکلات را به گردن نهادهای عالی نظام می‌اندازند تا مقصر را کس دیگری جلوه دهند، خاطرنشان کرد: نامه نگاری آقای موسوی خوئینی‌ها یک نوع حرکت براندازانه است؛ این مسأله آغاز فتنه‌ای همچون فتنه ۸۸ قلمداد می‌شود، با این تفاوت که رمز حرکت و فتنه ۸۸ کلید واژه «تقلب» بود و رمز فتنه جدید همین نامه‌نگاری آقای موسوی خوئینی‌ها است. [۲]

*عده‌ای به صحّت این تحلیل حجت‌الاسلام رفعتی اذعان دارند که نامه موسوی‌خوئینی‌ها؛ به سبک نامه‌های فتنه‌گران سال ۸۸ آغازگر یک فتنه جدید است.

فتنه‌ای که ستاد جریان سیاسی خاص قریب به ۱۰ سال برای آن برنامه‌ریزی و زمینه‌چینی کرده است و تاکنون شاهد دو پیش‌لرزه‌اش در دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ نیز بوده‌ایم. یک اعتراض ظالمانه و خونبار که بر مشکلات اقتصادی ناشی از مدیریت اصلاح‌طلبان ابتنا دارد و امثال موسوی‌خوئینی‌ها نیز با رصد افزایش مشقّت مردم در راستای همین مشکلات است که اقدام به ارسال نامه سرگشاده برای رهبری نظام کرد.

نامه سرگشاده‌ای که برخی محافل تحلیلی معتقدند مخاطب اصلی آن نه رهبری نظام که مردم بودند با این ۲ پیام که اولا اوضاع درست نمی‌شود و ثانیا مقصّر رهبری است! [۳]

بدیهیست که نتیجه ریاضی این ۲ عبارت یا همان روح اصلی نامه خوئینی‌ها نیز آغاز فتنه خیابانی علیه نظام اسلامی برای حل کردن مشکلات لاینحل! و همان نکته‌ایست که حجت‌الاسلام رفعتی نیز به آن اشاره کرده است.

لازم به تأکید است که راه خروج از احتمال این فتنه؛ روشنگری خواص، بیان واقعیت‌ها و مثبتات اقتصادی کشور و تأکید بر اهمیت صندوق رأی بعنوان شاهراه حل مشکلات است.

نخبگان باید به مردم بگویند که راه اعتراض خیابانی؛ جز به ناکجا ختم نخواهد شد.

***

نظر حامیان دولت درباره مجلس یازدهم:

۴ ماه از رأی مردم به مجلس گذشت اما هیچ تحول خاصی دیده نشد!

سعید شریعتی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از مصاحبه با شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی اظهار کرده است:

"جامعه آن هم‌افزایی سابق و به عبارتی انرژی قبل را ندارد و شرایط سیاسی متاثر از عوامل مختلف قرار گرفته است. منظور از عوامل، روابط بین جامعه و دولت، دولت و جامعه و حتی روابط بین مردم خود مردم و حتی روابط ایجاد شده کشور در تعامل با جهان است که در این موضوع دخیل شده و در حضور مردم و مشارکت آنها تاثیر مستقیم دارد. اگر به پشت سر نگاه کنیم و معیار عمل خود را انتخابات مجلس یازدهم قرار ‌دهیم آنچه در اسفند ۹۸ اتفاق افتاد بر ابهامی که گفته شد اضافه خواهد کرد، ‌ زیرا هیچ‌تحول کلان خاصی از اسفندماه تاکنون که حدود ۴ ماه از رای‌گیری گذشته مشاهده نشده است. "

او می‌افزاید: مردم به این باور نسبی رسیده‌اند که با حضور در انتخابات و یا حاضر نشدن پای صندوق هیچ‌اتفاقی خاصی در روند فعلی زندگی و سیاست‌کلان خود نمی‌بینند و این در کنار دیگر عامل‌های موجود که در انتخابات مجلس یازدهم رخ داد دست در دست هم داده و مردم را برای حضور در صحنه دلسرد کرده‌ است.[۴]

*جالب است که شریعتی گویا نمی‌داند که تا فروردین و اردیبهشت، این مجلس دهم بوده که در رأس کار حضور داشته و اکثریت اصولگرای مجلس یازدهم از ماه گذشته آغاز به کار کرده‌اند.

و این در حالی است که هنوز کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس نیز عملا شکل نگرفته‌اند.

البته از قبل هم مشخص بود که "بانیان وضع موجود" قصد دارند برای رهاندن دولت ۷ ساله خودشان از پذیرش مسئولیت؛ مجلس یکماهه را مسبب مشکلات جلوه دهند! [۵] و این نکته را هم از مردم بپوشانند که این دولت است که بیش از ۹۵ درصد از بودجه و امکانات کشور را در اختیار دارد و بدون همکاری او عملا کاری از مجلس پیش نمی‌رود.

شریعتی، پیش از این نیز در اظهاراتی عجیب گفته بود: جریان اصلاح‌طلبی سالیان طولانی است که در ارکان قدرت حضور ندارند و اگر اشخاصی در ارکان قدرت از این جریان، خدمت می‌کنند صرفا کارمند دولت‌ها هستند!

در بحث گزاره مورد تأکید اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه مردم با انتخابات‌ها اتفاق خاصی را لمس نمی‌کنند! نیز قابل اشاره است که اتفاقا مردم تفاوت قیمت مسکن در ابتدای دولت آقای روحانی با انتهای آن را به خوبی متوجه هستند.

افکار عمومی می‌دانند که اگر به جای یک رئیس‌جمهور اهل کار جهادی و معتقد به نظارت بر قیمت‌ها؛ یک رئیس جمهور معتقد به مذاکره و عدم نظارت بر قیمت‌ها به ساختمان پاستور برسد؛ قدرت خرید چگونه مثل امروز کم می‌شود و چگونه باید به قیمت‌های سرسام‌آور عادت کرد!

پس گزاره اصلاح‌طلبان منطقا صحیح نیست و هیچ سندی هم برای اثبات آن وجود ندارد.

علت کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم را نیز بایستی در کارنامه به شدت ضعیف اصلاح‌طلبان و البته تشویق آنها به تحریم انتخابات جستجو کرد که موجب دلسردی بخشی از مردم نیز شد.

***

1_ https://etemadonline.com/content/416533

2_ rasanews.ir/002knJ

3_ mshrgh.ir/1088498

4_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/291547

5_ mshrgh.ir/1090310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 152
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 64
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    58 14
    ناراحتی داره ؟
    • محسن121 IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      مشرق شما فکر می کنید مردم به حرف امثال آقای عارف گوش کردند و در انتخابات شرکت نکردند؟!!!!!! نه مردم از نوع مدیریت امثال اینها خسته شدند و این ها هم برای فراموش نشدن هر چند وقت یکبار حرف های بزک شده می زنند.(جناب عارف انصراف شما را از کاندیداتوری ریاست جمهوری در سال 92 که خروجیش وضعیت موجود است را فراموش نکردم)
    • اشنا IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      31 2
      واقعا که
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      40 69
      عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به مجلس ربطی ندارد ان شاءالله با تشکیل یک دولت متعهد و انقلابی در سال 1400 شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم بود.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      37 11
      همین الان یه طرح عادلانه مالیاتی بخواد اجرا بشه بیش از 50 درصد مردم مخالفن چرا ؟ چون دلال ذینفعن پس استغفرالله خدا هم در کار این ملت خواهد ماند الکی این و ان و ............ را متهم نکنید یادتونه در ماجرای ارزش افزوده کدام صنف بازار را به اغتشاش کشاند ؟
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      15 4
      عارف کل دغدغه تو ژن خوب هست پس بهتره دیگه سکوت کنی
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      8 1
      مشرق حرف بی خود نزن وقتی تورم دارید تثبیت قیمت برخی اجناس خودش عاملی می شود برای سال های بعد که تورم را چند برابر بیشتر کند ادرس غلط نده و از علم اقتصاد دور نشو
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      18 27
      اصلاح طلب ها افساد طلب اند و پررو و منافق !!
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      15 2
      سرو ته یک کرباس هستند اصول گرا و اصلاح طلب دیگر مردم گول شما هارو نخواهند خورد.
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    62 15
    خودشون چه غلطي كردند كه الان حرف مفت مي زنند
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      28 32
      اصلاح طلبان در 7 سال گذشته مملکت را شخم زدن و رئیس جمهور آینده مدت زمان زیادی برای آواربرداری خرابی ها نیاز دارد و اصلاح امور براحتی میسر نمی شود.
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      18 67
      تا انجا که یاد دارم کلا در این سالها رهبری چند مورد انگشت شمار از حکم حکومتی استفاده کردند که همان اندک با اتهام و تبلیغات فراوان استبداد و دیکتاتوری از سوی غربگراها و خویینی ها و بیبیسی ها روبرو شد حال با چه منطقی رهبری را متهم به ناکارامدی ها میکنند ؟ یعنی ایشان به یک دولت دستور داد چند میلیون مسکن 100 متری برای میلیونها خانوار ایرانی بسازد و به دیگری گفت انرا مزخرف بگویید و حالا که کمر مردم شکسته برود 25 متری بسازد ؟ ایا ایشان به یکی گفت طرح عالی کارت سوخت را برای جلوگیری از مصرف بیرویه و قاچاق با اقناع عمومی و به بهترین نحو اجرا کند و باز به دیگری گفت انرا حذف و صدها هزار میلیارد ضرر عاید کشور کند و باز با ان وضع فجیع و ضرر هنگفت امنیتی و اقتصادی بازگرداند ؟ و بسیاری موارد دیگر
    • اسدی IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      4 6
      شاخه اصلی این مثلا صلاح طلبان و در واقع افساد طلبان ، نفاق و دروغ و پررویی و مغلطه کردن و فریب مردم است !!
  • شرقی IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    62 31
    اصلاحات غده ی سرطانی ست که با جراحی آن ایران از رنج و گرفتاری نجات پیدا خواهد کرد.
    • شرقی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      4 3
      نمود بارز این غده را در پرونده ی آقای تاجگردون و شبکه سازی های آن می توان مشاهده کرد. این غده اگر جراحی نشود تمام تن ایران عزیز را آلوده می کند.
    • ایرانی DE ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      3 0
      این غده سرطانی شده چون با غربپرستی تغذیه میشه. غربپرستی هم درمان ندارد و همون غده سرطانی. باید کند انداخت دور و شمی درمانی کرد.
  • سس IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    58 12
    واقعا غصه میخورم وقتی این شکلی باهم حرف میزنید یعنی فقط جنگ قدرت ها راستیا به چپیا میگن مزدور غرب چپیا به راستیا میگن دیکتاتور فقطم همدیگرو تخریب کنید این وسط مردم چی هیچی احتمالا چون همتون بیسواد و بی عرضه هستید چون اگه سواد مملکت چرخوندن و داشتید باهم رقابت میکردید در خدمت به مردم و در رقابت هاتون میزان عملکردتونو به رخ هم میکشیدید نه اینکه میزان ناکارمدیتونو به گردن هم بندازین فقط عمر مارو هدر دادین
    • امیر IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      39 3
      احسنت برادر از چاقو بریدن از مرغ پریدن و واز اسب سواری انتظار میره . سران مملکت هم باید رضایت مردم رو تامین کنن نه خودشون مدعی بشن در مقابل مردم . راهکارهای مبارزه بافساد روشن است اگه بلد نیستید از چند کشور کوچک دارای فساد بسیار کم الگو برداری کنید بس است دیگر ادعا ولطفا از خر شیطان پایین بیاید مسوولین
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      16 8
      شیر مادرت حلالت باشد همه مردم همینگونه فکر ،جز تشنگان قدرت.
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      16 0
      آفرین به تو
  • avdt IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    43 3
    فلسفه وجودی عارف در عالم سیاست چیه ؟.در هر موضوعی که شرکت میکند یا وسط راه میزنه گاراژ!یا مثل بچه ها قهر میکنه؟!!.ژن خوب....
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    10 3
    یه خط جواب دادن به این فرد کاری ندارد چرا جوابش را نمی دهند
  • محمد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    16 1
    مرد همیشه درصحنه ودرعین حال مشکوک انقلاب
  • جوجه تیغی بدنساز DE ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    75 7
    نامه خوئینی ها یک بازی بین دو جناحه برای جلب توجه بیشتر. فقطم بین خودشون جنجال راه افتاده. اصلاح خرا، اصول خرا /
  • ع IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    37 34
    برادر مشرق متاسفانه جنابعالی دقیقا پا گذاشتی جای پای آمریکائی ها و اسرائیل و انگلیس.اختلاف بینداز حکومت کن. مشاور سیاسی رهبر ایران یک نامه به رهبر نوشته است و خیلی هم بیراه نگفته. حالا شما همه چیز را به همه بباف تا ثابت کنی گذشته شما و سیاست های شما درست بوده و بقیه همه غیرخودی اند و در خط دشمن. دقیقا در سوریه هم همین سیاست سیاه نمائی پیاده شد که سوریه به این وضع افتاد.اصلاح طلبان هر وقت سر کار آمدند چه در مجلس چه در دولت مگر غیر ایرانی ها رای داده اند که سر بیایند؟ یک اصلاح طلب را پیدا کنید که انتصابی سر کار آمده باشد.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      23 10
      بله ولی با دروغ ودغل و فریب افکار عمومی ولی عملکردشان جه بوده؟. الان که اقبال عمومی ازشان برگشته دوبار نفاق و دورویی را شروع کردن غربیا سرشان کلا گذاشتن حالا آدرس غلط میدن که ما نبودیم که مملکت را 7 سال معطل کردیم. زمان به عقب بر نمیگردد هر کسی با عواقب کار خودش را بپذیرد.
    • محمد IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      17 2
      دوست عزیز نامه سرگشاده است یعنی مخاطب ان مردم است وبه رخ کشیدن مجموع تبعیضها وکمبودها ونارسایی ها که واقعا وجود داردولی باتوجه به شراکت ایشان ودوستانشان درپدید امدن این وضع این نامه درحکم نارنجک دودزاست که حقیقتی رامیخواهد بپوشد
  • احمد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    25 8
    فتنه اصلی از سال 92 شروع شد.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    35 8
    خوئنی راست میگه اگر حکومت ما عرضه داشت نسل این هارا منقرض میکرد
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    26 13
    تمام این سخنان از اتاق فکر جریان انگلیسی امریکایی موسوم به اصلاح طلب نشات میگیرد و لی از تریبون ها ی مختلف و توسط افراد مختلف تا بگوند این صدای مردم است .
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    91 33
    میگم خوئینی ها چی گفته که یک هفته است از اون بالا تا این پایین دارین فحشش میدین اما هنوز خنک نشدین؟!
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      9 7
      چیزی نگفته حکایت دزد در حال فراره که داد میزنه دزد را بگیر اما فحش را که دروغ گفتی ولی سر و صدا برا اگاه شدن امثال توست که باز با فریب دیوار سایه جنگ و کنسرت و قر کمر دلار 20 تومنی و پراید 90 تومانی تو پاچه ما نکنی
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      10 19
      میگم شمر و یزید و معاویه و عمر و عاص و حرمله چی کار کردند که تا قیامت لعن خدا و رسول و مومنین پشت سرشونه و از اون کاسته نمیشه ؟
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      9 9
      میگم خویینی ها چی گفته که یه هفته است از ترامپ و نتانیاهو و بوریس جانسون و بن سلمان و بیبیسی و منو وتو و عینتر نشنال و مسعود رجوی و عبدالمالک ریگی و اصلاحطلبها و ملی گراها و بیشتر شمال شهریها و گرین کارتی ها و ...... همه جشن گرفتین و پایکوبی میکنین ؟
  • ebi IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    57 2
    کم شدن مشارکت در انتخابات ربطی به تحریم عارف و.... نداره .... سرخوردگی مردم هست از افراد فاسدی که در تمام جناح ها هستند ... تا افراد فاسد از تمام جناح های سیاسی حذف نشن و مردم سلامت در کارها و اصلاح در امورات جاری زندگی شون رو نبینن مشارکتی در کار نیست .... حالا چه دوستان دو آتیشه خوششون بیاد وچه نه /// مشکل اصلاح طلبی نیست .. مشکل فساد سیستماتیک هست که یک روز از زیر جای مهر پیشونی اصولگرا در میاد چه فسادی که از زیر حرفهای قشنگ اصلاح طلبا ....
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      4 0
      اصلا آدم با وجدان خوب وکاربلد درایران تمام شده همه ی ماشدیم دزد وکلک باز
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      3 1
      مشکل اصلی خود مردم هستن تا مردم نفهمن به کی یا به کیا رای بدن وضع همینه که هست وقتی مرجع تقلید مردم از علمای بزرگ و مومن برگرده به بی بی سی و ایران اینتر نشنال و منو و تو و .... دیگه وضع بهتر از این نمیشه
  • علی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    61 15
    چرامثل سگ پاچه همدیگرو می گیرید به جای حل مشکل فقط بلدید حرف و حدیث بزنید
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      23 63
      از آلبانی چه خبر؟!
  • حقیقت گو IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    21 2
    باسلام - آقایان تازه از خواب بلند شدن چندین سال و دوره ای که خود یا دوستانشان در راس کار ( ریاست جمهوری، ریاست و نمایندگی مجلس ) بودند چه کاری برای مردم و حتی پیشرفت کشور کردند که درخواست از یک نماینده ای که چهار ماه آمده دارند . شماها که از همان زمان فقط در خوش گذرانی در خارج و لاوی کردن با بیگانه بودید زمانی که در کشور حضور پیدا می کردید در حال خوش گذرانی در کاخ هایتان و یا شنا کردن در استخرها تسخیر شده از گذشته بودید .
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    8 1
    دشمن دانا بلندت می کند بر زمینت می زند نادان دوست. راست می گوید. با امید و ارزوی خالی نمی شود کاری انجام داد. باید علم ودانش و تفکر باشد. باید برای هر مقامی ضمن تائید وفاداری به نظام و ایران باید از دواطب هر مقام امتحان بعمل اید. 1- چه تخصصی دارد 2- مشکل خاص را چگونه می بیند 3- علت مشکل چیست 4- چگونه باید با مشکل مواجه شد 5- راه حل کدام است 6- عوارض احتمالی راه حل چه می تواد باشد 7- دشمن از عوارض وراه حل چه بهره ای می تواند بگیرد و000000
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    47 4
    آدرس غلط ندید عامل اصلی تحریم انتخابات اصلاح طلب ها نبودن مردم دیگه اینطرف و اونطرف براشون مهم نیست ماجرا تمومه مردم خودشون انتخابات رو تحریم کردن چون اصلا معنی نداره رای بدی یا ندی...وضعیتت در هر صورت یکیه مشکل جای دیگه اس و الا عارف کیه که بخواد تاثیر گذار باشه یا نباشه
  • سرباز IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    16 5
    آقای عارف تخم کفتر خوردی زبون باز کردی!! 4 سال تارهای صوتیت مشکل داشت یا میکروفون میزت که از دیوار صدا در میومد از تو نه؟؟ به نطر من اون 4 سال تو پا میشدی صندلی روی تو مینشست شاید صندلی یه حرکتی در مورد معیشت مردم میزد .
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    21 9
    دیگه مردم باید انتخاب کنند مرگ از گرسنگی و با خفت و یا مرگ با گلوله و شکنجه اما با سر بالا من که انتخابمو کردم و بزودی شروع میکنم و مردم بهتره بدانند که نباید گول قرآن های بر نیزه شده را بخورند و بهتره بدانند اگر کمونیستها بر کشور مسلط بشوند احتمال نابودی دین هزار برابر بیشتره تا مثلا آمریکا بر کشور مسلط بشه
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      3 1
      عجب تشعع فکری داری بپا ندزدنت
  • جوادی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    14 7
    ۴ ماه از رأی مردم به مجلس گذشت اما هیچ تحول خاصی دیده نشد : سعید شریعتی، فعال اصلاح‌طلب : شب دراز است و قلندر بیدار . عجله نکن . الیس الصبح به قریب .
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    7 5
    شاید دوباره ترور و بمب گذاری وغیره استارت بخوره مرتیکه اسراییلی
  • کاوه IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    20 3
    اینقدر سر مردم رو گرم این جناح و آن جناح نکنید
  • ناشناس IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    10 20
    باسلام مافقط نهاد رهبری راداریم که همهروی ایشان وحدت وپشت وپناه مردم است اصلاح طلبان میخواهند اون راهم بپاشند ومثل خودشان کنند
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    12 15
    چرا باورمان نمی‌شود دولت آقای روحانی است که نه توان سیاسی دارد و نه توان اقتصادی برای حل مشگلات موجود و بعضی آقایان بدون توجه به این موضوع اصل نظام و رهبری رو نشان می‌گیرند؟ آقایان فکر اصلاح دولت باشید ریشه مشگلات در دولت است نه نظام انحراف اذهان عمومی و سوق دادن آحاد جامعه به اعتراضهای خیابانی ثمره ای جز آنچه که دشمنان این مرز و بوم می‌خواهند ندارد با اصلاح دولت دل مردم راشاد و چشم دشمنان این خاک مقدس رو خونین کنید
    • NL ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      4 3
      چون وقت نمیزاریم ببینم بالاخره چرا شهاب سنگ آسمانی یا سیب نیوتون بوده که خورده تو ملاجمون ما که مرده بودیم از اول . خوشبختانه همه چیز همه جا مکتوب هست برای شناخت ماهیت ولی ما دوست داریم حضرات مضرات بشنویم .
  • ایرانی IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    12 13
    اولا مجلس رسما کمتر از دوماهه راه افتاده و طبیعیه که یه مقدار زمان ببره تا بفهمه مجلس قبلی چکار کرده و الان باید چکار کرد و در کنارش مهره هایی مثل تاجگردون و ... هم شناسایی کنه ثانیا شما بیاید بگید تو 7 سال دولت چه کردید؟!
  • معلمناامید IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    10 9
    تا کی دشمنی و اختلافات سیاسی جناحی حزبی و... مشکلات مردم فراوان است و حرف بس است
  • ali IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    11 2
    سعید شریغتی فراموش کرده که بعد از هفت سال نه تنها نتونستند کشور را کمی درست کنند که افتضاح هم ببار اوردند .الان چطور رو دارند بگن بعد از چهار ماه مجلس نتونسته کاری بکنه.کمی خجالت بکشید.
  • عدالت ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    10 7
    همگی خجالت بکشید
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    10 11
    خدا نسل این فاسدین اصلاح طلب را ازروی زمین برداره ،این...؟؟؟دست پیش می گیرن که پس نیفتن تمام این مفسدین مکار را باید که باعث بدبختی مردم شدند مجازات کرد وتحویل قانون ..حالمان ازشون بهم میخوره این مفت خوارا که مملکت به دله ودزدی وکم کاری به اینجا کشاندن حالا زبونشون دراز شده وازمجلسی که تازه شروع کرده بدبخت ها گله می کنند،ای خدا حیله تون ومکرتون ونفاقتون به خودتون برگردونه الاهی--
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    18 4
    دست از سر ما بردارید، دلسوزی هاتون هم فیکه
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      3 6
      النگوهات نشکنه... به روحانی رأی دادی حالا شدی "ما"؟!
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    11 10
    اقای نا محترم 7 سال است که دولت و ... بر بدبختی این ملت می تازندحالا خواستی در مدت 4 ماه مجلس کند کاری ها را جبران کند باز امثال شماها نمی گذارید پس زیاد حرف مفت نزن
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    13 6
    جوجه تیغی €خوب گفتی اصلاح خرا واقعان هم خرن..
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    7 6
    8:34میخوای بدونی چی گفته میگه غلط کردن اصلاح طلبان رهبری عزیز به بزرگواری خودشان مارا ببخشند-دیگه فتته به پا نمی کنیم-
  • بنده خدا IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    23 3
    راستی مگه خوئینی ها حرف خیلی بدی زده گفته مردم از این وضعیت خسته شده اند حالا چون ایشون اصلاح طلب هست و واقعیت گفته بگبرین اعدامش کنین بابا گرونی، پارتی بازی، فساد اداری، فاصله طبقاتی، بیکاری پدر مردم رو دراورده در دوره احمدی نژاد مملکت کمپلیت دست اصول گراها بود چه گلی به سر مردم زدید برین دنبال کارتون همتون مثل همین مردم دیگه خسته شدن شب میخوابی صبح بیدار میشی اجناس چند برابر شده مملکت داری فنه با حرف مفت زدن فرق میکنه، اگه ما را هم متهم به .... نمکنین نظر را انعکاس دهید
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      5 1
      کو گوش شنوا?
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    21 1
    مظلوم ترین بی دفاعترین و ساده ترین ام آزاده ترین مردم دنیا هستیم من دارم میگم بهتون که تا امروز نسبت به سه سال قبل درآمدم 650 درصد کاهش داشته لعنت بر باعث و بانیش اما بدانید این ملت 5000 سال دوام آورده بازهم باقی خواهد ماند و خدای این ملت انتقامی سخت خواهد گرفت حالا بدزدند بروند ارمنستان میگساری کنند و در نهایت از ترس خود کشی کنند
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    8 10
    شریعتی برو گمشو ،گندای 7 سالتون رو نمیبینید میای 4 ماه رو به رخ میکشی که تازه تو همین چهار ماه هم کارای اساسی انجام دادند
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    7 15
    با سلام اينكه بعد از 4 ماه از انتخابات و راي مردم گذشت يكي از از بد بين ترين و ..... جمله است كه ايشان تكرار كرده است يكي نيست به اين آدم بگه بابا 23 سال شما و همحزبان شما راس قدرت بوديد چه گلي به سر مردم زديد كه اينها در عرض نه 4 ماه بلكه 1 ماه بزنند اي بي انصاف
  • مجید IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 4
    مار خاکستری رقمی نیست که بخواهد فتنه کند البته عملکرد دولت در این 7سال بستر چنین کاری اماده کرده .دولتی فقط حرف زد
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 6
    در بازیهای قدیم وقتی کسی نق می زد که وارد بازی شود او به عنوان نخودی می پذیرفتند . وضعیت حالای عارف هم مثل همان نخودی قدیم است که اصلاح طلبان فاسد فساد طلب عارف را هم بعنوان نخودی قبول دارند نه چیز دیگر ، نمونه اش انتخابات ریاست جمهوری و مجلس که ثابت کرد عارف واقعاً نخودی است.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 5
    مرگ برفتنه گر.مرگ برضدولایت فقیه
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      2 1
      اصلش
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 4
    این عارف بی عرفان هم یکی از همین خیانتکاراست که اگه دستش برسه خدمت به دشمن از الویتهاشه ولی کسی آدم حسابش نکرده تا الان.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 2
    این عاف بی عرفان هم یکی از همین خیانتکارایی هست که اگه دستش برسه مثل رفیقاش اولویت اولش خدمت به دشمن این ملته . اما تا حالا کسی آدم حسابش نکرده.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    13 2
    اکثریت ملت از همه تون خسته و بیزار شدن و نمیخوان بیدار بشن
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    14 1
    نه شما اصول گراها نه اونا اصلاح طلبها هیچکاری برای مردم نکردید پس همگی سکوت کنید فقط. یادمه تو مناظره انتخابات آخرین دوره ریاست جهموری همه درباره فساد های هم میگفتند و طرف مقابل رم میکوبیدن ولی خدا رو شکر الان همه دور هم جمع هستن
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 2
    مجلس جدید تازه کمی بیش از یک ماه هست که کارش رو شروع کرده، او چهار ماه هم سه ماهش رو (از اول اسفند تا خرداد) خود شما سر کار بودید که اون رو هم به بهانه ی کرونا پیچوندید رفت، البته با دریافت کامل حقوق و مزایا.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 0
    شما واقعا عقلتون زایل شده ، عارف مقصر کاهش مشارکت هست یا نحوه اداره کشور در این 7 سال؟
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 0
    بسمه تعالی مشرق ناخودآگاه ومفت ومجانی داردتبلیغ کسی رامیکند که درطول سالهانمایندگی مردم بینوادرمجلس بقول یکی ازسیاسیون معروف "حتی یک فوت هم دربلندگوی مجلس نکرد" چه رسدکاری کرده باشد ومن الله التوفیق
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 7
    مسلمانان صلوات بفرماید
  • مسعودموسوی US ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 2
    شعارها عوض شده مردهای انقلابی پیرشدن حالا نامحرمان انقلاب فتنه گران 88 میگویندماشیفتگان قدرتیم نتشنگان خدمت
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 6
    اصلاحطلبانی که فتنه جویی میکنند دنبال فرار از پاسخگویی هستند که باآمدن مجلس جدید وناامیدی از انتخابات ریاست جمهوری آینده خود را تیره وتار میبینند اگرنظام خطاهای راهبردی آنها را چون عدم نظارت برقیمتها و عجایبی چون بالا رفتن نرخ ارز وارزهایی ۴۲۰۰ تومانی که بجای صرف بهینه خود عاملی بسیارمخرب دربازار همچون خلق سلطانهای خیانت در خودرو و سکه و متلاشی کردن اقتصاد را هدف گرفتند بررسی کند وفاجعه رودست زدن همزمان به مردم ونڟام درگران کردن بنزین شفاف سازی کند اساتید فلج کردن اقتصاد ایران چوب برداشته شده ای را میبینند که میخواهد گربه دزده را مشخص ومحاکمه کنند مثل همیشه امنیت خودرا در هدف قراردادن امنیت مردم و سوء استفاده از مصالح نظام میدانند . بعنوان یک توصیه به امثال موسوی خویینیها باید گفت درشرایطی که دشمن درمنطقه دست به جابجاییها و ورودنیروها وسلاحهای بیشترکرده هیچ نڟامی درجهان نمی پذیرد وقتی کشوری آماج نیات شوم دشمنان است تضعیف پشت جبهه خودی ووحدت ملی را هدف قراردادن خودبتنهایی یک جرم وخیانت بزرگ است که حتی دربه طمع انداختن دشمن ملتی باخطر تجزیه اعلامی دشمن مواجه و درصورت ایجادزمینه جنگ جان وکیان این ملت درخطری بی سابقه قرارمیگیرد که شهادتها وخسارتها بابه خاک وخون کشیده شدن زنان وکودکان بسیاربیشتراز یک جنگ با کشوری متحداست . درصورت وقوع چنین سناریویی اگرقرارباشد نهایت چنددهه نفریابیشتر پاسخگو باشند کشوردروضعیتی بی سابقه باجنگی بیرحمانه روبرو خواهدشدکه این همان مایه گڋاشتن از مردم ونتیجه بازی خونین برای حفظ خوداست . ویروس کرونا احتمالا درپاییز بطرز وحشتناکی ازجهان وایران تلفات خواهد گرفت وایجادفتنه ویاسعی برای وقوع فتنه سایه جنگ را کاملا بالای سر کشور موردعنایت امام عصر عج خلیفه الله برزمین قرارخواهدداد وطبق معمول باز افرادبی ادعا وقهرمانان مومن و سرسخت شیعه اهل بیت ع بازهم دشمن راناکام خواهند کرد اما درپایان چنین فتنه بزرگی چیزی بنام اصلاح طلبی وغربگرایی وجودنخواهدداشت چراکه افراد مومن ومنافق ازهم جدامیشوند و سربلندان زمینه ساز حکومت منتقم آل محمد ..ص...پیروزمندانه این پیچ تاریخی را هم بامهابت واستقامت پشت سرمیگذارند . فرزندان این ملت که طبق آموزه های دینی وقرآنی مردانی باقلبی پولادین وایمانی بی تزلزل هستندکه دیگرمسلمانان رابه اسلام واقعی فرامیخوانند .
  • ناصر IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 5
    چیه ..چه خبره ..یه نامه است ..یه نظره یه مشاوره است ..بشنوید خوب بود قبول کنید ..بد بود ..بندازید دور ..این همه یالانچی و بادمجون دور قاب چین ..رهبری خوشبختانه عقلش از شماها بیشتره ..قلمشم قویتر شما خودتونو جر ندید ..بیخاصیتا
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      3 3
      اگر خصوصی داده بود شما درست میگی وقتی سرگشاده است یعنی هرکسی حق اظهار نظر داره شما هم نظرات رابخون و یکیش را قبول کن و خودت را جر نده
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 5
    مرگ برضد ولایت
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      2 1
      و خودت
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    7 2
    دلیل این همه هراس و بهم ریختی آقایان از نامه اقای موسوی خوینی ها چیست؟!
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      2 3
      هراسی و نامه ای در کار نیست دوست عزیز شیپور جنگ است که بین حق و باطل به صدا دراومده اگر مرد جنگی که جبهه ات را مشخص کن و اماده باش اگر نه کناری بایست و تماشا کن
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 2
    محکوم کردن و کوبیدن یکدیگر چه مشگلی را حل خواهد کرد راه حل گریز از این بد بختی فلاکت چیست گناه را به این ان ربط دادن دردی دوا نمیکند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    7 2
    مردم خودشون عقل دارند.
  • رضا IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 6
    خوینیی ها منافق است متاسفانه اتفاقای که امروز رقم میخورد واین قوم اصلاح طلب از ان استفاده میکردند ومیکنن جماران است خوینیی ها با بجنورد وجماران دارد کارهایش را پیش میبرد!
  • مصطفی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    7 2
    چرا هرکسی از مقام معظم رهبری انتقاد می کند محکوم به فتنه گر و اجنبی می شود در حالی که ایشان بار ها وبارهااعلام فرموده اند انتقاد حق مردم است
  • پ IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 1
    اقای ریسی تمام کسانی که حکم اشتباهی به محکوم شدگان سال 88 را اجرا کردن را پیگیری کنید و البته کسانی که از قلم افتادن
  • ایرانی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 1
    مشرق بجای پیگیری یک کلاغ 40 کلاغ و بجای اینکه بلند گوی به اصطلاح هشدار دهندگانی که نگران آینده خود هستند تحت عنوان فتنه به ناکارامدی ها و کم کاری ها و سوء مدیریت در جهت منافع عمومی بپردازید. آیا پیگیری میکنید ارزش سبد معیشت خانوار شامل 13 قلم کالا ی تعریف شده در فروردین و اردیبهشت اکنون که تیر ماه است هر یک از اقلام چه میزان صعود داشته رانت خوارها و دلالان اکنون فتنه انگیزان در جامعه نیستند؟!!!!
  • رضا IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 2
    سلام مشرق عزیز در یک جامعه با تورم بالا طرح تثبیت قیمت نمیتواند درست باشد به این دلیل که فقط با پرداخت بیشتر یارانه امکان پذیر است و افزایش یارانه هم کسری بودجه را دارد و هم افزایش مصرف در جامعه را به دنبال خواهد داشت
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      5 0
      گام اول نظارت هست نه پرداخت سوبسید. باید نظارت کنن که هرکی نتونه هرچه قدر خواست بفروشه.
  • 77 IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 1
    عرف کیه ؟قالیباف کیه؟لاریجانی کیه؟ روحانی کیلو چند؟ ما نون نداریم . خونه نداریم . شرمنده زن و بچه ایم . میفهمین
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    7 3
    جنگ ودعواهای اینافقط به خاطر قدرته !!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    7 4
    آقای خوئینی ها حرف دل مردم را زده
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      2 5
      مردم یا منافقین؟
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      1 7
      لعنت بر کسانی که همفکر خوئینی ها هستن تمام بدبختی ازمدیریت دولت بی تدبیر که مردم را ناامید کردند
    • کلهر IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      3 4
      شما لطف کن از جانب خودت نظر بده نه مردم،خوئینی ها و عارف خیلی غلط بیجا کردند از طرف مردم حرف مُفت میزنند،اولاً ۷ساله باتَکرار امثال این احمق ها همین شماها که الآن شاکی هستید به این دولت پیر و خسته که جز اختلاس و بدبختی آورده ای نداشته رای دادید،حالا با پُرویی و وقاحت به شخصیتی که از ابتدا هشدار داده برای انتخاب درست نامه سرگشاده می نویسید،مردم دیگه اون حماقت رو نمی کنند،امثال خاتمی،خوئینی ها،موسوی،کروبی،روحانی،عارف اطرافیان فتنه گر و اختلاسگرتون دیگه جایی تو عرصه سیاست جمهوری اسلامی نخواهند داشت. لطفاً دست و پا نزنید و آدرس غلط ندید به مردم.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 2
    تمام تحریمها وفشارها ازطرف دشمنان به خاطر همین ضعفها وجاه طلبیهاست.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 1
    ما را امیدی به اینها نیست از قدیم گفتن سگ زرد برادر شغاله آره مشرق جان
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 1
    مقصر اصلی نظام به اصطلاح اسلامیست که بامفسدین معاندین بخاطر ترس ازنفوذو قدرتشون مماشات وبارئفت اسلامیش برخورد میکنه
  • DE ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 1
    اقای شریعتی عوام فریبی نفرمائید حداقل اول برید یک کم حساب و کتاب یادبگیرید بعد شعارسر بدید. تا اول ماه خرداد مجلس گذشته سرکار بود چرا دامن اون مجلس که 4 سال سرکار بود رو یادت رفت بگیری. این مجلس جدید یک ماه و خورده ایی تازه سرکار اومده.اصلا نگران نباش مجلس جدید قوانینی صدور میکنه تا امثال شما ها بیائید حساب پس بدید ونتونید شعارهای الکی سر بدید. دور شعاربازی تموم شد. حداقل یک گرم انصاف و عدالت خیلی خوبه. این مواضع خصمانه و ایران ستیزانه رو از پمپئو دشمن ایران توقع داریم نه از شما که خودتون رو ایرانی میدونید.
  • علی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 1
    خوبست روزنامه مشرق عدم استقبال مردم از انتخابات مجلس را به این وآن نسبت ندهد ویکبار هم که شده از لاک تعصب بیرون بیاید این مشکلات ساختاری مملکت ونتیجه اسفبارش کارکرد قوای قضائیه مجلس ومجریه است که مردم را به کل نظام بی اعتماد کرده است واگر امثال روزنامه مشرق بیدار نشده و واقعیات را درک نکنند شاید خیلی دیر شود
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    فعلا جواب «هفت سال از اون «اونچووونوووون رونقی ایجاد می کنیم» گذشت، چه تحولی رخ داد؟» رو بدهند، بعد بیان سر چهار ماهی که سه ماهش هم هنوز جابه جایی صورت نگرفته بود، چونه بزنند. چقدر پررو اند... بعدم امیدوارم این خوئینی ها هم به سرنوشت غریق استخر فرح دچار بشه تا دیگه هوس نکنه، جای ایشون رو پر کنه.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 2
    واقعا از این همه توهمتون چشام چهار تا شد بیشتر به مطلب طنز میخوره تا یه متن جدی
  • بالدار IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 1
    چرا در این مملکت اگر کسی هشداری داد که وضع خرابتر ازاین نشود مهر فتنه گر می خورد . آیا اگر پنهان کار نبودیم این وضع زند گی مردم بیچاره بود ........وووووووو
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 1
    به عنوان یک اصلاح طلب واقعا متاسفم برای جریان اصلاحات که مثل گربه هیچ وقت پشتشان خاک نمی آید.............. حیف حرف
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 0
    هدف دولت فقط گرفتن مالیات است مثل ارزش افزوده گول نخورید
  • شکوهی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 0
    عارفانه یه جو غیرت داشت باید بخاطر کارنامه سیاه هفت ساله شون خود میکرد ، گرچه همه شون پر رو تشریف دارند !!
  • کریمی راد IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 0
    غربزدگی جناح حاکم اساس مشکلات ملت ماست !!! فقط دنبال منافع کثیف خودشونند !!
  • ایرانی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 2
    درجواب آقای خوئینی ها درست است ۴ ماه ازرای دادن می گذردولی الان نزدیک به ماه وچندی است که مجلس جدیدکارخودراشروع کرده بایدامیدواربودوبه خداتوکل کردتاباکمک مجلس جدیدمشکلات حل شودهرچنددولت تدبیروامیدخرابکاریها راکرده که احتمالا مجلس جدیدهم امیدی به دولت دررفع مشکلات ندارد. کاشکی دولت جدیدمتعاقب مجلس جدیدروی کارمیامد
  • میرابی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 1
    عملکرد دولت روحانی در این هفت سال ثابت کرد که اصلاح طلبان منافق و دروغگو هستند و نه تنها اعتقادی به اسلام و انقلاب و نظام و خدمت به مردم ندارند بلکه فقط منافعشان برایشان مهم است و بس !!
  • محمد علی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 0
    منکه از رایی که به روحانی دادم پشیمانم و شرمنده شهدا ! خدایا توبه ۰
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 3
    دقیقاً فتنه دوم رو شروع کردند افراد کثیف بگو تا حالا این 7-8 ساله کجا بودید جناب خوینی ها
  • طاها IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 1
    از دوروئی اینها همین بس که از کلمه زیبای اصلاح طلبی سواستفاده میکنند برای فریب مردم به نفع مطامع خودشون !!
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 3
    ۲۰سال کشور دست شمااصلاح طلبان داعشی بود جنایت پشت جنایت انجام دادی کشور بدهکار کردید اقتصاد کشورنابود کردی ۲۰سال طول میکشد کشور کمی سامان بگیرد شماازداعش بدتر کردید کشور نابود کردید
  • غلام علی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 3
    یکی از اصلی ترین عامل اختلاف و انشقاق بین روحانیت اصیل و مبارز بعد از انقلاب ، همین خوئینی ها بود که با انحرافات فکری و مو ذیانه خودش ، دو دسته گی ایجاد کرد۰
  • ح IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 1
    این مجلس هم که کاری ازش بر نمیاد بابا این دولت رو استیضاح کنید دیگه، لعنت بر اصلاحات
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      3 0
      با استیضاح اوضاع بدتر میشه. مردم فقط انتظار دارن مجلس بگه مقصر اوضاع کیه؟
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 0
    با سلام بهتر نیست که تاثیر تثبیت قیمت ها را در نا آرامی های معروف به بنزینی مورد برسی جدی قرار بگیره و با طراح این طرح که منجر به صدمات مالی و جانی و آسیب جدی به نظام شده است برخورد شود
  • علی قربانعلی IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 2
    چرا مسئولین ما از نقد میترسن مگر موسوی خوئینی ها چه قدرتی داره که شما نقدشو برنمیتابید وبه انواع فتنه متهمش میکنید۸۳۳۵
  • بازنشسته GB ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 2
    حالا اصلاح طلبان تا حدودی جمع کردن برن استراحت کنند همه تقصیرها را هم بریزید سرشان نوبت عزیزان اصولگرایانی تشریف آوردند بیچاره ما مردم که ....
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 0
    هر فتنه ای هست از مهره درشتای نظامه نظام تو آستین پرورششون داده اصولگرا و اصلاح طلب هم نداره
  • محمد IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 0
    گورپدر همشون افسادطلبا
  • TR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 2
    ام الفتنه خود مشرقه
  • DE ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 1
    بنظر بنده همه اش حرف مخواهند مردم بدبخت گول بهزنند برای جمع کردن رای
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    مشکل نیروهای انقلابی اینه که از ابزارهای قانونی استفاده نمیکنند توجه کنید انقلاب و نیروهای انقلابی بازوی نظامی داره اون سپاه پاسداران است انقلاب بازوی فرهنگی داره که عمده فعالیت اون بر عهده بسیج است متاسفانه بچه های انقلابی بازوی حقوقی ندارن یه نفر یا یک جریان کار غیرقانونی انجام میده یا با استفاده از خلاهای قانونی اعمال ساختارشکن انجام میده دادستانی بعلت نداشتن شاکی خصوصی یا محدودیت های دیگه نمیتونه ورود کنه نیروهای انقلاب باید یک قرارگاه حقوقی تاسیس کنند مثلا وقتی یک وزیر یا مشاور رئیس جمهور مثل شهین مولاوردی اعمال منافقانه انجام میدهند قرارگاه حقوقی نیروهای انقلاب فعال بشه و یک میلیون شاکی خصوصی از اون شخص ... شکایت بکنن... مثلا وقتی موسوی خوئینی ها ... زیادی میخوره قرارگاه حقوقی باید ازش شکایت کنه اگر هر.... بخواد به رهبری کشور حمله کنه سنگ روی سنگ قرار نمیگیره یه روز تاجزاده یه روز علی مطهری یه روز تاجگردون یه مشت از خدا بی خبر باید تودهنی بهشون زد نظر این حقیر اینه اگر ممکنه روی قرارگاه حقوقی نیروهای انقلابی کار کنید ایران سپاه حقوقی نیاز داره مثل سپاه پاسداران یا علی
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    افساد طلبان
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    ایشاللاه فتنه 99... برید ونزویلا خونه بخرید
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 1
    همه شما سرو ته یه کرباسین..
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 1
    این اقا همشهری خدا بیامرز طالقانی میباشد /خوعینیها/ شاید میخواد جای پای اونو پر کنه ولی این حکومت حکومت اسلامی میباشه نه حکومت شاه که بخواد با این حکومت اسلامی مبارزه کنه ویک جمله از پدر ایت الله طالقانی فرمودند هر کس سدی در مقابل این انقلاب باشد حتما هلاکت میشه
  • DE ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 0
    ۴ ماه از رأی مردم به مجلس گذشت اما هیچ تحولی دیده نشد! و هنوز اصلاح تالاپ چی ها مشغول غارت بیت المال و تقسیم پست های موروثی و خرابکاری علیه جامعه و فرهنگ و تولید و صنعت هستند.
  • کاکا IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    .لعنت بر دروغگویان تاریخ بشریت
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 1
    شما ملت را بدبخت وبیچاره کردید، همه مثل همیدلعنت به اصولگرا اصلاح طلب چپ راست انقلابی سلطنت طلب وهمه وهمه شما مردم رابیچاره وبد بخت کردید
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 1
    نامه موسوی درد دل ملت ،جوانان و...همه مردم است چرا بدتان می آید چرا همه جایتان می سوزد؟؟؟؟؟
  • AE ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 1
    چرا اینقدر از حرف همدیگه ناراحت میشید
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    خویینی خود فتنه است
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    وسط این معرکه مامردم شدیم داور
  • علی IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    دست از سر ایران بردارید بسه دیگه خیانت از شهیدان خجالت بکشید
  • محمدایوب IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    براساس فرمایش اقای نائینی اول روحانی بعد ظریف وعراقچی آخوندی نعمت زاده زنگنه شریعتمداری سیف حجتی ووو و بایدم حاکمه شوند دوم آن آدم بی شعوری که میگه 4 ماه ازمجلس گذشته کاری نکرده احمق تا اردیبهشت مجلس نوکردولت سرکاربود بعد 7سال دولتی که با دوز وکلک سرکاراوردید وخودتونو براش پاره کردید 7سال برای آمریکا واروپا دم تون داد چه غلطی کرده جز گرانی های 500درصد ی شما که هیچی ندارید زنان حیابانی ازشما شرفشان بیشتراست
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    خوئینیها آبروی نداشته خود و بقیه اصلاحطلبان را به باد داد
  • بافقی IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    انشالله سرفرصت درباره مردک بیشعور و خرفت مزدور موسوی خوئینی ها مطالب افشاگرانه ای خواهم نوشت که دیگه این مردک بره سرش رو زیر ریگ بکنه .از قدیم می گفتن ادام وقتی پیر میشن با وقار میشن ( البته ادما) نه این شبه ادما .این باند مزدور فتنه هر چه پیرتر میشن خریت حماقت دنیا طلبیشون مزدوریشون بیشتر میشه .کسی نیست بره این مردک بکه اخر پیر خرفت هنوز خیانت های تو در جریان لانه جاسوسی مردم یادشون نرفته .منتظر باش افشات کنم پیر احمق .ادم ریشتو می بینه حالش بهم می خوره شریح جان .
  • بهمن IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    مجلس یازدهم از 7 خرداد وارد مجلس شدند تا روند تشکیل اعضای کمیسیون ها و اداری شکل بگیرد یک ماه زمان گرفته نهایتش 50 روز است وارد مجلش شده اند چه توقعی است مگر قدرت اجرایی دارند که 100 روزه ایران را گلستان کنند اصلاح طلبان تا کی می توانند از زیر بار مسئولیت فرار کنند
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    ۷ سال از دولت اصلاحات گذشت الان جایی ایستاده ایم که ۳۰واندی سال پیش بودیم حالا از گذشت ۴ ماه انتظار معجزه داری ؟فکر میکنم اگه مجلس بتونه جلوی کثافتکاریهای دولت را در این سال آخری بگیره هنر کرده!!!!وهمچنین امیدوارم قالیباف با روحانی کنار نیاید.
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    شما دلواپسان چرا از موسوی خئینیها این همه میترسید اقای موسوی یک نامه نوشته نوشتن نامه شما را دل نگران کرده برای چه اگر جواب بلد نیستید بدهید این همه ترس برای چیست
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    لعنت به خائنین و منافقین
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    خدایا در این همه فتنه ها و مشکلات از سوی دشمنان خارجی و منافقان داخلی ما را بر صراط مستقیم خودت پایدار و پابرجا بدار و پرچم انقلاب کبیر ما را به دست امام خامنه ای به دست صاحبش صاحب الزمان برسان ان شاا...
  • رضاامیریان IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    باسلام به هموطنان وهمنوعان عزیزوباسلام ودرودبرارواح پاک وطیبه شهداوامام شهدا دوستان خوبم این داستان اصلاح طلبی واصولگرایی خیلی وقت است مرده وهمه مراسماتش راهم مردم فهیم گرفتنداین مقوله دیگرجایگاهی دردستگاه دیپلماسی وعمومی نداردامروزانقلابیگری که همان خط امام راحل ووصایای شهدای عزیزمیباشدمطرح است یعنی اینکه هراصولگرایی اصلاحاتی نباشدوهراصلاحاتی اصول نظام رارعایت نکندبزرگترین خیانت به مملکت رانموده اندپس بنابراین وبنابرفرمایش مقام عظمای ولایت حضرت عشق امروزانقلابیگری اولین وآخرین مقوله دسنگاهای مختلف است اصلاحات مردوبارفتن سرکردگانش خودش هم افولی سخت داشت وانشاالله منتظرافول اربابانشان وکدخدایشان بایدبودوالسلام من اتبع الهدا
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    عارف برو کشکتو بساو. فقط چهار سال نشتی تو مجلس کاری نکردی ... راستی نظریه ای که به اسمش ثبت شده بود عوض شده به نظریه یه قول دو قول...
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    1 0
    عارف برو کشکتو بساب. فقط چهار سال نشتی تو مجلس کاری نکردی ... راستی نظریه ای که به اسمش ثبت شده بود عوض شده به نظریه یه قول دو قول...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس