یدالله طاهرنژاد

یک عضو حزب کارگزاران تأکید کرد: شاید اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 دوباره به چهره‌ای از جنس روحانی اکتفا کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

معتادان گورخواب به "زنان گودال‌نشین" تبدیل شدند!

به تازگی فردی به نام محمدرضا محبوب‌فر که از او با عنوان کارشناس آسیب‌های اجتماعی یاد شده در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد با اشاره به گرانی نرخ‌های مربوط به مسکن و اجاره گفته است: تعداد زنان سرپرست خانوار نیز در کشور افزایش یافته و این افراد در سایه حاشیه نشینی‌ها و تورم، در معیشت زندگی و به ویژه مسکن با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. بخشی از این زنان که مجبور به اتراق در حاشیه شهرها هستند، آسیب‌هایی مانند خشونت علیه زنان، اعتیاد، فروش نوزاد و راه‌های غیر اخلاقی آنها را به شدت تهدید می کند.

او می‌افزاید:

"برخی از این زنان به دلیل آن که بدون سرپناه هستند اکثرا در خرابه‌ها، ساختمان‌های مخروبه، گودال‌ها و کانال‌ها زندگی می‌کنند و بخشی از آنها در بخشی که زاغه یا چادرنشین هستند، اسکان نامناسبی دارند. آنها از حمایت‌های اجتماعی از سوی نهادهای دولت محروم هستند. بخشی از زنان سرپرست خانوار که مشغول به یک کار آبرومند هستند اما زیر خط فقر و محروم از استانداردهای حداقلی در زندگی هستند. "

این فرد همچنین اظهار می‌کند: زنان سرپرست خانوار بیشتر در حاشیه، جنوب شرق و جنوب غرب تهران و اطراف گورستان‌ها، در اسلامشهر، پاکدشت، ورامین و... زندگی می‌کنند.  حاشیه نشینان شهرک‌های فوق‌العاده غیر استاندارد و غیر بهداشتی را ساخته‌اند که مولد جرم و جنایت است. [1]

سایت اعتمادآنلاین نیز از تیتر "گودال‌ها، محل زندگی جدید زنان سرپرست خانوار بعد از افزایش قیمت مسکن" برای این مطلب استفاده کرده است.

*قاعدتا پس از گرانی چند صد درصدی نرخ‌های مربوط به مسکن در دولت مشترک اصلاح‌طلبان و آقای روحانی؛ کسی نیست که در فضای منطقی منکر مشکلات عدیده مردم عزیز ایران باشد.

اما بایستی توجه داشت که فضای عمومی جامعه ایرانی از سالها قبل و حتی پیش از انفجار قیمت مسکن نیز دست به گریبان معضل "سیاه‌نمایی" بود...

مخاطبان محترم استحضار دارند که قبل از انفجار قیمت مسکن بود که افرادی جنجال بی‌مبنای "گور خوابی" را به راه انداختند و قبل از تمام این قضایا بود که فردی ادعا کرد مردم در یک شهرستان محروم به "خوردن گوشت گربه" روی آورده‌اند!

و همچنین است که ما از مدت‌ها قبل به اطلاع مخاطبان محترم رساندیم که پروژه "فقیرنمایی از ایران" در جریان است و چگونه برخی محافل خاص مدعی زباله‌گردی مردم و حتی احتمال تعطیلی بیمارستان‌ها به دلیل نبود دارو شده‌اند! [2]

اکنون نیز در مقابل مشکلات و چالش‌های کشور اگرچه باید به دنبال راه حل بود، مثبتات را نیز گفت و مقصّرین را به مردم معرفی کرد اما در عین حال بایستی مراقب کاسبان مشکلات و سیاه‌نمایان بود که فضای بدون مشکل را دارای مشکل جلوه می‌دهند و مشکلات موجود را نیز بزرگتر جلوه می‌دهند.

باید دانست که هدف این پروژه، به راه انداختن آشوب خیابانی و خونریزی در راستای "فتنه اقتصادی" است و فرماندهان کنترل از راه دور این جریان به تکرار وسیعتر آبان 98 می‌اندیشند.

***

طاهرنژاد در اشاره به انتخابات 1400:

شاید اصلاح‌طلبان دوباره به چهره‌ای از جنس روحانی اکتفا کنند

یدا... طاهرنژاد، فعال اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون انتخابات سال 1400 گفته است:‌

«می‌توانم در حد یک پیش‌بینی بگویم انتخابات آتی رقابتی خواهد بود و حتما کاندیدایی که مورد اقبال تمام اصلاح‌طلبان باشد از فیلترهای نظارتی عبور می‌کند و به شرایطی نمی‌رسیم که هیچ کاندیدایی مورد توجه اصلاح‌طلبان نباشد و آنها نتوانند بدنه رای خود را مجاب به شرکت در انتخابات کنند. »

او تصریح می‌کند: "در هر صورت تجربه انتخابات اسفند 98 نشان داده که چندان علاقه‌ای به بازکردن فضا برای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری دیده نمی‌شود و اگر سیاست‌های نظارتی گذشته وجود داشته باشد، نمی‌توان اطمینان داشت که کاندیدای اصلاح‌طلب به راحتی از فیلترهای نظارتی عبور می‌کند. برهمین اساس، احتمال اینکه اصلاح‌طلبان باز هم مجبور باشند به یک چهره میانه از جنس روحانی یا شفاف‌تر از او اکتفا کنند قابل توجه است. "

طاهرنژاد می‌افزاید: در کل باید ارزیابی کنیم به چه میزانی به اصلاح‌طلبان ظرفیت حضور در انتخابات داده می‌شود، آنچه بدیهی است این است که این ظرفیت در حال حاضر وجود ندارد اما در نهایت از دیدگاه من دایره اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار بزرگ است و عناصر سیاسی زیادی هستند که می‌توانند در این عرصه حاضر شوند و بتوانند تاثیرگذار باشند. [3]

*اظهارات طاهرنژاد را باید از حیث ژنتیک کارگزارانی او تحلیل کرد.

کارگزارانی‌ها در انتخابات مجلس یازدهم که با تحریم رسمی از جانب اصلاح‌طلبان مواجه شد؛ اما لیست انتخاباتی دادند و صراحتا با تحریم انتخابات مخالفت کردند.

آنها همچنین با تئوری مورد تفوّه این روزهای اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه نباید به هر قیمتی در قدرت ماند نیز مخالف‌اند و به نظر می‌رسد از آنجا که می‌دانند اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار و دارای صلاحیتی برای سال 1400 وجود ندارد! برای ائتلاف با یک کاندیدای میانه و اقبال دوباره به کسی شبیه به آقای روحانی هم بی‌میل نیستند.

آنچه که در اظهارات طاهرنژاد پررنگ است مسئله بی‌توجهی اصلاح‌طلبان به کارنامه اجرایی سیاهی است که بواسطه دولت آقای روحانی، مجلس دهم و شورای شهر بر جای گذاشته‌اند.

به سخن دیگر اینکه امروز موسم عذرخواهی همه شعوب جریان چپ از مردم است نه موقع تعیین موضع برای انتخابات 1400.

خاصّه اینکه چپ‌ها اگر هم غیر از "عذرخواهی و معرفی مقصّرین" تکلیفی برای انتخابات 1400 داشته باشند؛ آن تکلیف در وهله اول؛ "اشاره به مثبتات رقیب" برای حل مشکلات مردم است.

***

عبدی: "طبری" با پول‌هایش مدرسه دینی می‌ساخت!

عباس عبدی، از تئوریسین‌های اصلاحات طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد در اشاره به برگزاری دادگاه طبری با کنایه نوشته است:

«اگر یک جامعه سالم داشتیم، احتمالا چنین متهمی به خودش اجازه نمی‌داد پایش به دادگاه برسد. پیش از آن با دست و اراده شخصی؛ خودش را مجازات می‌کرد یا در دادگاه به نحوی پوزش می‌خواست که از طرف مردم بخشیده شود. پس چرا این متهم چنین رفتاری را می‌کند؟ (و می‌گوید من دوستانی دارم که پول‌های کلان به من می‌دهند) چون احتمالا گمان نمی‌کرده که اینها کارها خلاف باشد. »

او می‌افزاید:

"خوب یک دوستش به او پول می‌دهد، مشکل چیست؟ حتی اگر بخواهد همه اموالش را به او می‌دهد، چرا؟ چون با هم رفیق و برادر هستند. به همین سادگی. هر جا را خواست پاسخ می‌دهد ولو نادرست و جعلی و هر جا را نخواست پاسخ نمی‌دهد زیرا متهم از حق سکوت برخوردار است!! ۵ ملک به نام همسرش می‌کند بدون اینکه او مطلع باشد. وکالت با اثر انگشت جعلی درست می‌کنند بعد در جایگاهی هستند که به قول نماینده دادستان حرفش به اندازه رییس قوه اعتبار داشته!! یا به قیمت امروز ده‌ها میلیارد تومان به عنوان حق مشاوره در ساختن سوله می‌گیرد! و همه اینها شرعی است و احتمالا خمس و بیشتر از خمس آن را هم برای ساختن مدرسه دینی پرداخته‌اند و این پول‌ها از شیر مادر هم حلال‌تر شده‌اند و..."[4]

*آنچه خواندیم، حاقّ تفکرات ضد دینی جریان اصلاحات و ذات نامؤدب آن است.

جریانی که تئوریسین‌های آن از توهین به دین و مردم هیچ اِبایی ندارند، صراحتاً آرزو می‌کنند که شرایط کشور بدتر شود! [5] و اسلاف آنها نیز مردم را "پفیوز" می‌دانستند!

در بحث ادعا یا کنایه عبدی پیرامون طبری باید دانست که طبری هم‌اکنون به حکم دین در دست محاکمه است و اگر هم در یک ظاهرسازی دینی اقدام به پولشویی کرده باشد؛ ‌ اتفاقا برای همان کار خیر هم محاکمه خواهد شد!

و اصرار عبدی بر اینکه پای دین را در امر ضد دینی فساد به رخ بکشد ناشی از اغراض خاصی است که منشأ آنها را باید در آرزوهای او برای بدتر شدن اوضاع جستجو کرد.

به حکم تجربه و مطالعه می‌توان دریافت که این نگاه قجری و ضد عقلانیت که علاقه دارد ظاهرسازی‌های دینی مفسدین را به رخ بکشد؛ همواره بزرگترین پشتیبان وقوع فساد بوده است و جز سلطنت‌طلبی و تقلّا برای خدشه بر حکومت دینی نیز انگیزه‌ای ندارد.

گفتنیست، ‌ پیش از این ظاهر مذهبی یک جاسوس دستگیر شده در جبهه مقاومت نیز به دستاویزی برای کنایه‌اندازی تفکر قجری موصوف تبدیل شده بود.

***

1_ https://etemadonline.com/content/413878

2_ mshrgh.ir/891450

3_ http://www.armanmeli.ir/fa/news/main/290721

4_ http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/149486

5_ mshrgh.ir/1058951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    برداشت این آقایون از دین چقدر سطحی و ضعیف است. کجای اسلام آمده است که اگر خمس مال دزدی خودت رو بدی حلال میشه. مگه به طبری ارثی رسیده که شما صحبت از خمس میکنی؟
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      31 5
      برداشت عبدی اشتباه هست لیکن توحه داشته باشیم طبری کم ادمی نبود و اعتبارش به اندازه رییس قوه بود مشکل اصلی اینه دلسوزان مانند علیرضا زاکانی و حتی مردم عادی از چندین سال پیش میداتستند خبرهایی هست و فسادهایی بزرگ هست و تذکر هم میدانند ولی برخی مسوولین محترم اصولگرا لج بازی میکردند و به حرف دلسوزان از روی عمد بی توجهی میکردند و امروز این مسوولین محترم باید پلسخگو آبروی نظام و دستگاه قضا باشند. در گذشته هم برخی دلسوزان به مسعود کشمیری و محمدرضا کلاهی ظنین بودند ولی بی توجهیی برخی مسوولین فاجعه آفرید. باز در دههه شصت سید حسن آیت و دیالمه گفتند فلان فرد باید به اندازه شاه باهاش مبارزه بشه ولی با بی توجهی شد و ان فرد را پست و مقام هم دادند و حتی این فرد بی صلاحیت را در سال 88 تایید صلاحیت هم کردند و نتیجه اش شد فتنه 88 و کشته شدن مردم و تحریم های فلج کنند. غرضم اینه مشکل طبری ها و... گوش نکردن مسوولین به دلسوزی های افرادی مانند آیت و دیالمه و علیرضا زاکانی و...هست لذا باید پاسخگو باشند چرا به دلسوزی ها دهن کجی میشود؟
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      33 9
      ذات دشمنی با دین اصلاح طلبان همه جا عین دم خروس میزنه بیرون.والا عبدی اول سند خمس دادن این اقا را منتشر کند وبعد افاضه کلام کند !
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      25 8
      عبدی ولی عبد غرب> چرا به زد و بند‌های دوستان اسهال‌طلبت مثل فریدون با طبری کنایه نمی زنی؟
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      8 8
      چرند نگو پای اصولگرای تندرو از اصلاح طلب بی خاصیت خیلی بیشتر گیره
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      1 0
      ۰۹:۱۹ - بهتره این رو بنام زاکانی نزنید که احمدی نژاد سابق تر بود
  • سید IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    32 23
    اصلاح طلبان تهوع آور خود استاد اختلاس، ارتشاء، ویژه خواری، زد و بند، دزدی و کلاهبرداری و کلاهگذاری هستند که شیطان مجبور است در دوره های دانش افزایی در این رشته ها در درس شان شرکت کند! امثال طبری که ناخن چینده ایشان هم نمی شوند و اصولاً به وی اعتراض و انتقاد دارند که طبری با این کارهای کم ارزشش اعتبار و شخصیت اصلاح طلبان تهوع آور در این موارد را خدشه دار کرده است!!!
  • 125 IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    29 27
    برادر مشرق اگه فکر میکنی با جوابهایت افرادی مثل عبدی هدایت میشند باید گفت آب در هاون کوبیدن است. افرادی بودند در زمان پیغمبر که رسول خدا (ص) هم نتواست آنها را هدایت کند.چون اينها از كساني هستند که: فى قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللهُ مَرَضًا وَ لَهُمْ عَذَابٌ اَليمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ (١٠) وَ اِذَا قيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِى الْاَرْضِ قَالُوا اِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ (١١) اَلا اِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لٰكِنْ لا يَشْعُرُونَ (١٢) البقرة
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      9 4
      مشرق میخواد شما گمراه نشی
  • عبدالله IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    24 15
    ان شاءالله روزی هم با افراد منحرف مانند عبدی که در چرخه زندگی سیاسیشان هر دفعه به رنگی در آمده اند برخورد شایسته صورت بگیرد.
  • احتمالا IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    18 25
    عبدی می گوید "احتمالا خمس و بیشتر از خمس..." و احتمالا دکتر ر قاضی منصوری را در رومانی سر به نیست کرده تا ردی از حسین ف و همین اقای عبدی در پرونده طبری وجود نداشته باشد!
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    7 7
    عجب دزدان خیری ادم یاد رابین هود می افته تواین مملکت
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      1 0
      رابین هود از اغنیا میدزدید به فقرا میداد این بیصفت دزد فاسد با رشوه گرفتن و زدوبند دزدهای سر گردنه ویه سری حروم خور رو روزبه روز گردن کلفتر می‌کرده در اصل دستش تو جیب مردم بوده
  • عاشق ایران IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    8 7
    خوب دیگه روحانی و تربیت یافته حوزوی افسادطلبان وقتی حاتمی باشد که حتی از دست دادن با نامحرمان ابایی ندارد از عبدی بیدین چه انتظار ..
  • محمد جعفر IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    13 3
    منکر موارد اختلاس گری اصولگرایان نیستیم، اما درصد هم بگیری درصد دزدها و اختلاس گران در اصلاح طلب ها بیشتره، از شوراهای شهرهای مختلف که فساد مالی و جنسی دارن بگیر تا برادر رییس جمهور. با شعارهای لوس این طیف: هشتگ خوب-باشیم، هشتگ انسانیت-بالاتر-از-دینداری-است. و از این دست شعارهایی که بهشون عمل نمی کنن.
  • مهرداد IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    10 0
    امیدوارم روزی برسه که مسئولین ما کمی چشماشونو باز کنن ببینن که بانوان عزیز کشورمون که تعدادیشون بی سرپرست شدن چطوری دارن آسیب میبینن و مثل یک حیوان باهاشون برخورد میشه. حضرت علی فرموندند اگر همسایه ات گرسنه باشه شما مسلمان نیستید حالا ببینید اگر مردمت گرسنه باشن و بی کس در این صورت شما از یه کافر بی دین هم پست ترید. پس مسئولین کمتر بخورید و بیاشامید و گوشه از دااراییهاتونو بدین به این زنان جامعه که الان بی پناه هستن. یا علی
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    19 17
    "پروژه "فقیرنمایی از ایران" ?????????? برای فقیر نمایی نیازی به پروژه نیست چون فقیر هستیم و مردم ایران فقیر هستند اگر هم کسانی آنرا تکذیب می کنند خوشبحالشان که جزو اندک مردمیند که دستشان به دهانشان میرسد و می توانند نیازهای خانواده خود را برآورده کنند
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      8 10
      از آلبانی چه خبر؟ آدم فقیر فرصت کامنت گذاشتن و وبگردی داره عاخه؟
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      0 2
      از کی تاحالا مردمی که صف کیلومتری میکشن واسه شمال و بقیه جاها فقیر شدن؟تو هم اگه واقعا فقیر بودی پولتو خرج نون خوردن میکردی بسته اینترنت نمیگرفتی نظرای ۱۰۰تا ۱غاز بدی و سیاه نمایی کنی
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    8 3
    خاک عالم بر سر آن اصلاحات که تئورسیین اش تو باشی . احمق ها تئورسین بهتر این نمی توانند داشته باشند
  • جلیل IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    8 2
    سلام آیا عبدی وامثال او که ستون پنجم دشمن هستند باید آزاد وراحت تو مملکت بگردند همه ببختی جامعه از همین ادمها هست
  • مهدی÷ IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    8 3
    آقایان اصلاح طلبان این حرفها را به کی دارید میکید مگر همه کاره دولت شما احمقها نیستید راه کاری برای آنها بیانیشید چرا سخن پراکنی میکنید.
  • ali IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    8 2
    اقای عبدی فراموش کرده که اگر جامعه مون ناسالم و کثیفه حداقل پنجاه در صدش به عملکرد اشخاصی مثل خود اقای عبدی بر می گرده.
  • NL ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    9 10
    خشونت علیه زنان؟ منظورتان تجاوز هست؟ داره شبیه زمان شاه و زمان زاغه نشینی می شه. از 41 سال انقلاب بیش از 30 سال اون قماش غربگرا سر کار بودند در این مملکت. یعنی مردم شاه را بیرون کردند، بعد به شاه نشین ها رای دادند و آنها را به سر کارهای اجرایی آوردند. رای به غربگرایان و مثال آنها در ایران اصلاح طلبان رای به گوساله سامری است که توبه این جنایت کشتن یکدیگر است.
  • 77 IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    8 2
    چ بگویم ک سینه ای پر درد دارم و لبانی خاموش از ترس جان
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      2 0
      ولی بگو. قل
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    5 4
    بدبخت های اسهال طلب به چه روز افتاده اند
    • مصلح IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      1 0
      از افتخار ما اصلاح طلبان یکی این هست که خداوند طیف مقابل ما را فاقد ادب و شعور خانوادگی افرید.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    7 0
    چطور ظریف این همه سال رئیس قوه از کارهای ایشان واقعا بی اطلاع بوده خیلی عجیب هستش
  • حق دار IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    5 2
    اصلاح طلب‌ و اصول گرا هردو کثیف و خائن هستند و چرا فقط باید این دو حزب کثیف در صحنه سیاست باشند؟
    • DE ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      3 0
      حق خوار ۱۱:۰۷ -اصلاح طلب‌ و لیبرال ها اصولا هردو کثیف و خائن هستند و چرا فقط باید این دو حزب کثیف در صحنه سیاست باشند؟
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    4 0
    وضع امروز مملکت متاثر از سیاست زدگی است. باید اقتصاد زده و فرهنگ زده باشیم که نیستیم.
  • DE ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    3 0
    عبدی: "طبری" با پول‌هایش مدرسه دینی می‌ساخت! عجب! پس این دسته افرادیکه خود را موجه جلوه داده اند و با " تغییر " قیافه از کراوات و هفت تیغه به ریش و تسبیح و مشغول دزدی هستند فارغ از تحصیل! در مدرسه دینی طبری هستند. بابا طبری یه پا " زُرُ " بوده ما نمیدونستیم از پولدارها میدزدیده به فقرا میداده .خخخخخخ
  • ناصرزمانی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    4 1
    مشرق فقط تودیندارهستی وبس. هرکس که گفت آقابانام دین کشورراچپاول نکنید کمی هم برای نسل‌های آینده نگه دارید بی دین است!!!؟؟؟!
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    5 1
    عباس اقای عبدی مسائل هسته ای کشور را لو داد. اینها نه جوانمردی دارند نه دین درست و حسابی دارند نه وطن پرستند، فقط دنبال این هستند که به امریکایی ها سواری بدهند بهر قیمتی شده سعیشان همینه حتی این ادمها به زن و بچه خودشان هم رحم نمی کنند
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 2
    شماها یاازمجاهدین خلقین یافدایی های اقلیت یا اکثریتید در هر حال از مشرکین جمهوری اسلامی هستید که شما را دور هم جمع کردند ان هم بوسیله استخری که در نماز جمه متاسفانه از بهزاد نبوی وقیحانه پشتیبانی در واقع اورا تبراهه کرد شماها پاتون به سنگ نخورده چی میخورین خونتون کجاست همش از بیتالمل مسلمین ولی لگد پرانی میکنید با قوه قضاییه دهن امثال شماها را.......بگیره .
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 2
    اصلاح طلبان درخیانتهاوجرم های حسن روحانی ومحمدخاتمی ودولت هایشان وحتی طبری وأمثاله شریکند
  • .... IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    11 0
    بزرگترین مشکل کشور وجود فساد عدم تقسیم امکانات به صورت یکسان و نادیده گرفتن حقوق مناطق محروم است بعضی هستند که فکر میکند ثروت و امکانات کشور متعلق به خود و پدران هست چه کسی باور میکند در برخی مناطق کشور حتی خیابان های هنوز اسفالت نیست حتی شهرداری سالی یکبار هم خیابان هار را نظافت نمیکند در حالی که پیش از نیاز کارگر دارد آیا این فساد نیست .منظور من شهرستان شادگان
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 1
    رو که ندارن اصلاح طلبان سنگ پا قزوین پیش این جماعت روسفید شده گند کاریهای اقتصادی اجتماعی اقتصادی خود رو گردن چه کسی می خواهم بیاندازنذد این جماعت تشنه قدرت و ثروت هستند کاری به مردم متوسط وضعیف جامعه ندارن با حربه دروغ وفریب 5645
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    2 2
    عباس عبدی کاش یک جو و یک ذره از غیرت اردشیر زاهدی را داشت
  • سحر IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 2
    حالا من نفهمیدن یه عده به چی نظر منفی میدهند غیر از اینه که طبری دزدی کرده و منصوری معلوم نیست چی شده غیر از اینه که کله گنده های زیادی دستشون تو کیسه بوده فریدون چطور ازاد میچرخه چقد اختلاس کردند روحانی هی من من کرد کشورو به فنا داد اون از اون یه شبه بنزین گرون کردنش که طبق گفته های خودشون 200 و خورده ای ادم کشته شدند چه به دست خودی چه به دست منافق اینجا هیشکی یقه روحانی رو نگرفت دولت تدبیر امید زندگی مردم رو به خاک سیاه نش.ند نه کسی میتونه خونه بگیره نه ماشین نه از پس هزینه ها بر میایم با برجام برجام کردنشون تو دولت خاتمی روحانی وزیر بود و در نیروگاهها رو پلمب کردند دوباره یه عده بهش رای دادند در اوج ناباوری و بازم اومد در نیرو گاه رو گل گرفت باز خوبه از مردم میترسند وگرنه وجب وجب خاک ایرانو مثل دوره قاجار به غارت میدن
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 1
    هزاران درود به غیرت و شرف و وجدان رابین هود!!! اینا دیگه کین....
  • عبدالله IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    4 0
    آخر این چه طرز مملکت داریه مملکت را دست یک بیوه زن بدن مدیریت تا این مسئولین نا لایق بهتره آیا مسولین در این کشور زندگی نمی‌کنند. آیا این گرانی‌های بی حد ومرز را نمی‌بینند یا اینقدر مرفه هستن و در ناز و نعمت و مست هستنند و چشمشون باز نمیشه تا وضعیت مملکت را ببینند
  • اکبر IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 2
    آقایان که نظر میدند ،حتی غلط املایی دارند آنوقت اظهار نظر هم میکنند یه مشت بی سواد
  • US ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    3 1
    روحانی ریشه اقتصاد را سوزاند
  • کاوه IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 1
    نویسنده محترم ما که متن عباس عبدی را در سایت شما می خوانیم برایمان مشخص است که کنایه عبدی به چیست و ربطی به ضد دین بودن و اینکه یکی قبلا مردم را پفیوز نامیده ندارد. نویسنده محترم هم کمی آرام باشد و این قدر خودش را برای منافع حزبی و جناحی تحقیر نکند.
  • حسين DE ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    قبل از هر چيز بايد از عباس عبدى اين جوجه منورالفكر اصلاح طلب بايد پرسيد جامعه سالم از نظر تو چگونه است و داراى چه نوع ويژه گيها و ملاكها و معيار هاست؟و بعد از ايشون خواست يك جامعه سالم با ملاك و معيار خودت در روى اين كره خاكى نام ببر،همچنين خيلى خوشحال ميشم اگه عباس عبدى بتونه توضيح بده كه چه عوامل و مناسبات اقتصادى باعث بوجود آمدن فساد و همچنين سر بر آوردن مفسدينى نظير مهدى هاشمى،حسين فرى(فريدون) داداش معاون اول حسن اسكاتلندى،و همين طبرى،ويا باصطلاح سلاطين سكه و فولاد و ووووو ميشود در ضمن چه كسانى از نظر مالى قادر هستند ويلاهاى بالاى ٢٥٠ ويا ٣٠٠ ميلياردى زندگى كنند؟طبرى و طبرى ها يك شبه از آسمان بزمين نازل نشدند اينها از درون مناسبات اقتصادى سر بر آوردند كه اصلاح طلبان و ليبرالهاى انگل دلال صفت بر جامعه تحميل كرده اند و همه اين اراذل و اوباش و مفسد اقتصادى باز توليد مناسبات اقتصادى كثيف اين دو جريان هستند،شيخ مغروق نميدانست پسر بچه اش اموال ملت را غارت و چپاول ميكنه؟شيخ سمنان نميدانست برادرش ((دكتر)) حسين فرى بيت المال را چپاول ميكنه؟ عباس خان آنزمان جامعه سالم بود يا ناسالم؟چرا يكبار قلم در دست نگرفتى و گزارشى در مورد غارت و چپاول پسر بچه شيخ مغروق و داداش حسن اسكاتلندى بنويسى؟من مدعى فساد بسيار وحشتناك در جامعه خودمان نيستم در طى اين ده سال گذشته روزى نبوده كه در اين زمينه خبرى و يا گزارشى منتشر نشده باشه، اما با قاطعيت ميگم كه علت و علل تمامى مفاسد اقتصادى در جامعه ما ناشى از مناسباتى است كه اصلاح طلبان و ليبرالها بر جامعه ما حاكم كردند،پرسش ساده ديگر از اين ((تئوريسين)) اصلاح طلب اين است كه چرا از جناب آقاى رئيسى بخاطر اقداماتش در امر مبارزه با فساد و مفسد قدردانى نميكنى؟بالاخره اين امر يعنى مبارزه با فساد و مفسد يكى از راه هاى رسيدن به جامعه سالم است غير از اينه؟
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    ابوموسی اشعری رو هم باید به پای دین نوشت ؟! ایشون ظاهراً یا متعمداً در جریان نیستند کتاب خدا چه ضدیتی با افراد منافق مسلک داشته و داره !
  • داود دادور IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 0
    برخی محافل خاص مدعی زباله‌گردی مردم هستند. البته محافل خاص، مغرضانه و حرف مفت زیاد می زنند. همش ادعا نیست؛ من خودم دیدم. برای چی همه چیز رو سیاه نمایی جلوه میدید. لابد شمایی که فکر میکنید سیاه نمایی در بالا شهر زندگی میکنید و خبر از فقرا ندارید. لعنت به هر کسی که مسئول هست در این مملکت و بی تفاوت هست.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    آخ الهیییییییی در دهنت رو گِل بگیرن عبدی که همش عشقِ چرندی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • امیرعلی IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    لازم‌نیست‌ازاین‌چرندیات‌بگین!!!دم‌خروس‌پیداست....وضع‌مردم‌خیلی‌خرابتر‌ازاونیه‌که‌شما‌وامثال‌شما‌ادعا‌میکنین!!!!یکی‌از‌شماههایی‌که‌مدعی‌هستین‌ویاخود‌روحانی....خداوکیلی‌‌با‌دوتاسه‌میلیون‌درماه(که‌برای‌خیلیها‌هرماه‌هم‌نیست)چندروز‌میتونین‌زندگی‌کنین؟؟؟؟؟وضع‌مردم‌ومملکت‌خیلی‌خرابه‌..خیلی‌وهیچ‌کدام‌ازروءسا‌ککش‌هم‌نمیگزه!!!!!!
  • رضا IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 0
    سلام فقط بک سوال این آقا طبری مگر چقدر از دولت دریافت میکرده مگر یک کارمند دولت نبوده پس حقوقش مشخص است با حقوق دولتی چگونه توانسته املاک میلیاردی تهیه کند
  • رضا IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    با سلام عباس عبدی هر کی هست سر جای خودش ولی تعجب از شماست که در این قضیه به جای اکبر طبری دارید عباس عبدی را محاکمه می کنید/ قبول کنید که امثال این جرثومه های فساد از ظاهر و مارک دین برای حلال شدن کارهاشون استفاده کرده و می کنند. قبول کنید که فساد برای این آدم ها این قدر راحت است که با پررویی تمام در دادگاه می گوید من چنین دوستانی دارم اگر شما ندارید مشکل خودتونه/ عباس عبدی هر چه که هست و هر انتقاد سیاسی که به او داریم درست ولی اینجا واقعا داره درست میگه چرا اینقدر تعصب داریم؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس