مجید انصاری

یک فعال چپ با فاقد شعور فرض کردن مردم اینطور اظهار کرده است که اصلاح‌طلبان متعهدانه عمل کردند و حاضر به "تحریم انتخابات" مجلس یازدهم نشدند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

سایه آخوندی همچنان بر سر مسکن مردم

"مالیات بر خانه‌های خالی" هم مثل مسکن مهر مزخرف است!

"عباس آخوندی"، وزیر سابق مسکن و شهرسازی در دولت رئیس‌جمهور روحانی، که گرانی سرسام‌آور مسکن رهاورد مدیریت لیبرالی اوست؛ به تازگی در یادداشتی که روزنامه همشهری(ارگان شهرداری تهران) منتشر کرد؛ در واکنش به گزارش انتقادی سایت الف پیرامون کارنامه خود؛ توضیحاتی را ارائه کرده است.

او همچنین در این یادداشت، معترض طرح "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" شده و نوشته است: و اما درباره مالیات بر خانه‌های خالی، دست‌کم شما بهتر می‌دانید که این چیزی جز یک هیاهوی تبلیغاتی ضدّ رسانه نیست.

آخوندی می‌افزاید: چراکه کل مبلغ مالیات وضع‌شده معادل اخذ سالی 3.4 میلیون تومان از واحدهای بالای 150مترمربع در تهران و 1.2میلیون تومان برای واحدهای بالای 200مترمربع در سایر شهرهای با جمعیت بالای 100هزار نفر است؛ یعنی هیچ. چون بخش اعظم خانه‌های خالی از شمول مالیات خارج‌اند و آنها که شامل‌اند مبلغ مالیات آنها نزدیک صفر است. مشکل اصلی این مالیات از سال 1352 تاکنون نحوه شناسایی واحد خالی بوده و چندین‌بار مجلس آن را لغو کرده است. وزارتخانه در دوره مسئولیت من براساس مطالعه تطبیقی که با سایر کشورها انجام داد، به این نتیجه رسید که تنها راه موفقیت در این کار، احاله مسئولیت به شهرداری‌هاست که دارای اطلاعات محلی از واحدهای خالی هستند. از قضا بعدها گزارشی را از وزارت امور اقتصادی و دارایی در همین باره دیدم که بر همین نکته تأکید کرده بود. از همین رو در تاریخ 1397/4/31 لایحه اصلاحیه دوفوریتی به دولت ارسال کردم. مطمئنا، شما از این موضوع مطلع هستید ولی به‌جای آنکه موضوع را باگذشت حدود 2 سال از تقدیم لایحه، از دولت پیگیری کنید، موضوع را به من نسبت می‌دهید.

این فعال اصلاح‌طلب در یادداشت خود همچنین معترض کارنامه اجرایی محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران و دولت نهم نیز می‌شود و می‌نویسد: من فارغ از موضع‌گیری سیاسی در هر دو دوره‌ای که مسئولیت داشته‌ام، تمام‌قد در برابر سوداگری مسکن و مستغلات ایستادم و سوداگران زمین و ساختمان مخالفی سرسخت‌تر از من را سراغ ندارند. ولی، مشخصا از سال 1384 با روی کار آمدن دولت نهم و همزمان با 12+2 سال مدیریت شهری مبتنی بر سوداگری مستغلات، جریان سوداگری در ایران شدت و ژرفای بی‌سابقه‌ای یافت؛ به‌نحوی که هم‌اکنون بخش عمده‌ای از اقتصاد ایران در اختیار سوداگران حقیقی و حقوقی است. نتیجه حاکمیت سوداگری بر اقتصاد نیز چیزی جز رانت و فساد و توسعه فقر نبود و نیست؛ همان پدیده‌هایی که هم‌اکنون، مغز استخوان گروه‌های کم‌درآمد و یا با درآمد متوسط را می‌سوزاند. شوربختانه، شما خواهی، نخواهی از لحاظ سیاسی با این جریان همراه هستید![1]

*یک نگاه ساده به کارنامه اجرایی آخوندی و ماحصل تفکرات اقتصادی لیبرال او در بخش مسکن که به گرانی سرسام‌آور مسکن و افزایش اجاره‌بها و... منجر شده است؛ عیار این اظهارات را به وضوح نشان می‌دهد.

و جالبتر از همه اصرار آخوندی بر همه این اغلاط فکری علیرغم آن کارنامه سیاه اجرایی است.

به زعم ما، جریان اصلاحات و دولت رئیس‌جمهور روحانی از بابت آخوندی و کارنامه او یک عذرخواهی بزرگ و یک توضیح اقناعی به مردم ایران بدهکارند. که چه تفکری دارند که اینچنین افرادی را با چنین مدیریت‌های مشعشعی بر مصادر امور مردم رواداری می‌کند و چنین فجایعی می‌آفریند؟!

گفتنیست، آخوندی در دوران عدم حضور در دولت نیز بارها از نظارت و دخالت دولت در اقتصاد و در امر مسکن انتقاد کرده است.[2]

آخوندی در دوران حضور خود در وزارت مسکن همچنین تأکید کرده بود که "مسکن مهر" یک طرح مزخرف است!

در بحث ادعای او مبنی بر هیاهو بودن طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی نیز باید دانست که اگر دولت بصورت طوعا یا کرها مجبور به این کار نشود؛ حرف آخوندی بر کرسی خواهد نشست و این مسئله حتما بایستی مد نظر نمایندگان محترم مجلس یازدهم باشد...

***

پاسخ عجیب علی مطهری به لطف نظام

علی مطهری، چهره نزدیک به اصلاح‌طلبان و نماینده سابق مجلس به تازگی طی اظهاراتی در یک میتینگ سیاسی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، پیرامون ردّ صلاحیت خود در انتخابات مجلس یازدهم گفته است:

"یکی از دلایل این که با برخی از کاندیداها به آن شکل حذفی رفتار شد، اطمینان طرف مقابل از عدم حضور و بی‌تفاوتی مردم  بود؛ یعنی می‌دانستند اگر در این دوره رد صلاحیت بکنند، مردم عکس‌العملی نشان نمی‌دهند و مخالفتی نخواهند کرد؛ لذا به راحتی خیلی از افراد را رد کردند. خود من را هم شاید در دوره‌های قبل مایل بودند رد کنند ولی به خاطر حضور مردم جرأت نمی‌کردند و می‌ترسیدند؛ اما در این دوره دیدند مردم اصلاً برایشان مهم نیست چه کسی رأی بیاورد و نتیجه انتخابات چه می‌شود."[3]

*متأسفانه آقای مطهری درباره این صحبت‌های خود مرتکب دو اشتباه فاحش شده است...

اول اینکه او توضیح نمی‌دهد وظیفه نهادهای نظارتی کشور عمل به قانون است نه سنجش میزان اقبال مردم یا مظنّه‌گیری از پایگاه اجتماعی افراد!

و همین است که در سابقه شورای محترم نگهبان نیز می‌بینیم که این شورا چگونه همواره به عهد خود با قانون بعنوان میراث انقلاب 57 وفادار مانده و صلاحیت افراد را بدون توجه به میزان اقبال به سمت آنها بررسی کرده است.

و دوم اینکه مطهری در بحث تأیید صلاحیت خود در دوره‌های پیشین حاضر نشده به مخاطبان خود و به مردم بگوید که اگرچه در همان دوره‌ها نیز پیرامون صلاحیت او ان‌ قلت‌هایی وجود داشت اما این نهادهای کلان نظام بودند که به مسئله وارد شدند و از شورا خواستند که صلاحیت مطهری تأیید شود.

مقوله‌ای که مطهری در دوران نمایندگی و حتی در مناظره‌ها برای اثبات حقانیت خود نیز به آن استناد می‌کرد اما امروز و پس از عدم امکان تأیید صلاحیت به دلیل رفتارهایش؛ هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌کند و ترجیح می‌دهد پاسخ لطف نظام در حق خود را اینگونه ناشایست بدهد!

گفتنیست، در جریان انتخابات سال 84 نیز طی درخواست دکتر حداد عادل از مقام معظم رهبری؛ صلاحیت مصطفی معین و محسن مهرعلیزاده با دستور معظم‌له تأیید شد.[4]

***

آخوندی که فدایی اصلاح‌طلبان شد!

مجید انصاری، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه دولتی ایران اظهار کرده است: اصلاح‌طلبان واقعاً متعهدانه رفتار کردند. در همین جریان انتخابات، احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب، با بی‌مهری‌هایی که در رد صلاحیت‌ها به آنها شده بود نیامدند که انتخابات را تحریم کنند. خود تشکیلات هم نسبتاً خوب عمل کرد. امیدوارم جریان اصلاحات با سرمایه‌های بزرگی که دارند دچار یأس و دلزدگی نشوند و خودزنی نکنند و در سناریوی دیگری‌ساخته مشغول بازی نشوند.

او می‌افزاید: خود بنده براساس تصمیم تشکیلاتی شورای عالی سیاستگذاری، که توصیه کردند کسانی که در خود توان کار در مجلس را می‌بینند کاندیدا شوند، ثبت‌نام کردم. در حالی که نتیجه برای ما روشن بود. ما افقی روبه روی خود نمی‌دیدیم. ولی این تصمیم اولاً برای انقلاب بود. ما نمی‌توانیم از انقلاب جدا شویم. دوماً به توصیه بزرگان اصلاحات اسم نوشتیم. در اواسط کار هم که کاملاً روشن شد اوضاع به‌خاطر مسائل مختلف مطلوب نیست، هرگز عافیت‌طلبی نکردیم.[5]

*باید اشاره کرد که انگار آقای انصاری مخاطب خود را فاقد شعور تصور کرده و در این فضاست که مردم بیانیه‌های اصلاح‌طلبان مبنی بر تحریم انتخابات و عدم حضور رسمی در انتخابات را از یاد برده‌اند!

به سخن دیگر اینکه این حد از لاپوشانی و پاره‌کردن ورق‌های یک رخداد منافقانه تاریخی که همین چند ماه قبل هم رخ داده؛ بسا که در هیچ کشوری مسبوق به سابقه نیست...

جالب است که انصاری گویا صحبت‌های همقطاران خود را هم نمی‌خواند که چگونه تأکید دارند تحریم انتخابات یک پیام واضح به شورای نگهبان بود![6] و یا خبر ندارد که "بهزاد نبوی" گفته است تحریم انتخابات مجلس یازدهم از سوی اصلاح‌طلبان اشتباه بود.[7]

در اشاره به لاپوشانی مجید انصاری و کامیکازی شدن او برای ستاد جریان سیاسی خاص؛ بیان این سابقه ضروریست که اصلاح‌طلبان بر اساس بیانیه شورایعالی سیاست‌گذاری خود؛ با عدم معرفی کاندیدا و عدم ارائه لیست؛ رسما انتخابات مجلس یازدهم را تحریم کردند و در آن حضور نیافتند.

در این میان احزابی مثل حزب کارگزاران و اشخاصی مثل مجید انصاری اما بصورت تکروانه تصمیم به معرفی کاندیدا و حضور در انتخابات گرفتند. رخدادی که به هیچ وجه رافع تصمیم شریرانه ستاد اصلاحات و پاک کننده لکه ننگ "تحریم انتخابات" محسوب نمی‌شود و رجال هسته سخت اصلاحات نیز نه تنها هیچ وقعی به آن نگذاشتند بلکه شرکت‌کنندگان را متهم به ضد و بند با قدرت در مابه‌اِزای این حضور کردند.

اینکه مجید انصاری بعنوان کسی که لباس روحانیت دارد اما آخرت خود را با دنیای اصلاح‌طلبان معاوضه کرده است و اقدامات خصمانه و علنی آنها را لاپوشانی می‌کند؛ جای بسی تأمل و عبرت‌پذیری دارد...

***

1_ http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/102818

2_ mshrgh.ir/967886

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1450142

4_ mshrgh.ir/774587

5_ http://www.irannewspaper.ir/newspaper/page/7372/3/545891/0

6_ mshrgh.ir/1080492

7_ mshrgh.ir/1072874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    104 5
    آخوندی مزخرف خدا کمرت روبشکنه ....دشمن شماره یک محرومان توهستی
    • تکرار می کنم IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      87 13
      مزخرف موجودی پلید به نام اصلاح طلب هست مزخرف جریان دزد کثیف وطن فروشی به نام اصلاحاط هست...
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      29 5
      08:06 آقا این آخوندی رو من خودم یبار تو یه بازدید از یه پروژه ساختمانی که اونجا کار میکردم دیدم، فورأ رفتم کفاره دادم! اصلا همهٔ این مسئولین یه طرف، این یکی از نظر غرور و نخوت و حماقت یه طرف، خدا نصیب نکنه!!!
    • علیرضا طو ل لاتی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      20 4
      از علایم کرونا یکی همین شخص مزخرف است.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    71 10
    بگذارید علی مطهری حرف بزند و عقده گشایی کند. ایشان از افراد بارز طیفی بودند که عملکردشان باعث سلب اطمینان مردم شد.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      1 1
      فریمانی با این گفتار تایید میکند انچه از ناکارامدی و مشکلات و گرفتاری گریبان نظام و مردم را گرفته بخش اعظم ان بواسطه حضور عناصر زاویه دار با انقلاب میباشد که در ادوار مختلف با لطایفالحیل از جمله فریب مردم با بوق های رسانه ای داخلی و خارجی نظام را وادار به پذیرش انان کرده و فجایعی چون برجام بی فرجام که حالا کار را به شورای حکام کشانده را تحمیل کنند البته انچه میگوید ترس نه اینطور نیست چه اینکه امیر المومنین هم در مقاطعی چون سقیفه و حکمیت برای بقای اصل اسلام تن به خواسته دیگرانی داد و چه میشود کرد که خداوند اینطور مقدر فرموده که منافقین و نفوذی ها و کفار همیشه قدرت جولان داشته باشند
  • DE ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    10 48
    احسنت آخوندی. حرف درستی زده به این دلیل که همه برق و گاز و آب را باز می‌کنند و در این اوضاع که همه اینها می‌دانیم دولت ناتوان از تامین اینها هست و همیشه هم التماس دعا و استدعا دارد هیچ فایده ای نخواهد داشت و حتی یک کار بدتر هم می‌کند باعث می‌شود دیگر سرمایه گذاری روی ملک صورت نگیرد و حتی ملک هم رکوردش خیلی وحشتناکتر از قبل شود.
    • SE ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      10 3
      درست است. تنها راهکار استفاده یک سیستم دقیق اطلاعاتی است. همسایه ها با گزارش دهند و اینکار باید به عنوان افتخار ملی در آید.
    • DE ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      19 2
      ۰۸:۲۱ پیداست خودت از اونهایی هستی که خانه و آپارتمان خالی داری گذاشتی گرون بشه بفروشی .طرفداران عقاید آخوندی و خود آخوندی خائنینی هستند که با جان و مال و ناموس و حیثیت و آبروی مردم بازی میکنند و اموالشان هم از همین طریق جمع شده است.
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      1 0
      پروکسیاتون رو خاموش کنید بابا .
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    31 26
    تحلیل شما در خصوص سخنان مطهری دارای اشتباهات راهبردی است و شما در واقع سخنان ایشان را تلویحا تایید کرده اید ابتدا گفتید ... وظیفه نهادهای نظارتی کشور عمل به قانون است نه سنجش میزان اقبال مردم یا مظنّه‌گیری از پایگاه اجتماعی افراد! و در ادامه از لطف شورای نگهبان بر ایشان در دوره های قبل حرف زدید . این تناقض نشانه چیست عمل به قانون یا لطف فراقانونی؟ این امر تاییدی است بر سخنان مطهری که عمل به قانون ملاک نیست و ملاحضات سیاسی در ان دخیل است
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      21 0
      نویسنده مقاله تلویحا داره میگه اگه مشکل قانونی هم هست همش به نفع اصلاحطلبان بوده و اینها سالها از این رانت (و رانتهای اقتصادی سیاسی و....) استفاده میکردند و حالا همون افراد زالوصفت به قوانین معترض شدند چون دستهای کثیفشون از بیت المال قطع شده...
  • سید IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    42 11
    طی این چهل و اند سالی که از پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی می گذرد، در کدام مشکل و مسئله ای که برای نظام پیش آمده است پای اصلاح طلبان تهوع آور را نمی بینیم؟ از همان تصرف جاسوسخانه آمریکا و سپس قراردادی که برای پایان گروگان گیری با آن کشور بسته شد تا کشور داری این قبیله و مجلس گردانی ایشان و چنگ اندازی بر منابع مالی و پولی و کل اقتصاد کشور و قراردادهای کذایی سعدآباد و برجام در زمینه صنعت هسته ای و فتنه ها و آشوب هایی که در سال های 78 و 88 و 96 و 98 ایجاد کردند و در همه این موارد پس از خرابکاری، خود در جایگاه منتقد و طلبکار قرار گرفته و بار رفع اشکال و سامان دادن ندانم کاری هایشان را انقلابیون و دلسوزان نظام مجبورند که به دوش بکشند! دقیقاً مانند مسائل کارخانه نیشکر هفت تپه و معضلات سیل و اتفاقات بی آبی در استان خوزستان! لعنت اللّه علی قوم الظالمین.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    13 1
    من تو طرح مالیات فکر کنم خوندم 1.5 برابر اجاره بها. خب این قطعا مالک رو مجبور له اجاره منزل یا فروشش میکنه. نمیدونم آخوندی از چی حرف میزنه!!
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    11 1
    شناسایی خانه های خالی با یه سیستم دقیق آماری منطقه ای امکان پذیر هست. یکی از راه های شناسایی , میانگین مصرف آب و برق هست که از روی قبوض آب و برق قابل تشخیص هست. یکی دیگش هم گزارشات مردم و...
  • GB ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    14 2
    مالیات بر خانه های خالی کار درستی هست. سفته بازی در هر مقوله - برای اقتصاد در حال تحریم ایران - خیانت به منافع ملی است. خواه خرید سکه باشه یا دلار یا ملک یا پراید. متاسفانه نه مجلس و نه دولت تصمیم مبارزه با سود جویی و دلالی را در کشور ندارند.
  • مهدی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    20 9
    لطف میکنید به آقای آخوندی بگید ،یکبار برای همیشه خفه شو.خواهش میکنم.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    17 2
    اقای اخوندی توکه دست سنگ پاقزوین روازپشت وجلوبستی خجالت بکش واون گاله رو ببند
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    20 8
    آخوندی ... ای لیبرال منحوس
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    6 3
    علی مطهری می خواد کف گرگی بزنه
  • حمید IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    22 7
    شما رو به هرکس می پرستید عکس آخوندی رو بردارید حالمون بهم زدید
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      2 1
      11:38 گل گفتی، من که رفتم کفاره دادم!!!
  • دكتر بهشتي محلاتى FR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    8 5
    تاريخ اعدام تمام اينحرام خوارها و حرام ليمه ها و حرام.... ؟
  • مهرناز IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 3
    اخوندی " لیبرال سرمایه دار " که 6سال پول وزارت را از جیب ملت برداشت کردید " اما قدمی برای مردمی که نیاز به مسکن ارزان داشتند " کاری نکردید " پول وزارت و درامد های کناره اش " چگونه از گلویت پائین رفت " ادعای مردمی بودن شما اصلاح طلبان " اینگونه می باشد؟
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 2
    شما که چند سال مسکن وچندین شغل مربوط به مسکن را نابود کردی حتی اجر روی اجر نرفت از عمل کرد خودراضی هستی ......
  • سعید IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    8 3
    آخوندی تقریبا حرفش درست بود چون طرحهایی مثل مالیات بر خانه های خالی و پیش فروش خودرو و ... هیچ گاه باعث کاهش قیمت خانه و ماشین نشده و نمی شود. تنها راه حل، بالا بردن ارزش پول ملی یا همان کاهش قیمت ارز است که باعث شود قیمت مواد اولیه و مصالح کاهش یابد تا قیمت ها پایین بیاید و گرنه با این سیر صعودی دلار، قیمت همه اجناس از جمله خانه و خودرو و همه چیز بالا و بالاتر خواهد رفت
  • US ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    10 3
    ریاست محترم قوه قضائیه مردم انتظار دارند اخوندی را به جرم خیانت به کشور و کشاندن مردم به بی خانمانی محاکمه سریع بکنید. مردم می گویند از اقای رئیسی در حال مبارزه با فساد است عباس اخوندی را محاکمه کند.
  • حسین IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    9 4
    جناب وزیر بی خاصیت سابق مزخرف شما و ایده های شماست . فقط این را بدان اگر مسکن مهر نبود قطعا مشکلات مردم در بخش مسکن اجازه نمی داد مجددا دولت آقای روحانی بر سرکار بیاید .
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    4 2
    مطهری هم بخاطر اعتبار پدرش تاییدش کردند وگرنه خودش نه محبوبیتی داره و نه سواد درستی فقط با موج سوای میخواست رای بیاره
    • پناهی IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      7 1
      مطهری اگه محبوبیت نداشت چطوری سه دوره بارای بالا نماینده شده بود.کافی قبل ازحرف زدن یکم فکرکنیدتااینطوراشتباه حرف نزنید
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    4 2
    این اخوندی مزدور و نوکر غرب را محاکمه کنید تا بیشتر از این حرافی و مزخرف گویی نکند
  • ali US ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 1
    اخه اینم طرحه. مالیات رویه چی؟ رویه چیزی که با یک معامله سوری میشه دورش زد. اصلاح طلب. اصول گرا ول کنید بابا. درد داره میکشه مردمو شما از رویه شکم سیری دارین حرف میزنن. مجلس قبلا دست شما بوده. بعد دسته دست یکی دیگه افتاد. حالا باز شما . در هر حال دست مردم نیست خیالتون راحت.
  • فرشید IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    آقای از زمین خواری و ویلاهای لواسان چه خبر
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 1
    سلام صرف نظر از اینکه سخنان مطهری و اخوندی درست است یا نادرست، من خودم انتقادات جدی دارم به هر دوی اینها، ایا یک اصولگرای واقعی از کلمات زیر استفاده می کند؟ آخوندی مزخرف، پلید،کثیف وطن فروش،عقده گشایی،دزد، تهوع اور، خرابکار ، فرستادن لعنت، خفه شو، خجالت بکش، سنگ پای قزوین، لیبرال منحوس، کف گرگی و خالمون بهم میرزد از کلمات مورد استفاده مخاطبان شماست
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    8 0
    جناب آخوندی همه می‌دونن شما در کار مسکن و شرکت پیمانکار بزرگ مسکن بساز بفروش هستی و خیلی از خانه های خالی در تملک جنابعالی و باندتون هست ! این قدر سنگ خودتون به سینه نزنین و اندکی بجای پول و هزاران میلیاردی که از خون ملت در شیشه کرده و اندوخته اید ، به فکر مردم متوسط و ضعیف باشید . معلوم نیست چرا نظام با زالوهایی مثل شما برخورد نمی کنه
  • ناشناس IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    7 0
    لعنت خدا بر پدر و مادر مسببین گرانی مسکن خدا آنها را به روز سیاه بنشاند. آمین
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      3 0
      آمین
  • سید حمزه ح IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    5 0
    امثال ایشان نباید قسر در برود! کاش دادگاهی باشد که این آدم و آنها که ایشان را به کار گماشتند را محاکمه کند. بحران در بازار مسکن ثمره سیاست های ایشان است؛ او عامدانه و آگاهانه عرضه مسکن را محدود و تقاضا را افزایش داد. مسکن مهر را محدود کرد. صدور مجوز ساخت و ساز در دوره ایشان دشوارتر شد. علنا با اخذ مالیات بر خانه های خالی مخالفت کرد. از طرف دیگر با تخصیص وام به متقاضیان مسکن، به تقاضا دامن زد! آیا می توان باور کرد که این سیاست ها از سر نادانی بوده؟ قطعا نه! آخوندی باید محاکمه شود.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 0
    مالیات بر خانه های خالی مزخرف؟! است چون احتمالا جناب وزیر مسکن اصلاحات خودش شهرک دارد.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    اگه مردم برایشان مهم نبود چه کسانی رای بیارن به خاطر عملکرد بی عرضه های اصلاح طلب بود که تنها دغدغه شان رفع حصر سه کله پوک بود
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    3 0
    مشرق عکس این پس فطرت دزد آخوندی را نزن حالت تهوع به آدم دست میده
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    هر دو جناح اصلاح طلب و اصول گرا
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 0
    کاری نداره یه جایزه ۵۰ هزار تومانی بزارید مردم همه آپارتمان های خالی ساختمون رو لو میدن ماشالله همه جایزه بگیریم دوما این متراژ تعیین کردن یه جور زیر آبی رفتن به حساب میاد همون ۶۰ متری هم میتونه مشکن مسکن عده ای رو حل کنه چرا باید احتکار بشه
  • آریو سوئد IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    3 0
    این آخوندی هنوز اطلاع نداره که در همه کشورههای غربی که این آقا سنگشون را به سینه می زنه هم از خونه های خالی مالیات میگیرند. اصلا خود غرب این سیستم مالیات بر خونه های خالی را بوجود آورد. پس این آقا باوجود چندین سال زندگی در غرب چه یاد گرفته؟
  • کارمند ساده ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    کسی که حتی یک خانه در زمان وزارتش نساخته و به آن هم افتخار می کند و نزدیک به 300 صنعت در ارتباط با صنعت ساختمان را خوابانید و خیلی از کارگران و کارشناسان و مهندسان و ... را بیکار کرده شاید هم درست بگویید و گرفتن مالیات از خانه های مثل خانه خودش که نه؛ قصر خودش بی ارزش است در برابر کوخی که پولی برای مالیات دادن ندارند که بدهند ؛ لذا یا ارزش ریالی پول ایران را به اندازه ی ماهی 20 میلیون تومان برای کارگران و کارمندان ساده بغیز از روسا و پیمانکاران بالا ببرید و یا این ماهی 20 میلیون تومان حقوق و مزایا را بدهیدو کاری به بقیه گرانی ها نداشته باشید خودمان مدیریت می کنیم و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل بدرود
  • !! IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    اصلاح طلبان مزخرف !!
  • مجید IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    چندش اور ترین وزیر تاریخ ایران.
  • رضا IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    حرف آخوندی از یک نظر درست است باید همه خانه های خالی مشمول مالیات شوند اتفاقا طبقات محروم از خانه های متراژ پایین استفاده می کنند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    3 0
    این مزخرف هنوز حرف میزند .. این باید به محاکمه کشیده شود اون هم که همه را میترساند ترسوترین ادم است
  • ميراحمد IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    لعنت به او
  • عبدالله IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    12 0
    این جماعت موسوم به اصلاح طلب شدیدترین ضربه ها رو به مملکت زدند از رو هم نمیروند و حیا نمی کنند ، چون ایمان ندارند.توصیه میکنم اگر مردید با این افتضاحاتی که ببار اوردید چه در اقتصاد و چه در سیاست خارجی و چه در اخلاق اجتماعی خود کشی کنید.تا این مملکت از تعفن شما در امان باشد.
  • ali IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    انصاری عزیز وقتی بزرگان اصلاحات و بزرگان اصولگرا دیگه در جامعه جایی ندارند بد نیست به اسم دیگری وارد شوید شاید، البته شاید ،باز کمی از مردم به سمت امثال شماها بیایند.امام، رهبر این انقلاب و مردم بود اما انقدر سرمایه گذاری در این راه کرد تا انقلاب انقلاب شد.عجیبه هیچوقت امام ادعای طلبکاری از مردم نکرد اما شما جناحیها از هیچ به همه چیز رسیدید از کاه به کاخ رسیدید تازه از مردم طلبکاری هم می کنید.به قول اما بخود بیایید قبل از اینکه مردم طوری دیگر باهاتون رفتار کنند.
  • کاظم IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 1
    تا حدی ایراداتی که اخوندی به طرح مالیات خانه های خالی میگیرد درست هس . واقعا میزان مالیات بر خانه های خالی پایین هس . بهترین راهکار این هس که هر سرپرست خانوار و زن خود سرپرست اگر بیش از دو ملک مسکونی و سایر افراد بیش از یک ملک مسکونی داشته باشند به ازای هر متر مربع از ملک 10میلیون تومان در تهران و در کلانشهرها 7 میلیون و شهرهای بالای 150هزار نفر هر متر 4 میلیون مالیلت پرداخت کرد . در صورتی که این قانون تصویب شود دیگر هیچ فردی مسکن رو احتکار نخواهد کرد اگر بفهمد که باید مالیات میلیاردی بدهد
  • کاوه US ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    4 3
    مشرق جان اصولگرا هستی و جناحی اشکالی ندارد اما به عنوان یک مومن و یک مرد مسلمان باید به آخوندی در مورد شهردار بودن قالیباف حق داد.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    آقای آخوندی آرزوی مردم این است که تو مزخرف را بالای دار ببینند چون خیلی به مردم ظلم کردی و مطمئن باش که گرفتار ظلمت خواهی شد و با بی آبرویی خواهی مرد
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    اسهال طلبان وطن فروش اینها ۸ سال شاید هم بیشتر در مجلس ششم دهم به ملت ایران خیانت حالا هم رفتن اروپا وامریکا تابچهایشان با پو ل ملت ایران بشوند نخبه درآینده بشوند مسئولان ایران
  • یحیا IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 1
    اگر به روی امثال مطهری و مازنی و موگرینی و ... علاوه بر رد صلاحیت تف هم بکنند کم است. و مردم نه اینکه اعتراض نمیکنند بلکه خوشحال هم می شوند.
  • رضا FR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 0
    خدا لعنت کند این اصلاح طلبان از اخوندی گرفته تا مطهری وخدا بیامورزد امام راحل را که امروز حسن اقا با سایت جمارانش تبلیغ افرادی مثل اخوندی وعلی مطهری متوهم ودیگر اصلاح طلبان را میکند حسن اقا ماشالله هرروز چاق تر از قبل میشوید چرا اینطور وحدت جامعه را با پول بیت المال هدف گرفتی واقعا شما راه خمینی را پیش گرفتید !
  • عباس IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 0
    اخوندی خدایش تو هم مزخرفه واقعا.. جدای از این حرفات
  • ميراحمد IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 0
    آخوندي بايد اعدام شود به جرم نابودي هزاران ايراني و منهدم كردن زندگي فرزندانشون
  • DE ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    واقعا چه کلاهی دارن سرمون میزارند و کسی متوجه نیست. بابا جون مگه یه خونه چند میلیاردی سالی چه قدر اجاره داده میشه که تازه بعد ۲ سال نصف مالیات اون اجاره بخواد از مالک گرفته بشه؟؟!! با این وضع تورم و افزایش قیمت ها این مالیات در مقابل افزایش قمیت خانه هیچ هم نیست . واقعا نیست، یه بار بشینید حساب کنید. خونه بعد ۲-۳ سال چند برابر خواهد شد و چه قدر طرف باید مالیات بده؟؟؟ این همه جار و جنجال برای هیچ. این کار را میکنند که تا مدتی افکار عمومی را فریب داده باشند و از فشار درخواست هایی که هست برای وضع مالیات کم بشه.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    آقای مطهری دیدید؟
  • بهادر IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 1
    اتفاقا مطهری یکی از شجاع ترین نماینده ها بود همیشه از مردم طرف‌داری می‌کرد
    • شاهرخ IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
      0 0
      چرا بیخود از یک نماینده خنثی بی جهت هواداری میکنید علی مطهری از منظر سواد یکی از بیسوادترینهای مجلس بود که در این چند ساله فقط وفقط دنبال هوچی گری خط وخط بازی.و سیاسی کاری بود که از خودش هیچ چیزی ندارد و فقط مردم بخاطر پدر بزرگوارش به ایشان اقبال نشان دادن و در این مدت که در مجلس بود بخاطر رهائی اصحاب فتنه و اعتراضهای مردم به خودش چند بار بیانیه نوشت ولی یکبار برای تورم فساد رانتخواری ویژه خواری حقوقهای نجومی نفوذ جاسوسها در دولت روحانی مشکلات جوانان معضلات افسار گسیخته فرهنگی اختلاسهای مدیران بی کفایتی و بی لیاقتی دولتمردان در حل مشکلات وووووووووو....یکبار نشد دو خط بیانیه بده ولی برای تعطیل کردن یک کنسرت در مشهد مقدس قصریه را داشت به آتش میکشید خدا شما تفاله های هوچی گر را رسوا کند
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    مزخرف خودتی مردم بدبخت کردی خدا از سرت نگذار
  • محسن IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    1 0
    از جملسه کسانی ک کمر همت بسته مردم رو اذیت کنه واس تحریکشون نسبت ب نظام این اقای آخوندی هست. لطفا برید تحقیق صورت بدید یا یهودی مخفیه یا نفوذی یا یک ...بوق...
  • DK ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    از اول هم دولت باید مثل جوامع پیشرفته دنیا خودش انبوه سازی می کرد، که نکرد و نمی کنه. حالا گیریم مالکین هم خونه هاشونو اجاره بدن و یه گروهی بفروشن. آخرش چی؟ برآاورد شده که باید سالی یک میلیون مسکن سازی شه در کشور که عرضه و تقاضا با هم بخونن. دولت که این کارو نمی کنه، از این به بعد دیگه سازنده ها هم چنین کاری نمی کنن. اونوقت چیکار می کنید؟ به نظرم باید چادری بزرگ بزنید با پاراوان چند قسمت کنید تا ملت توش مسکن کنن.
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    1 0
    اگر قانونی تصویب میشد که کسی که می خواهد نمایند مجلس بشود یا وزیر یا رئیس جمهور حتماً باید نخبه باشد و دکترای واقتصاد و حقوق وسیاست داشته باشد وغیر آن باید در یک کنکور ویژه سخت‌ دانشکاهی قبول شود بعدا می تواند کاندید شود وحرف اول آخر را مجلس بزند دیگر نیازی نبود ما بی سوادها یا کم سوادها نظرات ناقص بدهیم وبهم توهین کنیم یا به نفع شخصی خودمان نظر بدهیم آیا ۴۱ سال جنگ تحریم اختلاس لازم بوده یا نبوده ربطی به مطهری یا آخوندی دارد امروزه نمایندگان بی سواد مجلس ما را به خاک سیا نشانده اند هر دوره بدتر از دوره قبل
    • شفتالو IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      0 0
      وزیریک نفره تمام کسانی به وزیربرنامه میدهند تحصیل کرده ومتخصص بودند وهستند طی30سال به چندین وزیر برنامه دادند وزرا رفتند برنامه ریزان مانده اند
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    1 0
    یک کارشناس موقعی که جناب روحانی پرزیدنت شدند گفت تا حدود چهار سال روحانی از بابت مسکن مشکل نخواهد داشت چون مشکل مسکن به گونه ای است که بعد از چند سال اثر خود را نشان می دهد و چون حجم مسکن مهر تولید شده در زمان احمدی نژاد زیاد بود پرزیدنت روحانی راحت بود. " اما کو مردم قدرشناس؟! مردم عادی هم افتادن دنبال ثروتمندانی که تنها دغدغه شان ازادی ... بود و رای دادن به کسی که نباید
  • شاهرخ US ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    1 0
    کثیف تراز عباس عبدیه جاسوس و سعید حجاریانه همین عباس آخوندی بیشرمه چقدر خسارت زد به کشور خدا شما مثلا مدعیان اصلاح طلبی را خوارو ذلیل دو دنیا بگرداند الههههههههههههی آ مییییییییییییییییییین
  • مولا IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    فکر کنم این آقای آخوندی چند صد تایی خونه و ملک تو تهران داشته باشه که ایقدر نگران مالیاتشه.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    کشورهای پیش رفته هم جمعیت ما ۴۰۰ هزار کارمند دارند ژاپن با۱۳۰ میلیون جمعیت ۴۰۰ هزار کارمند دارد دولت ما ۴ نیم میلیون کار مند دارد یعنی اگر ۶ میلیون به طور متوسط حقوق بدهد ماهانه ۴ هزار میلیارد تومان حقوق اظافه میدهد کار یک ساعته را نیز یک ما می کشد انجام بدهند آیا با فش دادن به مطهری مشکل مملکت حل می شود قبول که روحانی واحمدی نژاد اینکاره نبودند گناه کردن کیست ولی شماها با فش دادن به آنها نمی توانید عقل را بدزدید
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      0 0
      چه آماری دولت ژاپن حق حقوق مردومشو از سرمایه داران کامل میگیره و برده داری نمیکنه
  • سکینه IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 0
    اصلاح طلب واصولگرا نداریم همشون سروته یک کرباسن که مثل زالو دارن خون مردم بدبخت رو می مکن. مرگ بر همشون.
  • کریم IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    بااین سروصداها میخواهند مردم و ملت را رام کنند و هیچکس به فکر این مردم نیست و هیچ باری را از دوش ملت و مردم بر نمی دارند همه چرت بااین حرفها میخواهند در پست و مقام مستجام محکم باشند
  • محمد IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    فقط با اين حرف آقاي مطهري موافق هستم كه براي مردم ديگه مهم نيست چه كسي رأي بياورد و انتخاب شود براي اينكه كار هر دو طرف را در رأس مجلس و اداره كشور ديدن و اينكه يكي از يكي بدتر و هيچ كدام به فكر مردم نبودن فقط دنبال قدرت مقام ووو
  • شفتالو IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    گرانی مسکن را درمدل ریاضی قیمت گذاری زمین آقای آخوندی جستجوی کنید ایشان قبل ازوزارت زمانی که دربنیادبودند اینکار را کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس