تجهیزات خیابانی

علی‌رغم وجود قوانین کنترل صادرات تسلیحات در انگلیس، این کشور به ۵۲ کشور جهان که حکومت در برخی از آن‌ها ناقض حقوق بشر است، تجهیزات ضدشورش ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، انگلیس به کشورهای ناقض حقوق بشر، ده‌ها میلیون پوند گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی و تجهیزات ضد شورش ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ناآرامی‌ها و اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به تابستان داغ رسید

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، اسناد دولت انگلیس نشان می‌دهد این کشور از سال ۲۰۱۰ در حال ارسال تجهیزات سرکوب به کشورهایی نظیر عمان، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر، مصر و برونئی است.

بر این اساس، طی یک دهه گذشته ۳۴ میلیون پوند گاز اشک‌آور و تجهیزات «کنترل تجمعات» از سوی انگلیس به ۵۲ کشور جهان ارسال شده است.

از آنجا که ثبت میزان صادرات این تجهیزات از سوی تولیدکنندگان آن اجباری نیست، ارقام مربوطه می‌تواند بسیار فراتر از این باشد.

این در حالی است که طبق قوانین کنترل صادرات تسلیحات، چنین سلاح‌هایی نباید به کشورهایی فروخته شوند که احتمال «سرکوب داخلی» در آن‌ها وجود دارد.

یکی از موارد مشخص استفاده از تجهیزات سرکوب ساخت انگلیس، مقابله با معترضان مصری در سال ۲۰۱۱ است که در آن ۸۰۰ معترض کشته شدند.

انتشار این اسناد پس از آن صورت می‌گیرد که اکثریت نمایندگان پارلمان انگلیس، تعلیق فروش تجهیزات سرکوب به آمریکا در بحبوحه اعتراضات ضدنژادپرستی را خواستار شدند.

اعتراضات به بی‌رحمی‌های پلیس آمریکا و نژادپرستی سازمان‌یافته در این کشور بعد از کشته شدن «جورج فلوید» یک سیاهپوست آمریکایی آفریقایی تبار توسط پلیس شهر «مینیاپولیس» آغاز شده و در هفته‌های اخیر نیز شدت گرفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس