میکی زوهار

عضو پارلمان رژیم صهیونیستی در پیامی توییتری اذعان کرد نتانیاهو تضمین کرده که کشور مستقلی به نام فلسطین را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش مشرق به نقل از تایمزاف اسرائیل، میکی زوهار، یکی از اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه طی پیامی در حساب توییتری خود اذعان کرد که بنیامین نتانیاهو اصلا به وجود کشور مستقلی به نام فلسطین اعتقادی ندارد و این تضمین را به عنوان رئیس حزب لیکود بارها به اعضای کنست داده است.

 این عضو کنست در حساب توییتری خود نوشت: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه به جناح لیکود وعده داده که هیچ کابینه‌ای تحت ریاست او هیچ‌گاه کشوری به نام  فلسطین را به رسمیت نخواهد شناخت».

بیشتر بخوانید:

مخالفت دموکرات‌ها با اشغال کرانه باختری

زوهار در پیام توییتری خود اعتراف کرد که: «ما هرگز یک کشور فلسطین را به رسمیت نخواهیم شناخت».

وی در ادامه با تقدیر از طرح صلح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، در پیام توییتری خود افزود: «طرح ترامپ به ما این امکان را می‌دهد که حاکمیت خود را بر همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین گسترده کنیم. طرح ترامپ یک فرصت تاریخی است و هرگز نمی‌توان آن را از دست داد!»

به گفته این منبع صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو در ابتدای پذیرفتن پست نخست‌وزیری در سال ۲۰۰۹، راه حل دو کشور را در ظاهر پذیرفت، اما از آن زمان تاکنون از تصویب علنی قوانینی که این طرح را حمایت می‌کند، امتناع ورزید. وی اکنون تنها به هر چیزی غیر از دولت مستقل فلسطینی فکر می‌کند.

بر اساس طرح صلح پیشنهادی از سوی ترامپ موسوم به معامله قرن، قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و همچنین بسیاری از اراضی متعلق به فلسطینی‌ها در کرانه باختری ضمیمه اراضی اشغال‌شده فلسطین خواهد شد. این طرح کاملا یک‌طرفه موجب خشم فلسطینی‌ها شده، آن‌ها بارها اعلام کردند که در صورت عملیاتی شدن این طرح دیگر به هیچ یک از توافق‌های موجود با طرف صهیونیستی پای‌بند نخواهند بود.

از سوی دیگر حتی متحدین درجه یک رژیم صهیونیستی یعنی کشورهای اروپایی هم با طرح معامله قرن مخالفت کرده‌اند. مخالفت آن‌ها در ظاهر به خاطر حقوق فلسطینی‌ها است، ولی در اصل از تبعات امنیتی الحاق کرانه باختری آگاه‌اند و می‌دانند که اجرایی شدن این طرح حتی به ضرر خود صهیونیست‌ها خواهد بود.

از سوی دیگر، مخالفت گسترده جامعه جهانی واشنگتن را درباره نحوه اجرایی شدن این طرح به تردید انداخته است. در حالی که رژیم صهیونیستی اصرار دارد هرچه زودتر طرح الحاق کرانه باختری را آغاز کند، واشنگتن نسبت به این موضوع محتاط‌تر شده و منابع صهیونیستی از بروز اختلاف نظرهایی بین سران رژیم صهیونیستی و آمریکا در رابطه با زمان و نحوه اجرایی شدن الحاق کرانه باختری خبر داده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 1
    زنده باد جنبش جهانی bds

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس