کد خبر 1083403
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
دیدار نتانیاهو و گانتز با سفیر آمریکا برای صحبت درباره طرح اشغال

نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای صحبت درباره جزئیات طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، با سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی دیدار می‌کنند.

به گزارش مشرق، در ادامه تلاش‌های مقامات رژیم صهیونیستی برای گرفتن موافقت حداکثری مقامات دولت آمریکا با طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، سران این رژیم با «دیوید فریدمن» سفیر واشنگتن در فلسطین اشغالی دیدار می‌کنند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، نشست سه‌جانبه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم اسرائیل با فریدمن برای صحبت درباره جزئیات طرح اشغال کرانه باختری، قرار است روز یکشنبه برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس، «یاریو لِوین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نیز - که عضوی از تیم مشترک طراحی نقشه مرزبندی‌ها در کرانه باختری بعد از اجرای طرح اشغال است - احتمالا در این نشست حضور خواهد داشت.

به نوشته جروزالم‌پست، یک منبع مطلع نیز می‌گوید برخلاف برخی گفته‌ها، تل‌آویو پیشنهادی مبنی بر اشغال جزئی یا اجرای مرحله به مرحله آن نداده است.

پیشتر یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی صهیونیستی گفت اگر تل‌آویو بر سر اجرای محدود طرح الحاق (اشغال) به نتیجه برسد، واشنگتن نیز آماده در نظر گرفتن آن است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» نیز به نقل از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی نوشته بود نتانیاهو قصد دارد طرح اشغال را با اعلام الحاق سه منطقه شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری آغاز کند و این طرح از دره اردن یا دیگر مناطق شهرک‌ها شروع نمی‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس