کد خبر 1081307
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
پایان الحاقیه صلح اردن با اسرائیل

وزیر مشاور در امور اطلاع‌رسانی دولت اردن ضمن رد اشغال اراضی فلسطینی توسط صهیونیست‌ها، تأکید کرد چنین اقدامی باعث افزایش تنش در منطقه خواهد شد.

به گزارش مشرق، «امجد العضایلة» وزیر مشاور در امور اطلاع‌رسانی دولت اردن بار دیگر تأکید کرد که این کشور مخالف الحاق اراضی فلسطین است.

العضایله به پایگاه خبری «عربی-21» گفت که موضع پادشاهی اردن «واضح و ثابت، مبنی بر عدم پذیرش الحاق (اشغال) هر [بخش از] اراضی اشغالی فلسطین است».

بیشتر بخوانید:

وی تلاش رژیم صهیونیستی برای الحاق مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری را «مخالف حقوق و قوانین بین‌الملل» دانست و تأکید کرد که چنین اقدامی، «نابودی فرصت‌های صلح» است.

این مسئول فلسطینی ادامه داد: «این اقدام خطرناک و بی‌سابقه، راهکار دو دولتی را نادیده می‌گیرد، باعث افزایش درگیری می‌شود و در راستای حمایت از دولت واحد است».

العضایله بر این باور است که الحاق اراضی فلسطینی، آرمان ملت فلسطین برای آزادی و تشکیل کشوری مستقل در اراضی 1967 به پایتختی قدس شرقی بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی را از بین می‌برد.

وی در پایان خاطر نشان کرد، اردن، « اقدامات لازم را برای حمایت از برادران فلسطین و حمایت از منافع ملی آنان انجام خواهیم داد».

در پایان آوریل گذشته، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی-سفید» رژیم صهیونیستی توافق کردند که در اوایل جولای، اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری را آغاز کنند که شامل دره اردن و همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس