کد خبر 1086693
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
رئیس هیئت مذاکره کننده فلسطینی صائب عریقات

رئیس هیئت مذاکره کننده فلسطینی با اشاره به وجود حمایت یک ائتلاف بین المللی گسترده از فلسطینی‌ها در مخالفت با طرح اشغال بخش‌های دیگری از کرانه باختری از جلسات مجمع عمومی و شورای امنیت در این باره گفت.

به گزارش مشرق، «صائب عریقات» دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین روز دوشنبه گفت که یک ائتلاف گسترده بین المللی از موضع فلسطین در مخالفت با طرح رژیم صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عریقات: اشغال کرانه باختری پایان صلح در منطقه خواهد بود

عریقات به رادیو رسمی رژیم صهیونیستی گفت:« ۱۹۲ کشور از جمع ۱۹۴ عضو مجمع عمومی سازمان ملل با طرح الحاق مخالفند که این یک حمایت بزرگ از موضع فلسطین است».

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عریقات افزود: «طرح الحاق با هدف تقویت اشغالگری، حذف پروژه ملی فلسطین و هویت ملی و از بین بردن هر گونه احتمال تشکیل کشور فلسطینی است و اکنون زمان آن رسیده است که مواضع بین المللی در رد الحاق، اعمال تحریم‌ها و مجازات‌ها علیه اسرائیل جامه عمل بپوشاند.

عریقات گفت که سندی توسط کنگره ایالات متحده صادر خواهد شد که تاکنون توسط بیش از ۱۵۰ عضو علیه طرح الحاق امضا شده و در حمایت از حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود و ایجاد کشور مستقل برای آنهاست.

دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین افزود: «طی دو ماه اخیر شش نامه از مجلس سنا، مجلس نمایندگان، نهادهای مدنی آمریکا، کلیساها و دانشگاه‌ها صادر شده که به طرح الحاق نه گفته و خواهان ازسرگیری روند صلح هستند».

عریقات ادامه داد: «لازم است که روز چهارشنبه نشست شورای امنیت در سطح وزیران خارجه کشورها  به منظور دستیابی به مرحله طرح پیش نویس قطعنامه‌ای علیه طرح الحاق برگزار شود».

این مقام فلسطینی از ادامه رایزنی‌ها به منظور برگزاری جلسه مجمع عمومی سازمان ملل به منظور تثبیت رسمی اصل ائتلاف بین المللی علیه طرح الحاق تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    اونها که حساب نیستن، جامعهٔ جهانی که اصلاح‌طلب‌ها هم قبولش دارن کلا آمریکا و سه چهار تا کشور زیر دستشه، متوجه شدین؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس