طالبان

طالبان اظهارات مک‌کنزی فرمانده ارشد آمریکایی درباره فراهم نکردن شرایط برای خروج این کشور از افغانستان توسط این گروه را بهانه جدید واشنگتن برای ماندن در افغانستان خواند.

به گزارش مشرق، طالبان در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده آمریکایی درباره عدم فراهم بودن شرایط برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان اعلام کرد این کشور به‌دنبال بهانه برای ماندن است.

طالبان در بیانیه‌ای با اشاره به تاکید ترامپ مبنی بر فرارسیدن زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرد که رییس‌جمهور آمریکا حتی احتمال خروج پیش از مدت تعیین شده در پیمان را هم، رد نکرده است.

بیشتر بخوانید:

نخستین حملات هوایی آمریکا علیه طالبان پس از آتش‌بس

طالبان با اشاره به ناهماهنگی میان سران آمریکا، خاطرنشان کرد مردم افغانستان خواهان پایان اشغال کشورشان توسط آمریکا هستند و کشورهای همسایه و منطقه و جامعه جهانی نیز در این مورد با افغان‌ها همنظرند، که باید اشغال افغانستان هر چه زودتر پایان یابد چراکه همین اشغال است که افغانستان را به تباهی دچار ساخته، سبب جنگ‌ها و ویرانی‌ها گردیده و امنیت منطقه را نیز تهدید می‌کند.

این گروه در بیانیه خود تاکید کرد که افغان ها دیگر آماده این نیستند که خارجی‌ها با بهانه‌های واهی، در تلاش دوام اشغال باشند چراکه پیمان تاریخی دوحه بهترین فرصتی است که باید هر دو جهت به آن متعهد باشند و به معضل بیست ساله بلکه ۴۰ ساله اشغال افغانستان را پایان دهند.

طالبان همچنین با رد اظهارات فرمانده ارشد آمریکایی مبنی بر آماده نبودن شرایط خروج نیروهای اشغالگر افزود که امارت اسلامی بر آنچه در پیمان دوحه امضا کرده، خود را متعهد می‌داند و از خاک افغانستان هیچگاه به کسی اجازه نمی‌دهد که در برابر آمریکا یا هر کشور دیگری به کار برده شود. اما آمریکا باید تمام نیروهای خود را از افغانستان بیرون کند و آن را  به افغان‌ها بسپارد و این حق بشری و جهانی ما است.

این بیانیه تاکید کرد که آمریکا به‌دنبال بهانه‌جویی برای ماندن در افغانستان است چراکه به گفته مقامات این کشور طالبان هیچگاه خطری برای این کشور به‌شمار نمی‌رفته است.

طالبان به اشاره به رشد داعش در افغانستان در دوران اشغال آمریکا، تصریح کرد که به نفع هر دو طرف است که جنگ جاری در افغانستان به پایان رسانیده شود و جای آن را صلح دائمی بگیرد.

 ژنرال فرانک مکنزی، سرپرست فرماندهی مرکزی آمریکا گفته بود که گروه طالبان تاکنون شرایط لازم برای کامل کردن روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا ماه می آینده را برآورده نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    فقط مونده بود تروریست های طالبان نگران افغانستان بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس