آمریکا

نماینده پارلمان افغانستان اظهارداشت: آمریکا درحالی از افغانستان با سرافکندگی خارج می‌شود که جنگ را باخته و به تمام پیمان‌ها نیز پشت پا زده است.

به گزارش مشرق، «حمیدالله حنیف» نماینده مردم هرات در پارلمان افغانستان با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی گفت که این نیروها پس از دو دهه درحالی با سرافکندگی بیرون می‌شوند که آمریکا به تمام پیمان‌های منعقد شده پشت پا زده است.

وی افزود که آمریکا جنگ افغانستان را باخته و در دو دهه گذشته هیچ دستاوردی جز به جا گذاشتن حاکمان فاسد در این کشور نداشته است.

حنیف اظهارداشت که دامن زدن به اختلافات قومی، افزایش فساد اداری، افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر، گروگان‌گیری، انتحار و ترور، تکرار مهاجرت‌ها، رها کردن غیر مسئولانه افغانستان از دیگر دستاوردهای دو دهه حضور نظامی آمریکا در افغانستان است.

«علی اکبر جمشیدی» نماینده مردم دایکندی نیز گفت که آمریکا با شعار دموکراسی و مبارزه با تروریسم به افغانستان آمد و اکنون خروج غیرمسئولانه آمریکا به معنی پایان امپراطوری جهانی آن کشور است.

وی افزود که جهان بعد از این از حالت تک قطبی خارج شده و ما شاهد زوال آمریکا و بوجود آمدن قدرت‌های نوین جهانی خواهیم بود.

جمشیدی به عدم پاسخ‌گویی جوبایدن به سوالی در مورد افغانستان نیز اشاره کرد و گفت که عدم پاسخ‌گویی جوبایدن بر اثر درماندگی بوده است.

این نماینده پارلمان افغانستان از بایدن به عنوان گورباچوف آمریکا یاد کرد که پایان امپراطوری این کشور را رقم می‌زند.

وی تاکید کرد که اکنون با خروج نیروهای آمریکایی، حکومت افغانستان باید با کشورهای منطقه و فرامنطقه صحبت کند و نظام مبتنی بر مردم سالاری را از نو پایه‌گذاری شود.

«کریم اتل» نماینده مردم هلمند نیز در پارلمان افغانستان گفته است که هرچند آمریکایی‌ها با دولت کنونی افغانستان پیمان امنیتی امضا کرده بودند؛ اما متعهد نماندند و از افغانستان فرار کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس