ویژه ها

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در مقطع فتنه ۸۸ گفته بود:«این ناآرامی‌های ایران در سال ۸۸ بود که گزینه تحریم ایران را که بیش از دو سال از دستور کار خارج شده بود، مجددا به روی میز برگرداند».

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**تاجزاده: اگر ما در ۱۴۰۰ بیاییم تحریم‌ها را برمی‌داریم

«مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«چرا ما به آقای روحانی رای دادیم؟ گفتیم ایشان تحریم‌ها را از میان برمی‌دارد چون کشور در سال ۹۲ با مشکلات جدی روبه‌رو بود و در سال ۹۶ به ایشان رای دادیم تا همان روال را ادامه بدهد ولی وی چندان موفق نشد. امروز وضعیت به آن صورت نیست و باید برنامه‌هایی ارائه بدهیم و بگوییم می‌خواهیم قدرت را با اختیارات یکسان کنیم. می‌خواهیم اگر نظامیان وارد سیاست شده‌اند بگوییم بهتر است آنها به پادگان‌ها برگردند. ما می‌خواهیم نهادهای موازی را ادغام کنیم، ما می‌خواهیم تحریم‌ها را برداریم...چه ما رئیس‌جمهور بشویم و چه نشویم تا تحریم هست در کنارش احتمالا گرانی هست و تا رکود است بیکاری هست. تحریم باید برداشته شود و باید برای لغو تحریم‌ها راهی پیدا کرد اگر اجازه بدهند ما این کار را می‌کنیم و اگر مانع شدند دیر یا زود همان کاری را انجام خواهند داد که ما می‌گفتیم. آنها باید اصلاحات را بپذیرند ولو چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان را نپذیرفته باشند».

تاجزاده در ادامه گفت:«تجربه دولت آقای روحانی به ما نشان داد که نباید سیاست‌ورزی نیابتی و اجاره‌ای داشته باشیم. ما نه قهر می‌کنیم و نه تسلیم می‌شویم، ما در هر انتخاباتی حاضر می‌شویم به این شرط که نامزدهای خودمان را هم داشته باشیم و بتوانیم به آنها رای بدهیم».

این محکوم فتنه ۸۸ در ادامه گفت:«من طرفدار حضور در قدرت به هر قیمتی نیستم. اصل بر این است که با حمایت مردم وارد قدرت بشویم و مطالبات مردم را محقق کنیم ولی اگر به هر دلیلی راه بسته شد؛ چه باید کرد؟ اتفاقا یکی از دوره‌های درخشان اصلاحات در سال ۸۸ بود که اصلاح‌طلبان ارتباط‌شان با مردم بسیار گسترده بود. ما در دوره‌هایی در قدرت نبودیم ولی در جامعه بسیار موثر بودیم و در دوره‌هایی در قدرت بودیم و همچنان ارتباط قدرتمندی با جامعه داشتیم. بنابراین اگر راهمان ندهند اینطور فکر می‌کنیم که اصلاحات دو پا دارد و یک پای آن در جامعه و در ارتباط با مردم است و یک پای دیگر اصلاحات در حکومت است تا امور را پیش ببرد و خواسته‌های مردم را محقق کند. اصلاحات به معنی حضور در قدرت به هر قیمتی نیست».

تاجزاده به عنوان یکی از فعالین اصلی فتنه ۸۸ از یکسو مدعی شده است که اگر اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ پیروز شوند، تحریم ها را برمی دارند و از سوی دیگر، سال ۸۸ را به عنوان یکی از دوره های درخشان اصلاحات نام برده است.

این در حالی است که فتنه گران در سال ۸۸، تحریم های ضدایرانی را به کشور تحمیل کرده و سفره مردم را کوچک کردند. قطعنامه ۱۹۲۹(یکی از سنگین ترین قطعنامه های ضدایرانی) در خرداد سال ۸۹(در اولین سالگرد فتنه ۸۸) تصویب شد. به عبارت دیگر، قطعنامه ۱۹۲۹ محصول فتنه ۸۸ است.

پس از تصویب قطعنامه ۱۹۲۹، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا در دولت اوباما در پاسخ به سؤال خبرنگار واشنگتن پست که پرسیده بود قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه ایران چه اثر قابل توجهی دارد؟ گفته بود:«این قطعنامه در حمایت از جنبش سبز صادر شده است».

«جان مک کین» سناتور معروف آمریکایی نیز-خرداد ۸۹- پس از تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ در «بنیاد ملی دموکراسی» گفت:«بالاخره قطعنامه تحریم‌های بیشتر علیه ایران به تصویب رسید...ما باید درکنار جنبش سبز بایستیم، لازم است که اهداف آنان را اهداف خود بدانیم. منافع آنان منافع ماست و تلاش‌هایشان، تلاش‌های ما».

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید و نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، در مقطع فتنه ۸۸ گفته بود:«این ناآرامی‌های ایران در سال ۸۸ بود که گزینه تحریم ایران را که بیش از دو سال از دستور کار خارج شده بود، مجددا به روی میز برگرداند».

همچنین «جان هانا» از اعضای ارشد مؤسسه واشنگتن در سیاست خاور نزدیک و مشاور امنیت ملی دیک چنی (معاون جرج بوش) -۲۸ مهر ۱۳۸۸ - یعنی یک ماه بعد از رفتار تأمل برانگیز فتنه‌گران در روز قدس، از ملاقات با شخصیت‌های نزدیک به سران فتنه خبر داد و به روزنامه لس‌آنجلس تایمز گفت: «مطمئناً پیامی که من از گردهمایی اخیر فعالان ایرانی در اروپا- که در میان آنها بعضی شخصیت‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند - شنیدم این بود که تحریم باید اعمال شود و این تحریم باید هرچه شدیدتر باشد، تحریم ضعیف و یا تدریجی فقط به رژیم این امکان را می‌دهد که با وضعیت جدید خودش را تطبیق دهد. آنها گفتند برای اینکه تحریم مؤثر باشد، باید به صورت شوک وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن»!

تاجزاده در مصاحبه مذکور مدعی شده است که «من طرفدار حضور در قدرت به هر قیمتی نیستم»!؛ این ادعای مضحک در حالی است که تاجزاده و همقطارانش در سال ۸۸، در پی شکست در انتخابات، رای مردم را لگدمال کرده و با شورش علیه جمهوریت، با دروغ تقلب هشت ماه کشور را در تب و التهاب فروبردند.

تاجزاده در مصاحبه مذکور مدعی شده است که اگر اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پیروز شوند، تحریم ها را برمی دارند. این در حالی است که دولت اصلاح طلبان از سال ۹۲ تاکنون با همین ادعا روی کار آمد اما نه تنها تحریم ها را برنداشت، بلکه با تحریم هایی همچون آیسا(در دولت اوباما) و کاتسا ۲۰۱۷( در دولت ترامپ) بر دامنه آن افزود.

در سال ۹۲، جریان معتقد به تعامل با کدخدا!، خط فکری فتنه ۸۸ را به نحوی دیگر دنبال کرد. نگاهی به نیروهای ستادی دولت، شباهت غریبی را با حلقه یاران دو تن از نامزدهای شکست خورده در انتخابات ۸۸ و اعضای ستاد انتخاباتی آنها نشان می‌دهد. عباس آخوندی، بیژن نامدار زنگنه، اسحاق جهانگیری، محمدباقر نوبخت، علی ربیعی، اکبر ترکان، مجید انصاری، رضا صالحی امیری، معصومه ابتکار، علی یونسی، نعمت زاده و...همه از اعضای ستاد یا حامیان نامزدهای شکست خورده در سال ۸۸ بودند که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به مناصب بالای اجرایی رسیدند.

در نهایت برجامی که به ادعای دولتمردان و اصلاح طلبان، فتح الفتوح بود و تضمینِ امضای وزیر خارجه آمریکا را داشت، دستاوردش برای مردم ایران تقریباً هیچ و نزدیک به صفر شد و ارزش پول ملی را به شدت کاهش داد و مردم را با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه کرد.

اصلاح طلبان بانی اصلی وضع موجود اقتصادی هستند اما با بی اخلاقی و توهین به شعور مردم، خود را منجی وضع موجود جا می زنند.

** آمریکا سردار سلیمانی را ترور کرد اما مذاکره امکانپذیر است

برخی از رورنامه های دولتی و اصلاح طلب در شماره امروز با برجسته کردن موضوع «تشکر ترامپ از ایران بابت تبادل زندانیان»، از این مسئله به عنوان مقدمه ای برای مذاکره نام بردند.

در همین رابطه روزنامه ایران در مطلبی با عنوان «دیپلماسی تبادل» نوشت:«دیپلماسی برای تبادل زندانیان ایران و امریکا در اوج بحران دیپلماتیک دو کشور گره گشا بود. آزادی دو زندانی ایرانی در امریکا و یک تبعه امریکایی از ایران از جمله اتفاقاتی بود که در چند روز اخیر با وساطت سوئیس، کشور حافظ منافع امریکا در ایران اتفاق افتاد تا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا این رویداد را مقدمه خوبی برای توافقی دیگر با جمهوری اسلامی قلمداد کند. تهران و واشنگتن در یک سال اخیر گفت‌وگوهای مستقیم و غیر مستقیمی را با هدف تبادل زندانی آغاز کرده‌اند که آزادی چند شهروند ایرانی و امریکایی در ماه های گذشته نشان داده این رایزنی‌ها چندان بی‌ثمر نبوده است».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت:«اگرچه تبادل موفقیت‌آمیز زندانی میان ایران و امریکا کورسوی امید را برای سرد کردن آتش خصومت دو کشور پدیدار می‌کند اما چنان که مقام‌های ایرانی تأکید کرده‌اند، واشنگتن برای مذاکره دوجانبه با تهران درباره دیگر موضوعات راهی جز برداشتن تحریم‌ها و بازگشت به برجام ندارد».

روزنامه ابتکار نیز در گزارشی با عنوان «توافق در افق تبادل زندانی؛آیا مبادله زندانیان می‌تواند زمینه‌ساز گفت‌وگوی ایران و آمریکا شود؟» نوشت:«علاوه بر اینکه ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها خطر رویارویی مستقیم میان دو کشور را بسیار افزایش داده بود، تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و نیز اعزام چهار ناو جنگی برای ممانعت از ارسال سوخت توسط ایران به ونزوئلا نیز از جمله عوامل تنش‌زا در میان دو کشور طی هفته‌های اخیر بوده است. با این حال در چنین شرایطی عسکری و طاهری با رایزنی‌های صورت‌گرفته از زندان‌های آمریکا آزاد شده و مایکل وایت نیز ضمن آزادی به سمت آمریکا حرکت کرد؛ موضوعی که با استقبال مقامات ایالات متحده همراه شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا در اوج تنش‌ها میان دو کشور از منظر برخی از کارشناسان به عنوان مقدمه‌ای برای آغاز تنش‌زدایی عنوان شده و برخی طی روزهای گذشته با استناد به توئیت دونالد ترامپ مبنی بر تشکر از ایران و ممکن بودن توافق، این مسئله را در کلیدخوردن گفت‌وگو میان دو کشور موثر دانسته‌اند».

دولت آمریکا تاکنون بارها ایرانیان را به صورت غیرقانونی و به دلایل واهی بازداشت و زندانی کرده است. قطعا چنین رویکردی محکوم است و هر اقدامی در جهت آزادی ایرانیان بازداشت شده در آمریکا، قابل تقدیر و حمایت و پیگیری است. آمریکا موظف است که ایرانیانی که به صورت غیرقانونی در این کشور بازداشت شده‌اند را آزاد کرده و دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز باید با تمام قوا در این مسیر قدم بردارد.

اما مسئله تبادل زندانیان به هیچ عنوان ارتباطی به مذاکره با آمریکا ندارد. ترامپ با حقه بازی، تبادل زندانیان را به عنوان مقدمه‌ای خوب برای مذاکره و معامله جا زده است و نکته قابل تآمل اینجاست که رسانه های اصلاح طلب و دولتی از اظهارنظر فریبکارانه ترامپ استقبال کرده اند.

روزنامه های اصلاح طلب ضمن اشاره به ترور سردار سلیمانی توسط دولت تروریست و جنایتکار آمریکا، مدعی هستند که اگر آمریکا به برجام برگردد، مسیر مذاکره هموار می شود!

چندی پیش روزنامه اصلاح طب اعتماد در مطلبی نوشته بود:«نمی‌توان گفت که در نتیجه اقدام امریکا در ترور سردار سلیمانی، دیگر هیچ مذاکره‌ای قابل تصور نیست و البته که این ترور شرایط را سخت‌تر کرده است. به فرض محال اگر امریکا فردا تحریم‌ها را بردارد، برای ایران رد هرگونه مذاکره آسان نخواهد بود».

«آذر منصوری» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از کاندیداهای ردصلاحیت شده در انتخابات مجلس یازدهم نیز چندی پیش در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود که ترور سردار سلیمانی نمی تواند مانع مذاکره با آمریکا شود!

تلاش اصلاح طلبان برای هموارکردن مسیر مذاکره با آمریکا در حالی است که قاتلان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به هیچ عنوان صلاحیت مذاکره و توافق را ندارند. به عبارت دیگر، جنتلمن های پشت میز مذاکره، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند و ملت عزتمند ایران با تروریست های وحشی مذاکره نمی کند.

علاوه بر این، مردم ایران برجام را فراموش نکرده اند. توافقی که به واسطه آن «هسته ای رفت ولی تحریم ها ماند».

** نگرانی «بی کارنامه ها» از شروع طوفانی مجلس یازدهم

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«دور از انتظار نیست که هرقدر به ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم، مجلس یازدهم رویکرد تازه‌ای پیدا کند و به اتاق فکر و مرکز عملیات انتخاباتی اصولگرایان تبدیل شود. در این ماه‌های باقی‌مانده، مجلس با دو تاکتیک به میدان خواهد آمد. تاکتیک اول، عملیات ایذایی است. عملیات‌ ایذایی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی برای نشان‌دادن اقتدار و کارآمدی مجلس. مانورهای اقتصادی همچون دعوت از وزرا و مقامات مسئول در حوزه‌های بانکی، صنعتی و تجاری برای پاسخ‌گویی».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«عملیاتی ایذایی که بنا دارد دولت را در این روزهای باقی‌مانده دست‌به‌عصا ‌کند و از طرفی دیگر نشان بدهند مردمی که به آنان رأی نداده‌اند، اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند؛ خاصه اینکه نمایندگان از هم‌اکنون سفرهای ایذایی استان را که بعید است به نتیجه‌ای منتج شود، آغاز کرده‌اند...اما تاکتیک دوم مجلس یا عملیات واقعی، تخریب دولت روحانی است. دولتی که امضای اصلاح‌طلبان را پای خود دارد».

در هفته های اخیر چند اقدام بسیار مهم از سوی نمانیدگان مجلس یازدهم انجام شده است. حضور تعدادی از نمایندگان در میان مردم غیزانیه در اهواز و شنیدن بدون واسطه صحبت ها و حرف دل مردم؛ کلیدزدن طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس- همان طرحی که فراکسیون امید در مجلس دهم تمام قد با آن مخالفت کرد-؛ برگزاری جلسات تخصصی با صاحبنظران و فعالان بخش تولید و...

موارد مذکور برای طیفی که سلفی حقارت و تشکیل کمیته رفع حصر و اروپاگردی را در کارنامه خود در مجلس دهم ثبت کرده، اصلا خوشایند نیست.

چندی پیش «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده حامی دولت در مجلس دهم در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«زمانی در دانشگاه فقط می‌خوابیدم و ۸ میلیون می‌گرفتم اما الان صبح تا شب و دور از خانواده مشغول کار هستم و این حقوق مجلس فاجعه است. بعدا نگویند چرا نماینده دزد شد. مدیر را باید تامین کنید تا فساد ایجاد نشود. می‌گویند برای اسلام کار کن! تا کی؟»! حال مشخص است که اصلاح طلبان با چنین دیدگاهی، سفرهای استانی نمایندگان مجلس یازدهم را بی نتیجه قلمداد کنند.

مجلس یازدهم با اقدام جهادی در پی ایجاد تحول در رسیدگی به مطالبات مردم است و این رویکرد جهادی، اصلاح طلبانِ پر سرو صدا ولی بی عمل و بی کارنامه را آشفته و عصبی کرده است.

لازم به ذکر است که ریاست قالیباف بر مجلس با رای بالا و قاطع، دومین شکست رسانه ای اصلاح طلبان در ماههای اخیر را رقم زد. این طیف در آستانه انتخابات نیز مدعی بودند که بین اصولگرایان اختلافات جدی وجود دارد، اما اعلام «لیست وحدت»، نقشه اصلاح طلبان را نقش بر آب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 104
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 42
  • محمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    142 2
    ملت! بندگان خدا ! حتی اگر این تحریم ها برداشته شود تاثیری در زندگی شما نخواهد داشت. چون اقتصاد مملکت دست این جماعته و اینها نگران حساب های بانکی شان در انگلیس و فرانسه و آلمان و ایتالیا و آمریکا هستند. وگرنه دلشان به حال شما نسوخته. اینها کشور رو به کمپانی های صهیونیستی می فروشند تا درصد بگیرند. کی قراره بفهمید که فقط یک انقلابی می تواند به طمع و حرام خواری نه بگوید؟
    • حامید IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      7 53
      انقلابی ها مثل تو
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      49 1
      14:33 اونی که باید بدونه میدونه اونیم که سرش از صبح تا شب تو بی بی سی و غیره هست که اصلا این حرفها تو گوشش فرو نمیره، وقتی میفهمه که کار از کار گذشته!!
    • امیرعلی US ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      35 4
      ملت عزیز حتی اگر خواهان مذاکره هستید کما اینکه اقلیت ایرانی خواستار مذاکره هستند باید بداند رهبری کاری بهتر انجام میده ک اجازه نمیده اگ همون اول تن به مذاکره میدادیم خیلی گستاخ تر میشدن --- میدونیم سخته فشار رو مردمه ولی خدا بی کم و کاست و ده برابر به شما پس میده ---
    • نیازمند اصلاحاتیم IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      5 65
      تو بشین ساندیستو بزن بابا تا ما اقتصاد رو درست کنیم .
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      51 1
      آقای تاجزاده! گوسفند گیر آوردی ما را؟؟؟ توی این هشت سال چه کار کردید؟
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      28 2
      یا این آقا احمق است یا اینکه حامیانشان را احمق دیده اند.
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      27 2
      تاجزاده و امثالهم قبل انقلاب در فقر زندگی می کردند و حال به برکت انقلاب به ثروت رسیده و هر روز هم بر علیه نظام حرف می زنند!!!
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      19 1
      مرگ بر کروبی و موسوی و خاتمی و روحانی
    • ایراندوست IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      1 5
      ملت بندگان خدا . اگه انقلابی و غیر انقلابی معاند و موافق و دوست و غریبه هم بیاد . آش همینه در هم رو همین پاشنه میچرخه .
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      8 0
      برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند بازهم از رو نمی روند.
  • پ IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    52 3
    اشتباه از ریسی بود سال 96 نگفتن امثال تاجزاده پونز تو سر فرو میکردن انقدر نفهم بودن
    • آریایی اصیل IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      9 58
      مذاکره با ترامپ،یک دستاورد بزرگ برای ایران است
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      49 2
      فقط از نظر خائنین و وطن فرشها مذاکره با قاتل شهید سلیمانی دستاورد است
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    59 1
    تاجزاده از سر نادانی صحبت میکنه شما بدل نگیرید. این بدبخت هنوز صغیر هست و عقلش کامل نشده
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      3 15
      ترامپ،خیر و صلاح مردم ایران را میخواهد
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      ترامپ خیر و صلاح ملت خودش هم نمیخواد تنها آرزوی اون قمار بازی با اصلاح طلبان سر جان و مال و خاک و ناموس مردم ایران است. قماری که مطمئن است چه بی تقلب چه با تقلب در آن برنده است.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    60 1
    اگر ما بیاییم؟؟!!! الان که هستید چه غلطی کردید؟!
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      21 1
      ترامپ دارد غرق میشود اقای تاجزاده میخواهد برای ترامپ خوش رقصی کند
  • NZ ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    83 4
    خفه شو تاجزاده, خفه شو لعنتی, خفه شو....
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      7 55
      شما هم خفه
    • SE ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      7 1
      مردگان متحرک نفس نمیکشند
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    54 2
    آقای تاج زاده کافی برجام های 2و3و4 و الی آخر را به ملت تحمیل کنید آنوقت ممکن است بخشی از تحریم ها مشروط لغو شوند .چون تحریم ها باید حفظ شوند تا یکی از برجام ها وارد عرصه خانوادگی شما شود .
  • امیرعلی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    71 5
    خدایا مارو از شر زیباکلام حسام الدین اشنا تاجزاده فلاحت پیشه پزشکیان معصومه ابتکار و سایر اصلاحات غربگرا در امان خود نگه دار
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      27 1
      14:48 الهی آمین!!
    • سرباز قاسم IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      6 0
      آمیننننننننننننننننننن خدا از زبونت بشنوه فقططططط
    • سلطان IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      5 0
      الهی آمین
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    39 4
    یکی به این بگه خفه شو
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    30 1
    اقای تاج زاده با کمال احترام شما در این مدتی که بودید چه کوفتی خوردید که نخورده باشید تمام این بدبختی ها و تحریم نتیجه ذلت و خفت شماهاست که ستون پنجم دشمن هستید
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    28 0
    این خائنین تاج زاده زیباکلام حجاریان دریک کلام اصلاحات از رآفت اسلامی سو استفاده می کنند وبرای نظام هزینه می تراشند اگر بخواهیم ایرانی آباد ومفتدر داشته باشیم نباید بیش ازین با این پادوهای دشمن مدارا کرد
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    28 0
    این بی غیرت های وطن فروش حیا را با جاش غورت دادند بیش از 20 سال کشور دست اینها بود جز وطن فروشی کاری نکرده اند الان هم بگذاری خون حاج قاسم که سهل است با خون سیدالشهدا هم معامله می کنند
  • بی ترمز 27 IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    15 0
    اینم یکی از اعضاء اندیشه حکمرانی محفلی... خدا بخیر کنه. حالا بگو کجا بودی تا حالا ؟ ای یار غار خاتمی ای شیطون بلا.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    20 0
    آقای تاجزاده آگر آزملت شرم نمی کنید،،آز خدا شرم کنید چطور خجالت نمی کشید مملکت را به فساد وتباهی وبدبختی کشاندید وبازهم دم آزریاست وقدرت میزنید!؟بلانسبت بیندگان ...نمی فهمید یاخودتان را به نفهمیدن میزنید!چطور انقدر ذلیلید که با توجه به سیاست های غلط خودتان که ایشااله...هرچه زودتر"پته تون"رو آب میفته باعث شدید سردار دل هاویاران باوفای شان را به شهادت برسانند-والانم که منافعتون درامریکابه خطر افتاده دم از صلح وسازش میزنید،هرگز ملتی که تمام پست وبلندی های انقلاب را پشت سر گذاشته زیر بار ننگ ذلت نخواهد رفت!؟الان امریکا خوار وذلیل است واینو بدونیدکه امریکا دیگر جایی در تمام دنیا ندارد ودنیا به پا خواسته !شما وامثال شما نگرون منافع شخصی خودتان هستید تشریف ببرید "زیرزمین" پیش اربابتان-ملت عزبز ایران هیهات که دیگه به "فرقه ی شما رای" بدهند!!!! **جانم فدای رهبرم**
  • محمد IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    13 0
    این اصلاح طلبان رابه کل از کوچک وبزرگ راباید زیر خاک دفن کرد تامردم ایران ازدست این خیانتکاران خلاص شوند
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      1 0
      این کار را که بلدید انجامش دهید۶۵۹۹
  • ه حسینی IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    22 0
    تاجزاده برای تو و امثال تو دیگه خیلی دیرشده و همچنین است برای جناب تکرا میکنم
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    25 0
    تاجزاده الان برو امریکا !!! معشوقت گیرافتاده داره صدای سگ درمیاره ! برو بجاش صدا دربیار!!
  • محمد IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    15 1
    لطفاً تیتر بزنید وطن فروشان ملت را رها کنند
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    17 0
    14:51خیلی بهش گفتیم خفه نشداینا پوستشون کلفته ازدر بزنی از دیوارمیان آخوی!!
  • حامید IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    10 0
    همینه که تو دردسر هستیم،این یارو خودش نظر میده بعدشم از پشت خنجر میزنه. واقعا عجیبه
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    17 0
    مذاکره مجدد با خیانتکار و عهد شکن!!!!!!!!!! یاد داستان خری که مغز نداشت افتادم
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    18 0
    شما که سی سال سرکار بودین، الان هم که هستین، کجا میخاین بیاین
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    15 0
    یک زمانی هر محله قلدری داشت .این قلدر بوسطه زور و تشکیلات بهمه زور می گفت حتی در امریکا و اکنون در ایتالیا وبرزیل نیز چنین تشکیلاتی وجود دارد که مافیا گفته می شود. خاک بر سر تاجزاده و امثال تاجزاده کنند که افتخار می دانند زیر چتر مافیای دولتی استکبار باشندو بجای دست دوستی با دوستان و استفاده از قدرت داخلی در بزابز استکبار زانو بزنند
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    4 0
    نیازمند اصلاحاتی خخخخخخخ خیلی جکی و احمق به یه گاو در مورد کوانتوم حرف بزنی میفهمه ولی تو این چیز های ساده رو نمیفهمی
  • ميراحمد IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    15 0
    فكر نكنم كدخدا استخون بندازه جلوي سگ ولگرد
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    22 0
    چرا یکی پیدا نمیشه بزنه تو دهن این تاجر زاده ..جوری که سی دوتا دندونش بپاشه بیرون مردک مزدور فاسد
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    9 0
    مرگ بر آمریکا
  • SE ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    5 0
    خدا شفا بدهد این متوهمین اصحالات را. 7 سال است رحم اجاره ای را تصاحب کرده اند و هرچه میخواستند بر سر صاحب خانه مال باخته و ملت و کور آورده اند حالا مدعی اند اگر بیاییم چنین و چنان می کنیم.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    5 0
    زمان تاجزاده ها و تاجگردونها ۴۲ سال است که گذشته
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    4 0
    نظامیان ترک کنند تا خائنان راجت خیانت کنند مثل تاج زاده. بدبخت بزرگترین سیاستمدار دنیا امیرالموننین خودش فرماتده سپاه اسلام بود
  • احمد رضایی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    3 0
    جاده صاف کن ها در تمام جوامع حضور فعال دارند . این بندگان خدا هم بنابر وظیفه ذاتیشان عمل میکنند واگر ما کمی عافلانه رفتار کنیم .نتیجه این رفتار واعمال را به عینه مشاهده میکنیم فکر کنم کافیه .از یک سوراخ دو بار گزیده نشویم .
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    4 0
    خفه شو ملعون ، دست از سر این مردم بردارید ، پاتون رو از روی خون شهیدان این انقلاب بردارید حرامی ها
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    4 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    23 0
    ما با قاتلان سردار سلیمانی مذاکره نمی کنیم
  • محمد ID ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    14 0
    تو این چند سال چیکار کردید
  • صادق IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    5 12
    فقط مذاکره کنید
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      1 8
      نترسید ترسوها مذاکره نمیخوردتون
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      8 1
      مذاکره برای چی برای یک برد باخت دیگر
  • US ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    3 10
    باید با آمریکا مذاکره کرد تحریم ها زندگی رو برای مردم جهنم کرده
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      تحریم ها نه بی تدبیری و حرامزادگی افسادطلبان.
  • DE ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    19 0
    آشغال تر از تاج زاييده پيدا نكردي مطلب بزني؟!
  • SG ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    8 0
    تف به دی ان ای کثیفت کثافت مگه چند سال تو این دنیا هستی که انقدر فساد میکنی مرتیکه وطن فروش
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    6 0
        این غلط است که فقط اهل دعا باشیم و اهل نفرین دشمنان خدا نباشیم .     در نفرین کردن دو گونه نفرین می کنیم ؛یکی نفرین عام نسبت به جبهه باطل و یکی نفرین خاص نسبت به سران فتنه وفتنه گران.
  • جلال IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    6 1
    سگ زرد برادر شغاله
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    9 0
    یاد شعارهای برجام میفتم . کلی وعده وعید دادن که در واقع همش فریب و سراب بود
  • حسین IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    12 0
    اونجاش ک میگه تا تحریم هست احتمال گرونی هست جالبه یعنی مردم اقتصاد دست ماس تحریمم بهونمونه بخایم گرون میکنیم بخایم ارزون میکنیم
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    12 0
    طفلی اون احمق هایی که مغز متفکرشون امثال تاجزاده هستن
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    13 0
    در برجام قدم‌به قدم عقب امدید هسته ای بتن ریزی گردید و به باد فنا رفت سانتفیوژ نچرخید چرخ اقتصاد نچرخید تحریمها سنگینتر گردید سفره مردم کوچکتر گردید شیطان بزرگ گستاخ تر گردید اروپا به بدعهدیش ادامه داد و ادامه خواهد داد
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    8 0
    اقای تاجزاده بدون رودربایستی بگوید ایا شهادت سپهبد سلیمانی برنامه ریزی و طراحی جریانهای فتنه با امریکا و رژیم کودک کش بود لطفا پشت پرده را صادقانه توضیح دهید از گنداب بوی خیانت می اید
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    7 0
    ملعونهای فتنه گر جایی در ایران اسلامی ندارید
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    7 0
    با خون دلاوران این سرزمین ، با خون سرداران این میهن ، با خون عزیزانمان ، با خون برادرانمان دلالی نکنید ، آنها جان خود را فدای میهن ما نکرده اند که شما بجایش برای بچه هایتان در انگلیس و آمریکا و ... ، دلار و رفاه و آسایش بخرید .
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    6 0
    آقای تاجزاده همانطور که آمریکا هیچ غلطی نمی کند تو هم که لب و لوچه ات برای آنها به آب افتاده همانند آنها خواهی بود و بیشتر از آنها نمی توانی غلط بکنی بشین سر جات برو دنبال زندگی شخصی ات و با پول مفت بیت المال کیف کن و حرف مفت نزن
  • حسین IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    7 0
    ببند
  • نفیسه IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    8 0
    برو بمیر تاج زاده مفسد فیلم الارض لجن
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    9 0
    اصلاحات بی وجود
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    9 0
    جناب تاج زاده شما وهم فکرانتان فقط در زیر سایه ولایت فقیه خواهید توانست خودی نشان بدهید پس اینهمه شاخ وشانه نکشید چون در زمانی که خطری ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند دیگر شما وجود خارجی نخواهید داشت فکر میکنید در رژیم طاغوت جای شما کجابود ایا میتوانستید از پشت به کشور وحکومت خنجر بزنید
  • R IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    4 0
    اصلا نباید برن پای میز مذاکره آمریکا یک کشور گستاخ و کثیفه
  • ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    9 0
    تو اين هشت سال كه بوديد تحريم ها بيشتر شد بستونه بريد دنبال كارتون
  • CA ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    3 0
    دوحالت بیشتر نداره یا خیلی پر رو هه یا اینکه مغزش کار نمیکنه که بنظرم دومی درسته!
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    6 0
    این آقا تاجزاده هنوز نفهمیده از آمریکا رو دست خورده
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    11 0
    یعنی پینوکیو ادم شد ولی تاجزاده و سران اصلاح طلب نشدند
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    8 0
    اگر نظامیان میدان سیاست را ترک کرده بودند الان اون 5 ناو رو توی خارگردون می خواستی ببری ونزوئلا ؟؟!!!!!!!!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    6 0
    جناب تاج زاده تمام هم وغم شما وباندتان در برجام خلاصه شده بود که نه تنها تحریمها برداشته نشد بلکه بیشتر هم شد حالا شما چه کسی هستید که اگه بیایید تحریم ها را برمیدارید نمیدانم پس کمتر حرف مفت خورد مردم بدهید و مقداری از عقل وشعور تان استفاده کنید.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    7 0
    یک نصیحت به مدیر روزنامه آرمان میلی دستهای شیطانی را از سر این ملت بردارید و به بابا بزرگتان (بریتانیا )بگریزید .
  • سام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    8 0
    جناب تاجزاده درطول 24سالی که همه چیزدستتان بودهرغلطی خواستین کردین دگه غلط دیگه هست که نکردین بروباباخدالعنت کنه شهاپفیوزهارو
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    8 0
    رو که نیست! سنگ پا هم پیش این عمرو عاص ها کم می آورد!
  • تنها DE ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    9 0
    بهبه چه استقلالی سلیمانی روکشتن از برجام خارج شدن و...حالا دوباره جاسوس آزاد میکنید و قصد مذاکره دارین پس چ شد اون همه حرفی انقلابی ...
  • US ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    4 0
    علت بدبختی مردم مماشات نظام با این شیطان زاده است
  • مهدی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    4 0
    آقای شما غلط میکنید با هفت پشت جد آبادتان برید گم شوید خیانت کاران خائن.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    4 0
    سلام امثال تاجزاده را باید شب گذاشت دم در شهرداری ببرد حتی به درد بازیافت هم نمی خورد
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    3 0
    14:36نه بابا بدل نگرفتم میدونیم ازروی بی عقلی یه چرت وپرتی میگن.که ما بخندیم--
  • طالب IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    5 0
    مردم دیگرفریب وعده های پوچ شما رانمیخورند.بانشان دادن درباغ سبزطی ۲۴سال به انحراف افکارعمومی پرداختیدتابه شما رای دهنداماهیچ تغییری ایجادنشد.
  • ممد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    6 0
    تاجزاده خائن اگر رییس جمهورم بشی هیچ ... نمیخوری
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    4 0
    ممنون تحریم هارو سری قبل برداشتید
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    حتی آب خوردن هم به برجام وابسته است
  • علی رضا IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    شما هیچ غلطی نمی‌کنید ما یک نخ موی بی ارزش سردار عزیز مان را نه به کل آمریکا بلکه دنیا هم معامله نمی کنیم (آمریکا برای غرب زدهایی مثل شما آمریکا هست)
  • علیرضا IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    بيچاره میدونی خون بهای سردارعزیزمان چقدر است که تو می خواهی بری بهش معامله بکنی حالا من بهت میگم پیمبر گرامیمان فرمودند که ارزش یک کودک در امت من بیشتر از هرچیزی که خورشید برآن پرتو افشانی می‌کند حالا با چه چیزی معاملش می کنی که کلاه سر نرفته باشه. خدا انشاالله هدایت بکنه هرچندکه من دیگه بعید میدونم برای اینکه از قدیم گفته اند که عقل هفت سالگی اگه نیامد هفتاد سالگی هم نمیاد. من الله توفیق.
  • رضا IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    4 0
    تو برون چه کردی که درون کلبه آیی ۲۳ سال دولت اصلاحات چه غلطی نبود که انجام دندادید که حالا سال ۱۴۰۰ را وعده می دهید
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    4 0
    آقای تاجزاده قبلا فکرمی کردم فقط منافقی ولی به دستوراربابات مجبور شده ای نقاب از چهره برداشته و دقیقا بلندگوی انهاباشی نظامیها به پادگان برگردند که تومملکت رادودستی تحویل آمریکا و انگلیس بدهی بدبخت بنی صدر و منصور رجوی هم ازاین زرا پرازیاد کردند توهم به سرنوشت آنها دچارمیشی
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    1 0
    آقای تاجزاده بی تاج شما فکر میکنید تا چه حد بین مردم جایگاه دارید که بیان کنید با توجه به ترور سردارمیتوانید باز هم مذاکر با شیطان کنید و به سرکار برگردید شیطان بزرگ شما را سرکار گذاشته بستان است
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    2 0
    جناب تاج زاده!بانبودافسادطلبان هم حفظ امنیت مملکت امکان پذیرتراست!والبته اعتبارنظام بیشتراست!
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    2 0
    یکی به این تاج زاده بگه(مارا به خیرتو امیدنیست، شر مرسان)
  • حاج قاسم IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    واقعااین جماعت بی چشم ورو چی ازجون این کشورمیخان خوده زالوافتادن ب جون مردم مقصرماییم وانتخاب اشتباهمون امثال تاجزاده بیشرف فقط فکرش بدست آوردن قدرت ب هر قیمتیه براشم اصلامهم نیس خون جوونای این مملکت پامال بشه ولی محاله ممکنه اجازه بدیم جلوی رهبر قدعلم کنن ای کاش حماقت کنن وشمشیربکشن تابساط این خائنین زودتر جمع بشه این احمقهاهیچوقت نمیفهمن شهید سلیمانی خیلی قدرتش بیشترازسردارسلیمانی ب امیدنابودی وجمع شدن بساطشون شبهایی صبح میکنیم.........
  • مهدی IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    تاجزاده بیشرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس