دری اصفهانی روحانی

اصلاح طلبان که به رفتار قبیله‌ای مشهور هستند، پیش از این نیز درخصوص فساد ۸ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان و فساد کرسنت و حقوق‌های نجومی و موارد بسیار دیگر نیز به بایکوت موضوع پرداختند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** بایکوت خبر جاسوسی و پرونده فساد مالی عضو دوتابعیتی تیم مذاکرات هسته‌ای در روزنامه‌های اصلاح طلب

دری‌اصفهانی-جاسوس هسته‌ای- از اعضای فنی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با ۱+۵ بود که با سفارش ولی‌الله سیف وارد تیم حمید بعیدی‌نژاد شد. دری‌اصفهانی در مذاکرات تخصصی، به تیم ایرانی مشاوره‌های بانکی و مالی داده است. به عبارتی دری‌اصفهانی وظیفه داشته است درباره وضعیت حقوقی تعهدات مالی و بانکی در توافق هسته‌ای، سفارشات و مشورت‌های لازم را ارائه دهد و این درست همان حفره‌ای از برجام است که اکنون باعث شده طرف آمریکایی به راحتی تعهدات بانکی و مالی خود را اجرا نکند.

روز گذشته، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه توضیحات جدیدی درباره مجازات «عبدالرسول دری‌اصفهانی» از اعضای فنی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که به اتهام جاسوسی بازداشت شده و به ۵ سال حبس قطعی محکوم شده است، ارائه کرد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: آقای عبدالرسول دری‌اصفهانی، فرزند حسین دارای تابعیت دوگانه در کانادا و ایران است. وی با ۲ سرویس اطلاعاتی ارتباط داشته است.

اژه‌ای تاکید کرد: ایشان یک پرونده فساد مالی هم دارد که هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

اما این خبر بسیار مهم، هیچ جایی در صفحه اول روزنامه‌های اصلاح طلب نداشت. اصلاح طلبان که به رفتار قبیله‌ای مشهور هستند، پیش از این نیز درخصوص فساد ۸ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان و فساد کرسنت و حقوق‌های نجومی و موارد بسیار دیگر نیز به بایکوت موضوع پرداختند.

این در حالی است که این جریان همواره مدعی بوده است که «دانستن حق مردم» است. اما بررسی کارنامه اصلاح طلبان خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

** تحریم‌های جدید در راه است اما اعتراض به آمریکا به صلاح کشورمان نیست!

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم یکی از دیپلمات های سابق نوشت:

«در روزهای اخیر واشنگتن‌پست نیز از قول مقامات ارشد آمریکا نوشت ترامپ هفته آینده پایبندی ایران به برجام را تأیید نخواهد کرد تا تصمیم درباره سرنوشت برجام را به کنگره واگذار کند... پیش‌بینی تصمیم کنگره درباره برجام با توجه به اینکه اکثریت این نهاد قانون‌گذاری آمریکا در اختیار جمهوری‌خواهان است، چندان دشوار نیست و احتمالاً کنگره تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد. روشن است که این تحریم‌ها نقض برجام بوده و به آن معناست که آمریکا از توافق بین‌المللی برجام کنار رفته است...در شرایط کنونی موضع سخت ترامپ آمریکا را در مسئله برجام منزوی کرده و برخلاف شرایط قبل از برجام که همه جهان علیه ایران متحد شده بودند، اکنون همه دنیا علیه آمریکا متحد شده‌اند... به نظر می‌رسد ایران به این جمع‌بندی رسیده که از دست‌زدن به هر اقدامی که شائبه نقض برجام از سوی کشورمان باشد، پرهیز کند. دراین‌باره حتی توسل به ادبیات تهدید و ذکر این گزاره که ایران می‌تواند به شرایط قبل از برجام بازگردد، هم به صلاح کشورمان نیست؛ چراکه این موضع می‌تواند تصمیم ضدبرجامی ترامپ و اقدام او علیه ایران را موجه جلوه داده و قدرت مانور بیشتری به آمریکا نزد دیگر امضاکنندگان برجام و جامعه جهانی بدهد».

اصلاح طلبان پیش از این تاکید داشتند که «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا آدم عاقلی است و تا بر سر کار است باید با او توافق کنیم و حالا می‌گویند ترامپ دیوانه است باید با او به توافق برسیم که دیوانگی نکند!

در روزهای گذشته ترامپ به مشاور ارشد تجاری خود گفته است؛ به مسئولان کشورها بگوئید ترامپ دیوانه است که امتیاز بگیرید!

بنابر مستندات متعدد، دستاورد تقریباً هیچ برجام و خسارت محض این توافق، سوغات بزک کنندگان آمریکاست. جماعتی که همواره نسخه ذلت پیچیده و منافع ملی را به بازی گرفته‌اند.

** دولت یارانه نقدی پردرآمدها را به نفع اشتغال قطع کند

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «غول بیکاری چگونه مهار می‌شود» نوشت:

«درمیان ابرچالش‌هایی که اقتصاد ایران را تهدید می‌کند، بیکاری یکی از معضلاتی است که بواسطه دامنه گسترده اثر در سایربخش‌ها از اجتماع گرفته تا سیاست، از اهمیت بیشتری برخوردار است... هم‌اکنون نرخ بیکاری در جوانان بیش از دو برابر بیکاری میانگین کشوری قرارگرفته است و زنگ‌های هشدار را برای برنامه ریزان به صدا درآورده است. طبق گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله در بهار امسال به ۲۶.۴ درصد رسیده است درحالی که نرخ بیکاری کل کشور ۱۲.۶ درصد بوده است. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ۱۳۹۵)۱.۵ درصد و نسبت به فصل قبل (زمستان ۱۳۹۵)، ۰.۹ درصد افزایش یافته است.»

در ادامه این گزارش «علیرضا امینی» کارشناس بازار کاردر مصاحبه با روزنامه ایران گفت:

«هم‌اکنون دولت منابع مالی بسیار محدودی در اختیار دارد تا بتواند برای ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کند بنابراین به یک برنامه جدید برای این بخش نیازمندیم. درصورتی که دولت بتواند یارانه نقدی اقشار پردرآمد جامعه را حذف و صرف اشتغالزایی کند می‌توان بخش عمده‌ای از این بحران را حل کرد. هم‌اکنون یارانه نقدی فشار زیادی بر بودجه محدود دولت وارد می‌کند که حذف آن می‌تواند کمک بسیار زیادی به پیشرفت پروژه‌های عمرانی از یک سو و توسعه سرمایه گذاری‌ها کند که هر دو به اشتغال می‌انجامد».

گفتنی است «نوبخت» سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی- دی ماه ۹۳- گفت: «حذف یارانه افراد پردرآمد موجب آزار و اذیت مردم می‌شود و بنابراین نباید در این کار عجله کرد!».

کارشناسان یکی از دلایل تعلل دولت در حذف یارانه پردرآمدها را نگرانی‌های انتخاباتی دانسته و تاکید دارند که دولت از اینکه این اقدام در بدنه هواداران تأثیر منفی داشته باشد، نگران است و به همین دلیل از اجرای آن امتناع می‌کند.

دولت در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال جاری (۲۷ فروردین ماه) از افزایش ۲ تا ۳ برابری یارانه اقشار ضعیف خبر داده بود.
پس از آن بود که پیامک‌هایی به سرپرست خانوارها ارسال شد تا یارانه خانوارهایی را که ۲ سال قبل قطع شده بود مجدد واریز شود! این اقدامات شب آخری دولت اما سؤال‌هایی را در اذهان به وجود آورد و همه می‌خواستند بدانند که این توزیع مجدد یارانه به طبقه متوسط جامعه و افزایش سه برابری یارانه فقرا موقتی است یا ادامه پیدا می‌کند؟
با این وجود تنها چند ساعت از خبر قطعی پیروزی رئیس دولت تدبیر و امید در انتخابات نگذشته بود که تیم رسانه‌ای دولت و حامیان آن کمپینی تبلیغاتی علیه «یارانه» را راه انداخته و مدعی شدند که رأی مردم به روحانی «نه به یارانه» بوده است.

** با این کابینه، به رونق اقتصادی امید نیست!

«محمود صادقی» عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«تصور من این است که در مجموع در حوزه حقوق شهروندی از یک سو و رونق اقتصادی از سوی دیگر با چینش‌هایی که در کابینه دوازدهم صورت گرفته خیلی برای آینده امید بخش نیست یا انتظارات را برآورده نمی‌کند».

اعتراض عضو فراکسیون امید مجلس به چینش کابینه در حالی است که در مردادماه سال جاری و در طول بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم، سکوت نمایندگان مجلس در بررسی برنامه‌های وزرا و حتی موافق صحبت کردن برخی نمایندگان که در مخالفت با کابینه ثبت نام کرده بودند تا اندازه‌ای عجیب به نظر می‌رسید که روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی دولت نیز به آن پرداخته و معترض شدند.، آن چه که مجلسی‌ها بایستی بدان توجه داشته باشند این واقعیت است که در ناکارآمدی وزرایی که با رأی آنان از بهارستان عازم پاستور خواهند شد بی‌شک نمایندگان نیز نقش خواهند داشت و بایستی پاسخگو باشند.

از سوی دیگر، اعتراض اصلاح طلبان به ترکیب کابینه دوازدهم، طبیعی به نظر نمی‌رسد، چرا که اعضای کابینه جدید، چه وزرا و چه معاونان رئیس‌جمهور، تقریباً بدون استثناء از جبهه اصلاحات و کارگزاران- که جریانی همسو با اصلاح طلبان است- انتخاب شده‌اند. دولت دوازدهم برآمده از دولت یازدهم است و ترکیب کابینه با اندکی تغییر که تعیین‌کننده به نظر نمی‌رسد همان ترکیب قبلی است. ۱۱ تن از وزرای کابینه جدید، در کابینه‌قبلی نیز حضور داشته‌اند، ۵ تن از وزرای جدید هم در کابینه قبلی معاون وزیر بوده‌اند و طبیعی است که در جایگاه وزارت نیز  ادامه‌دهنده مواضع و عملکرد وزیری باشند که در دولت قبلی معاون او بوده‌اند. ۲ سرپرست که برای وزارتخانه‌های نیرو و علوم انتخاب شده‌اند نیز به ترتیب، قائم‌مقام و معاون وزیران نیرو و علوم دولت یازدهم بوده‌اند.

اصلاح طلبان علیرغم تصاحب کرسی‌های کابینه، به دنبال تبرئه خود از ناکامی‌های دولت هستند.

** کاسبان فتنه ۸۸  اینگونه گرای تحریم‌ها را به آمریکا دادند

روزنامه بهار در گزارشی با عنوان «بومرنگ سیاست» نوشت:

«هشت سال از وقایع ۸۸ می‌گذرد و قرائت ارائه شده از آن حوادث از سوی برخی‌تریبون داران این است که جریانی با همکاری کشورهای خارجی درصدد آن بوده است که نظام سیاسی مستقر در کشور را تغییر دهد. روزی بدون ارائه یک سند گفته شد که بزرگان جریان اصلاحات برای اجرایی کردن مأموریت تغییر نظام یک چمدان دلار از پادشاه سعودی دریافت کرده‌اند و روزی دیگر از این گفتند که اصلاح طلبان جاسوسند و اطلاعات محرمانه کشور را برای افزایش تحریم‌ها به کنگره آمریکا ارسال کرده‌اند!».

گفتنی است «مایکل لدین» مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا، دستیار رامسفلد وزیر دفاع اسبق آمریکا و عضو برجسته مؤسسه آمریکن اینترپرایز- ۲۱ خرداد ۸۸- در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: «فردا در ایران انتخابات نخواهد بود، بلکه یک انقلاب رنگی کلید می‌خورد!».

پاییز سال ۹۱، یکی از خبرنگاران ضد انقلاب و فراری، طی گفتگویی تصویری سخنان قابل تأملی در زمینه فعالیت‌های آقازاده جنجالی در مقطع پس از فتنه ۸۸ بر زبان آورد. وی گفت: «من و... بارها با هم در تماس بوده‌ایم. در یکی از موارد که به من زنگ زد و وقتی فهمید در حال رفتن به واشنگتن هستم از من خواست تا راجع به بحث تحریم اقتصادی ایران کسانی را در آمریکا ببینم و می‌خواست بداند در واشنگتن چه کسانی هستند که بشود با ارتباط و تشویق‌شان تحریم‌های سنگین‌تری را علیه مردم ایران تحمیل کرد».

در سال ۸۸، فتنه گران با زیرپاگذاشتن قانون، هشت ماه کشور را قربانی شهوت و توهمات خود کردند. فتنه‌گران با دروغ تقلب، جشن مردم سالاری دینی را تبدیل به دستمایه بی‌ثبات‌سازی کشور و معبرگشایی برای نفوذ دشمن کرده و سرانجام؛ آدرس تحریم‌های فلج‌کننده را به دشمنان دادند.

رژیم تحریم‌های فعلی ایران، ریشه در قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت دارد که ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ (ژوئن ۲۰۱۰) صادر شد.  تمام تحریم‌های یکجانبه‌ای که اکنون به‌عنوان تحریم‌های مؤثر علیه ایران از آنها یاد می‌شود (تحریم‌های انرژی و مالی) در واقع براساس زیرساخت حقوقی که در این قطعنامه ایجاد شد، اعمال شده است.

بنابر مستندات و شواهد متعدد، قطعنامه ۱۹۲۹ که دقیقاً در سالگرد فتنه ۸۸ تصویب شد، محصول تعامل راهبردی آمریکا و متحدانش درباره نحوه کمک به فتنه ۸۸ در ایران بود و یکی از خروجی‌های بازنگری استراتژیک آمریکا در سیاست خود درباره ایران پس از فتنه ۸۸ است.

با وجود ظاهرسازی بی‌سابقه آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی و برخی دنباله‌های داخلی درباره هدف قطعنامه ۱۹۲۹ و تلاش به ظاهر وسیع برای مرتبط نشان دادن آن با سیاست هسته‌ای ایران، مرور روند تحولات و مطالعه مجموعه اظهارات و تحلیل‌های منابع و مقام‌های غربی در فاصله زمانی فروردین ۸۹ تا روز تصویب قطعنامه، حاوی نشانه‌های بسیار روشنی است در این باره که هدف اصلی این قطعنامه یک تنفس مصنوعی و ایجاد فرصت برای فتنه‌گران و با هدف براندازی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

«جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و مذاکره‌کننده ارشد در تدوین تحریم‌ها، در تحلیل حوادث سال ۸۸ در ایران گفت: «این ناآرامی‌های ایران در سال ۸۸ بود که گزینه تحریم ایران را که بیش از دو سال از دستور کار خارج شده بود، مجدداً به روی میز برگرداند».

همچنین «استوارت لوی» معاون وقت وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی با اشاره به بی‌ثبات سازی کشور توسط فتنه‌گران گفت: «مهم‌ترین اتفاقی که رخ داده این است که آمریکا تصور می‌کند تحریم‌ها با اوضاع سیاسی آشفته ایران ترکیب خواهد شد و این چیزی است که آمریکا به آن امید بسته است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    7 2
    بایکوت نکنند آخه این مورد محکوم شده تا اوان مورد بایکوت شود
  • حسین PL ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    32 4
    به بعضی‌ بچه های معتقد و مومن و وطن پرست می‌گفتند کاسب تحریم در صورتی‌ که میدانستند این بندگان خدا که کارمند و کارگر و... هستند از همین تحریمها به دلیل عدم تقویت صنایع داخلی‌ متضرر شدند. حالا که مشخص شده که عضو تیم‌ اقتصادی گروه مذاکره کننده فساد ملی و جاسوسی داشته و دقیقا نمونه عینی کسب تحریم و کسب مذاکره و.... هست صداش را در نمیارن. الان شما باید این را بزنید تو سر اینها و به مردم نشون بدید که کسانی‌ که هم با تحریم و هم با مذاکرات کاسبی کردند چه کسانی‌ هستند.
  • علی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    32 3
    لعنت خدا بر خوارج و اصلاحاتشان مملکت را به نابودی کشیدند که خدا نابودشان کند
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    17 3
    ننگ بر اصلاحات
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    15 2
    سکوت نکنند چه بکنند حاصل چندین سال مذاکره برای برجام جز به ضرر ایران و نفع آمریکا چیزی حاصل نشد
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    1 0
    برجام اونقدرها هم که مردم فکر میکنن بد نیست و فوایدی هم داره . بطور مثال اگر کسی لوبیا بخوره
  • پسر IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    2 2
    قرارداد ننگین برجام نافرجام در ..............
  • SE ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    1 0
    ....ا هوای هم را دارند
  • امیر IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    1 0
    جاسوس اعلام وصول بهتر است
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    2 2
    مشرق! جواب خدا را چی میدی؟ بترس از چوب خدا. چوب خدا صدا نداره ها.
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      2 0
      اتفاقا این چوب خداست که صدا دارد و باعث رسوائی اعتمادکنندگان به شیطان و دشمنان خدا می شود اما خیلی از افراد مثل شما هنوز خود را به خواب می زنند
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    2 0
    اطفا گزارش مفصلی از جاسوسان موساد وانگلبس بدهید ووطن فروش به اشد مجازات محاکمه میشود
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    1 5
    اخر من جوونمرگ میشم از این همه خیانت شهید حججی شهید شد راحت شد به خدا
  • ناشناس باشیم بهتره IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    5 0
    فقط 5 سال برای جاسوسی و بی غیرتی و بی رگی ....خائن به مردم حکمش بیشتر از ایناست
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    1 3
    اصولگرا و اصلاح طلب نداره همه تون از هم بدترید
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      9 0
      کثافت کاریهای افسادطلبها رو به اصولگرایان نیندازید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس