حسین شریعتمداری نمایه

«حسین شریعتمداری» با اشاره به اینکه در واقع فتنه ۸۸ یک نوع طراحی براندازی بود، یادآور شد: قطعنامه ۱۹۲۹ مادر تحریم‌هاست و همین اصلاح‌طلبان بودند که دشمن را دعوت به تحریم کردند.

به گزارش مشرق، «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه «بدون توقف» که از شبکه سه سیما پخش شد با اشاره به اینکه در واقع فتنه ۸۸ یک نوع طراحی براندازی بود، یادآور شد: قطعنامه ۱۹۲۹ مادر تحریم‌هاست و همین اصلاح‌طلبان بودند که دشمن را دعوت به تحریم کردند، تحریم‌های بعد از آن هم در اصل انتقام دشمن از حماسه ۹ دی بود. 

«حسین شریعتمداری» در برنامه «بدون توقف» در پاسخ به این سؤال که «با وجود اینکه می‌گوئید از قبل اتفاقات سال ۸۸ پیش‌بینی شده بود، پس چرا اجازه دادند مناظرات به آن شکلی که هیجانات مردم را برانگیزاند انجام شود و از قبل نظام تدابیر لازم را اتخاذ نکرد» گفت: اینکه گفته می‌شود قبلا احتمال این می‌رفت که بهانه تقلب را بیاورند، نتیجه‌ای که از آن می‌گیرند این است که مراقبت کنند که تقلب نشود که البته در جمهوری اسلامی تقلب در حدی که بتواند رأی را تغییر دهد امکان‌پذیر نیست، ولی نهایتش این است که مراقبت از این کنند، نه اینکه حتی مناظرات را هم تعطیل کنند، قصاص قبل از جنایت نمی‌توان کرد، اگر کاندیداها هم اقدام سوئی انجام دادند می‌توان جلوی آنها را گرفت اما قبل از آن نمی‌توان اقدامی کرد. اینکه کاندیداها در مناظرات یکدیگر را تخریب کردند دیگر دست نظام نیست، در واقع با این کار کسی که تخریب می‌کند مشخص می‌شود و این برای مردم مفید است که بهتر انتخاب کنند، اتفاقا این برای مردم خوب است که بعدها می‌توانند مقایسه کنند بین وعده‌هایی که دادند و عملی که انجام شده است.    

وی ادامه داد: اتفاقا در آن سال برای اولین‌بار بود که از ماه‌ها قبل می‌گفتند مراقب باشید در انتخابات پیش رو تقلبی انجام نشود، که همه هم تعجب کردند، چون در تمام کودتاهای مخملی هم این اتفاق می‌افتد که شخصیت بارزی از قبل چنین حرفی می‌زند که در اینجا هم چنین شخصی حتی نامه نوشت و گفت حتی ممکن است آتشفشان شود. وقتی گفته می‌شود که احتمال تقلب است کاری که برعهده نظام است این است که مراقب باشد تقلب نشود، آقای کروبی هم اتفاقا آن حرفش که من شب خوابیدم و صبح بیدار شدم دیدم که کیهان رأی مرا عوض کرد با ما بود، در حالیکه زمانی که ایشان خوابیده بودند ما هم خوابیده بودیم استناد ایشان به شمارش است، چون آخرین گزارش را دادیم و فردا صندوق‌های دیگر که شمرده شد رأی‌ها تغییر کرد، خوب راه اثباتش هم وجود دارد، آن زمان هم اعلام کردند هرکس به هر صندوقی تردید دارد اعلام کند تا دوباره شمارش شود، البته که سر صندوق‌ها هم نمایندگانی از شورای نگهبان، وزارت کشور، نمایندگان نامزدها، بازرسان، معتمدان محلی هستند و اصلا تقلب امکان‌پذیر نیست. 

مدیر مسؤل روزنامه کیهان در پاسخ به این سؤال که «اگر ایشان درست می‌گفت چرا توجهی نکردند و اگر اشتباه می‌کرد چرا برخوردی با این ادعا نشد» اظهار کرد: اینکه چرا برخورد نشد من هم معتقد هستم اگر افرادی نظراتی می‌دهند که باعث تشویش اذهان عمومی ‌شده و عده‌ای را زیر سؤال می‌برد قطعا باید برخورد شود ولی چنین چیزی نشد، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید خطایی نمی‌شود ولی نکته این است که خطا اگر چندبار تکرار شد دیگر خط است و باید با آن برخورد کرد، البته مقابله‌ای هم نمی‌شود که باید بشود. نمی‌خواهم شعار دهم ولی ما در این سال‌ها بیشتر از همه کشورها اصول مردم‌سالاری را رعایت کردیم، مثلا آمریکایی‌ها در زمان حمله ژاپنی‌ها اعلام شرایط اضطراری کرده و انتخاباتشان را لغو کردند درحالیکه ما حتی زیر موشک‌باران و بمباران هم انتخابات را برگزار کردیم که این بی‌نظیر است.  

شریعتمداری با اشاره به اینکه ماجرای فتنه بسیار دامنه‌دارتر و در واقع یک نوع طراحی براندازی بود، عنوان کرد: من معتقدم کسانی که در رأس این جریان بودند وطن‌فروشی کردند و برای همه آنها هم سند دارم، علتش هم این است که به مجرد اینکه برخی از حقایق روشن شد به تدریج عقب نشستند و شما با حماسه ۹ دی روبرو هستید، حماسه‌ای که چند ده میلیون جمعیت در سراسر کشور به میدان آمدند، فتنه ۸۸ یک رخداد سپرده شده به تاریخ نیست یک واقعه تاریخی است که باید از آنها اندرز بگیریم چون همان آدم‌ها هنوز هستند، حتی نتانیاهو صراحتا گفت که «اصلاح‌طلب‌ها بزرگترین سرمایه اسرائیل در داخل ایران هستند»، پس چرا این آقایان تکذیب نکردند، من همه را نمی‌گویم برخی را می‌گویم، شما که وقتی یک نفر از پشت کوه چیزی به شما بگوید روزنامه‌های‌تان علیه او پر می‌شود چرا سکوت کردید، چرا وقتی مایکل ادی می‌گوید که «اگر این ماجرای جنبش سبز پیگیری تاریخی شود ممکن است شما برگردید بگوئید به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردیم اما من به صراحت عرض می‌کنم که به سال‌های بسیار قبل و به دوره حضور ما در دفتر نخست‌وزیری آقای موسوی برمی‌گردیم»، پس چرا انکار نمی‌کنید؟.

نماینده ولی‌فقیه در مؤسسه کیهان در ادامه تصریح کرد: جناب آقای خاتمی شما در سال ۸۵ دو بار رفتید با جرج سوروس ملاقات کردید، وقتی هم که ما مطرح کردیم از ما شکایت کردید چرا دنبال شکایتت نمی‌آیی؟ جرج سوروس معروفی که شهرت دارد به پشتیبانی مالی از کودتای مخملی، اتفاقا بعد از ۹ دی که با شکست روبرو شده بود، همین آقا با سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کند و می‌گوید «من به شما قول می‌دهم که تا پایان سال ۲۰۱۰ جمهوری اسلامی حتما سرنگون می‌شود»، شما با اینها بودید، من عرضم این است که اول ببینیم چه شده، بعد ببینیم که همان‌ها الان هستند، شماها دعوت کردید به تحریم، رابرت گیتس می‌گوید «شما آمدید دعوت کردید و گفتید که تحریم‌ها نباید تدریجی باشد چون اگر تدریجی باشد واکسینه می‌شوند، تحریم‌ها باید فلج‌کننده باشد». 

وی در پایان یادآور شد: هیلاری کلینتون در کتاب خاطراتش با صراحت اتفاقات قطعنامه ۱۹۲۹ را تشریح کرده، قطعنامه ۱۹۲۹ مادر تحریم هاست، شماها بودید که مردم را تحریم کردید، خبرنگار واشنگتن پست بعد از تصویب این قطعنامه از هیلاری کلینتون می‌پرسد که تبعات این قطعنامه که همه‌اش به مردم برمی‌گردد شما گفتید تحریم‌های دولت، کلینتون هم پاسخ می‌دهد «بالاخره همین مردم باید جلوی نظام بایستند»، به صراحت می‌گویم تحریم‌های بعدی انتقام دشمن از ۹ دی بود. کلینتون در کتابش از این قطعنامه به عنوان شیرین‌ترین قطعنامه تلخی که علیه ایران گرفتیم یاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 19
  • معتضد IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    14 18
    این هم توهم دیگری که زمینه ساز خود شیفتگی شده
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      10 3
      زمان فتنه ۸۸ نتانیاهو و شیمون پرز گفتند افسادطلبان سرمایه های اجتماعی اسرائیل در ایران هستند و از طرف ما با مردم و نظام اسلامی می جنگند، نکته این حرف اینجاست که این گفته هیچ وقت از طرف هیچ یک از اصلاح طلبان تکذیب نشد
  • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 1
    فتنه سال 96 کار کی بود که ترامپ را تشویق به خروج از برجام کرد ؟؟؟؟؟ از کجا و از چه شهری شروع شد؟ حضرت علی میفرماید با تقواترین مردم کسی است که حق را بگوید چه به سود و چه به زیان او باشد 7739
  • محمد IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    8 2
    فبل از فتنه 88 تقریبا دشمن متوجه شده بود که دیگر بهیچوجه حریف ایران نیست اما بلافاصله بعد از فتنه بود که ترور دانشمندان هسته ای و تحریم های شدید با کمک اصلاح طلبان شروع شد و آن قدرت بی نهایت بدست آمده در سایه خیانت بسیاری از به اصطلاح خواص از دست رفت
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    8 7
    سران.فتنه باید همان زمان محاکمه می شدند نه حصر دولت بر آمده از همان طیف چه بروز مردم در آورد هم دست آورد کشور نابود کردن وهم معیشت مردم را
  • جوجه تیغی بدنساز IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    12 1
    چرا میگید فتنه؟ یک دعوت عمومی بود از بانو عفت مرعشی که از مردم خواست بیریزن بیرون و بانو فائزه هم همه رو ساندویچ مهمون کرد، همین. چرا عادت دارید مسائلو گنده کنید؟
  • مهدی محمدی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 2
    خداوند ترا برای نظام و کشور محفوظ دارد
  • کارشناس IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 3
    پایه ریز خیلی از این فتنه ها خودتان هستید
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 8
    مرگ بر وطن فروش سبز و بنفش
  • امیر IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    11 2
    مگه رئیس جمهور فعلی از طایفه و دوستان نزدیک فتنه گران نبود چرا سال 92 و 96 رای آورد با وضعیت فعلی که نتیجه دشمن تراشی و بی تدبیری همه مسئولانه کار ندارم اما لطفاً کمی هم به نظر مردم احترام بذارید هر انتقادی رو به دشمن ربط ندید .
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 0
    امثال احمدی و شریعتمداری چیکار کردن که هیچگاه نمیتونه جلویشان بایسته
  • سید IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 0
    چرا موسوی قبل از اتمام رای گیری اعلام پیروزی قاطع کرداین بهترین دلیل بردروغگوئی این مردوشروع یک برنامه ناجوانمردانه برای لگد مال کردن آراء احمدی نژاد بودهرچند من بااحمدی نژاد موافق نیستم ولی حقیقته
  • امیر IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 11
    خیانتهاوظلمهایی که اصلاح طلبان به ایران کردند،درتاریخ بی سابقه است.این جنبش سبزوبنفش قصدنابودی انقلاب رادارند،اگرمردم غفلت کنند به هدفشون می رسند.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 1
    واقعا متاسفم
  • ستون پنجم IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 2
    اصلاح طلبان که پیاده نظام دشمنان انقلاب اسلامی هستند در اصل دشمن را دعوت به تحریم نکردن بلکه خود نقشه های دشمن را در خصوص تحریم پیاده کردند
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 2
    اصلاح طلبان =فرزندان بازرگان=منافقین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس