اخبار ویژه روزنامه ها

مشاور وزیر پیشین صمت (شریعتمداری) و رئیس سازمان برنامه و بودجه در پوشش «استاد دانشگاه» و «فعال سیاسی» می‌گوید اصلاح‌طلبان مطالبات اقتصادی مردم را پیگیری کنند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

وکیلی: اصلاح‌طلبان، گرفتار انقراض نسل و فروپاشی گفتمانی شده‌اند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از فراکسیون امید می‌گوید تکلیف اصلاح‌طلبان با خودشان و مردم و نظام معلوم نیست.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با روزنامه آفتاب‌یزد اظهار داشت: دولت دفاع مقدس، دولت اصلاح‌طلب بود. اصلاح‌طلبان در پروسه زمان به این داشته پشت کردند، ثانیا استکبارستیزی گفتمان مهم اصلاح‌طلبی به شمار می‌آمد، تسخیر سفارت آمریکا توسط عناصر اصلاح‌طلبی اتفاق افتاده بود، اصلاح‌طلبان به مرور زمان این عنصر گفتمانی خود را نیز از دست دادند. سوم اینکه در گفتمان اصلاح‌طلبی دفاع از مستضعفان جای داشت اما این موضوع را هم از دستش گرفتند و علمدار جریان دفاع از مستضعفان اصولگرایان شدند.

همه این‌ها اصلاح‌طلبان را از قدرت انداخت. اما جریان اصلاح‌طلبی در حال حاضر نمی‌داند که عناصر گفتمانی‌اش چیست؟که بداند در بین مردم یا در میان قدرت می‌تواند بماند یا نه. به همین دلیل هم در بین سران اصلاح‌طلب تشتت در گفتمان و راهبرد وجود دارد. یکی از مبارزه با استکبار می‌گوید دیگری از تعامل و صلح و آشتی حرف می‌زند. دربین اصلاح‌طلبان امروز هیچ وحدت رویکردی وجود ندارد. معلوم نیست در حال حاضر سخنگوی جریان اصلاح‌طلبی چه کسی است؟

وی می‌افزاید: اصلاح‌طلبی علاوه‌براینکه گرفتار فروپاشی در عناصر گفتمانی خود است، گرفتار انقراض نسل هم هست، اصلاح‌طلبان در درون خود سرمایه انسانی جدیدی ندارند. در طول این سالیان در نتیجه غفلتی که اتفاق افتاد اصلاح‌طلبان نتوانستند تربیت نیروی‌انسانی داشته باشند تا امروز با اتکا به آن سرمایه انسانی بتوانند گفتمان را باز تولید کنند. متاسفانه اصلاح‌طلبان هم دچار تشویش در گفتمان هستند هم دچار فقر در نیروی انسانی.

با نسخه فعلی دیگر نه می‌توان مردمداری کرد و نه می‌توان زبان تعامل با قدرت داشت. زبان این اصلاح‌طلبی موجود در تعامل با قدرت زبان الکنی است در تعامل با مردم هم گنگ است. اصلاح‌طلبان نه برای مردم حرف جدیدی دارند و نه توان تعامل با قدرت را.

وکیلی در ادامه گفته است: اصلاح‌طلبان بیش از آنکه این جریان بخواهد وارد انتخابات ۱۴۰۰ شود، باید وارد نقد خودش و سازوکار جدید اصلاح‌طلبی شود. این لشگر شکست خورده‌امروز با این شمایل، فقط آبروی خود را در ۱۴۰۰ خواهد برد. بخصوص این جریانی که یاد گرفته است حتما به شرط پیروزی باید در انتخابات حضور داشته باشد. جریانی که در سال ۹۸ حاضر نیست ریسک کند و مسئولیت واحد بپذیرد، در سال ۱۴۰۰ می‌خواهد هزینه کند؟

وی در پاسخ این سؤال که۱۴۰۰ که ما هیچ نیرویی در قدو قامت اینکه شانس ریاست‌جمهوری داشته باشد، نداریم.

«چرا جریان اصلاحات به اینجا رسید؟»، گفت: عوامل مختلفی دست به دست هم داده‌اند تا به اینجا رسیده‌ایم، خودخواهی بزرگ‌ترین آن است، تعارفات نکته دیگر است، اینکه ما معلوم نکرده‌ایم که آخرش ما اصلاحات حاکمیت محوریم یا اصلاح‌طلب جامعه محور نکته مهم دیگر است. تکلیف ما را رهبران اصلاح‌طلب مشخص نکردند که ما اصلاح‌طلبان حاکم محوریم یا جامعه محور. نتیجه این شد که امروز نه در حاکمیت جایگاهی داریم و کار خاصی صورت دادیم و نه توانستیم مردم و پایگاه اجتماعی خود را حفظ کنیم. هر دو را از دست داده‌ایم.

۴ جابه‌جایی در هفت سال نگذاشت صمت ثبات یابد

درستی اقدام روحانی در عزل ناگهانی وزیر صمت، مورد تردید اغلب روزنامه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه آرمان در این زمینه از قول مؤید حسینی‌صدر نماینده سابق مجلس نوشت: یکی از عجایب بخش صنعت، لیست‌گذاری خودرو است که تا ۴ برابر قیمت کارخانه فروخته می‌شود. وزارت صمت‌ حتی توان دفاع از تصمیمات خود نداشت. وقتی وزیری اذعان دارد که اختیاری از خود ندارد و مدام از بالا به او دستور می‌دهند، پس چرا استعفا نمی‌دهد؟ بهتر است او حداقل برای حفظ شأن خود، پیش از اینکه برکنارش کنند، به شکل خودخواسته کنار بکشد. اگر مدیری واقعا توانمند باشد، اصلا به کسی اجازه نمی‌دهد که در کار او دخالت کند.

حسینی‌صدر می‌افزاید: دخیل‌کردن عوامل سیاسی در مدیریت بازارهای اقتصادی یک سم مهلک و بازی دو سر باخت به حساب می‌آید. با تغییر مداوم اشخاص اتفاق خاصی در بازار نمی‌افتد؛ بلکه باید ساختارها را منسجم کرد.

روزنامه آفتاب یزد نیز به قلم «زیباکلام» از نقش ویژه محمود واعظی رئیس‌دفتر روحانی در عزل وزیر صمت انتقاد کرد و نوشت: آنچه را که نمی‌توان منکر شد نقش بسیار پررنگ واعظی در دولت است او همواره نشان داده که چیزی بیش از رئیس دفتر است او پیشتر در چینش کابینه نقش اساسی داشته است و حتی در انتخاب سفیر و استاندار و... نیز از قدرت نفوذش استفاده می‌کند از سویی دیگر او خیلی اهل همکاری با دیگران نیست و راسا در بسیاری مواقع اقدام می‌کند. نامه‌نگاری واعظی علیه رحمانی و تعیین تکلیفش نیز ناشی از همین نقش ویژه اوست.

در همین حال روزنامه اعتماد نوشت: در زمان رای گیری برای وزارت رحمانی، نمایندگان حساسیت ویژه ای به حوزه خودروسازی نشان دادند. بحران بازار خودرو در پاییز سال ۹۷ بالا گرفته بود و حتی گفته می شد که یکی از مهم‌ترین دلایل استعفای شریعتمداری هم فساد در رده های بالایی واردات خودرو بود.

کار به جایی رسید که تعدادی از مدیران ارشد وزارتخانه در آن ماجرا بازداشت شدند؛ هرچند شریعتمداری خود پس از استعفا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفت و اتفاقا از نمایندگان مجلس رای اعتماد نیز گرفت. با این حال و با وجود اینکه پیش بینی می شد، رحمانی کار سختی برای گرفتن رای اعتماد از مجلس داشته باشد؛ او به خوبی توانست اعتماد نمایندگان را در این مورد جلب کند.

این روزنامه همچنین تصریح کرد: اتفاقات اخیر در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌گونه‌ای پیش رفته که تا پیش از این سه تغییر در سکانداری این وزارتخانه شکل گرفته است. اگر در این مدت باقی‌مانده تا پایان دولت، وزیر دیگری سکان هدایت را در دست گیرد، چهارمین تغییر رخ می‌دهد.  اگر در این مدت وزارتخانه فوق با سرپرست اداره شود بهتر است، چراکه در این بازه زمانی روی کار آمدن فرد جدیدی در این حوزه، باعث می‌شود بخش صمت به سمت آزمون و خطا سوق پیدا کند، چراکه وزیر جدید تا بخواهد به تمام حیطه‌های وزارتخانه اشراف پیدا کند، دوره مدیریتی‌اش به پایان می‌رسد و دولت جدید روی کار می‌آید. این کوتاهی دوره مدیریت آسیب جدی به نظام مدیریتی کشور می‌زند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ساختار دولت سهم مهمی در پیشبرد اهداف تولید، صادرات و بخش عمده‌ای از تجارت کشور را دارد، بنابراین تغییرات در این وزارتخانه به سود کل ساختار تولید و صادرات نیست.

شریک ناکارآمدی صمت و رفاه و مدعی پیگیری مطالبات اقتصادی مردم

مشاور وزیر پیشین صمت (شریعتمداری) و رئیس سازمان برنامه و بودجه در پوشش «استاد دانشگاه» و «فعال سیاسی» می‌گوید اصلاح‌طلبان مطالبات اقتصادی مردم را پیگیری کنند.

فیاض زاهد در گفت‌وگو با روزنامه آرمان ضمن ادعای اینکه «دولت با شرایط امروز نمره قابل قبولی می‌گیرد»، می‌افزاید: واقعیت این است مشکل ما در اداره دولت مشکل ساختاری است. ما از این چندگانگی باید فاصله بگیریم و ناچار از این امر هستیم. اکنون درآمدهای نفتی به صفر رسیده و مطالبات مالیاتی به دلیل کاهش سهم اقتصاد به شدت پایین می‌آید، به حجم نیروی بیکار به دلیل بحران کرونا افزوده خواهد شد، کارگاه‌ها و محیط‌های کسب و کار تعطیل خواهند شد.

اگر به اینها بدشانسی‌ ما را در رای‌آوری مجدد این رئیس‌جمهور دیوانه و بی‌خرد آمریکا اضافه کنیم بدین معنی است که او سطح فشارها را افزایش خواهد داد، چرا که نگران انتخاب مجدد خود نیست. پس لازم است که این چندپارچگی سیاسی یکدست شده و جزایر مستقل اقتصادی را یک کاسه کنیم. اکنون دولت با رای مردم روی کار می‌آید اما بر بخش وسیعی از نهادهای اقتصادی تسلطی ندارد. بسیاری از موسسات خاص مالیات پرداخت نمی‌کنند. وقتی در سطح مدیران ارشد کشور یک‌دستی و یکپارچگی ایجاد شود، دیگر نمی‌توان از کنار این واقعیت گذر کرد.

وی همچنین گفته است: امروز  فاصله دهک‌ها به شدت کاهش پیدا کرده و از ۱۰ دهک‌ جامعه به نظر می‌آید که ۷ دهک‌ جامعه نزدیک خط فقر هستند. دهک‌ هشتم نیز بسیار به آنها نزدیک است و شاید فقط یک دهک در ایران وجود دارد که می‌تواند سطح زندگی مناسبی را تامین کند به این معنی که اگر تا پیش از این طبقه متوسط با فاصله معناداری با لایه‌های پایینی و بالایی داشتیم، اکنون این طبقه به طبقه پایین چسبیده و طبقه عالیه عدد بسیار اندکی را در ساخت طبقات اجتماعی در ایران شکل می‌دهد. پس وقتی به این لگاریتم نگاه می‌کنیم نزدیک ۶۷ درصد مطالبات جامعه معیشتی و اقتصادی است.

این اظهارات در پوشش استاد دانشگاه و فعال اصلاح‌طلب در حالی است که نامبرده مشاور وزیر پیشین صمت (محمد شریعتمداری)، و رئیس سازمان برنامه و بودجه است و در واقع در بخشی از ناکارآمدهای موجود اقتصادی نقش دارد. او همچنین در فتنه ۸۸ بازداشت شد. اما در عین حال با حضور در ستاد انتخاباتی روحانی در سال ۹۲، توانست به عرصه سیاست برگردد و در کنار برخی مدیران جا خوش کند.

او در اسفند ۹۷ به عنوان یکی از گزینه‌های سخنگویی دولت مطرح بود و جالب اینکه تحصیلات فیاض زاهد، تاریخ است. به این وصف معلوم نیست وی در کنار مدیران ارشد اقتصادی دولت چه نقشی ایفا می‌کند؟! او اکنون مشاور وزیر رفاه در امور بین‌الملل است و ضمنا در وزارت صمت نیز تردد دارد؛ چنانکه در جریان سفر سال گذشته وزیر صمت به پاکستان در هیئت همراه حضور داشت. این فعال فتنه همچنین در برخی جلسات کمیته حزب سرمایه‌گذاری خارجی وزارت اقتصاد هم شرکت داشته است.

ایران

دست رد فرانسه به سینه امریکا

خبر اول اینکه سخنگوی وزارت خارجه فرانسه به برنامه امریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران، در صورت امتناع شورای امنیت از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، یک خبرنگار از سخنگوی وزارت خارجه فرانسه پرسید پاسخ پاریس به تهدید امریکا که گفته در صورت امتناع شورای امنیت از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برای احیای همه تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور تلاش خواهد کرد چیست، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ گفت: «ما شما را به اظهارات مطرح‌ شده در کنفرانس خبری مورخ ۲۹ آوریل ارجاع می‌دهیم.علاوه بر آن، ما تمامی استنتاج‌ها، چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ سیاسی را از خروج امریکا از برجام در مورخ مه ۲۰۱۸ استنباط می‌کنیم.»

وزارت خارجه فرانسه در تاریخ مورد اشاره ۲۹ آوریل درباره منقضی شدن تحریم‌های مربوط به فروش تسلیحات متعارف به ایران در اکتبر بر پایبندی پاریس به متن برجام تأکید کرده و گفته بود: فرانسه عمیقاً به پایبندی به توافق وین و قطعنامه شماره ۲۲۳۱ متعهد است. رفع ممنوعیت تسلیحاتی سازمان ملل در ماه اکتبر که در قطعنامه ۲۲۳۱ آمده، می‌تواند تبعات عمده‌ای برای امنیت و ثبات منطقه داشته باشد.

درخواست کمیسر حقوق بشر سازمان ملل برای لغو تحریم‌ها علیه ایران

خبر دیگر اینکه  کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه گفت که برای کمک به ایران جهت مبارزه با کرونا تحریم‌ها علیه ایران باید رفع یا تعلیق شوند.

به گزارش ایسنا، «میشل باچله» در مصاحبه‌ای با فرانس‌۲۴ با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفته که وضعیت موجود ایجاب می‌کند که برای نجات جان انسان‌ها تحریم‌های وضع‌شده توسط امریکا علیه ایران و ونزوئلا رفع شوند.

به نوشته فرانس‌۲۴، این مقام سازمان ملل متحد تأکید کرد معافیت‌های اعمال‌شده توسط دولت ترامپ برای خارج کردن اقلام پزشکی از شمول این تحریم‌ها «بسیار ضعیف» هستند و تنها رفع یا تعلیق تحریم‌ها است که می‌تواند اثرات واقعی داشته باشد.

۶ سال حبس برای فریبا عادلخواه

دست آخر اینکه بر اساس آنچه سعید دهقان وکیل مدافع فریبا عادلخواه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته، موکلش به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به پنج سال و بابت عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محکوم شده است.

به‌گزارش ایرنا، بنابر اعلام دهقان، این حکم بدوی است و در مهلت قانونی به آن اعتراض می‌کند. وی گفته که در حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، هرچند اسم مارشال دیگر متهم این پرونده که چندی پیش با فرانسه تبادل شد، آمده اما حکمی برای او صادر نشده است.

١٧ دی ماه ٩٨، سعید دهقان وکیل فریبا عادلخواه به ایرنا گفته بود: اتهام اصلی موکلم جاسوسی بود و خانم عادلخواه علاوه بر تبرئه از اتهام جاسوسی، از اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق طرح مباحثی از جمله «مخالفت با قانون حجاب اجباری و مخالفت با قوانین تبعیض‌آمیز میان زن و مرد» نیز تبرئه و منع تعقیب صادر شد.

اما شعبه اول بازپرسی دادسرای امنیت شهید مقدس اوین سه اتهام دیگر برای او اضافه کرد. دیگر متهم این پرونده رولاند مارشال بود که اواخر اسفند ۹۸ با جلال روح‌الله‌ نژاد مهندس ایرانی که بیش از یک سال قبل به اتهام نقض تحریم‌های امریکا علیه ایران در فرانسه بازداشت شده بود، مبادله شد.

خراسان

جلسات آنلاین را منحصر به مدیران دولتی نکنید

یک مقام مسئول دولتی در نامه روزهای اخیر خود خطاب به مدیران استانی دولت در سراسر کشور، از آن ها خواسته با توجه به این که موضوع سلامت محیط کار و فاصله گذاری اجتماعی همچنان مورد تاکید دولت است، تا حد امکان نظارت و پیگیری میزان پیشرفت پروژه های دولتی توسط پیمانکاران و شرکت های بخش خصوصی را از طریق فضای مجازی و جلسات آنلاین – مشابه جلسات میان دستگاه های اجرایی- انجام و تردد این بخش به ادارات را کاهش دهند.

روش مقابله ادارات با استرس واریز اشتباه پول مشخص شد

یک نهاد مسئول از همه مدیران مالی نهادهای دولتی خواسته است حالا که طرح بزرگ انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی، وارد فاز اجرایی شده و حساب های دولتی با تنوع فراوان واریز وجه از طریق سیستم های متعدد بانکی همچون ساتنا، پایا، چکاوک، شتاب و شاپرک مواجه شده اند، این تنوع باعث شده اشتباهات کاربری و مغایرت های سیستمی بانک های عامل اجتناب ناپذیر شود، لذا مدیران مربوط  باید با مشاهده هر اشتباه واریزی، همکاری لازم را با بانک ها به عمل آورند و حتما برای استرداد به موقع این وجوه، برای ثبت درخواست الکترونیکی در سامانه ایجاد شده توسط دولت اقدام کنند.

آرمان

اعلام جرم علیه یک ‌شهردار

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از اعلام جرم علیه شهردار یکی از مناطق بندرعباس به اتهام اخذ رشوه و تخلفات انتخاباتی خبر داده است. علی صالحیاز، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این باره اظهارکرد: در خصوص متهم قرار تأمین کیفری صادر شده و تحقیقات تکمیلی در مورد پرونده در حال انجام است که نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

محکومیت دو قاچاقچی سوخت

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان در خصوص محکومیت دو قاچاقچی سوخت‌ گفت: مأموران پلیس آگاهی در شهرستان دلگان به یک دستگاه خودروی تانکر سوختکش مشکوک شده‌اند. در این رابطه ماموران پس از متوقف کردن خودرو مقدار ۱۲ هزار لیتر مواد سوختی قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۸۱۹ میلیون و ۲۰۴ هزار ریال کشف کرده که در نتیجه خودرو توقیف و متهم دستگیر شده است. حیدر میرزایی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: با تحویل سوخت مکشوفه به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، متهم برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ایرانشهر معرفی شده و با شروع رسیدگی در تعزیرات حکومتی و بنا به مستندات و نحوه کشف سوخت، متهم به ضبط گازوئیل‌های مکشوفه به پرداخت یک میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال جزای نقدی تعزیر شد.

کی‌روش روزنامه‌نگار شد!

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کلمبیا تصمیم گرفته است در دوران کرونا برای روزنامه‌ها مطلب بنویسد ولی با واکنش‌هایی روبه‌رو شده است. کارلوس کی‌روش پرتغالی سرمربی تیم ملی فوتبال کلمبیا قبول کرده است بخشی از مطالب روزنامه El Espectador را تامین کند و برای این مطلب، ستون‌نویس باشد. گفتنی است این اطلاعات توسط کامیله زولوگا، روزنامه‌نگار Notcias Caracol به اشتراک گذاشته شده که اظهار داشته است کی‌روش دو ستون هفتگی (یکی چهارشنبه‌ها و دیگری یکشنبه‌ها) خواهد داشت و در حقیقت، همین آخر هفته او اولین حضور خود را به عنوان نویسنده مقاله تجربه می‌کند؛ موضوعی که بدون‌شک توجه افکار عمومی در کشور را به خود جلب خواهد کرد.

ماجرای پلمب کلینیک‌های دامپزشکی

تعدادی از کلینیک‌های دامپزشکی در برخی از مناطق تهران در یک و ماه نیم گذشته پلمب شدند. بنابر گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور به زودی این موضوع در جلسه مشترک میان سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی، سمن‌های دامپزشکی و شهرداری حل خواهد شد. بیش از یک ماه است که برخی از مناطق شهرداری تهران اقدام به تعطیلی و پلمب کلینیک‌های دامپزشکی کرده‌اند. اقدامی که نگرانی فعالان در عرصه دامپزشکی را در پی داشته است و معتقدند پلمب این مراکز به ضرر شهروندان خواهد بود و در شرایط کرونایی و احتمال بروز بیماری مشترک بین انسان و حیوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نصب «ساعت مرگ ترامپ» در نیویورک

ساعت بزرگی که بر بالای میدان «تایمز» در نیویورک نصب شده است و شمار مرگ‌ومیرها بر اثر ابتلا به بیماری «کووید۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) را نشان می‌دهد «ساعت مرگ ترامپ» لقب گرفته است. این در حالی است که یوجین جارکی، فیلمساز و سازنده این ساعت از آن جهت این نام را برای این ساعت برگزیده که معتقد است مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به این بیماری حاصل سهل‌انگاری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور بوده است. همچنین در حال حاضر که شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در آمریکا به ۸۷۶۶۲ نفر رسیده است، این ساعت قاعدتاً باید همین عدد را نشان بدهد.

بچه‌داری وزیر ارتباطات

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات در اینستاگرام نوشت: امروز امتحانات علی به صورت آنلاین شروع میشه و از صبح همسرم درگیر مرور درس‌های علی و سیناست. بگذریم از استرس‌های برگزاری امتحانات آنلاین. اما مسئولیت سرگرم کردن این وروجک - محمد- از صبح با من بوده، فکر کنم بیش از چندین ساعت دوچرخه‌سواری، از من انرژی گرفت. براش غذا درست کردم، همین‌طوری که می‌خوره میگه بابا من روزه‌ام، شما هم روزه‌ای؟ تو همین حال و هوا، یکی پیام داده: روز جهانی خانواده‌اس. بهش گفتم ما از صبح روز کهکشانی خانواده داریم. طاعات و عبادات و عزاداری‌هاتون قبول. با خانواده و در کنار هم روز خوبی داشته باشین.

وصول جریمه میلیاردی قاچاقچی سوخت

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در خصوص وصول جریمه میلیاردی قاچاقچی سوخت‌ اظهارکرد: پلیس آگاهی شهرستان ریگان یک دستگاه خودروی نفتکش که از شهرستان شیراز میزان ۳۰ هزار لیتر نفت‌گاز بارگیری شده و قصد فروش در ایرانشهر را داشته است، توقیف کرده است. در این راستا در تاریخ کشف سوخت مورد نظر، پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بم ارسال شده است. ارسلان میری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در ادامه افزود: پس از احراز تخلف، متهم به ضبط محموله و پرداخت ۲ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده که این حکم توسط اجرای احکام، اجرایی شده است.

سوءاستفاده از نام متین قوسی

پدر متین قوسی فوتبالیستی که بر اثر کرونا جانش را از دست داده است نسبت به کمپینی که بعد از فوت پسرش در بین اهالی فوتبال راه افتاده واکنش نشان داده است. متین قوسی فوتبالیست ۱۶ ساله‌ای بوده که سال گذشته نامش در مسابقه ستاره‌ساز شبکه۳ مطرح شده است. بعد از درگذشت متین کمپینی در فضای مجازی توسط اهالی فوتبال و چهره‌های سرشناس به راه افتاده است که به حریرچی معاون وزارت بهداشت و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان هشدار داده تا برای ادامه لیگ برتر تلاش نکنند. در بنری که در این خصوص منتشر شده است عکس متین قوسی بالا قرار گرفته و در بخش پایینی عبارت «کرونا ۱- فوتبال صفر» منتشر شده است.

روایتی درباره رگبار پیامک ‌ها

یک عضو هیات رییسه مجلس از رگبار پیامک ‌های صنفی، بازنشستگان و معلمان نهضت سوادآموزی برای تصویب طرح‌های سه‌فوریتی حمایتی در روزهای پایانی مجلس خبر داد. علیرضا رحیمی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «‏در روزهای آخر مجلس دهم ، نمایندگان با رگبار پیامک ‌های صنفی بازنشستگان و معلمان نهضت سوادآموزی برای تصویب طرح‌های سه‌فوریتی جهت حمایت از آنها مواجه‌اند که در نوع خود جالب است. ‏ضرورت‌ها و اولویت‌ها قابل درک است اما ۷خرداد، آغاز مجلسی است با نگاه نو و انرژی تازه برای احقاق حقوق همه اصناف.»

اشعار خیام؛ روحیه پوتین را خوب می‌کند

سیدحسین طباطبایی در مورد اشعار خیام اظهارکرد: «نزدیک به ۱۳۰ سال است که روس‌ها با رباعیات خیام نیشابوری، این شاعر، حکیم، ریاضیدان و فیلسوف بزرگ ایرانی با ترجمه‌های مختلف محشورند و در این مدت بیش از ۴۰ شاعر و مترجم بزرگ که در بین آنها چهره‌های نامداری از مفاخر فرهنگ و ادب روسیه به چشم می‌خورند، هر یک به نحوی و با سبک و سیاق خاص خود به ترجمه این رباعیات همت گمارده‌اند.» او در این باره نوشته است: «خیلی‌ها این سخن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را، در مصاحبه‌ای اختصاصی که در سال ۲۰۰۷ انجام شده است، به یاد دارند که گفته بود همسرم کتاب خوبی به من هدیه داده است: اشعار عمر خیام. در این کتاب چیزهای جالب بسیاری وجود دارد که می‌تواند در این شرایط به آدمی کمک کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    4 15
    ملت در انتخابات بعدی
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    14 13
    حالا برو به ترامپ بگو خیام، فکر میکنه یه نوع همبرگر جدیده یا اینکه رئیس جمهور شاخ آفریقاست! خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس