قالیباف

چرا نیازی به مناظره قالیباف با حناچی نیست؟ و چرا شهردار اصلاح‌طلب تهران باید به دور از فرافکنی به ارائه کارنامه خود بپردازد!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

چرا نیازی به مناظره قالیباف با حناچی نیست؟

شامگاه چهارشنبه ۲۰ فروردین، پیروز حناچی شهردار اصلاح‌طلب تهران با حضور در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوالات مجری تلویزیون از بدهی‌های شهرداری سابق به عنوان مشکل اصلی پیش روی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش جماران، پس از جنجالی شدن اظهارات حناچی،  مجری برنامه تلویزیونی مذکور در حساب توییتری خود از قالیباف و حناچی خواست تا برای برطرف شدن ابهامات با هم مناظره کنند.

حسام الدین آشنا عضو شورای نظارت بر صداوسیما هم در واکنش به این درخواست نوشت: اگر دو طرف بپذیرند یکی از جذاب‌ترین مناظره‌ها خواهد شد به خصوص اگر قبل از انتخابات هیئت رئیسه مجلس جدید باشد.

حساب توییتری محمدباقر قالیباف اما در واکنش به این موضوع، توییتی را بازنشر کرد که در آن نوشته بود: موضوع بدهی شهرداری دوره مدیریت جهادی قبلا توسط آقای قالیباف در برنامه "دست خط" به طور کامل تشریح شده، ویدئوی آن هم در فضای مجازی موجود بود، حالا اینها چه ربطی به گرفتن وام از بانک آینده دارد و دوستان و آشنایان دنبال چه هستند و در زمین چه کسی بازی میکنند الله اعلم! [۱]

* ادعای حناچی درباره بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری در دوره سابق، در حالی است که پیش از این محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران نیز چنین ادعایی را مطرح کرد اما پس از شکایت محمدباقر قالیباف، به جرم توهین و نشر اکاذیب به ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد!

قالیباف در کنار شکایت از میرلوحی، همچنین در یک برنامه تلویزیونی پیرامون رقم صحیح بدهی‌های شهرداری در پایان دوره کاری خود از این گفت که نرخ بدهی شهرداری تهران در زمان اتمام مسئولیت او ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان نیز ۱۴ هزار میلیارد تومان مربوط به طلب شهرداری از دولت است. [۲]

غیر از قالیباف، معاون وقت او نیز در یک مناظره با میرلوحی، ماجرای بدهی‌ها را دقیقا توضیح داد و از میرلوحی درخواست سند ادعای بدهی را کرد که البته میرلوحی قادر به ارائه این سند نبود. [۳]

با خوانش این سوابق، روشن است که اساساً شبهه‌ای در کار نیست که نیاز به مناظره باشد و حناچی هم در صورت اصرار بر سر ادعای خود مبنی بر بدهی ۵۰ میلیاردی شهردار سابق تهران، در صورت پیگری حقوقی قالیباف، مثل اسلاف خود در خطر محکومیت به حبس و شلّاق برای نشر اکاذیب و تشویش اذهان در رسانه ملی قرار خواهد گرفت.

***

اندیشمندی که به الطاف ملوکانه آمریکا می‌اندیشد!

آیت‌ا... سیدمصطفی محقق داماد، فعال اصلاح‌طلب و رییس بخش مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران، چندی قبل در نامه‌ای به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، به شیوع ویروس کرونا در ایران اشاره کرده و نوشته است: این روزها عموم ملت ایران در این بلای دردناک، اعم از کودکان، سالخوردگان، زنان و مردان در شهرها و روستاها از یکسو با فراگیرشدن این ویروس منحوس مواجهند و هرلحظه جان دادن عزیزی را در کنار خود تجربه می کنند و از سوی دیگر با تحریم های دولت ایالات متحده که درد و رنج آنان را چندان برابر ساخته و باب بسیاری از راه حل مشکلات را به روی آنان مسدود نموده روبرو هستند. تحریم هائی که مستقیم بر آسایش و زندگی مردم ایران اثر نهاده و آنان را از حقوق طبیعی خود محروم نموده است!

به گزارش خبرآنلاین، محقق داماد در این نامه از پاپ درخواست کرده است که برای رفع این تحریم‌ها اقدام کند. [۴]

متعاقباً، نخست وزیر واتیکان نیز در پاسخی به همین نامه اعلام کرده است که واتیکان از دفتر نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل، خواستار توجه به این موضوع شده است. [۵]

*آقای محقق  که با نیت دلسوزی برای مردم ایران، اقدام به انتشار این نامه کرده‌اند حکما باید در جریان باشند که یک جامعه، بیش از ناامیدی و سیاه‌نمایی نیاز به "روحیه بخشی" دارد.

از طرفی عزت ملی نیز ایجاب می‌کرد که آقای محقق به مقاومت ۴۰ ساله مردم ایران و پیروزهای شگرف این مقاومت نیز در نامه خود اشاره می‌کردند...

نامه مذکور همچنین حاوی ایرادات و ناراست‌هایی نیز هست!

آیا واقعا هم‌اکنون مردم ایران در شهرها و روستاها، "هرلحظه جان دادن عزیزی را در کنار خود تجربه می‌کنند"!؟

و یا مثلا تحریم‌های آمریکا "درد و رنج آنان را چندان برابر ساخته و باب بسیاری از راه حل مشکلات را به روی آنان مسدود نموده"!؟

این در حالی است که اولا ایران اسلامی در مبارزه و مدیریت ویروس کرونا یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان است که در آمار تلفات آن نیز بعد از آمریکا و کشورهای اروپایی، در رتبه‌های پایین‌تری قرار داد و ثانیا تحریم‌های ۴۰ ساله آمریکا نیز هرگز بر مقولات غذایی و دارویی کشورمان تأثیر خاص و چشمگیری نداشته است. البته که تحریم‌های ظالمانه آمریکا برخلاف ادعای مقاماتشان، شامل دارو (بویژه داروهای بیماران خاص) شده است اما هم اکنون بیش از ۹۷ درصد از نیازهای دارویی کشور، در داخل تولید می‌شود.

همچنین امروز اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است و جامعه ایران نیز اگرچه با مشکلاتی مواجه است اما این مشکلات اغلب ریشه داخلی دارند نه خارجی!

جالب است که مثلا درباره ویروس کرونا، ایران اسلامی در اکثر داروها و تجهیزات مربوط به استشفای این بیماری خودکفا شده است و امروز حتی با صلاحدید مسئولان و درصورت به ثبات رسیدن مدیریت و مهار کرونا، قادر به صادرات این داروها و تجهیزات به خودِ آمریکا نیز هست.

آقای محقق داماد حکما در جریان هستند که آمریکا از فرط نداری مشغول "جنگ ماسک‌ها" و ماسک‌دزدی است و مردم این کشور نیز برای دریافت غذای رایگان در صف‌های طولانی به سر می‌برند...

کدامیک از این مقولات در ایران رخ داده که آقای محقق داماد دست تظلم به دامن پاپ برده است!؟

اگرچه می‌توان از روی بدبینی، مخاطب این نامه را داخل کشور دانست اما مع‌الوصف بایستی به رجال کشور این نکته مهم را توصیه کرد که در روابط فرامرزی حتما به توصیه مشهور رهبری مبنی بر رعایت "عزت، حکمت و مصلحت" دقت لازم را داشته باشند.

***

یک آمار جالب کرونایی؛

در ۳ مرکز نقاهتی کرونا در تهران فقط ۲ نفر اقامت دارند!

ایلنا گزارش داد: رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، در نشست خبری مجازی که بمنظور تشریح اقدامات شهردای تهران پس از شیوع کرونا برگزار شد، گفته است:

"از ۸ سوله مدیریت بحران که اعلام شد، سه سوله با همکاری سپاه تجهیز شد که از این تعداد سوله نیز تنها دو نفر برای سپری کردن دوران نقاهت خود از ظرفیت سوله‌ها استفاده کردند. "[۶]

*این خبر که می‌گوید از مجموع بهبود یافتگان کرونا در تهران فقط ۲ نفر؛ ایام نقاهت خود را در بیمارستان‌های نقاهتی تجهیز شده در شهرداری تهران گذرانده‌اند؛ از یکسو جای مسرّت زیادی دارد.

زیرا از یک طرف به این معنیست که عمده بهبود یافتگان غیر از ساز و کارهای حکومتی، از محیطی امن برای استراحت و قرنطینه مناسب برخوردار هستند و از سوی دیگر نیز نشان می‌دهد که به فضل الهی امکانات بهداشتی و بهیاری نظام اسلامی برای مقابله با کرونا به حدّ کافی داری وفور است و ما در این زمینه با مازاد نیاز هم مواجه هستیم و با رندی می‌توان گفت که ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی اروپا و آمریکا نیز در کشور وجود دارد تا کمی آمار تلفات در این کشورها نیز مدیریت شود.

این وضعیت مطلوب در حالی است که در بسیاری از کشورهای درگیر کرونا و حتی در برخی کشورهای اروپایی؛ به دلیل کمبود امکانات از مبتلایان سالمند خواسته می‌شود که از درمان انصراف دهند و در منازل خود جان می‌دهند.

اقدامی که حتی مورد تقدیر مصطفی تاجزاده از فعالان اصلاح‌طلب نیز قرار گرفته است!

کمبود تجهیزات در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا همچنین موجب شده است که حاکمیت این کشورها به ماسک‌دزدی و مصادره محموله‌های بهداشتی مربوط به سایر کشورها رو بیاورند.

گفتنیست، علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز به تازگی گزارش داده است که روند مبتلایان شدید به کرونا و مرگ ‌و میر ناشی از آن با شیب کند رو به نزول است و در ۵ استان در حالت ثابت قرار دارد. [۷]

***

۱_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-۱۴۰۴۰۹۵

۲_ mshrgh.ir/۹۶۹۹۱۲

۳_ http://fna.ir/dclbrc

۴_ khabaronline.ir/news/۱۳۶۶۰۴۵

۵_ khabaronline.ir/news/۱۳۷۵۲۷۳

۶_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-۸۹۷۳۸۵

۷_ www.irna.ir/news/۸۳۷۴۵۷۹۱/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    82 39
    گاهی میشه ایت ا... باشی ولی نگاه غلط هم داشته باشی.
    • TR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      39 37
      همه مخلوقات جهان نشانه خدا و آیت الله هستند. آیت الله العظمی هم لقب خاص حضرت علی علیه السلام است و بس.
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      10 6
      اختصاص رو از کجا آوردی پاسخگو ؟ اثبات شیء نفی ما عدا می کند ؟!
    • SE ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      13 1
      عقیل بی عقل در همه دورانها هستند
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 0
      این القاب احترام آمیز در اواخر دوره قاجاریه بتدریج مد شد.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    37 13
    حاج آقا داماد الان تو تو خونه زندگی مردمی که افاضه رایگان کردی عموم ملت کسی رو از دست دادن؟ دروغ برای این جماعت از آب خوردن هم گواراتره
    • رضا IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      0 3
      خاك عالم بر سر تو و مشرقى هاى نفهم كه قدر چنين اساتيد بزرگ و شايسته اى را نمى شناسيد و صرفاً بخاطر انديشه هاى اصلاح طلبانه كسى عقده هاى دوران كودكى و جوانى خود را مى گشائيد و هرچه به دهن لق و گشادتان مى آيد نثار بزرگان ميكنيد حال آنكه هر خزعبل و مزخرفى را كه مى پراكنيد در درجه نخست شايسته خود و خانواده هاى نامحترم تان است !
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    45 20
    اقای محقق داما خواهشا نمیخواهدحق ملت راشمابگیری آبروی ملت رانبرید ایران خودکفاست ایا نمیبینیدکه سپاه تلاش بی وقفه دارد وآمریکا درحال تنزل است پس درخواستی نکن که عزت مارابرباد دهد
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      17 3
      چشم بصیرت میخواد برادر، روحانی وغیر روحانی هم نداره.
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      4 0
      آقای داماد، شده مصداق گدایی که شب جمعه اش را گم کرده
  • دیده بان IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    34 27
    از ریاست قالیباف برمجلس میترسن دنبال ترورشخصیت وماجراسازی برای ایشانندوایشان بایدکاررابه قانون بسپاردوآنان که ادعایی مطرح کرده اندبایددنبال اثبات وارائه ادله ومدارک باشند!!!
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    22 11
    یک لحظه امر بر من مشتبه شد که تصویر خاتمی رو گذاشتین خوفناک بود گویی پرده ها کنار رفت و اسرار ماورایی آشکار شدن
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    40 29
    روحانی سیدشیعه آویزون پاپ شده ودروغ بافی میکنه تانتیجه بگیره؟؟؟!!!!!!تاسف وخجالت داره!!!
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    28 20
    بالباس پیامبر دست به دامان شیطان واقعاعجیب
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    8 14
    این چیه نوشتین اخه فرست به این خوبی که چندتا مزیت داره واقعا درک نمی کنید مناظره چقدر به نفع قالیبافه
    • حقیقت IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      5 4
      مگر مجبوری نظر بدی تو فقط بخون تا سوادت بر بالا که فرصت رو فرست ننویسی
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    23 29
    چرا هرکی یه کار میکنه که فکر میکنید تاکید میکنم فکر میکنید که اشتباهه به طرف حمله میکنید و دری وری میگید؟ الان هرکسی اگه ذره ای توان داره باید برای رفع تحریم تلاش کنه میگید مشکل نداریم؟ یه سر به بیمارستان ها بزنید؟ چرا نمی تونیم قرنطینه کنیم؟ چون پول نداریم به مردم بدیم درصورت قرنطینه کردن اگه آمار آمریکا بالاتر از ماست الزاما به معنی بهتر بودن ما نیست ، توانایی و امکانات تشخیصی اونها بالاتره و میتونن تشخیص بدن نه مثل ما که نصف بیشتر رو به سی تی می فرستیم خونه همه دنیا دارن میگن تحریم رفع بشه شما هنوز دارید حمله میکنید که فلانی چرا گفتی؟ در ضمن شما اندازه سر سوزن از سواد و علم آقای محقق داماد برخوردارید که اینچنین بی ادبی میکنید؟
    • زغال IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      4 3
      پول دولت دارد مردم عادی برایشان فقط زمان انتخابات یا مشکل گیر کردن ارزش دارند...!
    • محمد IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      19 2
      خوب برا خودت نوشابه باز میکنی جیره خور اصلاحطلب جوری زر میزنی اینگار دولت از فضا اومده دستپخت خودتونه دولت کبیر تدبیر امید که خودتون براش پاره میکردید تا ۱۴۰۰ البته شماها روی زیادی داره که حتی ف... خیابونی ندارن و فرار به جلو خوب بلدید!!
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      1 4
      ببند دهنتووو.... من رای به روحانی ندادم یه سری واقعیات رو گفتم اصلا درحدی نیستی که جوابتو بدم
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      6 0
      ۱۴:۰۵ نه بابا خودتو ادم حساب کردی .... نیستی
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      7 0
      اوسکول فکر کردی نمیشناسمت برو تو هم سایت به اصطلاح نظامیت زر بزن هی از سی اسکن بگو دکتر دوزاری خخخخ
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      0 0
      بدبختی از انجا شروع شد که یه عده افراطیون افراط کردن و با ندانم کاری وضعیت اقتصاد مملکت رو خراب کردن... هرگاه عده ای دیگه که حاضرند از جان خودشون مایه بذارن و گذاشتند تا مملکت به یه سری پیشرفت هایی برسه باز همون افراطیون اومدن نذاشتن که مملکت رو ی ریل گذاری پیش بره بعد هم هوار هوار راه انداختن و موقع تفریط تشون شد اسم خودشون هم گذاشتن اصلاح طلب حالا از اب خوردن رو گره زدن به تسلیم در برابر ظالم تا هر مشکلی که بعمد در این کشور پیش میارن ... سالها ایران چوب افراط این عده خورد حالا هم چوب تفریط همین عده رو داره میخوره ... با هوچیگری و هیاهو و القا ترس مداوم در بین مردم حاضر نیستن وقتی توانایی لازم رو ندارن برن کنار تا کسایی که حاضر ن جونشون رو کف دست بگیرن و برا کشور هم عزت بیارن هم اقتصاد پایدار کارشون رو انجام بدن تنها هنر چوب لای چرخ گذارها دیپلماسی التماسی است کدام کشور تونسته با التماس حق طبیعی حیات بدون تسلیم در دهکده جهانی رو بگیره
  • ناصر IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    10 6
    چقدر تهی از تدبیری مشرق ...یه مشت ردزمزد تهی مغز
  • موسی پنده IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    10 20
    ایران به آمریکا دارو صادر بکنه .از جوک های روز گار و چند قرن اخیر بود . شماها داروی ساده بیماران را ندارید خودتنو به اون راه زدید چرا دفترچه را میگید الکترو نیکی بکنید .چون دارو ندارید .
    • یوسف ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      12 5
      شما خودتحقیرها هرگز در این 40سال نخواستید توانمدیهای آشکاری که حتی خارجی ها به آن اذعان کردند را باور کنید!!؟؟ خواب زده را نمیتوان بیدار کرد!! شما مثال کبکید بروید خوش باشید!!
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    5 0
    پاچه خواری کار هر نامرد نیست ، مرد می‌خواهد "بخوارد" پاچه را!! ببخشید ضرورت شعری بود!!!
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    7 1
    اسهال طلبان تهوع آور
  • US ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    3 0
    عجب عجب! بعضی افراد دراین جامعه مصونیت کامل دارند وهیچ کسی حق نداره وارد حریم مخصوص شان شود،هر کاری میتونند بکنند بدون اینکه بترسند باز خواست شوند
  • حیدری IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    5 0
    بنام خدا ــ ریشۀ تفکر اصلاح طلبی باید در کشور خشکانده شود تا روحیۀ خود باوری و خود اتکایی واعتماد به خلاقیت و توانمندی های جوانان کشور ، سرعت بگیرد
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 6
      بنام خدا از تفکر غیراصلاح طلبی هم چیزی برای مردم و مملکت اسلام درنیامده است.
  • یوسف ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    5 1
    آقای محقق داماد بدون علم به واقعیت و شاید بر اساس نظرات نزدیکان مغرض چنین نامه ای را برای پاپ نوشته اند!! پاپی که بعید میدانم چندان وجهه ای برایش در این خصوص قائل باشند!!؟؟؟؟؟؟
  • DE ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    3 0
    حسام الدین آشنا عضو شورای نظارت بر صداوسیما است؟
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 4
    این جماعت هر کاری هم کنن شما میگین بده با شخص مشکل دارین نه اصل موضوع
  • محمد IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    2 0
    از آقای محقق که ادعای استادی حوزه و دانشگاه را دارد خیلی بیش از این انتظار بود. لا اقل در مکاتباتی که در تاریخ میماند شئون حوزه را حفظ کنید.لطفا نگاه کنید به نامه هایی که علماء بزرگوار از خود در تاریخ به یادگار گذاشته اند مثلا به نامه امام راحل به گرباچف.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 2
    خیلی جالبه. نماینده قانونی دولت را از پیگیری مطالبات شهروندان تهدید به شلاق می کنند. این باند مخوف کیا هستند که جرات همچین اظهارنظری دارند؟ قالیباف مطمئنا دوره اش را تمام نخواهد کرد.
  • ی-ح IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    ازامثال اقای محقق داماد دیگر توقع نداشتیم یعنی پیروان حضرت محمد مصطفی (ص) واهلبیت اوکه به دشمن التماس کنند دراادعا که برمی آید اسلام شناس محقق مرجع و... ولی دریغ از شهدایی که رفتند ولی خوب رفتند واینها را ندیدند
  • علی افصحی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    2 0
    بسم الله الرحمن الرحیم.از شما تشکر می کنیم که به نامه آقای محقق و پاسخ پاپ منصفانه پرداخته و نقد عالمانه نموده اید. نامه آقای محقق و اقعا آزاردهنده و دور از واقعیت بود.ایشان طوری نامه نوشته اند که انگار ایران در اثر تحریم های ظالمانه کن فیکون شده و به قول او هرلحظه در ایران ، ما شاهد جان باخته گان از تحریممیم. اما ناراحت کننده تر جوابیه سربالا و بی مسوولانه پاپ است.اولا آقای محقق و سایت جماران اگر دقت کنند این جوابیه مستقیم پاپ نیست بلکه وزیر او امضا کرده و ثانیا پاپ وزیرش با بی اعتنایی نه تنها تحریم ها را محکوم نکرده بلکه فقط نگرانی ؟! آقای محقق و مقامات ایران را!؟ به نماینده دایمی آمریکا اطلاع داده ؟! و ثالثا به جای این که پاپ درخواست رفع تحریم ها را بکند تعمدا از محقق و مقامات ایران خواسته که از دست زدن به کارهای تنش آفرین خودداری و اقدامات عملی در زمینه تنش زدایی انجام دهند. خدا رحمت کند امام خمینی عزیز را زمانی که لانه جاسوسی فتح جریان خط امام شد ، پاپ به جای محکومیت آمریکا و درخواست مشروع ایران در عودت شاه جنایت کار ، و نیز پس از فتح خرمشه بدون محکومیت صدام, نامه و نماینده خود را خدمت امام فرستاد امام عزیز این فرصت را غنیمت شمرده و آن را تبدیل به مواخذه و محاکمه تشکیلات بی تحرک واتیکان در مبارزه با ظلم قرار داد. و نیز آفرین بر ولی فقیه خردمند و الهی ما که همواره مواضعی ظلم ستیز و مظالم دشمنان را تبدیل به فرصت های گرانقدر می کند.
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 0
      احسنت عالی بود .
  • ..... IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 1
    به نظر من هدف فقط تخریب قالیباف است.
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 0
      اگرقالیباف مانندرضاشاه که شاطر نانوایی رو بخاطرکیفیت نان به تنور انداخت .دزدان حرامزاداه که آقازاده نامیده میشوند روبه آتش بکشه مملکت مااز سویس هم رفاه بیشتری خواهدداشت
  • کریم IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    خوبه
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    مناظره گفتند نه ادعای بیخودی تک تک افراد!
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    حناچی حنات رنگ نداره برو کار کن؛ نکنه زمین کجه؟
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    تاریخ چند صد سال اخیر ایران پر از تضادهایی که برخی عزتمند برخی ذلت مند میباشند ایت ا.. هایی که عزتمند هستند در تاریخ به نیکی ثبت میباشند در همه حال روحشان شاد ویادشان همواره گرامی ،،بواسطه ابرویی که در درگاه پروردگار متعال دارند از ایشان برای خودمان در خواست مغفرت الهی داریم ... و ایت ا..‌ هایی که ذلت مند جز باعث تالم و تاسف در یاد خاطره ایرانی دیگر هیچ جایگاهی ندارند هر چند که برای ایشان طلب مغفرت از درگاه الهی داریم
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    وقتی جریان اصلاحات این همه تنزل میکند که ؟؟جناب ایت ا... نامه عجز لابه و درخواست به (خدا) یا به کدخدا،،؟؟ !!!
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    ای کاش به اصطلاح روشنفکران و مثلا اندیشمندان ایرانی یک نگاه ساده به نظرات اندیشمندو نظریه پرداز مشهور امریکایی اقای نوام چامسکی در مورد افول هژمونی و فروپاشی امریکا از درون می انداختند
  • حسین IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    بابا به خدا قسم که این نهایت ۶۰ یا ۷۰ سال زندگی تازه اگر به این اعداد ادم برسه ارزش اینهمه اسیری رو نداره بابا یه کم به فکر اونطرف باشیم اگه ازمون سوال بشه چه کمکی برای انسانها انجام دادیم چی میخواهیم جواب بدیم والا ترامپ رو مردم امریکا هم قبولش ندارن اونقدری که بعضی ها خارج از امریکا براش نوشابه باز میکنن خدا وکیلی اخه ارزش داره که بخواهیم روزیمون رو از این سگ زرد درخواست کنیم . بابا خدا همه کاره است چرا نمیخواهیم بفهمیم ۴۰ ساله هر کاری از دستشون بر میومد انجام دادن ولی باز نتونستن نظام رو صدمه بزنن در صورتی که هر کدوم از نقشه هاشون میتونست یه کشور خیلی قوی تر از ما رو از پا در بیاره پس قبول کنیم کار دست کس دیگه ای هست و اونه که نمیخواد برای این مردم اتفاقی بیافته پس اینقدر دنبال یه ذره توجه به سراغ هر کسی نریم امریکا اگر کاری ازش بر میومد برای سرنگونی حتما تا حالا انجام میداد دلتون با خدا باشه ترامپ سگه کی باشه که التماسشو بکنیم.
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    بهتر نیست آقایونی که معلوم نیست از کجا وچطوری به مسؤلیت رسیده اند بجای خراب کردن دیگران به انجام وظیفه ای که پذیرفته اند بپردازند .از وقت کشی و حرف وحرف وحرف ندانم کاری های خودتون رو نمی تونید توجیه بکنید.علی برکت اله
  • یکی از دانشجویان استاد IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    متأسفانه استاد محقق داماد انقلابی نیستند و در کوره انقلاب وارد نشدند و سختیهای ملت ایران و مجاهدتها را نچشیده اند و تمام کسانی که پای کار نبوده اند و در گوشه ای آسوده پز زحمات مردم را داده اند یا آویزان بوده اند ارزش دستاوردهای خون شهدا را نمی دانند عزت ملت انقلابی را نمی فهمند زحمت انقلاب را نکشیده اند تا قدر دستاوردهایش را بدانند همواره با القاب و احترامات در سایه نشسته اند این فرق مجاهدان با قاعدان است
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    چه کردی استاد در تاریخ انقلاب چه ذلتی به نام خود ثبت کردی آه که چقدر سکوت برای کسانی که قادر به سنجش رفتار خود نیستند مفید است لعنت بر دهانی که بیجا باز شوددر تاریخ ایران و جمهوری اسلامی ایران این نامه چه جایگاهی خواهد داشت ماهیت شما را نشان خواهد داد با این ذلت که از شما حس کردیم خوب شد رئیس قوه قضائیه نشدید
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    این هم از علمای !!!!!!(فیلسوف)!!!!!!!!!!و........اصلاح!!!!!!!!!!!طلب؟؟؟؟!!!!
  • فرامرزی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    ملتی که یک عمر مرگ بر آمریکا گفته راه حل مشکلات را در حفظ عزت و شرف خود همراه با سعی ، پشتکار و خلاقیت میداند نه رابطه با آمریکا - آقای عالم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس