سیدمحمود میرلوحی

شورای شهر تهران غیر از بودجه‌خواری و درخواست برای "تعطیلی" مترو یا گران کردن بلیط آن، چه هنر دیگری دارد؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

تئوری‌پرداز گرانی بلیط مترو، ‌ خواستار تعطیلی مترو شد

شورای شهر تهران غیر از بودجه‌خواری و "تعطیلی" چه هنر دیگری دارد؟

محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران، طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است: در این شرایط ما شاهد هستیم که از 16 فروردین‌ماه در تهران، مردم برای رفتن به سرکارشان به خیابان‌ها آمدند و هر چه می‌گذرد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مخصوصا در اتوبوس‌ها، مترو و معابر کمرنگ‌تر از گذشته می‌شود که این امر جای نگرانی دارد. از سوی دیگر شرکت‌های بزرگ دنیا همچون کشورهای انگلستان و امارات حدود 60 تا 80 درصد کارکنانش را یا تعدیل کردند، یا با 50 درصد حقوق به مرخصی فرستادند.

او در ادامه همچنین تأکید می‌کند: دولت باید بتواند که هر چه سریع‌ترتعداد اتوبوس‌های مورد نیاز را به شهرداری تحویل دهد تا با افزایش تعداد آنها، هر اتوبوس با جمعیت کمتری در شهر رفت و آمد کند. از سوی دیگر همانطور که آقای هاشمی نیز به آن اذعان داشت اگر نتوانیم فاصله‌گذاری را در واگن‌های مترو عملیاتی کنیم، باید فعالیت مترو تهران متوقف شود! [1]

*میرلوحی، پیش از این و قبل از ماجرای کرونا هم خواستار گران شدن بلیط مترو شده بود. [2]

او به تازگی خواستار اختصاصی سهمی از صندوق توسعه ملی به شورای شهر تهران نیز شده است.

و اکنون سؤال اینجاست که چرا در ذهن آقای میرلوحی چیزی غیر از بودجه‌خواری، تعطیل کردن و گران‌سازی وجود ندارد!؟

یعنی واقعا ایشان از مردم تهران رأی ستاندند که چند سال آزگار در شورای شهر تهران چنین متدی را از مدیریت و نمایندگی به نمایش بگذارند!؟

از سوی دیگر، مقامات بلندپایه کشور بارها تأکید کرده‌اند که نباید از تریبون‌های عمومی سخنان غیر کارشناسی مطرح شود.

آقای میرلوحی چگونه سخنی می‌گوید که مغایر با تصمیمات ستاد ملی کروناست؟

آیا ایشان و برخی دوستان ایشان وظیفه ندارند که به‌جای سخنان غیر کارشناسی؛ کمک‌کار دولت و مردم در طرح فاصله‌گذاری هوشمند باشند!؟

برخی محافل تحلیلی معتقدند شورای شهر و شهرداری تهران در حدّی از ناکارآمدی قرار دارد که حتی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند نیز برایش مشکل است و از همین روست که دائم مشغول درخواست پول، تأکید بر بسته شدن وسایل حمل و نقل مردم و سیاه‌نمایی علیه دولت است. [3]

***

اگر دولت سقوط کند با اذن رهبری بوده است!

ورود رهبری به مسائل کشور، عنداللزوم است یا علی‌الرویه؟

محمدصادق جوادی‌حصار، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد، اقدام به تصویرگری از چیزی تحت عنوان "چالش‌سازی مجلس یازدهم برای دولت رئیس‌جمهور روحانی" کرده است.

او سپس در پاسخ به این سؤال که "فکر می‌کنید آنقدر این چالش‌ها پیش برود که منجر به سقوط دولت آن هم در شرایط بحرانی شود؟ " می‌گوید:
"خیر؛ فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد. رهبری اجازه نمی‌دهد دولت ساقط شود. اگر شد حتما -اصولگرایان مجلس یازدهم- اذن ایشان را داشته‌اند! "[4]

*آقای جوادی‌حصار اساساً گویا به ساختارهای سیاسی کشور آشنا نیستند و نمی‌دانند که دخالت ولی فقیه در امورات کشور یک رخداد عنداللزوم است نه علی‌الرویه!

یعنی تمامی امورات سیاسی و اجرایی کشور با هر فرجامی در روال خود برقرار است و ولی فقیه صرفاً در صورت صلاحدید کلان وارد مسئله خواهند شد. (کما اینکه مثلا دیدیم در جریان برجام و حتی علیرغم عبور مذاکره‌کنندگان از برخی خطوط قرمز کشور اما رهبر انقلاب به ماجرا ورود نکردند)

این صلاحدید نیز خواسته‌های این طیف سیاسی یا آن حزب و گروه نیست و مصلحت عمومی اسلام، نظام و مردم را در نظر می‌گیرد.

در بحث سقوط یا مانایی دولت نیز باید از اصلاح‌طلبان پرسید که چرا دولتی چنین بی‌کارنامه و در مقولاتی ناکارآمد را در دامان مردم گذاشته‌اند که امروز خود مویه‌کن سقوط او شده‌اند!؟

در واقع، چیزی که امروز مردم انتظار دارند از امثال جوادی‌حصار بشنوند "عذرخواهی" است نه پیش‌بینی برای سقوط دولت!

در بحث مجلس یازدهم نیز باید دانست که چالش سازی با دولت، هرگز شعار ستاد اصولگرایان نبوده است و تدبیر منزل نیز ایجاب نمی‌کند که پارلمان جدید به محض روی کار آمدن به سراغ چالش گفتمانی برود زیرا مقولات مهمی از جمله در معیشت مردم وجود دارد که دولت بایستی با کمک مجلس به آنها بپردازد.

می‌ماند تعمّد احتمالی برای کار نکردن یا معطل گذاشتن امور به بهانه اینستکس و برجام و غیره که راه حل آن هم پاسخگو کردن دولت است نه اسقاط آن...

اینکه چرا اصلاح‌طلبان اصرار دارند دست به چنین تصویرگری‌های عجیبی از سیاست کشور بزنند و فضای ذهنی مردم را با مقولاتی مثل تعطیلی مترو، اسقاط دولت و اغتشاش در پساکرونا مغشوش کنند؛ جای سؤالات جدی دارد و تأملاتی امنیتی را طلب می‌کند.

***

"حاج قاسم" ربطی به حاکمیت ایران نداشت!

حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب، عضو حزب کارگزاران و از دستگیرشدگان فتنه 88، در بخشی از مصاحبه خود با سالنامه نوروزی روزنامه سازندگی، در اشاره به کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم و نسبت این رخداد با تشییع میلیونی سردار سلیمانی از سوی مردم گفته است:

"-مردم- حاج قاسم را به عنوان کسی که خدمات مهمی به ایران ارائه داده بود احترام کردند و مردم این موضوع را به حکومت ربطی ندادند! "

او سپس در پاسخ به این سؤال که "یعنی علی‌رغم دلخوری‌شان در تشییع جنازه شرکت کردند؟ " اظهار می‌کند: بله، مردم به هر موضوعی در جای خودش به آن می‌پردازند. تجلیل از خدمت‌گذاری که در امنیت کشور نقش ایفا کرده و در صحنه‌های مختلف جنگ با عراق، داعش و... درخشیده و توانسته است شرّی را از منطقه کم بکند، ربطی به این ندارد که معنای حضور مردم این باشد که از همه اقدامات حکومت اظهار رضایت کرده باشند.

*حقیقتاً آقای مرعشی مرزهای واقع‌بینی و تحلیل سیاسی را جابه‌جا کردند و از رخدادی سخن گفتند که عقلانیت آن مشخص نیست!

مرعشی حکماً حواشی برخی اصلاح‌طلبان در دهه 70 را فراموش کرده است که "شهید" را نماد حاکمیت عنوان می‌کردند، به گروه‌های دانشجویی وابسته به خود دلگرمی می‌دادند که نگذارند شهیدی در دانشگاه دفن شود و گاهی با کنایه از این می‌گفتند که حاکمیت به هر قیمتی هست قصد تشییع شهدا را دارد تا به اعتبار خود بیافزاید...

آیا "شهید" اکنون تعریفی دیگر یافته است!؟

از طرف دیگر سردار سلیمانی آیا مگر شأنی غیر از سربازی برای اسلام، ولایت فقیه و خدمتگزاری به مردم در زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشت؟

واقعیت محض آنچنان که حتی خود او وصیت کرد روی قبرش صرفاً بنویسند: "سرباز". و وصیت‌نامه این شهید عزیز نیز سرتاسر توصیه به پشتیبانی از ولایت فقیه و نظام اسلامی است.

مرعشی منکر کدام قسمت از این واقعیت‌ها و عقلانیت‌هاست که می‌گوید مردم حساب حاج قاسم را از حاکمیت جدا کردند!؟

شرکت در انتخابات نیز امریست که هم سفارش حاج قاسم بود و هم فرض عمومی.

اما کسانی از مردم به دلیل عملکرد بد اصلاح‌طلبان در مناصب انتخابات و ایضاً به دلیل تشویق‌های ستاد اصلاحات برای "تحریم خاموش انتخابات" در آن شرکت نکردند و البته اشتباه کردند.

آقای مرعشی باید دقت کند که همان اصلاح‌طلبانی که در تشییع حاج قاسم شرکت کردند؛ همان‌ها مردم را به عدم شرکت در انتخابات تشویق کردند و خود نیز اعلام کردند که رأی نداده‌اند. (منظور تاجزاده است)

اکنون آیا مشخص نیست که چرا تشییع حاج قاسم میلیونی بود و حضور در انتخابات کم‌فروغ!؟

بله! هرچیزی دلیلی دارد و عقلانیتی... به شرط آنکه حاضر به بیان آن باشیم و واقعیت‌های جهان پیرامون را تغییر ندهیم.

پس از شهادت سردار سلیمانی، برخی حلقه‌های خاص سیاسی و رسانه‌ای در تقلا هستند تا مرام و مسلک آن شهید عزیز را تحریف کنند و یک حاج قاسم جعلی را به جامعه و خاصّه به نسل جوان معرفی کنند. این مسئله حتما نیازمند تدقیق و توجه گروه‌های فرهنگی، خواص کشور و جوانان است.

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/285764

2_ http://ana.ir/i/348775

3_ mshrgh.ir/1061214

4_ http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/145365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    40 68
    مشرق برو خودتو سر کار بزار
    • سید IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      61 26
      کاش یکی به مرعشی که از تهوع آورترین اصلاح طلبان تهوع آور است، یادآوری کند که وی به اندازه دانایی اش سخن بگوید و نه به اندازه دارایی اش!!!!
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      14 3
      اقای مرعشی اظهار نظرت بهت میاد چرا که کافر همه را به کیش خود پندارد
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      20 7
      مرعشی پاسخگو باشد چرا در مراسم تشییع سردار دلها 25 میلیون نفر شرکت کردند اما در مراسم تشییع حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی حداکثر 10 هزار نفر شرکت کردند ؟!
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      23 3
      مقاومت راه سلیمانی است / مذاکره مایه پشیمانی است
    • یوسف IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      12 5
      تازه اونایی هم که تو تشیع هاشمی اومدن، همه به عشق رهبر اومدن وگرنه دلشون از هاشمی خون بود!
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      6 3
      تو اگر سرکار نیستی پس این چیه که نوشتی؟ افساد طلب
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    67 48
    مردم این موضوع را به حکومت ربطی ندادند؟؟؟؟ الان من یکی از مردمم و حاج قاسم رو بخاطر تبعیت محضش از رهبری دوست داشتم. چرا از طرف من حرف میزنی آقای مرعشی؟؟
    • حمید IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      8 10
      منم یکی از مردمم و واسه شجاعت و اخلاقش دوسش داشتم فقط نه مثل تو
    • خخخ IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      3 13
      تو مردم نیستی تو جیره بگیر مشرقی خخخ کامنت می دی پول میگیری خخخ
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      3 3
      نمیری خخخ، از آلبانی چه خبر! یا شاید اسرائیلی چلمنی که همه اش عشقشون خخخخ نوشتنه، معلوم نی چه مرضیه این اسرائیلی ها دارن همه با اکانت فیک خخخخخ. میذارن! ببین اگه کپی کردی بد کپی ای بودی جناب خ کپی!
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      9 2
      این از سوختن دار و دسته لیبرال تو ایرانه! اگه اینارو نکن چی بگم داداش٬ الان همه شود ایل و تباری عاشق حاج قاسم شدن! انگار نه اینکه تا همین قبلش سایه حاج قاسم رو با تیر میزدن! حاج قاسم حرف اول و آخرش رهبر عزیز این مملکت بود. یه روزی بساط این لیبرالها هم جمع میشه به فضل الهی.
    • خخخخ IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      0 0
      خخخخخخخخخ
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    19 11
    میرلوحی، پیش از این و قبل از ماجرای کرونا هم خواستار گران شدن بلیط مترو شده بود
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    25 13
    شورای شهر و شهرداری تهران در حدّی از ناکارآمدی قرار دارد که حتی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند نیز برایش مشکل است و از همین روست که دائم مشغول درخواست پول، تأکید بر بسته شدن وسایل حمل و نقل مردم و سیاه‌نمایی علیه دولت است
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      4 1
      سیاه نمایی علیه دولت؟!!!! باشه حالا یکم از قسمت های سفید دولت بگو بدونیم.. اف ای تی اف. برجام 20 دقیقه ای، حقوق های نجومی، داداشای دزد، اختلاس پشت اختلاس، 2030، ماجرای بنزین و و و...
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    26 22
    خیلی کوکجنکاو شدم بدانم شما مشرقی ها این خبرا را از کجا پیدا میکنید پی گیری کردم هنوز چیزی نفهمیدم
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      27 8
      آخرشم نخواهی فهمید!!!! چون خودتو زدی به خواب
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      5 14
      کووونجکاوی زیادی هم خوب نیستاأ
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      8 1
      داداش برای این "کوکنجکاوی" دارویی هم پیدا شده یا فقط استراحت در منزل و دوری از گوشی مبایل کافیه؟؟
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      6 1
      عزیزم ازلابه لایی روزنامه ای اصلاح طلبی که یارانه مفت ازجیب ملت وحکومت میگیرندوبرعلیه ملت وحکومت اراجیف می نویسند.بالاش نوشته سالنامه نوروزی روزنامه سازندگی یعنی وابسته به خاندان هاشمی
  • صرفا جهت اطلاع IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    27 29
    کاری به گذشته و آینده مرعشی ندارم... ولی این حرفش درسته حاج قاسم از جنس حکومت نبود... وگرنه اینقدر بزرگ نمیشد... حاج قاسم از جنس خدا بود نه حکومت و مردم... وگرنه من هم حکومت رو دیدم هم این مردم رو...هیچکدوم آش دهن سوزی نیستن..
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      23 3
      كاري به گذشته و آينده ندارم!!!!واي چقدر روشنفكر و آزاد انديش!!!!! خيلي مسخرس! مگر آدمها چيزي جز كردار و گفتار و پندارند! اين آقاي مرعشي همونيه كه با حرف هاي مشمئزكننده اش در سال 84 مردم را به سمت رأي دادن به آقاي احمدي نژاد سوق داد! اون حرفها ماهيت خودش و تمام هم حزبي هايش را نشان داد! البته مردم هم كه حافظه تاريخيشون هميشه فعال نيست چراكه نسل هاي جديد در جريان ماهيت اين آدمها قرار نمي گيرند! آخه حاج قاسم تمام عمرش از عمود خيمه انقلاب حمايت كرد و دل در گرو ولايت فقيه داشت كي ميتونه اينو نفهميده باشه؟؟؟؟ اتفاقا مردم حساب حاج قاسمو از امثال مرعشي و روحاني و هاشمي و خاتمي و احمدي نژاد و لاريجاني جدا كردند با كسي هم عقد اخوت نبستن مگر مومنان واقعي و انقلابي كه هميشه بر عهد خويش باشند!
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      26 2
      اگه ازجنس حکومت نبودچرااینقدردروصیت نامه وهمچنین درسخنرانی های خودبه حفظ حکومت اصرارداردوآسیب دیدن حکومت رامساوی باازبین رفتن حرم ابراهمیمی وحرم محمدی می داند.خدایش بریدوصیت نامه روبخونید.یاکلیپ سخنرانی هایش راگوش دهید.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      10 4
      حاج قاسم ذوب در انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بود تو سخنرانیشون هست .... اما آره حساب حاج قاسم از اون مسئولین حکومتی که در واقعیت هیچ اعتقادی به انقلاب اسلامی و خدمت به مردم ندارند و با ناکارآمدی و دنبال آقازاده بازی و جناح بازی و دزدی و...گند میزنن به انقلاب کاملا جداست
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    9 32
    "دخالت ولی فقیه در امورات کشور یک رخداد عنداللزوم است نه علی‌الرویه! " این هم افراط. کی چنین جمله ای را گفته ؟ رهبر یک مقام تشریفاتی نیست جناب نویسنده . دخالت از جایگاه اختیارات ویژه رهبری یک امر عنداللزوم است. نه اصل حضور رهبری در تحولات کشور.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      4 1
      واقعا نمیفهمی منظور مشرق نقش رهبری در رخدادهای خاص هست؟!
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    19 23
    اقای مرعشی گویا نمی دانند که حاکمیت ایشان را فرمانده سپاه قدس کرده بود ولی چه میشه کردکه چون اصلاح طلبان از این اسطوره ها ندارند ناگزیر هستند ریشه را بزنند. اسطوره انها رفسنجانی بود که در روز عاشورا جت اسکی سوار می شد و در استخر فرح را مصادره کرده بود باید هم این خزعبلات را ببافد
  • totonchyan IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    17 31
    سلام این حضرات مصداق بارز آیه 18 سوره بقره (صم بکم ...) کر ولال وکورند به این سبب آنان بازنمی گردند پس جای تعجب نیست که باوجود تاکید شهید سلیمانی مبنی برسرباز نظام بودن . یارو می گوید که سلیمانی ربطی به حاکمیت نداشت
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    7 10
    آقای میر لوحی فقط مشاهده می کند بقیه کارها ربطی به ایشان ندارد در ثانی بودجه خواری و گران کردن اگر بهترین راه حل نباشد ساده ترین کار که هست !
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    23 6
    حرف مرعشی درست است. اصولا مردم خدمتگزار را از خائن جدا میکنند. البته منظور از خائن افردی درون حکومت ایران نیست. مردم هر فردی را ببینند که خدمت میکند مورد احترام قرار میدهند. در مثل مناقشه نیست. امیرکبیر صدر اعظم قاجارها بود ولی مورد احترام مردم ایران است. اما حتی یک شاه قاجاری مورد علاقه این ملت نیست. همچنین عباس میرزا پسر فتحعلیشاه که او هم مورد احترام است با اینکه پدرش فرد منفوری است.
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      23 24
      سفسطه نکن نوکر مرعشی. خوبه شهید سلیمانی وصیت نامه اش قرائت شد که خود را فدایی رهبر و حاکمیت می دانست. درسته مردم فرق خائن و خدمتگزار را می دانند ولی این را هم می دانند خائنانی چون مرعشی و دیگر اصلاح طلبان رفاه زده دنبال فرصتی برای تحریف واقعیت ها هستن.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    13 20
    مرعشی" خیلی خری.....
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      4 5
      بشمار!
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    22 30
    ۰۸:۲۹ - خاک بر سرت که با تعریف از مرعشی و جدا کردن شهید از حاکمیت روح ان شهید را ازرده کردی. هنوز سال شهید نشده که اصلاح طلبان مثل همیشه با افساد در امور دارن وصیت نامه شهید را تحریف می کنن
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 21
    رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم را مردم جدای از حکومت می دانند.
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      12 0
      جان؟؟؟
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      17 0
      فکر کنم منظورش دولت بوده
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      7 0
      واقعأ که جان!!! 5 بار خوندم ببینم این بابا چی نوشته نفهمیدم! الحق که مرزهای بلاهت رو جابه جا کردی با این نوشتنت! خخخخ
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    5 30
    من هم رهبری و حاج قاسم را دوست دارم کمی هم سردار سلامی . ما بقی برای حکومت هستند و دوستشون ندارم
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      6 0
      نه!!! نگو که من الان از غصه دق مینمایم :-) دیگر چه کسی را دوست نمیداری ناناز؟؟
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    3 14
    من فقط حسن روحانی
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      10 3
      منم فقط حسن روحانی! ؛-) خخخخخ
  • DE ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    9 0
    اقای جوادی‌حصار ی خیلی کودکانه است یعنی این که بجای هرکسی هر جوری که میلتون میکشه فکر کنید و ازطرف کسی حرف بزنید! خیالبافی های شما شده داستان درویش و کوزه روغن اش!!!! اگر این بشه اگر اون بشه!!!!!!! کارتونشده فقط نفوس بد زدن! اومد خیالبافی های شما همه اش غلط از اب دراومد! اونوقت چی؟ ایراد امثال شما اینه که نگاه و رفتار توحیدی ندارید. به اصل انتخابات و رای مردم احترام نمی گذارید. لطفا به وصیت شهید سردار سلیمانی عمل کنید.
  • عبدالله IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    15 0
    باید توجه داشته باشیم ، آن چیزی که مهم است و ارزش دارد ، بندگی خداست. هر کس ، هر گروه ، هر حزب ، هر حکومت ، هر جناح سیاسی و ... که هدفش بندگی خدا باشد ، مورد قبول بوده و ارزشمند است و الّا هیچ ارزشی ندارد.
  • SE ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    15 12
    تفکر اصلاحات همانند اکوان دیو افسانه‌ای است همه چیز را وارونه میبنند وارونه میگویند و وارونه عمل میکنند. این وارونگیها با حقیت و صداقت و درستی در تضاد است اما در راستای منافع مجموعه عشق مدیزیت و فقط من بلدم و کدخداباور اصلاحات است.
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      0 0
      نه اون شمایید تحریم سلیحاتی توسط اصلاحات تمام می شود
  • SE ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    21 6
    این جماعت چشم سفید در آینده خواهند گفت حاج قاسم اصلاح طلب بود
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      10 0
      به خدا کاملا ممکنه، میگن با رهبری زاویه پیدا کرده بود بچه های سپاه ترورش کردن آمریکا هم خواست خودی نشون بده گردن گرفت!! اگر نگفتن، من اسم زیباکلامو عوض میکنم! خخخخ
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    14 10
    دوستان عزیز درستش اینه که بگیم حاج قاسم رو باید از دولت جدا کرد نه از حکومت!!!اگه حکومت جمهوری اسلامی نبود تا معنویت جامعه رو تقویت کنه ،حاج قاسم اون جور که باید و شاید بزرگ نمیشد
  • ارغنون IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 12
    این آقایون به اصطلاح روشنفکر،چرا به این راحتی ازطرف مردم حرف میزنن؟ مگر وکیل وصی مردمند،باباجان من ،تاریخ مصرف امثال مرعشی گذشته،بریدگم شید لطفا
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    5 5
    جناب مرعشی ، یکبار دیگر به صحبتها و وصیت نامه سردار مراجعه کنید ..
  • مهرناز IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    5 3
    شورای شهر تهران " شورای تشکیلات حزبی شده " غیر از بودجه خواری " وانتخاب شهردارهای نامناسب جهت شهرکلان تهران " هیچ کارامدی ندارد " بهترست انتخاب شهردار با انتخاب مردم باشد " درانصورت اگر از عملکرد شهردار ناراضی بودند " اشتباه خودشان را در انتخاب نشان می دهد " شورای شهر راهم منحل کنند.
  • سنا IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    5 11
    اصل نظام وحکومت درسته نا کارامدی دولت واشخاص رو پای حکومت ننویسید اصل نظام درسته که شهید سلیمانی اینقدر بهش وفادار بود کسی که همه نگاهش به خدا بود
  • مجمد IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    3 24
    مشرق ، خودتان ميگويد حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب، عضو حزب کارگزاران و از دستگیرشدگان فتنه 88، است پس چرا مقاله هاي واهي و بيهوده اش را نشر ميدهيد.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    8 1
    چه شده است!
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      3 13
      هیچی، لیبرال های نجومی بگیر غرب زده دارن می گن حاج قاسم تو مکتب ما پرورش پیدا کرده :)))))))))
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    5 11
    جماعت اسهال طلب جماعت مفت خور جماعت دزد جماعت انگل جماعت زر
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      5 0
      من فقط می دونم حاج قاسم اصلاح طلب نبود :))))))))))
  • حقیقت گو IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    5 3
    باسلام - تازمانی که سایه اصلاح طلب ها روی سر شورای شهر و دولت باشد هیچ کاری و خدمتی به کشور و مردم از دستشان بر نمی آید . باید شورای شهر را از ریشه درست کرد نه از شاخه
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    10 10
    آقای مرعشی فقط یک باروصیت نامه حاج قاسم رابخوانید.جمهوری اسلامی حرم است والله والله اگراین خمیه آسیب ببیندبه قسم های جلاله هم توجه بکنیدببنیدحاج قاسم آسیب به ولایت فقیه وجمهوری اسلامی رامساوی باآسیب دیدن کجامی ببیند.ماحاج قاسم رایک مکتب می بینیم شمامرعشی هاوخاندان هاشمی فقط یک مفت خورازسفره انقلاب هستید
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      5 13
      اینا برجام رو نخونده امضا کردن انتظار دارن وصیت نامه شهید سلیمانی رو بخونن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینا اهل مذااااااااااااکره ان نه مطالعه
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    7 34
    خدمت مسئولین سایت خبری مشرق یک خداقوت جانانه داریم .مشخصه این سایت خبری موفق می باشدوموردتوجه دشمنان انقلاب اسلامی ایران که دسته وگروههای پیروکفتارمنافق آلبانی نشین عجوزه رجوی اینقدرمنفی بارتان میکنند.آخه هرجامطالب راجع شهداخصوصافرماندهان دفاع مقدس ونیروهای مسلح جمهوری اسلامی میگذاریداتوماتیک منفی هابالا میرود.
  • علیرضا IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    3 23
    جون مردم را این اصلاحطلبان گرفتن خدا این اصلاحطلبان را لعنت کنه
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    3 4
    اصلاح طلب ها کلاً عقایدشون ذلیلانه است. خداروشکر که شما اصلاح طلب ها هستید که مارو به انقلاب نزدیک و نزدیک تر کردید. من هم مردم هستم. شما حق ندارید از طرف ما حرف بزنید. من برای حاج قاسم اومدم بیرون برای رهبری و انقلاب اسلامی هم اومدم. برای هر دوی آنها اومدم بیرون. اصلاح طلب جماعت حرف که می زنه محتواش یا تسلیمه، یا غرب پرستیه یا خودزنی. ما لطف و مرحمت و اصلاحاتِ شما رو نخواستیم آقا. نمی خواییم. اعتماد فقط و فقط به رهبر معظم انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران کشورمون. تمام.
  • افشار IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    18 0
    مجلس با این هزینه های میلیاردی چه کاری انجام داده ویا می دهد ؟در این چهل سال چند تا قانون مهم وحیاتی برای کشور و مردم تصویب کردند ؟؟
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    3 13
    آقای مرعشی فایل تصویری حاج قاسم هست که میفرماید والله والله والله از مهمترین شئونات عاقبت بخیری رابطه قلبی و ... با حکیم فرزانه ... حضرت آقاست. آنوقت تو تفسیر به رای سیاسی می‌کنی.... (مرد.. )« مشرق این داخل پرانتز را منتشر نکن نتوانستم که نگم»
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    4 0
    چرا کسی به میرلوحی کاری نداره که علنی تهرانو دچار مشگل کرده با دوستانش و سردمداربزهکاری هست تهران اتوبوس کم نداره مدیریت نداره که اتوبوسا فعال نیستن از روزی که اینا اومدن حتی یکدونه چرخم اضافه نشد به تهران فقط مشغول شارلاتانیزمن
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    6 1
    حاج قاسم سرباز رهبر عزیز بود
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    4 16
    محبوب شد چون سیاسی نشد. جایگاه بلوک های سیاسی در حد و اندازه ی پایگاه اجتماعی که داشت، نبود.
  • علی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    3 21
    اقای مرعشی خفت هم استانی بودن تو رو من کجا ببرم ؟؟؟؟؟؟؟ یه کم دیگه فسفر بسوزونی و به مغز پوکلت فشار بیاری قطعا به این نتیجه میرسی که رهبری هم ربطی به حاکمیت نداره فضاحت تو در زمان استانداری کرمان عیانه . غارتگر بیت المال . با اون طرح هفت باغ جهنمیت شما اصلاح طلبان ربطی به حاکمیت نظام اسلامی ندارید نه شهید بزرگوار و عزیزمون حاج قاسم شماها در اصل شاخه ای از منافقین خلق هستید با این تفاوت که اون خدا زده ها علنی به جان کشور و مردم افتادن اما شما حیله گرها مثل موریانه به جان کشور و مردم افتادید
  • عبدالله مومن IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 10
    سگان جهنم بر این افساداتی های نجس. برتری دارند
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    4 3
    سردار دل ها انتقامت را شدیدتر از قبل می گیریم
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 14
    اقاى مرعشى همه شهدا براى حفظ نظام اسلامى جانشان را فدا كردند وهمه مردم قدر دان خون پاكشان هستند اگر منظور شما از حاكميت فقط دولت است راست ميگوييد چون اين دولت نتيجه سياه بازيهاى اصلاح طلبان است ودر غير اينصورت شماخيلى به عقل، فهم، درايت وبصيرت وهمچنين درك سياسى واجتماعى نياز داريد
  • حسین IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 0
    کسی ک عزیز خدا شد کسی نمیتونه ی ذره هم از جایگاه یا ارزش اون کم کنه هیچ خس و خاری نمیتونه عزیز خدارو کم ارزش کنه حاج قاسم مردخدا بود یک کلام عزیز خدا بود
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 0
    اصلاح طلبان زیاد زور نزنند ملت دیگه فهمیدن شماها همون منافقین جنایتکار هستید
  • FR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 0
    امثال مرعشی ها را خداوند به زمین زد تا ملت ذات کثیف شان رابشناسند. ودر راس قدرت کشور اینقدر برای ملت ابر قدرت بازیدر نیاورند اما حاج قاسم را خداوند علم کرد تا ملت درتاریخ ایران احساس حقارت نکنند بلکه احساس غرور کنندتا جایی که این شهید بزرگوار قلب دشمنان اسلام را در نوردید هم وجودش و شهادت اش خیر وبرکت برای اسلام ودر راه خدا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس